15 بازی برتر پلی استیشن برای عاشقان Halo

89
0
15 بازی برتر پلی استیشن برای عاشقان Halo

هیلو فرانچایزی شناخته شده و شاهکار در هنرصنعت بازی‌های ویدیویی است. اما طرفداران پلی استیشن که به آن دسترسی ندارند چه کنند؟ نگران نباشید در این مقاله قرار است 15 بازی برتر پلی استیشن برای عاشقان Halo را به شما معرفی کنیم. با اول نیوز همراه شوید.

بازی‌ها و فرانچایزهای انحصاری همیشه محدودیت زا بوده‌اند. نظرات ضد و نقیض زیادی پیرامون آن‌ها بوده و هست که قصد نداریم در این مقاله خیلی به آن‌ها بپردازیم. فقط همین را بدانید که تعدادی از بازی‌بازان همیشه از تجربه‌ی برخی فرانچایزهای شاهکار محروم بوده‌اند. به عنوان مثال کاربران پلی استیشن از شاهکارهایی چون The Legend of Zelda, Gears of War و Super Mario بی نصیب بوده‌اند. یکی دیگر از عناوینی که کاربران غول ژاپنی از تجربه‌ی آن محروم مانده‌اند شاهکار شوتر اول شخص هیلو می‌باشد. هیلو از سال 2001 و عرضه‌ی Halo: Combat Evolved همیشه جزو بهترین‌های شوتر اول شخص بوده است.

خوشبختانه پلی استیشن طی سال‌ها متوجه این فقدان عظیم شده است. آن‌ها سعی کرده‌اند با ساخت و میزبانی از بهترین شوترها به نوعی این خلأ را پر کنند. هر چند که باز هم به تجربه‌ی اصلی نمی‌رسند.

 

15 بازی برتر پلی استیشن برای عاشقان Halo

15. Resistance 3

بازی Resistance 3 سال 2011 به صورت انحصاری برای پلی استیشن 3 عرضه شد. این نسخه بهترین تجربه‌ی ممکن را در این فرانچایز ارائه می‌دهد. Insomniac Games به خوبی نقاط ضعف عناوین گذشته را برطرف و تجربه‌ای لذت‌بخش را ارائه می‌دهد.

با این‌که بخش آنلاین بازی از کار افتاده است ولی Resistance 3 کماکان ارزش تجربه را دارد. این بازی روی PS3 و PS Now در دسترس است. که البته همان‌طور که می‌دانید و پیش از این در اول نیوز اطلاع‌رسانی کرده بودیم، PS Now به‌زودی در پلی استیشن پلاس ادغام می‌شود. تجربه‌ی این بازی شاهکار را از دست ندهید.

 

15 بازی برتر پلی استیشن برای عاشقان Halo

14. Crysis 3

بازی Crysis 3 را Crytek در سال 2013 برای PC, PlayStation 3 و Xbox 360 عرضه کرد. سپس ما در سال 2021 شاهد انتشار ریمستر آن برای PC, PlayStation 4, Nintendo Switch و Xbox One بودیم.

تفاوت اصلی این بازی جدای از کیفیت بصری شاهکار و فیزیک خارق‌العاده‌ در ویژگی‌های Nanosuit خلاصه می‌شود. این لباس قدرت‌های ویژه‌ای را در اختیار شما می‌گذارد. از جمله‌ی آن‌ها می‌شود به قابلیت نامرئی شدن، ضد ضربه شدن و هک کردن اشاره کرد. کرایسیس 3 در جایگاه چهاردهم فهرست 15 بازی برتر پلی استیشن برای عاشقان Halo جا خوش کرده است.

 

15 بازی برتر پلی استیشن برای عاشقان Halo

13. TimeSplitters 2

بازی TimeSplitters 2 سال 2002 برای PlayStation 2, Xbox و GameCube عرضه شد. این بازی از زمان‌ عرضه تا کنون جزو محبوب‌ترین عناوین شوتر باقی مانده است.

با این‌که بازی بخش داستانی هم در بر داشت ولی این بخش چندنفره بود که حسابی مورد توجه واقع شده بود. TimeSplitters 2 یک تجربه‌ی split-screen سراسر لذت‌بخش را ارائه می‌داد که ساعت‌ها شما را با حالت‌های Deathmatch و Capture the Bag سرگرم می‌کرد. Capture the Bag نیز در اصل برداشتی بود از حالت Capture the Flag سایر عناوین.

 

15 بازی برتر پلی استیشن برای عاشقان Halo

12. Shadow Warrior 2

بازی Shadow Warrior 2 یک تجربه‌ی شوتر اول شخص فوق‌العاده هیجان‌انگیز را ارائه می‌دهد. تا جایی که حتی Doom 2016 را نیز به چالش می‌کشید. با توجه به این تفاسیر Shadow Warrior 2 شایسته‌ی قرار گزفتن در فهرست 15 بازی برتر پلی استیشن برای عاشقان Halo می‌باشد.

شاید تفاوت اصلی Shadow Warrior 2 با Doom را بشود در شخصیت اصلی آن‌ها جستجو کرد. شخصیت اصلی دووم یعنی Doomguy فوق العاده جدی و نچسب است. در حالی که Lo Wang از Shadow Warrior 2 شخصیتی کاریزماتیک و جذاب دارد.

 

15 بازی برتر پلی استیشن برای عاشقان Halo

11. Rage 2

معرفی بازی Rage 2 خیلی غیرمنتظره بود. بازی نخست شوتر جهان‌باز قابل قبول و متفاوتی بود ولی متأسفانه آنقدر موفق ظاهر نشده بود که ما را به عرضه‌ی یک دنباله امیدوار کند.

به هر روی id Software و Bethesda تصميم گرفتند Rage 2 را در سال 2019 عرضه کنند. تفاوت اصلی آن با بازی نخست نیز به فضاسازی رنگارنگ و سرزنده‌ی آن خلاصه می‌شد. همچنین مکانیک‌های بازی نیز ارتقاء یافته بودند. ولی متأسفانه به مانند بازی نخست مورد استقبال گسترده قرار نگرفت.

 

15 بازی برتر پلی استیشن برای عاشقان Halo

10. Titanfall 2

منصفانه است اگر بگوییم بازی Titanfall 2 در زمان عرضه یعنی سال 2016 آن‌طور که باید مورد توجه قرار نگرفت. این موضوع به خاطر این بود که الکترونیک آرتز در اقدامی احمقانه Battlefield 1 را با اختلاف یک هفته عرضه کرده بود. یعنی 2 بازی شوتر اول شخص تنها با اختلاف یک هفته عرضه شدند!

علیرغم این اشتباه فاجعه بازی Titanfall 2 با گذر زمان ارزش واقعی خود را نمایان کرد. طرفداران شوتر اول شخص این بازی را به صورت خود جوش تبلیغ می‌کردند و اکنون همه ارزش‌های آن را ارج می‌نهند.

 

15 بازی برتر پلی استیشن برای عاشقان Halo

9. DOOM Eternal

یکی از تأثیرگذارترین فرانچایزهای تاریخ هنرصنعت در سال 2016 یک بازآفرینی دریافت کرد. عملکرد بازی به قدری فوق‌العاده بود که سازندگان ترغيب شدند دنباله‌ای تحت عنوان DOOM Eternal برای آن ترتیب دهند. DOOM Eternal شاهکار رتبه‌ی نهم فهرست 15 بازی برتر پلی استیشن برای عاشقان Halo را از آن خود کرده است.

متأسفانه بازی‌های آینده‌ی دووم بعید است که برای پلی استیشن عرضه شوند. چرا که مایکروسافت شرکت مادر بتزدا یعنی زنیمکس را خریداری کرد. به احتمال زیاد همه‌ی عناوین آینده‌ی آن‌ها انحصاری اکوسیستم مایکروسافت یعنی PC و ایکس‌ باکس خواهند شد. ولی DOOM Eternal و Doom 2016 فعلاََ برای سرگرم نگه داشتن طرفداران پلی استیشن کافی هستند.

 

15 بازی برتر پلی استیشن برای عاشقان Halo

8. Wolfenstein: The New Order

با این‌که فرانچایز دووم اثرگذاری بیش‌تری داشته است ولی از نقش ولفنشتاین نیز نمی‌شود غافل شد. Wolfenstein 3D ایده‌های زیادی را ارائه کرد که سازندگان در ادامه آن‌ها را در DOOM (1993) پیاده‌سازی کردند.

همانند فرانچایز دووم، ولفنشتاین نیز خیلی پر قدرت ظاهر شده است. Wolfenstein: The New Order توانست با بازآفرینی فرانچایز همان کاری را انجام دهد که بعدها دووم 2016 تکرار کرد.

 

دستینی 2

7. Destiny 2

انتخاب دستینی 2 برای این فهرست اجتناب‌ناپذیر بود. بانجی سازنده‌ی این بازی است. همان استودیوای که هیلو را خلق کرده است و اکنون به تملک پلی استیشن در آمده. بانجی سه گانه‌ی هیلو، Halo 3: ODST و Halo Reach را در کارنامه دارد. عناوینی که بهترین‌ها در فرانچایز هستند.

بازی دستینی 2 جزو پرطرفدارترین عناوین free to play به شمار می‌رود. این بازی از زمان‌ عرضه در سال 2017 طرفداران فراوانی کسب کرده است. این بازی به صورت منظم به‌روزرسانی و محتوای جدید دریافت می‌کند. The Witch Queen و Lightfall جزو جدیدترین‌ها هستند.

 

15 بازی برتر پلی استیشن برای عاشقان Halo

6. Prey

بازی Prey سال 2006 توسط 2K games عرضه شد. این بازی موفقیت شگفت‌انگیزی به دست آورد و خیلی زود شاهد تأیید نسخه‌ی دوم آن بودیم. با این حال Prey 2 وارد چرخه‌ی شوم جهنم توسعه شد و سال 2014 لغو شدن پروژه را اعلام کردند. اما خوشبختانه این پایان کار فرانچایز نبود. چرا که این IP در سال 2017 بازآفرینی شد.

نسخه‌ی Arkane Studios بازی Prey فوق العاده جاه‌طلبانه‌‌ است. این بازی چندین سبک را با هم ترکیب کرده است. شوتر اول شخص، نقش آفرینی، مخفی کاری و جهان‌باز مدرن همگی در این بازی ادغام شده‌اند تا تجربه‌ای بکر و درجه یک را ارائه دهند. بازی Prey شایسته‌ی حضور در رتبه‌ی ششم فهرست 15 بازی برتر پلی استیشن برای عاشقان Halo می‌باشد.

 

کالاف دیوتی در فضا

5. Call of Duty: Infinite Warfare

قبول دارم Call of Duty: Infinite Warfare محبوب‌ترین بازی در فرانچایز کالاف دیوتی نیست. چه بسا حتی جزو منفورترین‌ها نیز باشد. ولی از حق نگذریم تجربه‌ی بازی آن‌قدرها هم بد نبود. طرفداران هیلو قطعاََ از فضاسازی این بازی لذت خواهند برد. به خصوص مراحلی که در فضا جریان دارند.

در این بین تجربه‌ی Call of Duty: Warzone نیز خالی از لطف نخواهد بود. ولی این بازی فاقد عناصر علمی-تخیلی Call of Duty: Infinite Warfare است و شباهت ناچیزی با هیلو دارد. تنها نقطه اشتراک آن‌ها شوتر اول شخص بودنشان است.

 

اپکس لجندز

4. Apex Legends

وارزون تنها بتل رویال رایگان بازار نیست. Apex Legends با همکاری Electronic Arts و Respawn Entertainment یکی از بهترین تجربه‌های این سبک را ارائه می‌دهد. این بازی به مانند شاهکار Titanfall 2 عنوانی اکشن و فوق‌العاده سریع است. اپکس لجندز با اقتدار در رتبه‌ی چهارم فهرست 15 بازی برتر پلی استیشن برای عاشقان Halo قرار گرفته است.

بازی Apex Legends پس از عرضه در سال 2019 جوایز زیادی را از آن خود کرده است. از طرفی نسخه‌ی موبایل بازی تحت عنوان Apex Legends Mobile فاصله‌ی چندانی با عرضه ندارد. تجربه‌ی این بازی را از دست ندهید.

 

مس افکت اندرومدا

3. Mass Effect: Andromeda

بسیار خب، می‌دانم الآن در حال چه فکری هستید، ولی اجازه دهید توضیح دهم. Mass Effect: Andromeda مبارزات و گان پلی فوق العاده‌ای دارد. پیش از این مبارزات عناوین مس افکت را صرفاً برای پیشروی در داستان تحمل می‌کردیم. ولی Mass Effect: Andromeda با ارائه‌ی یک گیم پلی لذت‌بخش و سرگرم کننده همه چیز را تغییر داد. آیا گان پلی به اندازه‌ی هیلو لذت‌بخش است؟ خب قطعاََ این‌طور نیست، ولی وقتی داستان جذاب مس افکت را با گیم پلی فوق العاده ترکیب می‌کنید خواهید دید که ارزش تجربه کردن را دارد.

 

کیلزون شدو فال

2. Killzone Shadow Fall

بازی Killzone Shadow Fall ششمین نسخه در این فرانچایز است. البته با احتساب عناوین Mercenary و Liberation که برای کنسول‌های دستی عرضه شده‌اند. این مجموعه کار خود را در سال 2004 آغاز کرد. شروع خوبی نداشت ولی Killzone 2 در سال 2009 یک شاهکار به تمام معنا بود. این بازی یکی از بهترین شوترهای تاریخ PS3 لقب گرفته است.

منصفانه است اگر بگوییم Killzone Shadow Fall عنوان خارق العاده‌ای نبود. ولی با این حال مکانیک‌های جالبی را ارائه می‌دهد که ارزش تجربه کردن را دارند. این بازی رتبه‌ی دوم فهرست 15 بازی برتر پلی استیشن برای عاشقان Halo را از آن خود کرده است.

 

بوردرلندز 3

1. Borderlands 3

فرانچایز بوردرلندز یا همان سرزمین‌های مرزی در کنار فارکرای جزو بنیانگذاران عناوین جهان‌باز شوتر اول شخص به شمار می‌روند. یکی از ویژگی‌های جالب مجموعه‌ی Borderlands مکانیک loot و سبک هنری منحصر به فرد است. جالب است بدانید که این سبک هنری منحصر به فرد در اواخر تولید به بازی اضافه شده است.

نسخه‌ی اصلی بازی Borderlands 3 عملکرد فوق العاده‌ای روی PS4 و ایکس‌ باکس وان بر جای نگذاشت. ولی بازعرضه‌ی بازی برای PS5 و Xbox Series X/S به دلیل بهبودهای فراوانی که داشته است، مورد توجه قرار گرفت. به همین دلیل رتبه‌ی نخست فهرست 15 بازی برتر پلی استیشن برای عاشقان Halo به بازی Borderlands 3 تعلق می‌گیرد.

خب دوستان امیدوارم فهرست 15 بازی برتر پلی استیشن برای عاشقان Halo مورد توجه شما قرار گرفته باشد. جای کدام بازی در این بین خالی است؟ عنوان دیگری را به این فهرست اضافه می‌کنید؟ لطفاً نظرات خود را با ما در بخش نظرات به اشتراک بگذارید.

امتیاز این مطلب
رضا خلف چعباوی
نوشته شده توسط

رضا خلف چعباوی

به نام خدا - سلام، رضا هستم؛ بالای 12 ساله که در این حوزه فعالیت می‌کنم. افتخار نویسندگی و سابقه‌ی مدیریت در سایت‌های بزرگ ایران رو دارم. مخلص همگی 🌹❤🌹 ایمیل کاری: khc.reza@gmail.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس