اجازه ندهید سختی Elden Ring شما را بترساند

149
0
اجازه ندهید سختی Elden Ring شما را بترساند

قطعاََ نام الدن رینگ (Elden Ring) به گوشتان خورده است. عنوانی که این روزها حسابی نقل محافل شده است و میلیون‌ها بازی‌باز را به خود جذب کرده است. الدن رینگ محصول FromSoftware است. استودیوای که خیلی‌ها آن را به ساخت بازی‌های سخت می‌شناسند. اجازه ندهید سختی Elden Ring شما را بترساند. برخی می‌گویند بازی‌های FromSoftware فوق‌العاده دشوار هستند و برخی از جمله بنده معتقدند که این عناوین صرفاً چالشی برای محک زدن صبوری شما هستند.

شاید شما جزو آن دسته از افرادی باشید که همه‌ی عناوین FromSoftware را تجربه کرده‌اند، و شاید هم از آن‌ها دوری جسته‌اید و حال به این فکر می‌کنید که آیا الدن رینگ ارزش تجربه کردن دارد یا خیر. هر چه نباشد داستان این بازی را نویسنده‌ی معروف George R.R. Martin نگارش کرده است.

به عنوان کسی که طرفدار پروپاقرص آثار این استودیو نیست، پیشنهاد می‌کنم الدن رینگ را تجربه کنید. در ادامه‌ی این مقاله با اول نیوز همراه شوید تا به جزئیات بیش‌تر این بازی بپردازیم.

اجازه ندهید سختی Elden Ring شما را بترساند

آیا Elden Ring همان Skyrim یا Breath of the Wild جدید است که همه منتظرش بودیم؟ و یا قرار است به حدی شما را عذاب دهد که از پرداخت پول بابت آن پشیمان شوید؟ بگذارید صادقانه بگویم: الدن رینگ شباهت‌های زیادی به آن شاهکارها که نام بردیم دارد، ولی کماکان عناصر FromSoftware را در خود جای داده است. عناصری که ممکن است برایتان ناخوشایند باشند.

با این‌که بازی‌های قبلی FromSoftware از جمله Dark Souls و Bloodborne فروش بالایی را تجربه کرده‌اند، اما معروفیت و محبوبیت Skyrim و Breath of the Wild را کسب نکرده‌اند. در برابر آن‌ها یک انجمن برای خود دست و پا کرده‌اند. انجمنی از بازی‌بازان حرفه‌ای که علاقه دارند از سختی‌های عذاب آور سولزبورن تعریف و تمجید کنند و به دیگران فخر بفروشند.

شما را نمی‌دانم ولی این انجمن نسبتاََ سمی برای سال‌ها من را از تجربه‌ی آثار FromSoftware منصرف می‌کرد. البته دارک سولز و دیمون سولز را به صورت مقطعی بازی کرده بودم ولی نیمه‌کاره رها کردم. چرا که جار و جنجال انجمن سولزبورن از سختی بازی خیلی زننده بود و آدم را منصرف می‌کرد.

اجازه ندهید سختی Elden Ring شما را بترساند

بالأخره پس از مدت‌ها تصميم گرفتم به تجربه‌ی این آثار بپردازم. و در کمال تعجب با این حقیقت مواجه شدم که آثار FromSoftware آن‌طور که طرفدارانش ادعا می‌کنند سخت نیستند و نیاز به مهارت بالایی نیز ندارند. در حقیقت همان‌طور که بالاتر گفتم همه چیز به صبر و حوصله‌ی شما بستگی دارد. سولزبورن نیازی به واکنش‌های فوق سریع ندارد، گیم پلی این آثار غالباً کند و مبتنی بر صبر و حوصله است. اگر آدم صبوری هستید تجربه‌ی این آثار برای شما هیچ کاری نخواهد داشت.

الدن رینگ نیز شباهت‌های فراوانی به آثار قبلی FromSoftware دارد. با این تفاوت که گرافیک بازی کمی بهتر است و نقشه‌ی بازی نیز بزرگ‌تر می‌باشد. شما می‌توانید به سبک دارک سولز بازی را پیش ببرید و با صبر و حوصله دشمنان را یکی پس از دیگری شکست دهید. در این میان خط سلامتی غولآخرهای بازی حسابی صبر شما را به چالش می‌کشند. شما می‌بایست تمام حرکات آن‌ها را زیر نظر بگیرید و دست و پای خودتان را گم نکنید. در نهایت درست مثل بازی‌های پیشین گزینه‌ی co op و کمک npcها را نیز خواهید داشت. گزینه‌هایی که تجربه‌ی بازی را خیلی راحت می‌کنند.

Elden Ring بازی الدن رینگ

اما الدن رینگ تفاوت‌هایی هم با دارک سولز دارد. به‌عنوان مثال دارک سولز در ظاهر جهان‌باز بود، ولی سازندگان دسترسی شما به برخی نقاط را با قرار دادن غولآخرهای بسیار دشوار قطع کرده بودند. و تنها با پیشروی در داستان می‌توانستید به دیگر نقاط دسترسی پیدا کنید. همچنین قابلیت fast travel در بازی بسیار محدود بود و خبری هم از اسب در بازی نبود. الدن رینگ همه‌ی این مشکلات را با ارائه‌ی قابلیت fast travel کامل و اسب (برای طی کردن مسافت‌های طولانی) برطرف کرده است.

همچنین پر کردن خط سلامتی نیز خیلی بهتر شده است. در الدن رینگ اگر مشغول گشت و گذار در جهان باز باشید، با شکست دشمنان مقداری از خط سلامتی شما پر می‌شود. بنابراین نیاز نیست برای پر کردن خط سلامتی مسافت‌های طولانی را طی کنیم تا به bonfire برسیم. همچنین سازندگان checkpoint نیز به بازی اضافه کرده‌اند که کار ذخیره‌ی بازی را راحت می‌کند. البته این قابلیت‌ها اگر وارد سیاه‌چاله بشوید یا مشغول مبارزه با غولآخر باشید از کار می‌افتند. ولی به هر حال همیشه امکان بیرون آمدن از سیاه‌چاله و فرار کردن از غولآخر وجود دارد. و می‌توانید پس از کسب تجربه‌ی بیش‌تر و قوی‌تر شدن به مبارزه بازگردید.

الدن رینگ شما را محدود نمی‌کند. همه‌ی مناطق بازی قابل گشت و گذار هستند. و اگر با دشمن قدرتمندی روبه‌رو شدید می‌توانید خیلی راحت فرار کنید و دوباره برای مبارزه برگردید. بازی شما را تشویق می‌کند که به کاوش بپردازید. چیزهای زیادی برای کاوش وجود دارند، از سیاه‌چاله‌های کوچک گرفته تا معماهای چالش‌برانگیز و غولآخرهای فرعی که شکست دادنشان با پاداش همراه است.

Elden Ring الدن رینگ

می‌شود گفت اعصاب خردکن‌ترین بخش الدن رینگ غولآخرهای آن هستند. غولآخرهایی که خط سلامتی عظیمی دارند. البته روش‌هایی برای راحت شکست دادن آن‌ها وجود دارد. و این روش‌ها را بازی‌بازان در محیط بازی ارائه می‌دهند. همچنین هميشه می‌توانید برای مبارزه از دیگران کمک بگیرید.

بازی الدن رینگ گسترده‌ترین شخصی‌سازی ممکن را ارائه می‌دهد. این شخصی‌سازی از بخش خلق شخصیت گرفته تا گیم پلی با شما همراه است. شما می‌توانید هر گونه که دوست دارید بازی را پیش ببرید و به سبکی که می‌پسندید مبارزه کنید. هیچ محدودیتی وجود ندارد. بدون شک شکست دادن دشمنان متنوع و چالش‌برانگیز با سبکی که دوست دارید لذتی دو چندان خواهد داشت.

Elden Ring الدن رینگ

به نظر من شما از پس الدن رینگ بر خواهید آمد. اکثر بازی‌ها بخش سخت خود را دارند. به عنوان مثال حتی Breath of the Wild نیز بخش‌های دشواری داشت. بنابراین خیلی خودتان را درگیر این مسائل نکنید. صحبت‌های طرفداران بازی در خصوص سختی بیش از حد را نادیده بگیرید و خودتان را غرق بازی کنید. شما همه‌ی ابزارهای لازم برای موفق شدن در این بازی را دارید. سپر دارید، قابلیت جاخالی دادن و کلی قابلیت دیگر. دشمنان بازی حرکات از پیش تعیین شده را تکرار می‌کنند کافی است شما از هوشتان استفاده کنید تا به سادگی شکستشان دهید. در پایان امیدوارم از تجربه‌ی این بازی لذت ببرید.

خب دوستان نظرتان چیست؟ طرفدار بازی‌های FromSoftware هستید؟ الدن رینگ را تجربه کرده‌اید؟ لطفاً با ما در بخش نظرات به اشتراک بگذارید.

5/5 - (6 امتیاز)
رضا خلف چعباوی
نوشته شده توسط

رضا خلف چعباوی

به نام خدا - سلام، رضا هستم؛ بالای 12 ساله که در این حوزه فعالیت می‌کنم. افتخار نویسندگی و سابقه‌ی مدیریت در سایت‌های بزرگ ایران رو دارم. مخلص همگی 🌹❤🌹 ایمیل کاری: khc.reza@gmail.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس