بهترین کنسول های بازی دستی

42
0
بهترین کنسول های بازی دستی

بازی‌های دستی این روزها بیش از هر زمان دیگری محبوب شده‌اند، و با ارائه نسخه‌های قابل حمل برخی از بازی‌های ویدیویی مورد علاقه‌تان در ساعاتی دور، رفت‌وآمدهای طولانی‌مدت کسل‌کننده و ملاقات‌های طولانی‌مدت با اقوام را روشن‌تر می‌کنند. بهترین کنسول های بازی دستی را در ادامه معرفی کرده ایم.

کنسول‌های بازی قابل حمل نیز به تنهایی به کنسول‌های بازی کامل تبدیل شده‌اند و بسیاری از ویژگی‌ها و عملکردهای مشابهی را ارائه می‌دهند که همتایان غیرقابل حمل خود انجام می‌دهند. و با وجود یک کتابخانه همیشه در حال گسترش از بازی ها که اکنون به صورت دستی ظاهر می شوند، هرگز زمان بهتری برای بازی در حال حرکت وجود نداشته است!

در اینجا بهترین کنسول های بازی دستی موجود در حال حاضر وجود دارد.

بهترین کنسول های بازی دستی: Nintendo Switch OLED

نینتندو سوییچ: بارگیری مجدد. به لطف صفحه نمایش 7 اینچی بزرگتر با فناوری OLED، می توانید بازی های قابل حمل را روی سوئیچ خود با وضوح بیشتری نسبت به قبل تجربه کنید.

برای هر کسی که ممکن است کنجکاو باشد، “O” در “OLED” مخفف Organic است. و این مربوط به پنلی است که در داخل صفحه نمایش OLED استفاده می شود. هر چیزی که از طریق صفحه نمایش قابل مشاهده است، با حسن نیت این پنل بازنگری شده و بهبود یافته است. به تصاویر واضح تر و روشن تر در سراسر صفحه فکر کنید.

و خبر خوب این است که این به طور خودکار تجربه همه بازی‌های سوئیچ موجود شما را نیز افزایش می‌دهد.

خروجی صدا نیز در مقایسه با سوئیچ اصلی بهبود یافته است، همانطور که حافظه داخلی نیز بهبود یافته است – که در اینجا به 64 گیگابایت افزایش می یابد. مسلماً هنوز عالی نیست. اما با این وجود پیشرفتی که ممکن است به کاهش نیاز به کارت‌های SD اضافی پرهزینه کمک کند.

در حالت docked، می‌توانید انتظار داشته باشید… خوب، تقریباً همان عملکردی که از سوییچ معمولی دریافت می‌کنید. جایی که نسخه OLED واقعاً می‌درخشد، حالت دستی آن است و فقط باید انتظار داشته باشید که مزایای این پیشرفت‌ها را در زمانی که کنسول خود باز است ببینید.

صفحه نمایش بزرگ تر و روشن تر، با رنگ های زنده تر و صدای بهبود یافته. اگر عاشق بازی در سوییچ خود هستید و می‌خواهید تجربه را به سطح بالاتری ببرید، مدل OLED فقط بلیط است.

ویژگی های کلیدی

. حالت های پایه، رومیزی و دستی

. صفحه نمایش OLED 7اینچی

64 گیگابایت فضای ذخیره سازی

. دو کنترلر Joy-Con قابل جدا شدن

مشخصات فنی

. قابلیت 4K: بله

. قابلیت های 4K: با سرعت 60 فریم بر ثانیه در حالت داک

. منبع تغذیه: آداپتور AC

. شامل: کنسول، ایستگاه اتصال، دو کنترلر قابل جدا شدن

. برند: نینتندو

. صفحه نمایش: 7 اینچ

. قدرت پردازش: Nvidia Tegra X1

. فضای ذخیره سازی: 64 گیگابایت حافظه داخلی

ویژگی های مثبت

+ صفحه نمایش بزرگ تر با جلوه های بصری بهبود یافته

+ فضای ذخیره سازی بزرگتر از سوئیچ استاندارد

+ صدای پیشرفته

ویژگی های منفی

-بهبودها فقط برای حالت دستی هستند

Nintendo Switch

نینتندو سوییچ اصلی که به طور مبتکرانه ای به عنوان وسیله ای برای بازی های قابل حمل و همچنین بازی های خانگی ابداع شد، چیزی را به طرفداران کنسول ارائه داد که قبلا هرگز ارائه نشده بود. سه حالت بازی: حالت docked، handheld و رومیزی نیز وجود دارد.

به لطف کنترل‌های جداشدنی و پایه پایه، بازی رومیزی با یکی از دوستان در سوئیچ امکان‌پذیر است. مسلماً، استفاده از چیزی که اساساً نیمی از یک پد بازی است، باعث محدود شدن نوع بازی هایی می شود که می توانید به صورت مشترک انجام دهید. به این معنی که این حالت بازی با انواع ساده‌تر بازی‌ها مطابقت دارد.

با این حال، مانند سوئیچ OLED شیک و صیقلی، سوئیچ اصلی شاید به عنوان یک کنسول دستی مستقیم جذاب ترین باشد. سوئیچ که چندین سال است در بازار حضور دارد، واقعاً پیشرفت کرده است. از نظر عملکرد و ارائه، یکی از بهترین کنسول های بازی دستی موجود در حال حاضر باقی مانده است.

ناشران بازی همچنین به جذابیت فزاینده ای که گیمرها می توانند برخی از عناوین مورد علاقه خود را در حرکت با خود ببرند، عاقلانه رشد کرده اند. انتشار مجدد بازی های کلاسیک در دهه گذشته به عناوین کلاسیک جان تازه ای در سوییچ بخشیده است.

عناوین عظیم (غیر نینتندو) مانند Grand Theft Auto: The Trilogy، The Bioshock Collection، Dark Souls و بسیاری از عناوین Assassin’s Creed به لطف این قابلیت حمل کاملاً جدید، از نو ظهور کرده اند. و همانطور که از نینتندو انتظار دارید، تمامی فرنچایزهای بازی های انحصاری آنها دارای عناوین جدید درخشان و اعتیادآوری بوده اند که در طول عمر سوییچ منتشر شده اند.

عالی به نظر می رسد، مانند یک رویا کار می کند و تا 9 ساعت در حالت دستی کار می کند. بازی آنلاین در حالت دستی پشتیبانی می شود، تا زمانی که در یک منطقه Wi-Fi مناسب باشید. تنها منفی واقعی برچسب قیمت است.

با چند دلار بیشتر می‌توانید به سوییچ OLED بروید. و با توجه به تفاوت قیمت نسبتاً کم بین آنها، ممکن است بهتر باشد کمی پول بیشتری را کنار بگذارید تا بتوانید از صفحه نمایش بزرگتر روشن تر و جلوه های بصری پیشرفته نسخه OLED لذت ببرید.

با این حال، این کنسول دستی نینتندو هنوز ارزش سر و صدا کردن را دارد. Switch به این زودی ها از بین نخواهد رفت و هنوز هم قطعا یکی از بهترین کنسول های دستی موجود است.

ویژگی های کلیدی

. حالت‌های بازی Docked، رومیزی و دستی

32 گیگابایت فضای ذخیره سازی

. صفحه نمایش 6.2 اینچی در حالت دستی

. دو کنترلر Joy-Con قابل جدا شدن برای بازی مشترک

. پریز

مشخصات فنی

. قابلیت 4K: بله

. قابلیت های 4K: بله

. منبع تغذیه: آداپتور AC

. شامل: کنسول، ایستگاه اتصال، دو کنترلر قابل جدا شدن

. برند: نینتندو

. صفحه نمایش: 6.2 اینچ

. قدرت پردازش: هسته های ARM 4 Cortex-A57 @ 1.02 گیگاهرتز

. حافظه داخلی: 32 گیگابایت حافظه داخلی

ویژگی های مثبت

+ بازی دستی یا صفحه نمایش بزرگ

+ قابل حمل

+ مجموعه عظیمی از بازی ها در دسترس است

+ بازی آنلاین پشتیبانی می شود

ویژگی های منفی

-کمبود حافظه داخلی

بهترین کنسول های بازی دستی: Nintendo Switch Lite

بنابراین، شما نینتندو سوییچ اصلی و اکنون نینتندو سوییچ OLED جدید بهبود یافته را دارید. هر دو کنسول بازی دستی فوق العاده ای هستند که می توانند روی تلویزیون صفحه بزرگ خود در خانه نیز نصب شوند و از آنها لذت ببرید. اما اگر به دنبال یک کنسول دستی هستید، ظاهر سوییچ را دوست دارید، اما طرفدار قیمت نیستید و واقعاً در مورد بازی کردن آن در حین حرکت نگران نیستید؟

خوب، برای شما خریدار عزیز، Switch Lite وجود دارد. نسخه ارزان‌تر سوئیچ که ایستگاه اتصال را کنار گذاشته، کنترل‌کننده‌های قابل جابجایی را حذف کرده است و خود را به عنوان یک کنسول دستی قابل حمل ساخته است. و درخشان است!

این در طیف وسیعی از رنگ‌ها عرضه می‌شود تا بتوانید هر سایه‌ای را انتخاب کنید که بیشتر با هاله شما سازگار است، و همه بازی‌های سوییچ روی آن قابل اجرا هستند، به شرطی که نیازی به استفاده از کنترل‌کننده Joy-Con نداشته باشند. و با پول نقدی که از خرید Switch Lite به جای Switch یا Switch OLED صرفه جویی می کنید، می توانید به راحتی چند بازی اضافی را برای بازی بخرید.

کنترل‌های کاملاً یکپارچه تعبیه شده‌اند و تمام بازی‌های فیزیکی و دیجیتالی که با بازی دستی سازگار هستند پشتیبانی می‌شوند. به عنوان یک کنسول دستی یک تکه، خطر گم شدن قطعات آن در حین بیرون رفتن نیز کاهش می یابد. دیگر خبری از نیمه گمشده Joy-Con نیست که در یک سیاهچاله ناپدید شوند.

Nintendo Switch Lite همان تجربه گیم پلی عالی را به گیمرها ارائه می دهد که نینتندو سوییچ اصلی است. سبک ‌تر و قابل حمل‌تر، این می‌تواند کنسول دستی مناسبی برای شما باشد، تا زمانی که نگران از دست دادن حالت داک نباشید.

قیمتش هم خیلی مناسبه!

ویژگی های کلیدی

. سوئیچ کنسول فقط برای بازی های دستی

. صفحه نمایش 5.5 اینچی

32 گیگابایت حافظه داخلی

. از همه بازی‌های سوییچ که به Joy-Con نیاز ندارند، پشتیبانی می‌کند

مشخصات فنی

. قابلیت 4K: خیر

. قابلیت های 4K: خیر

. شامل: کنسول

. برند: نینتندو

. صفحه نمایش: 5.5 اینچ

. فضای ذخیره سازی: 32 گیگابایت

ویژگی های مثبت

+ کوچک تر و قابل حمل تر از سوییچ

+ مقرون به صرفه تر

+ از تمامی بازی های موجود سوییچ پشتیبانی می کند

+ طیف رنگ های موجود

ویژگی های منفی

-حالت اتصالی موجود نیست

Aya Neo 2021 Pro

رایانه های شخصی بازی دستی این روزها تجارت بزرگی هستند، اما قیمت بالایی دارند. بنابراین، منصفانه است که بگوییم اگر هر یک از گزینه‌های موجود می‌خواهد شما را به جدایی از پول نقدتان سوق دهد، باید در مورد بازی‌های دستی بسیار جدی باشید.

این یک کامپیوتر بازی دستی 1 ترابایتی از Zestioe است. پردازنده هشت هسته ای AMD Ryzen 7 4800U و 16 گیگابایت رم دارد. دارای صفحه نمایش لمسی 7 اینچی و رزولوشن اصلی 1280 در 800 پیکسل است و فاقد لرزیدن می باشد.

به عنوان یک سیستم عامل مبتنی بر ویندوز، می‌توانید از Aya Neo Pro برای اجرای هر بازی در Steam استفاده کنید و می‌توانید انتظار داشته باشید که عملکرد فوق‌العاده‌ای برای بوت شدن داشته باشید. طراحی زیبا و ارگونومیک است. جوی استیک های ALPS با کیفیت بالا تعبیه شده اند و همه چیز روی صفحه کنسول قرار گرفته است تا حداکثر راحتی را فراهم کند.

از جنبه منفی – علاوه بر قیمت کوبنده کیف پول – اگر قصد دارید با Aya Neo Pro به بیرون بروید، ممکن است لازم باشد یک کابل شارژر همراه خود ببرید. زیرا این مقدار قدرت پردازشی احتمالاً عمر باتری کنسول را از بین می برد!

با این حال، این یک کنسول دستی استیم فوق العاده است و ارزش توجه هر گیمر رایانه شخصی را دارد که به دنبال لذت بردن از بازی های خود از راه دور است.

ویژگی های کلیدی

. صفحه نمایش 7 اینچی

. هارد 1 ترابایت

. سیستم عامل ویندوز 10

. پشتیبانی از Wi-Fi+4G و بلوتوث

. بازی های کامپیوتری را از طریق Steam انجام می دهد

. صفحه لمسی

مشخصات فنی

. قابلیت 4K: بله

. قابلیت های 4K: بله

. شامل: کنسول دستی

. برند: Zestioe

. صفحه نمایش: 7 اینچ

. پشتیبانی بازی: Steam

. قدرت پردازش: هشت هسته ای AMD Ryzen 7 4800U

. فضای ذخیره سازی: 1 ترابایت

ویژگی های مثبت

+ کامپیوتر بازی دستی با کیفیت

+ اندازه صفحه نمایش مناسب

+ گیم پلی روان

+ بازی های استیم در حال حرکت

ویژگی های منفی

-برچسب قیمت

– عمر باتری به سرعت تخلیه می شود

بهترین کنسول های بازی دستی: Xammue OneXPlayer 1S

OneX Player با یک هارد دیسک 2 ترابایتی و صفحه نمایش 8.4 اینچی با رزولوشن 2560 در 1600 پیکسل، می تواند Aya Neo را به خوبی به ارمغان بیاورد. دارای پردازنده هشت هسته ای AMD Ryzen 7 5700U و 16 گیگابایت رم و مجهز به ویندوز 10 است.

بازی‌های Steam قدیمی‌تر را می‌توان روی OneX Player با وضوح 1080 p اجرا کرد، اگرچه ممکن است متوجه شوید که برخی از آخرین عناوین تا حدود 800 p کاهش می‌یابند. باید کمی آزمایش کنید تا ببینید چه چیزی می توانید از بازی های خود بدست آورید. برخی از آنها با سرعت 60 فریم در ثانیه به راحتی اجرا می شوند، اما بسته به آنچه می خواهید بازی کنید، ممکن است مجبور باشید برای برخی از عناوین 30 فریم در ثانیه را بپذیرید.

البته می توان با اطمینان از به روز رسانی ویندوز، عملکرد را بهبود بخشید، و دانلود ابزار اینتل برای به روز رسانی درایورها و نرم افزار نیز به شما کمک می کند تا از این رایانه بازی دستی بیشترین بهره را ببرید.

عمر باتری مانند گله تشنه فیل ها که از دریاچه آب می نوشند تخلیه می شود، بنابراین هشدار منصفانه است. بسته به چیزی که بازی می‌کنید، با شارژ کامل حدود دو ساعت یا بیشتر انتظار بازی را داشته باشید. با این حال، کمی دقت در بالا نگهداشتن باتری باید به حداقل رساندن هرگونه ناامیدی در قطع برق کمک کند.

عملکردهای صفحه لمسی تجربه بازی را بهبود می بخشد و ارائه خود بسیار چشمگیر است، با صفحه نمایش بزرگ تر برای کمک به عمق بخشیدن به غوطه وری شما. کیفیت صدا مناسب است، اما مطمئناً هر گیمر رایانه شخصی می‌داند که با هدفون مناسب به راحتی می‌توان صدای خوب را به عالی ارتقا داد.

گران‌تر از Aya Neo Pro است، اما با نگاه کردن به مشخصات ممکن است احساس کنید که هزینه اضافی ارزش آن را دارد. OneX Player دارای بزرگ ترین اندازه صفحه نمایش در بین رایانه های شخصی بازی دستی در کلاس خود و همچنین قدرت پردازش چشمگیر است.

ویژگی های کلیدی

. صفحه نمایش 8.4 اینچی

. هارد 2 ترابایت

. صفحه لمسی

. بلوتوث، Wi-Fi+4G فعال است

. شارژ سریع

مشخصات فنی

. قابلیت 4K: بله

. قابلیت های 4K: بله

. شامل: کنسول بازی

. نام تجاری: Xammue

. صفحه نمایش: 8.4 اینچ

. پشتیبانی بازی: Steam

. قدرت پردازش: هشت هسته ای AMD Ryzen 7 5700U

. فضای ذخیره سازی: 2 ترابایت

ویژگی های مثبت

+ صفحه نمایش فوق العاده بزرگ

+ قدرت پردازش سریع

+ عملکرد صفحه نمایش لمسی

+ پشتیبانی از استیم

ویژگی های منفی

– گران ترین رایانه های شخصی دستی در این لیست

بهترین کنسول های بازی دستی: Goodlife GPD Win 3

این دستگاه دارای یک هارد دیسک 1 ترابایتی و وضوح 1280 در 720 پیکسل و پردازنده هسته ای i7-1195G7 است که نسبت به سایر کنسول های دستی مشابه، به میزان قابل توجهی قدرت کمتری دارد.

نکته دیگری که باید به آن اشاره کرد این است که اندازه صفحه نمایش نیز کوچک تر است. در واقع بسیار کوچک تر است. با اندازه صفحه نمایش تنها 5.5 اینچ، این نمی تواند تأثیری بر تجربه بازی شما نداشته باشد. حتی ممکن است برای برخی عناوین بازدارنده باشد. برای مثال، تصور اینکه در یک بازی RTS در چنین صفحه نمایش کوچکی غرق شوید، سخت است.

با این حال، اندازه همه چیز نیست. و هنوز مقدار قابل توجهی برای GPD Win 3 وجود دارد. ویژگی اسلاید صفحه بسیار جالب است و ویژگی اضافه شده یک صفحه کلید با نور پس زمینه کاملاً کارآمد عملکردی را ارائه می دهد که سایر رایانه های شخصی دستی ندارند.

اکثر عناوین Steam تا زمانی که آمادگی پذیرش 30 فریم در ثانیه را به عنوان استاندارد داشته باشید، می توانند روی این کنسول دستی اجرا شوند. کیفیت صدا خوب است و کنسول به خوبی با بلوتوث کار می کند. باز کردن قفل اثرانگشت و ویژگی‌های توربوفن بزرگ نیز دست‌کاری‌های کوچکی هستند.

با این حال، به عنوان یک رایانه شخصی بازی دستی، نقطه فروش اصلی GPD Win 3 نسبت به رقبای خود، قیمت آن است. ارزان‌تر است و این ممکن است جذابیت اصلی آن برای هر گیمر رایانه‌های قابل حمل احتمالی باشد. شما فقط باید تصمیم بگیرید که آیا معاوضه بین قیمت و اندازه صفحه برای شما کار می کند یا خیر.

ویژگی های کلیدی

. صفحه نمایش 5.5 اینچی

. صفحه کلید یکپارچه با نور پس زمینه

. هارد 1 ترابایت

. صفحه لمسی

. توربوفن بزرگ

. باز کردن قفل اثر انگشت

Steam پشتیبانی می شود

مشخصات فنی

. قابلیت 4K: بله

. قابلیت های 4K: بله

. شامل : کنسول بازی

. برند: Goodlife

. صفحه نمایش: 5.5 اینچ

. پشتیبانی بازی: Steam

. قدرت پردازش: پردازنده اصلی i7-1195G7

. فضای ذخیره سازی: 1 ترابایت

ویژگی های مثبت

+ ذخیره سازی مناسب

+ ویژگی صفحه کلید کشویی بسیار جالب است

+ می تواند به عنوان یک کامپیوتر واقعی استفاده شود

+ بازی های Steam را در حال حرکت انجام دهید

ویژگی های منفی

– صفحه نمایش کوچک در مقایسه با سایر کنسول های کامپیوتر دستی

قدرت پردازش کمتر از برخی محصولات رقیب

سوالات متداول

کنسول های بازی دستی چیست؟

کنسول‌های بازی دستی، کنسول‌های بازی ویدئویی قابل حمل با صفحه نمایش داخلی و کنترل‌های بازی و قابلیت اجرای بازی‌های ویدیویی چندگانه و مجزا هستند. آنها PDA، تلفن های هوشمند یا تبلت های را شامل نمی شوند. در حالی که این دستگاه ها اغلب قادر به بازی کردن هستند، به طور کلی به عنوان کنسول های بازی ویدیویی طبقه بندی نمی شوند.

در حال حاضر پرفروش ترین کنسول بازی های دستی چیست؟

نینتندو به راحتی سلطان کنسول های بازی دستی در حال حاضر است و Switch آن تا به امروز یکی از محبوب ترین کنسول های آن است. دو راه برای بازی به کاربران ارائه می‌دهد، یکی از آن‌ها به‌صورت پلاگین و بازی در خانه، یا به سادگی سوئیچ را هر کجا که می‌روید همراه خود ببرید.

تفاوت بین Nintendo Switch و Nintendo Switch OLED چیست؟

چند تفاوت کلیدی بین نینتندو سوییچ (مدل OLED) و سوئیچ اصلی وجود دارد. از نظر اندازه و وزن، با وجود اینکه Switch OLED صفحه نمایش بزرگتری دارد، تفاوت کمی بین آنها وجود دارد. این قاب است که در نسخه OLED کوچک شده است و اجازه می دهد صفحه نمایش بزرگتری داشته باشد اما همان ارتفاع کلی کنسول را حفظ کند.

امتیاز این مطلب
سهیل دهقانی
نوشته شده توسط

سهیل دهقانی

علاقه مند به فناوری و تکنولوژی های روز دنیا کارشناس سئو و تولید محتوا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس