تغییر از دوربین DSLR به بدون آینه؟ 8 نکته که باید در نظر بگیرید

75
0
تغییر از دوربین DSLR به بدون آینه

ارتقاء از دوربین DSLR به دوربین بدون آینه گامی هیجان انگیز در سفر عکاسی شماست. اما عواملی وجود دارد که ابتدا باید در نظر بگیرید. تغییر از دوربین DSLR به بدون آینه را با رعایت این نکات برای خودتان راحت تر کنید.

اگر مانند بسیاری از عکاسان مبتدی هستید، احتمالا سفر خود را با دوربین DSLR آغاز خواهید کرد. اما در برخی مراحل، ممکن است بخواهید به یک دستگاه بدون آینه ارتقا دهید. در حالی که بسیاری از مهارت‌های عکاسی شما از بین می‌رود، همچنان باید چندین نکته را در نظر داشته باشید.

مطالب زیر را هم بخوانید:

بهترین دوربین های DSLR سال 2022

12 اشتباهی که عمر باتری دوربین DSLR شما را کم می کند

معرفی بهترین دوربین عکاسی 2022 مناسب برای انواع کاربران

بهترین لنز دوربین های DSLR

بهترین دوربین DSLR با توجه به بودجه شما

برای اطمینان از اینکه هنگام خرید دوربین جدید خود منحنی یادگیری بزرگی ندارید، قبل از آن کمی تحقیق کنید ایده خوبی است. و اگر به دنبال نکاتی برای یکپارچه‌تر کردن انتقال هستید، در جای درستی هستید.

در اینجا خلاصه ای از مواردی است که باید هنگام تغییر از دوربین DSLR به دوربین بدون آینه در نظر بگیرید.

اندازه

تغییر از دوربین DSLR به بدون آینه
تغییر از دوربین DSLR به بدون آینه

یکی از بزرگترین چیزهایی که تقریباً بلافاصله متوجه می‌شوید، کنتراست اندازه بین دوربین‌های DSLR و دوربین‌های بدون آینه است. در حالی که بسیاری از دوربین‌های DSLR نسبتا حجیم هستند، دوربین‌های بدون آینه اغلب کوچک‌تر هستند و در بسیاری از موارد می‌توانند از این نظر شبیه دستگاه‌های نقطه‌ای باشند.

اگر به خارج از کشور سفر می کنید و برای عکس گرفتن برنامه ریزی می کنید، دوربین های بدون آینه برای حمل چمدان دستی خود عالی هستند. و در برخی موارد نیز می توانید این وسایل را با کمترین تلاش در جیب خود جای دهید.

با این حال، یکی از نکات منفی اندازه این است که ممکن است برای سازگاری با نحوه نگه داشتن دوربین به زمان کمی نیاز داشته باشید. این مورد مخصوصاً اگر دست های بزرگتری دارید بیشتر می شود.

لنز

تغییر از دوربین DSLR به بدون آینه
تغییر از دوربین DSLR به بدون آینه

هنگامی که دوربین DSLR خود را خریدید، احتمالاً یک لنز کیت با بدنه دوربین دریافت کرده اید. اما همانطور که در عکاسی خود مهارت بیشتری پیدا کردید، ممکن است تصمیم گرفته باشید لنزهای اضافی بخرید. با این حال، یک مشکل این است که ممکن است اینها با دوربین بدون آینه شما سازگار نباشند – به خصوص اگر سازنده خود را تغییر دهید.

اغلب با دوربین بدون آینه خود یک لنز کیت دریافت می کنید، اما اگر قبلاً به عنوان یک عکاس تجربه داشته باشید، ممکن است چیزی بهتر بخواهید. لنزهای دوربین‌های بدون آینه چه پرایم باشند و چه زوم، ممکن است گران‌تر شوند – و ارزش آن را دارد که قبل از تغییر روی این موضوع فکر کنید.

گرفتن چیزی همه کاره برای اولین لنز، مانند چیزی با فاصله کانونی 35 یا 50 میلی متر، ایده خوبی است. پس از آن، می توانید روی کیت خود بسازید. برخی از لنزها نیز آداپتورهایی دارند که می توانید بخرید، بنابراین ارزش آن را دارد که ببینید آیا این امکان پذیر است یا خیر.

عمر باتری

اگرچه عمر باتری دوربین های بدون آینه با گذشت زمان در حال بهبود است، اما ممکن است متوجه شوید که باتری شما به اندازه کافی برای نیازهای شخصی شما خوب نیست. اگر به طور منظم عکاسی طولانی مدت انجام می دهید، به خصوص متوجه خواهید شد که این یک مشکل است. خوشبختانه، شما چند راه حل دارید.

هنگامی که دوربین بدون آینه خود را خریداری می کنید، ممکن است بخواهید به خرید باتری های اضافی نیز فکر کنید. اگر این کار را می کنید، اجتناب از باتری های شخص ثالث در بسیاری از شرایط ایده خوبی است.

البته می توانید شارژر خود را نیز با خود ببرید. با این حال، در حین سفر باید مطمئن شوید که پاور بانک دارید یا به پریز برق دسترسی دارید.

بودجه بندی

وقتی از دوربین DSLR به دوربین بدون آینه تغییر می‌دهید، باید قیمت را در نظر بگیرید. بسیاری از دوربین‌های بدون آینه گران هستند و اغلب بسیار گران‌تر از دوربین‌های DSLR هستند، به خصوص اگر یک DSLR سطح پایه داشته باشید.

قبل از اینکه تجهیزات خود را ارتقا دهید، مهم است که اطمینان حاصل کنید که توانایی پرداخت آن را دارید. در حالت ایده‌آل، شما می‌خواهید بتوانید آن را به طور کامل بخرید – به جای پرداخت ماهانه. شما می توانید یک برنامه پس انداز پیدا کنید که به شما کمک می کند به هدف خود برسید، و فکر کردن در مورد اجاره تجهیزات خود در ابتدا ایده خوب دیگری است.

چیزهای دیگری را که ممکن است نیاز داشته باشید نیز در نظر بگیرید – مانند کارت‌های SD. اگر توانایی خرید دوربین بدون آینه را ندارید، می توانید از آن به عنوان انگیزه ای برای کسب درآمد بیشتر استفاده کنید. برای مثال می‌توانید فریلنسینگ و چندین پروژه جانبی دیگر را امتحان کنید.

بیمه

هنگامی که شما یک دوربین بدون آینه خریداری می کنید، بسیاری از تولید کنندگان گارانتی ارائه می دهند که چندین مشکل را پوشش می دهد. اگر دستگاه خود را از یک فروشنده دست دوم خریداری می کنید، ممکن است شامل گارانتی نیز باشد. با این حال، با توجه به ارزش دوربین‌های بدون آینه، باید به شدت به دریافت بیمه جامع‌تر فکر کنید – به خصوص اگر حرفه‌ای هستید.

شما می توانید چندین طرح بیمه برای دوربین خود بیابید، و هر یک از آنها موقعیت های مختلفی را پوشش می دهد که ممکن است مشکلی پیش بیاید. قبل از اینکه به یک طرح بیمه برای دوربین خود متعهد شوید، ارزش آن را دارد که کمی تحقیق کنید و همچنین باید آن را در بودجه خود لحاظ کنید.

آب بندی آب و هوا

تغییر از دوربین DSLR به بدون آینه
تغییر از دوربین DSLR به بدون آینه

دوربین‌های بدون آینه معمولاً کاملاً انعطاف‌پذیر هستند، اما هیچ دوربینی نمی‌تواند در هر شرایطی دوام بیاورد. اگر قصد دارید در شرایط سخت، مانند هوای بارانی یا در مکانی با زمستان های سرد عکس بگیرید، نگاه کردن به آب بندی آب و هوا ایده عاقلانه ای است.

برخی از دوربین های بدون آینه در برابر آب و هوا مقاوم هستند یا در برابر آب و هوا مقاوم هستند، اما این در مورد همه آنها صدق نمی کند. همچنین لازم به یادآوری است که بین آب و هوای آب بندی و مقاوم در برابر آب و هوا تفاوت وجود دارد.

دوربین های بدون آینه که قادر به تحمل شرایط آب و هوایی چالش برانگیز هستند اغلب گران تر هستند. با این حال، هزینه اضافی ارزش ندارد که دستگاه خود را تعویض کنید زیرا اتفاقی برای آن افتاده است.

فروش دوربین قدیمی شما

تغییر از دوربین DSLR به بدون آینه
تغییر از دوربین DSLR به بدون آینه

ما قبلاً در مورد بودجه برای تغییر شما از DSLR به بدون آینه صحبت کرده ایم. با این حال، راه دیگری که می توانید هنگام تهیه دوربین جدید خود در هزینه خود صرفه جویی کنید، خرید و فروش تجهیزات قدیمی خود است. انجام این کار همچنین یک راه عالی برای خلاص شدن از شر درهم و برهمی اضافی است که قرار نیست دوباره از آن استفاده کنید.

فروش لنزها و تجهیزات دوربین قدیمی شما می تواند قیمت دستگاه بدون آینه جدید شما را به میزان قابل توجهی کاهش دهد، به خصوص اگر آنها را در شرایط خوبی نگه داشته باشید. وب‌سایت‌های دست دوم زیادی وجود دارند که به شما امکان می‌دهند تجهیزات قدیمی خود را معامله کنید، و برخی از فروشگاه‌های خیابانی نیز به شما این امکان را می‌دهند.

اگر برای امرار معاش عکس می گیرید، ممکن است بخواهید ابتدا دوربین را بخرید و بعداً تجهیزات قدیمی خود را معامله کنید. راه درست یا غلطی برای نزدیک شدن به این موضوع وجود ندارد. هر کدام برای شما بهترین کار را دارد عاقلانه ترین انتخاب است.

منحنی یادگیری

تغییر از دوربین DSLR به بدون آینه
تغییر از دوربین DSLR به بدون آینه

صرف نظر از اینکه چقدر به عنوان یک عکاس مهارت دارید، ارتقاء به دوربین بدون آینه همچنان نیازمند یک منحنی یادگیری است. باید تنظیمات خود را مطابق با آن تنظیم کنید، و همچنین ممکن است لازم باشد در مورد نکات و ترفندهای جدیدی مانند تثبیت کننده تصویر بیاموزید.

اگر سازنده دوربین خود را تغییر دهید، منحنی یادگیری احتمالاً بزرگتر از ارتقاء به یک دستگاه بدون آینه از شرکتی است که قبلاً با آن آشنا هستید. با این حال، ممکن است هنوز نیاز به تنظیم مواردی مانند اشباع تصویر و کنتراست داشته باشید.

سوئیچ خود را از DSLR به Mirrorless یکپارچه تر کنید

تغییر از دوربین DSLR به دوربین بدون آینه هیجان‌انگیز است اما با مجموعه‌ای از چالش‌ها همراه است. و اگر می خواهید مطمئن شوید که سفر عکاسی شما خیلی مختل نمی شود، باید برای مشکلاتی که ممکن است با آن روبرو شوید آماده شوید.

درک هزینه های مرتبط با تهیه دوربین بدون آینه نقطه شروع خوبی است، و همچنین ارزش آن را دارد که در مورد نوع آب و هوایی که در آن عکس می گیرید فکر کنید. در نظر گرفتن اینکه کدام لنز می خواهید تهیه کنید نیز ایده هوشمندانه ای است.

امتیاز این مطلب
سهیل دهقانی
نوشته شده توسط

سهیل دهقانی

علاقه مند به فناوری و تکنولوژی های روز دنیا کارشناس سئو و تولید محتوا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس