معرفی Adobe Fresco | آشنایی با Pixel Brushes

35
0
Adobe Fresco

مطمئن نیستید که در Adobe Fresco از Pixel، Vector یا Live براش استفاده کنید؟ بیایید آنها را بررسی کنیم.

معرفی Adobe Fresco

آیا تا به حال فکر کرده اید که چرا آثار هنری دیجیتال شما در Adobe Fresco هنگام مقایسه آن در دستگاه دیگری با نمونه اصلی متفاوت به نظر می رسد، یا زمانی که چاپ می شود، یا زمانی که کوچک یا کوچک می شود؟

به احتمال زیاد، شما از برس مناسب استفاده نکرده‌اید، بنابراین محصول نهایی از چیزی که در طول فرآیند ایجاد روی صفحه ظاهر می‌شود، تقلید نمی‌کند. برس های مختلف از فناوری های متفاوتی استفاده می کنند و بنابراین نتیجه اغلب یکسان نیست. Adobe Fresco فناوری Pixel، Vector و Live brush را ارائه می‌کند، اما تفاوت آنها دقیقاً چیست و چگونه می‌دانید از کدام یک استفاده کنید؟ برای فهمیدن  مطالعه را ادامه دهید.

براش پیکسل چیست؟

Adobe Fresco
Adobe Fresco

براش های پیکسل ازفناوری به نام گرافیک شطرنجی استفاده می کنند،به همین دلیل است که اغلب متوجه می شوید که به آنها به عنوان براش های شطرنجی گفته می شود. گرافیک شطرنجی برای مواردی مانند عکاسی و فیلمبرداری نیز استفاده می شود. از ژوئن 2022، Adobe Fresco 12 دسته براش پیکسل، با 125 نوع فرعی را ارائه می دهد و همه قابل تنظیم هستند.

براش‌های پیکسل براش‌هایی هستند که از پیکسل‌ها (خوشه‌ای از مربع‌های کوچک و رنگی) برای ایجاد یک تصویر بزرگ استفاده می‌کنند. تعداد پیکسل ها تعیین می کند که کیفیت تصویر چقدر خوب یا بد است. هنگامی که از پیکسل های کمی استفاده می شود، وضوح تصویر فاقد محتوای ظاهری است و تصویر با کیفیت پایین به نظر می رسد. این همان چیزی است که مردم معمولاً وقتی می گویند چیزی بدجنس به نظر می رسد، منظور می کنند.

Adobe Fresco
Adobe Fresco

با این حال، اگر تعداد پیکسل ها زیاد باشد، کیفیت تصویر بالا خواهد بود. . اغلب می توانید کیفیت را با بزرگنمایی روی تصویر تعیین کنید. آیا برای دیدن مربع های پیکسل باید زیاد زوم کنید؟اگر بله، پس کیفیت تصویر احتمالا خوب است. آیا می توانید تک تک مربع ها را بدون بزرگنمایی زیاد ببینید؟اگر اینطور باشد، احتمالاً کیفیت آن بد است.

چه زمانی باید از براش پیکسل استفاده کرد؟

بهترین استفاده از براش های پیکسل هنگام ایجاد تصاویر دیجیتالی است که به دقت مبتنی بر پیکسل نیاز دارند. بسیاری از هنرمندان دیجیتال استفاده از براش‌های پیکسلی را برای نقاشی‌ها و تصاویر انتخاب می‌کنند، زیرا به راحتی با امکانات فراوان قابل ویرایش هستند و اکثر آنها با نرم‌افزار تصویر اولیه قابل دسترسی هستند.

Adobe Fresco
Adobe Fresco

معایب استفاده از براش پیکسل چیست؟

گرافیک های شطرنجی معمولاً از نظر اندازه فایل بزرگ هستند و از آنجایی که به وضوح بستگی دارد، اگر سعی کنید تصویر را کوچک کنید، به راحتی کیفیت آن را از دست می دهد.علاوه بر این،اگر ان را روی  دستگاهی مشاهده میکنید که نمایشگر چگالی درستی ندارد، می‌توانید تار یا بیش از حد واضح به نظر برسد.

براش های برداری چیست؟

براش های برداری از گرافیک برداری استفاده می کنند: رویکردی ریاضی به هنر دیجیتال. برس های برداری با استفاده از معادلات ریاضی که محل وجود، هر نقطه نسبت به نقطه دیگر را مشخص می کند، عمل می کنند. محاسبات مشخص می‌کنند که برس چه ویژگی‌هایی دارد و چگونه به صورت دیجیتالی روی صفحه ترجمه می‌شود. مثلا،فرمول جهت جریان، چگالی، عمق و غیره را دیکته می کند. گرافیک های برداری از نظر تئوری می توانند بدون از دست دادن کیفیت بی نهایت بزرگ یا کوچک شوند و به همین دلیل است که یک هنرمند ممکن است تصمیم بگیرد از براش های برداری استفاده کند،به خصوص اگر آنها نیاز به تغییر اندازه به طور قابل توجهی داشته باشند. در جایی که هر بلوک پیکسل رنگ متفاوتی دارد و ممکن است در فرآیند ترکیب تداخل ایجاد کند، براش‌های برداری همیشه لبه‌های فروخته شده‌ای دارند، حتی زمانی که به میزان قابل توجهی بزرگ‌نمایی شده باشند.

Adobe Fresco
Adobe Fresco

چه زمانی باید از برس های وکتور استفاده کنید؟

براش‌های برداری معمولاً برای ساختن چیزهایی مانند فونت، لوگو و نماد ترجیح داده می‌شوند، زیرا تصویر هنگام چاپ یا مقیاس‌بندی کیفیت خود را از دست نمی‌دهد. برخی از تصویرگران،به‌ویژه کسانی که مانگا(Manga) می‌کشند، گرافیک برداری را ترجیح می‌دهند، زیرا خطوطی را بدون زحمت ایجاد می‌کند.

علاوه بر این، گرافیک برداری امروزه برای انجام تصاویر ساده و هنر خطی نسبتاً محبوب شده است.

Adobe Fresco
Adobe Fresco

معایب استفاده از براش های برداری چیست؟

براش های برداری همیشه در مورد بافت ها و گرادیان ها بیشترین محدوده را ارائه نمی دهند،بنابراین نقاشی ها به دلیل عدم عمق ممکن است غیرواقعی به نظر برسند. محدودیت‌های گرافیک برداری به این معنی است که امکانات نیز محدود است، و اغلب آثار هنری ایجاد شده با گرافیک برداری، زمانی که خیلی ساده انجام می‌شوند، کمی کسل‌کننده و مسطح می‌شوند.

براش زنده( Live Brushes) چیست؟

براش‌های زنده(Live Brushes) در Adobe Fresco از فناوری مبتنی بر پیکسل نیز استفاده می‌کنند، اما کمی متفاوت از محدوده معمولی پیکسل-براش کار می‌کنند.

براش های زنده (Live Brushes)از Adobe Sensei استفاده می کنند، یک ابزار هوش مصنوعی که با Adobe Experience Cloud ترکیب می شود. اگر می‌خواهید درباره این فناوری اطلاعات بیشتری کسب کنید، این مقاله در مورد Adobe Sensei و نحوه کمک آن به سازندگان را بررسی کنید. قلم‌های زنده(Live Brushes) نقاشی‌های واقعی را تقلید می‌کنند، بنابراین رسانه‌ای که استفاده می‌کنید مانند زمانی که روی بوم نقاشی می‌کردید، جریان پیدا می‌کند، ترکیب می‌شود و مخلوط می‌شود. با انواع آبرنگ و رنگ روغن،و ویژگی های قابل تنظیم،شما می توانید یک اثر هنری دیجیتالی ایجاد کنید که ویژگی های نقاشی معتبر را تکرار می کند.

چه زمانی باید از برس های زنده(Live Brushes) استفاده کنید؟

براش های زنده(Live Brushes) برای هنرمندانی که می خواهند قطعاتی بسازند که واقعی تر به نظر برسند عالی هستند، اما لزوما نمی خواهند دست خود را با چیز واقعی کثیف کنند. همچنین یک نقطه شروع عالی برای هنرمندانی است که می خواهند از نقاشی واقعی به هنر دیجیتال روی بیاورند اما از محدودیت ها احساس ترس می کنند.

Adobe Fresco
Adobe Fresco

معایب استفاده از برس های زنده(Live Brushes) چیست؟

براش های زنده (Live Brushes) در Adobe Fresco فقط با گرافیک شطرنجی کار می کنند، بنابراین با همان محدودیت هایی که با استفاده از براش های پیکسل پیدا می کنید مواجه خواهید شد. علاوه بر این، اگر فقط یک هنرمند دیجیتالی بوده‌اید، ممکن است کنترل برس‌های Live برایتان دشوار باشد، زیرا آنها مانند نقاشی‌های واقعی عمل می‌کنند، و برای درک کامل آن می‌توان کمی تمرین کرد.

سایر گزینه های براش در Adobe Fresco

برس ها به همین جا ختم نمی شوند. Adobe Fresco همچنین طیف گسترده ای از Smudge Brushes مانند Charcoal، FX و Lettering را ارائه می دهد که به شما امکان می دهد آثار هنری خود را بیشتر تغییر دهید. با این حال، این براش ها فقط با پیکسل کار می کنند.

Adobe Fresco
Adobe Fresco


Adobe Fresco همچنین به شما امکان می دهد براش های خود را برای افزودن به مجموعه، دانلود کنید و در ماه می 2022 دو ویژگی جدید را راه اندازی کرد: ابزار Magic Wand و Liquify Tool، که به شما امکان می دهد آثار هنری خود را حتی بیشتر تغییر دهید، بنابراین امکانات واقعا بی پایان هستند!

پیکسل در مقابل وکتور در مقابل لایو: از کدام براش استفاده خواهید کرد؟

Adobe Fresco به شما آزادی خلاقانه برای انتخاب قلم مو مناسب برای پروژه خود می دهد، با براش های Pixel، Live و Vector که هر کدام کاربردها و معایب خاص خود را دارند. ناگفته نماند، Adobe Fresco اغلب تحت به‌روزرسانی‌ها قرار می‌گیرد، بنابراین شما هرگز چیز بیشتری نمیخواهید. وقتی از این نرم افزار عالی استفاده می کنید، همیشه می توانید منتظر ویژگی های جدید و هیجان انگیز باشید.

منبع : makeuseof

امتیاز این مطلب
محسن دادار
نوشته شده توسط

محسن دادار

کارشناس سئو و تحلیل ارزهای دیجیتال ؛ علاقه مند به تکنولوژی و اخبار روز دنیای فناوری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس