معرفی 9 روش برای رفع مشکل کار نکردن ریلز های اینستاگرام

374
0
مشکل کار نکردن ریلز های اینستاگرام

اینستاگرام ریلز را در سال 2019 راه‌ اندازی کرد و به سرعت به سریع ‌ترین ویژگی این برنامه ی در حال رشد در سراسر جهان تبدیل شد و از هر ده کاربر، نه کاربر هر روز ریلزها را تماشا می‌ کردند. اما محبوبیت آن باعث نمی ‌شود که این ویژگی بدون خطا و مشکل باشد و گاهی اوقات کار نمی ‌کند. اگر در دسترسی به ریلز در اینستاگرام مشکل دارید، در این مقاله به معرفی 9 روش برای رفع مشکل کار نکردن ریلز های اینستاگرام می پردازیم.

رفع مشکل کار نکردن ریلز های اینستاگرام

اگر هنگام آپلود یا تماشای ریلز ‌های اینستاگرام با مشکل مواجه شده ‌اید، ما راه‌  حل‌های متعددی را لیست کرده‌ ایم که به شما کمک می ‌کند ریلز ‌های اینستاگرامتان دوباره کار کنند.

نحوه دسترسی و بررسی ریلز های اینستاگرام

ابتدا از یک حساب کاربری دیگر در اینستاگرام دیدن کنید و بررسی کنید که آیا می توانید ریلز های آن حساب را تماشا کنید. اگر می توانید این کار را انجام دهید، باید این ویژگی را نیز داشته باشید.

ممکن است آیکون ریلز های اینستاگرام برای شما قابل مشاهده نباشند. در اینجا می توانید ریلز های اینستاگرام را در داخل برنامه پیدا کنید:

  • در صفحه اصلی اینستاگرام، دکمه Reels باید در کنار آیکون Search باشد.
  • هر نقطه ای از فید اینستاگرام را به سمت راست بکشید. Reels باید در کنار Story در دسترس باشند.
  • روی آیکون plus ضربه بزنید. شما باید Reel را به عنوان یکی از گزینه های موجود ببینید.
مشکل کار نکردن ریلز های اینستاگرام
مشکل کار نکردن ریلز های اینستاگرام

نحوه دیدن ریلز ها در نسخه مرورگر اینستاگرام

اگر دوست دارید اینستاگرام را در مرورگر خود اسکرول کنید، متوجه خواهید شد که دکمه‌ ریلز در صفحه اصلی وجود ندارد. با این حال، اینستاگرام همچنان ریلز ‌ها را در فید خبری شما نمایش می ‌دهد.

اگر می ‌خواهید ریلز های اینستاگرام یک حساب کاربری را تماشا کنید، از آن حساب بازدید کنید و دکمه Reels را انتخاب کنید. با انجام این کار، به شما هر ریلزی که توسط آن حساب ارسال شده باشد را نشان می دهد.

  1. بررسی کنید که آیا قابلیت ریلز در کشور شما موجود است یا خیر

قبل از انجام سایر مراحل عیب ‌یابی، مطمئن شوید که این ویژگی در کشور شما موجود است. در نتیجه، شما سعی نمی کنید مشکلی که کلا وجود ندارد را برطرف کنید.

اگر مطمئن نیستید که این ویژگی در جایی که زندگی می کنید در دسترس است، می توانید صفحه پشتیبانی اینستاگرام برای لیست کشورهایی که تبلیغات ریلز در آنها پشتیبانی می شود را بررسی کنید. در جاهایی که از این تبلیغات پشتیبانی می شود، ریلز ها نیز در دسترس کاربران هستند.

اگر کشوری که در حال حاضر در آن زندگی می کنید در این لیست نیست، می توانید از یک VPN برای دریافت ریلز برای حساب خود استفاده کنید، البته به شرطی که در کشوری زندگی نمی کنید که VPN ها هم غیرقانونی هستند.

  1. اتصال اینترنت خود را بررسی کنید

اگر نمی‌ توانید ریلز ‌های اینستاگرام را در تلفن خود تماشا کنید، ممکن است مشکلی در اتصال اینترنت شما وجود داشته باشد، به خصوص اگر پیام: Couldn’t refresh feed را مشاهده کردید.

می توانید سعی کنید دوباره به شبکه وصل شوید و بررسی کنید که آیا این مشکل را برطرف می کند یا خیر. به هر حال، اگر تعداد زیادی دستگاه از یک شبکه استفاده می کنند، ممکن است با سرعت پایین اینترنت روبرو باشید.

ممکن است ارزش آن را داشته باشد که روتر خود را ریست کنید و ببینید آیا مشکلات اتصال شما برطرف می شود یا خیر.

  1. داده های کش شده این برنامه را پاک کنید

برنامه ‌های مدرن از داده ‌های کش ‌شده برای اطمینان از تجربه کاربری آسان تر و بهینه تر استفاده می ‌کنند. اما اگر داده های کش شده خراب شوند، انواع مشکلات از جمله کار نکردن ریلز های اینستاگرام را ایجاد می کند.

برای اینکه این ویژگی برنامه دوباره کار کند، باید داده های کش آن را به صورت دستی پاک کنید.

  1. منوی Settings گوشی خود را باز کنید.
  2. روی Apps ضربه بزنید و Instagram را انتخاب کنید.
  3. Storage & cache را باز کنید.
  4. روی Clear cache > Clear Storage ضربه بزنید.
مشکل کار نکردن ریلز های اینستاگرام
مشکل کار نکردن ریلز های اینستاگرام

4.آخرین ورژن اینستاگرام را آپدیت کنید

استفاده از ورژن قدیمی اینستاگرام ممکن است یکی از دلایل کار نکردن ریلز باشد. برای آپدیت برنامه به آخرین نسخه موجود، App Store برای اپل یا Google Play Store برای اندروید را باز کنید، اینستاگرام را جستجو کنید و روی دکمه Update ضربه بزنید.

  1. از سیستم خارج شوید و دوباره وارد شوید

اگر آپدیت کردن برنامه، ریلز را در دسترس قرار نداد، خروج از سیستم و ورود مجدد به حساب اینستاگرام خود راه حل سریع دیگری است که می ‌توانید امتحان کنید. اینستاگرام را راه اندازی کنید و روی آیکون پروفایل خود از گوشه سمت راست پایین ضربه بزنید. سپس، به Settings بروید و روی Log Out ضربه بزنید.

اکنون، با اطلاعات کاربری خود وارد شوید و بررسی کنید که آیا اکنون ریلز های اینستاگرام در دسترس هستند یا خیر.

  1. ذخیره داده اینستاگرام را خاموش کنید

اینستاگرام دارای یک ویژگی ذخیره اطلاعات است که بارگذاری محتوای از قبل را متوقف می کند. البته که ممکن است تأثیر مثبتی بر استفاده از داده ‌های شما داشته باشد، اما شروع به پخش شدن ریلز های اینستاگرام بیشتر طول می ‌کشد.

اگر احتمال می دهید که این ویژگی با پخش ریلز تداخل دارد، می ‌توانید به صورت زیر ذخیره‌کننده داده را در Android خاموش کنید:

  1. روی آیکون حساب خود ضربه بزنید و Settings را انتخاب کنید.
  2. به Account > Mobile data use بروید.
  3. تیک کنار Data Saver را بردارید کنید.
مشکل کار نکردن ریلز های اینستاگرام
مشکل کار نکردن ریلز های اینستاگرام

این روند برای iOS نیز به همین شکل است. روی آیکون پروفایل خود ضربه بزنید و به Settings > Mobile Data > Mobile Data Options بروید. در آنجا، Low Data Mode را غیرفعال کنید.

  1. از Instagram Lite استفاده کنید

اگر دائماً مجبور هستید تلفن و داده های ذخیره شده اینستاگرام خود را پاک کنید، باید به Instagram Lite بروید.

Instagram Lite فضای زیادی را در گوشی شما اشغال نمی کند و از داده های تلفن همراه کمتری استفاده می کند. در عین حال که یک سری تفاوت بین اینستاگرام و Instagram Lite وجود دارد، اما مهمترین تفاوت این است که می توانید ریلز را در نسخه Lite تماشا کنید.

در زمان نگارش این مقاله، Instagram Lite فقط برای گوشی های اندرویدی در دسترس است.

  1. برنامه اینستاگرام را مجددا نصب کنید

اگر همه راه‌ حل‌ هایی که گفتیم را امتحان کرده‌ اید و هنوز نمی ‌توانید از ریلز های اینستاگرام استفاده کنید، باید برنامه را دوباره نصب کنید به ‌ویژه اگر متوجه شدید که سایر ویژگی ‌ها نیز کار نمی ‌کنند. مهم نیست که از یک تلفن iOS یا Android استفاده می کنید، نصب مجدد برنامه باید آن را به حالت عادی بازگرداند.

  1. مشکل را به اینستاگرام گزارش دهید

اگر هیچ یک از این اصلاحات باعث نشد ریلز اینستاگرام دوباره کار کند، باید آن را مستقیماً به پشتیبانی اینستاگرام گزارش دهید.

  1. اینستاگرام را باز کنید و روی منوی سه خط کلیک کنید.
  2. در آنجا Settings را انتخاب کنید و به Help بروید.
  3. روی Report a problem کلیک کنید. در منوی باز شده، دوباره روی Report a problem کلیک کنید.
  4. موضوع را تا حد امکان به تفصیل شرح دهید. حتی می ‌توانید اسکرین  ‌شات‌هایی اضافه کنید تا به درک بهتر مشکل کمک کنید.
  5. پس از تکمیل گزارش، روی Submit کلیک کنید.
مشکل کار نکردن ریلز های اینستاگرام
مشکل کار نکردن ریلز های اینستاگرام

اگر صدای ریلز اینستاگرام کار نمی کند چه باید کرد؟

اغلب اوقات، ریلز ‌های اینستاگرام صدا ندارند، زیرا سازنده صدا را خاموش کرده است، که احتمالاً به عنوان راهی هنری برای مورد توجه قرار گرفتن و متمایز بودن حساب اینستاگرام خود یا حالا به هر دلیلی ترجیح می ‌دهند از صدا استفاده نکنند. اگر به پایین اسکرول کنید و به ریلز بعدی بروید و صدا داشته باشد، مشکلی در برنامه یا تلفن شما وجود ندارد.

با این حال، اگر متوجه چیز غیرعادی شدید، نکاتی که ذکر کردیم باید به شما کمک کند ریلز ‌های اینستاگرام را دوباره راه ‌اندازی کنید.

از ریلز های اینستاگرام لذت ببرید

دلایل متعددی وجود دارد که چرا ریلز‌های اینستاگرام کار نمی ‌کنند و گاهی اوقات، کاری نمی‌ توانید انجام دهید، جز اینکه صبور باشید. حتی اگر گاه به گاه با مشکلی هم مواجه شوید، بازهم می توانید از این پلتفرم و ویژگی های مختلف آن لذت ببرید.

امتیاز این مطلب
محسن دادار
نوشته شده توسط

محسن دادار

کارشناس سئو و تحلیل ارزهای دیجیتال ؛ علاقه مند به تکنولوژی و اخبار روز دنیای فناوری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس