نحوه اجرای ویندوز 11 روی مک‌ های مجهزبه اپل سیلیکون اعلام شد

56
0
اجرای ویندوز 11 روی مک‌

مایکروسافت برای اولین بار از زمان انتشار ویندوز ۱۱، به‌صورت رسمی نحوه‌ی اجرای این سیستم‌عامل روی کامپیوترهای نسل جدید اپل را اعلام کرده است. در این پست به نحوه اجرای ویندوز 11 روی مک‌ می پردازیم.

نحوه اجرای ویندوز 11 روی مک‌

سند جدید مایکروسافت در وب‌سایت پشتیبانی این شرکت توضیح می‌دهد که کاربران مک‌های مجهزبه پردازنده‌ی M1 و M2 چگونه می‌توانند از طریق سرورهای ابری یا ابزار شبیه‌ساز Parallels Desktop از ویندوز ۱۱ استفاده کنند.
همچنان امکان نصب مستقیم ویندوز ۱۱ روی اپل سیلیکون وجود ندارد. اپلیکیشن Bootcamp که قبلا به کاربران مک امکان می‌داد ویندوز را روی یک پارتیشن قابل‌بوت در کامپیوتر خود نصب کنند، به هنگام مهاجرت اپل به پردازنده‌های آرم از کار افتاد.

در حال حاضر مایکروسافت به سرویس ویندوز ۳۶۵ به‌عنوان راهکاری مناسب برای اجرای ویندوز ۱۱ روی مک اشاره می‌کند. کاربران می‌توانند با استفاده از سرویس سازمانی ویندوز ۳۶۵، از راه دور به یک کامپیوتر مجهزبه ویندوز ۱۱ دسترسی پیدا کنند. این ابزار برای کسب‌و‌کارها بسیار کاربردی است اما چندان به کار کاربران عادی نمی‌آید.

مایکروسافت می‌گوید که کاربران عادی می‌توانند سراغ ابزار Parallels Desktop بروند. نسخه‌ی ۱۸ این اپلیکیشن مجوز رسمی دریافت کرده است تا نسخه‌ی آرم ویندوز را روی مک‌های مجهزبه پردازنده‌ی M1 یا M2 اجرا کند. Parallels Desktop تنها راه برای اجرای رسمی نسخه‌ی آرم ویندوز روی مک‌های مجهزبه اپل سیلیکون است.
مایکروسافت می‌گوید اجرای ویندوز ۱۱ در مک‌های اپل سیلیکون با یک‌سری محدودیت‌ها همراه است. این نسخه از ویندوز ۱۱ از قابلیت‌های Windows Subsystem for Android و Windows Subsystem for Linux و Windows Sandbox و VBS پشتیبانی نمی‌کند. مایکروسافت می‌گوید که هیچ تضمینی برای اجرای DirectX12 و OpenGL3.3 وجود ندارد. همچنین اپلیکیشن‌های ۳۲ بیتی آرم در این حالت اجرا نمی‌شوند.

windowscentral

امتیاز این مطلب
محسن دادار
نوشته شده توسط

محسن دادار

کارشناس سئو و تحلیل ارزهای دیجیتال ؛ علاقه مند به تکنولوژی و اخبار روز دنیای فناوری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس