آنچارتد PS5 چگونه می‌تواند فرمول مجموعه را نوسازی کند

65
0
آنچارتد PS5 چگونه می‌تواند فرمول مجموعه را نوسازی کند

طبق شنیده‌ها نسخه‌ی جدید آنچارتد در دست ساخت قرار دارد. ناتی داگ با حداقل تغییرات می‌تواند فرمول مجموعه را نوسازی کند. در ادامه‌ی این مقاله‌ی جذاب با اول نیوز همراه باشید تا به این موضوع مهم بپردازیم که آنچارتد PS5 چگونه می‌تواند فرمول مجموعه را نوسازی کند.

بین انبوه انحصاری‌های پلی استیشن، آنچارتد ناتی داگ به راحتی در زمره‌ی محبوب‌ترین بازی‌ها قرار می‌گیرد. این مجموعه‌ی جذاب دوران PS3 و PS4 را شکوفا کرد و محبوبیت شگرفی به دست آورد. تا جایی که ما شاهد اقتباس سینمایی آن با بازی تام هالند بودیم. علیرغم روند رو به رشد فرانچایز از سال 2007، چند سالی می‌شود که خبری از نسخه‌ی جدید نیست. آخرین نسخه برمی‌گردد به سال 2017 و بازی Uncharted: The Lost Legacy.

خوشبختانه مصاحبه‌ی اخیر با یکی از اعضای ناتی داگ نویدبخش این است که آنچارتد جدید در دست ساخت قرار دارد. خبری که بدون شک برای طرفداران نیتن دریک خوشحال کننده خواهد بود. اما پس از غیبت چند ساله نمی‌توان انتظار همان تجربه‌ی قدیمی را داشت. توقعات بازی‌بازان بالا رفته است. از آن‌جایی که ناتی داگ هميشه سعی بر این داشته که نهایت استفاده را از سخت‌افزار و توان فنی کنسول‌ها ببرد، بازی PS5 آن‌ها در چندین نقطه جای پیشرفت دارد.

 

آنچارتد PS5 چگونه می‌تواند فرمول مجموعه را نوسازی کند

آنچارتد PS5 می‌تواند مراحل بازتر و آزادتری ارائه دهد

به طور کلی آنچارتد یک مجموعه بازی خطی و داستان‌محور بوده است. بازی‌بازان از نقطه‌ی الف به نقطه‌ی ب پیشروی می‌کنند و در بین راه با اتفاقات از پیش طراحی شده مواجه می‌شوند. این سبک گیم پلی و بازی موردی ندارد. قابل قبول هم هست. ولی دوره‌ی بازی‌های تماماً خطی سر آمده. ناتی داگ در آنچارتد 4 و بازی‌های بعدی نشان داد که به فکر گسترش گیم پلی و محیط قابل بازی عناوینش است. مراحلی با محیط‌های آزاد که قابلیت کاوش را به بازی‌باز می‌دهند.

البته ما توقع جهان‌باز شدن آنچارتد را نداریم. این موضوع شاید کمی زیاده‌خواهی باشد. ولی به عنوان مثال داستان چند لایه و انتخاب‌های داستانی می‌تواند ایده‌ی مناسبی به نظر برسد. به عنوان مثال ما شاهد یک داستان کلی باشیم ولی شیوه‌ی پیشروی در آن چند شاخه باشد و بسته به انتخاب بازی‌باز نتیجه‌ی کار تغییر کند.

از طرفی داستان آنچارتد معمولاََ به کشف گنج‌های مخفی شده می‌پردازد. این موضوع می‌تواند به شکل‌های بهتر و سرگرم کننده‌تری در بازی تعبیه شود. به عنوان مثال همان حس اکتشافی که در Breath of the Wild شاهد آن بودیم. البته برای پیاده‌سازی این مورد سازندگان می‌بایست از شدت تمرکز روی داستان بکاهند. آن‌ها با تلاش مضاعف می‌توانند به نقطه تعادل گیم پلی و داستان دست یابند.

 

آنچارتد

آنچارتد PS5 می‌تواند به شخصی‌سازی اهميت دهد

برای این‌که حس کاوش و کاوشگری به خوبی منتقل شود، سازندگان می‌توانند شخصی‌سازی ابزار و تجهیزات را به بازی‌بازان بسپارند. به عنوان مثال انتخاب تجهیزات برای کاوش در محیط و گشت و گذار به عهده‌ی بازی‌باز باشد. این موضوع همذات‌پنداری را تقویت می‌کند.

بازی‌بازان می‌توانند پیش از مرحله تجهیزات خود را انتخاب کنند. مثلاً قلاب صخره‌نوردی را با خود ببرند، لوازم غواصی را همراه داشته باشند و یا موتور کراس را انتخاب کنند. همچنین برخی مناطق بازی باید محدود به استفاده از وسایل خاص باشند. این موضوع ارزش تکرار بازی‌ را افزایش می‌دهد. نیتن می‌تواند در دفترچه‌ی مخصوص خود این موارد را یادداشت کند و در ادامه به بازدید آن‌ها برود.

طبق شایعات آنچارتد جدید در دست توسعه قرار دارد. به نظر شما آنچارتد PS5 چگونه می‌تواند فرمول مجموعه را نوسازی کند؟ شما برای تجربه‌ی آن مشتاق هستید؟ آنچارتد PS5 چه بهبودهای دیگری باید پیدا کند؟ لطفاً نظرات خود را با ما در بخش نظرات به اشتراک بگذارید.

امتیاز این مطلب
رضا خلف چعباوی
نوشته شده توسط

رضا خلف چعباوی

به نام خدا - سلام، رضا هستم؛ بالای 12 ساله که در این حوزه فعالیت می‌کنم. افتخار نویسندگی و سابقه‌ی مدیریت در سایت‌های بزرگ ایران رو دارم. مخلص همگی 🌹❤🌹 ایمیل کاری: khc.reza@gmail.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس