اخراج 3700 کارمند توییتر ؟!!

31
0
اخراج 3700 کارمند توییتر

از زمانی که ایلان ماسک توییتر را خریداری کرد و خودش را به عنوان مدیرعامل جدید آن معرفی کرد، کارمندان این شرکت خودشان را برای اخراج آماده کرده‌اند، زیرا ماسک از همان ابتدا دستور تعدیل نیروی گسترده‌ای را برای توییتر صادر کرده بود. حالا جزئیات جدیدی درباره این تعدیل نیرو منتشر شده و ظاهرا ثرومندترین مرد جهان قصد اخراج 3700 کارمند توییتر را دارد.

اخراج 3700 کارمند توییتر

طبق گزارش بلومبرگ، ماسک قصد دارد در برنامه تعدیل نیرو این شرکت، تا روز جمعه به کارکنانی که قرار است اخراج شوند اطلاع‌رسانی شود و همچنین این دسته از افراد، به مدت 60 روز حقوق دوره بیکاری دریافت خواهند کرد. در این گزارش نوشته شده، هنگامی که 3700 کارمند از شرکت اخراج شوند، تعداد کارکنان آن به نصف کاهش پیدا می‌کند.

پایان دورکاری در توییتر

ایلان ماسک که همچنین در چند سال گذشته یکی از منتقدان اصلی دورکاری بوده، ظاهرا تصمیم دارد این سیاست توییتر که به کارمندان اجازه می‌دهد برای «همیشه» کارهای خود را از خانه انجام دهند را پایان دهد.

پیش از تصاحب توییتر توسط ماسک، گزارش‌هایی منتشر شده بود مبنی بر اینکه او قصد دارد 75 درصد از کارکنان این شرکت را اخراج کند. هرچند خود ماسک در ادامه این گزارش را هنگام بازدید از مقر توییتر در سن‌فرانسیسکو تکذیب کرد، اما کاملا واضح بود که کاهش تعداد کارکنان یکی از اولویت‌های اصلی او محسوب می‌شود. باید به این نکته هم توجه داشت که پس از امضای قرارداد خرید توییتر، او بلافاصله «پاراگ آگراوال»، مدیرعامل سابق، «ند سگال» مدیر ارشد مالی و چندین مدیر ارشد دیگر توییتر را اخراج کرد.

البته این تمام تغییرات جدید شبکه اجتماعی توییتر پس از تصاحب ماسک نبوده است. در واقع از زمان این خرید، هزینه سرویس اشتراکی Twitter Blue به ماهانه 8 دلار تغییر یافت و ظاهرا ویژگی ویرایش توییت قرار است به‌زودی در دسترس تمام کاربران قرار گیرد. ماسک همچنین از تشکیل یک «شورای تعدیل محتوا» خبر داده بود.

منبع : bloomberg

امتیاز این مطلب
محسن دادار
نوشته شده توسط

محسن دادار

کارشناس سئو و تحلیل ارزهای دیجیتال ؛ علاقه مند به تکنولوژی و اخبار روز دنیای فناوری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس