آیفون 15 اولترا جایگزین آیفون 14 پرو مکس می‌شود

55
0
آیفون 15 اولترا

اگر مارک گورمن، خبرنگار بلومبرگ، دقیق باشد، ممکن است آیفون 14 پرو مکس آخرین آیفونی باشد که این نام خاص را یدک می‌کشد. گورمن با نوشتن آخرین نسخه خبرنامه «Power On» ) پیشنهاد کرد که گران‌ترین آیفون 15 ممکن است از نام‌گذاری خارج شود.  بنابراین آیفون 15 پرو مکس ممکن است در نهایت آیفون 15 اولترا باشد.

در حالی که نام «پرو مکس» از زمان عرضه آیفون 11 در سال 2019 وجود داشته است، تغییر نام تجاری پایان دنیا نیست. این نام کمی قلنبه سلنبه (mouthful) است، بنابراین نام ساده‌تر از آن استقبال می‌شود. همچنین به متمایز کردن گوشی و خارج شدن از سایه آیفون 15 پرو به عنوان یک دستگاه مستقل تر کمک می کند.

قبلاً گمانه‌زنی‌هایی شنیده‌ایم که اپل برای تمایز بهتر بین مدل‌های iPhone 15 Pro و Pro Max تلاش بیشتری خواهد کرد. مینگ چی کو، تحلیلگر پیش از این گفته است که انتظار دارد گران ترین آیفون دارای ویژگی های منحصر به فرد دیگری باشد. به همین ترتیب، LeaksApplePro قبلاً پیشنهاد کرده است که نام Pro Max می تواند به نفع برند Ultra حذف شود.

اگر اینطور باشد، تغییر نام تجاری ساده ترین راه برای نمایش آیفون 15 اولترا است، نه فقط یک آیفون 15 پرو بزرگ تر. همچنین به این معنی است که با وجود تمام شایعات در مورد آیفون 15 اولترا، ما شاهد عرضه پنجمین آیفون در سال آینده نخواهیم بود.

آیفون 15 اولترا – چگونه متفاوت خواهد بود؟

پس چه چیزی آیفون 15 اولترا را فوق العاده می کند؟ برای اولین بار، اپل می تواند یک صفحه از اپل واچ اولترا بگیرد و روی دوام تمرکز کند. به عنوان مثال، آیفون 15 اولترا می‌تواند از طراحی قوی‌تری از آلیاژ تیتانیوم استفاده کند که در یک مقطع زمانی برای سری آیفون 14 شایعه شده بود.

احتمال دیگر این است که اپل می تواند دوربین زوم پریسکوپ شایعه شده را برای بزرگ ترین آیفون 15 اولترا رزرو کند و آیفون 15 پرو را در زوم اپتیکال 3 برابر نگه دارد. این امر به اپل رقیب مستقیم تری برای سامسونگ گلکسی اس 23 اولترا می دهد.

این بسیار دور از ذهن است، اما اپل حتی می‌تواند تصمیم بگیرد که آیفون 15 اولترا را بدون پورت بسازد، زیرا سال‌ها شایعه شده است که این شرکت روی یک آیفون بدون پورت کار می‌کند. اما این شرکت برای جبران کمبود Lightning یا USB-C باید MagSafe را بسیار سریع شارژ کند.

در نهایت، ما می‌توانیم به چهار مدل آیفون با یک سیستم نام‌گذاری منحصربه‌فرد برسیم که هر کدام چیز متفاوتی را ارائه می‌کنند. در ذهن ما می توانیم آیفون را دستگاه اصلی ببینیم، در حالی که مدل پلاس صفحه نمایش بزرگ تر را ارائه می دهد. در همین حال، Pro به خصوص در بخش دوربین چیزهای بیشتری ارائه می دهد و Ultra دارای ویژگی های پیشرفته ای است که به قیمت بالایی نیاز دارد.

طراحی جدید برای آیفون 15

گورمن همچنین پیشنهاد کرده است که اپل در سال آینده طراحی جدید آیفون را ارائه خواهد کرد. همانطور که او اشاره می کند، الگوی فعلی اپل این است که هر سه سال یکبار همه چیز را تغییر می دهد. طراحی فعلی آیفون از زمان آیفون 12 وجود داشته است، که می تواند نشان دهد که تغییراتی در افق است.

قبلاً شایعه شده است که اپل جزیره پویا را از سری آیفون 14 پرو به آیفون 15 می آورد، بنابراین این یک تغییر طراحی بسیار محتمل برای سال 2023 است. این به شما امکان می دهد نوتیفیکیشن ها، هشدارها و به روز رسانی های زنده را در بالای صفحه و notch کوچک تر از notch فعلی دریافت کنید.

علاوه بر این، از آنجایی که به‌شدت شایعه شده است که آیفون 15 می‌تواند اولین باری باشد که آیفون با USB-C عرضه می‌شود، طراحی مجدد آن دور از ذهن نخواهد بود.

این فرض بر این است که USB-C یک تغییر طراحی جهانی است، همانطور که برخی شایعات اخیر ادعا کرده اند. شایعات اولیه حاکی از آن بود که تنها گران‌ترین مدل آیفون 15 لایتنینگ را حذف می‌کند، که به متمایز کردن مدل اولترا کمک می‌کند. با این حال، با اجرایی شدن قانون شارژر جهانی اتحادیه اروپا در سال 2024، به نفع اپل است که در اسرع وقت وارد خط تولید شود

هنوز تقریباً یک سال از عرضه آیفون 15 باقی مانده است و این بدان معناست که در حال حاضر تعداد زیادی ناشناخته وجود دارد. پس محکم بنشینید، و ما شایعات بیشتری درباره آیفون 15 را به محض دریافت آنها برای شما ارائه خواهیم کرد.

tomsguide

امتیاز این مطلب
محسن دادار
نوشته شده توسط

محسن دادار

کارشناس سئو و تحلیل ارزهای دیجیتال ؛ علاقه مند به تکنولوژی و اخبار روز دنیای فناوری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس