ارائه ی 9 راه آسان برای بهبود مهارت های فتوشاپ

46
0
بهبود مهارت های فتوشاپ

راه های آسان زیادی وجود دارد که می توانید برای بهبود مهارت های فتوشاپ استفاده نمایید. در اینجا نگاهی دقیق تر به 9 نکته ساده کرده ایم.

بهبود مهارت های فتوشاپ

فتوشاپ یک برنامه پیشرو در طراحی گرافیک است. ممکن است فکر کنید یادگیری آن خیلی پیچیده است، اما راه ‌های آسان زیادی برای بهبود مهارت ‌های فتوشاپ شما وجود دارد.

با توجه به نکاتی که بیشترین امتیاز را در اختیار ما قرار می دهد، قدمی در آموزش فتوشاپ خود بردارید. شما می توانید بلافاصله شروع به تمرین یا یادگیری کنید، و فراموش نکنید که آموزش یک سفر مادام العمر است.

در اینجا 9 راه آسان برای بهبود مهارت های فتوشاپ شما وجود دارد.

  1. میانبر های صفحه کلید فتوشاپ را یاد بگیرید

فتوشاپ یک برنامه بزرگ با صد ها ویژگی است. هر ابزار را می توان از یک منو یا نوار ابزار در دسترس قرار داد. با این حال، یادآوری اینکه هر ابزار کجاست یا هر نماد چه چیزی را نشان می‌ دهد می ‌تواند یک چالش باشد. صادقانه بگویم، رفتن به یک عملیات با ماوس هر بار که می خواهید کاری انجام دهید، یک راه بسیار کند و پر زحمت برای استفاده از فتوشاپ است.

اگر می ‌خواهید در فتوشاپ خوب شوید، یکی از مهم ‌ترین چیز هایی که باید به آن مسلط شوید، میانبر های صفحه کلید است. آنها استفاده از برنامه را بی نهایت بصری تر می کنند. آیا می خواهید از ابزار قلم مو استفاده کنید؟ این B ​​است. یک لایه جدید اضافه کنم؟ اگر در مک هستید، Command + Shift + N، اگر رایانه شخصی دارید، Control + Shift + N.

همه ی رایج ترین ابزار ها و ویژگی های فتوشاپ دارای یک میانبر صفحه کلید هستند که ارزش یادگیری را دارد. اگر ابزاری که زیاد استفاده می کنید فاقد آن است، حتی می توانید ابزار خود را ایجاد کنید.

یک راه آسان برای یادگیری بسیاری از میانبر ها، ذخیره یا چاپ یک برگه تقلب میانبر های فتوشاپ است. وقتی هنوز در حال یادگیری هستید، هر بار که می ‌خواهید کاری انجام دهید، نمودار میانبر را بررسی کنید. به زودی، میانبر به غریزه تبدیل می شود و شما مجبور نخواهید بود که به نمودار مراجعه کنید.

  1. آموزش های آنلاین را تماشا کنید

زندگی در عصر اینترنت یعنی همیشه به اطلاعات دسترسی دارید. به احتمال زیاد، اگر به نحوه انجام کاری در فتوشاپ فکر کرده اید، کسی قبلاً یک ویدیو ساخته یا آموزشی در مورد آن نوشته است.

یوتیوب مجموعه‌ ای از آموزش ‌های ویدیویی را از هنرمندان و طراحان مختلف ارائه می ‌دهد. اگر چیزی برتر می ‌خواهید، می ‌توانید به کلاس Skillshare نیز بپیوندید.

همه باید از جایی یاد بگیرند و آموزش های آنلاین یکی از بهترین راه ها برای یادگیری در زمان خود است. می ‌توانید آموزش را هر چند بار که نیاز است دوباره بخوانید یا دوباره پخش کنید تا تبدیل به ملکه ی ذهن شما شود. هنگامی که دستورالعمل ‌ها را دنبال کردید، می ‌توانید برای افزودن لمس شخصی به آثار فتوشاپ خود آزمایش کنید.

  1. Masters را کپی کنید

هنگامی که بر آموزش ها مسلط شدید، سپس آموزش های سطح بالاتر را تماشا کنید و ببینید هنرمند چگونه از ابزار ها استفاده می کند. این کار از نحوه استفاده از هر ابزار تا زمان استفاده از هر ابزار یک گام بیشتر می برد. سعی نکنید از مربی تقلید کنید. فقط مراقب نحوه استفاده آنها از هر ابزار باشید. شما آن دانش را جذب خواهید کرد و می توانید از آن در کار خود استفاده کنید.

پیروی از این توصیه به این معنی است که می توانید هنر خود را با استفاده از ابزار هایی که متخصصان استفاده می کنند ایجاد کنید. اگر با دانستن اینکه از کدام ابزار و چه زمانی استفاده کنید مشکل دارید، تماشای کار کارشناسان بهترین تکنیک برای بهبود مهارت های فتوشاپ شما است.

بسیاری از هنرمندان و طراحان ویدئو هایی را در اینستاگرام یا یوتیوب ارسال می کنند که برای یادگیری ابزار هایی که برای ایجاد تکنیک های خاص استفاده می کنند عالی است. از این منابع رایگان در کنار آموزش های واقعی استفاده کنید و به زودی کار شما به خوبی متخصصان خواهد شد.

  1. کار غیر مخرب

هنگام مقایسه کار هایی که فتوشاپ می تواند انجام دهد و GIMP نمی تواند انجام دهد، یکی از موارد مهمی که باید به آن توجه کرد ویرایش غیر مخرب آسان تر در فتوشاپ است. دو راه برای ویرایش تصویر وجود دارد: می ‌توانید پیکسل ‌های اصلی را تغییر دهید، یا می ‌توانید از تکنیک ‌های غیرمخرب برای ثبت تغییراتی که انجام می ‌دهید به روشی برگشت‌ پذیر استفاده کنید. فشار پیکسل واقعی تنها زمانی رخ می دهد که محصول نهایی را ذخیره کنید.

بهبود مهارت های فتوشاپ
بهبود مهارت های فتوشاپ

ویرایش غیر مخرب یکی از بزرگترین تغییرات کار در فتوشاپ است. اگر کاری را که انجام داده ‌اید دوست ندارید، به جای اینکه مجبور شوید به عقب برگردید و از ابتدا شروع کنید، می‌ توانید آن را تغییر دهید و هر چقدر که دوست دارید تغییر دهید. به جای استفاده از Adjustment، باید از لایه های Adjustment استفاده کنید. به جای ابزار های Sharpen یا Dodge و Burn، باید از فیلتر ها و لایه های Curves استفاده کنید. راهنمای ما را برای ساخت یک پرتره سبک پاپ آرت که از روش های غیر مخرب برای ویرایش استفاده می کند، بررسی کنید.

در حالی که اینجا مکانی برای فرو رفتن عمیق در ویرایش غیر مخرب نیست، اکثر کارشناسانی که تماشا می کنید از این تکنیک ها استفاده می کنند. تماشا کنید که چگونه به عقب برمی‌گردند و چیز ها را تغییر می‌دهند و آن را به جریان کاری خود اضافه می ‌کنند.

  1. به تمرین ادامه دهید

این نکته بدیهی به نظر می رسد، اما باید حتی زمانی که احساس می کنید در حال پیشرفت نیستید، به تمرین ادامه دهید. پیشرفت ها می توانند آهسته باشند، اما با پشتکار، بهتر خواهید شد. هرچه تمرین شما بیشتر باشد، با فتوشاپ بیشتر آشنا می شوید و بیشتر می دانید که چه کاری باید انجام دهید و چگونه به نتایج خاصی دست پیدا کنید. کار تمرینی شما نباید با کسی جز خودتان به اشتراک گذاشته شود.

حتی کاربران قدیمی فتوشاپ نیز باید مهارت های خود را تمرین کنند. Adobe اغلب نرم افزار خود را به روز می کند که گاهی اوقات با تغییرات بزرگی همراه است. اگر تمرین ندارید، ممکن است ندانید تغییرات چیست یا چگونه به ‌روز رسانی ‌های جدید را درک کنید.

  1. به روز رسانی نرم افزار

به روز نگه داشتن نرم افزار تضمین می کند که بهترین چیز هایی که فتوشاپ ارائه می دهد را دریافت می کنید. با این حال، توجه داشته باشید که همه به روز رسانی ها به طور یکسان ایجاد نمی شوند. قبل از به ‌روز رسانی فتوشاپ (یا سیستم‌ عامل خود)، انجمن‌ های آنلاین را بررسی کنید تا ببینید به ‌روز رسانی ‌ها چگونه بر کاربران تأثیر می ‌گذارند. گاهی اوقات بهتر است از به روز رسانی خودداری کنید.

بهبود مهارت های فتوشاپ
بهبود مهارت های فتوشاپ

با به ‌روز رسانی ‌ها، ویژگی ‌های قدیمی حذف می‌ شوند. فتوشاپ ویژگی های سه بعدی را در سال 2022 حذف کرد، به این معنی که کسانی که به نسخه های جدیدتر فتوشاپ را به روز کرده اند، دیگر نمی توانند به آن ویژگی ها دسترسی داشته باشند. اگر از ابزار های سه بعدی استفاده می کنید، این ویژگی را در به روز رسانی از دست خواهید داد. اما توقف به ‌روز رسانی به این معنی است که پشتیبانی مورد نیاز برای کار با برنامه را دریافت نخواهید کرد.

  1. Trend ها را دنبال کنید

روند طراحی همیشه تغییر می کند. یکی از راه های خوب برای حفظ مهارت های خود، کپی کردن روند های طراحی است. شما می توانید چرخش شخصی خود را روی چیز هایی قرار دهید یا مستقیماً آنها را کپی کنید، اما این روش عالی دیگری برای درگیر شدن با فتوشاپ است.

اگر به دنبال ایجاد قطعات طراحی گرافیک حرفه ای هستید، به یاد داشته باشید که روند ها از مد افتاده اند. آن ها برای تمرین مهارت ‌ها و همگام شدن با جمعیت عالی هستند، اما از طرح‌ های پرطرفدار برای ایجاد لوگو یا برند سازی استفاده نکنید که باید در آزمون زمان مقاومت کند.

  1. کار خود را به اشتراک بگذارید

در حالی که اشتراک ‌گذاری کارتان مستقیماً به مهارت ‌های فتوشاپ شما کمک نمی ‌کند، ایده اشتراک ‌گذاری کار با دیگران ممکن است شما را برای ایجاد کار بهتر ترغیب کند. چه کار خود را به صورت خصوصی با خانواده و دوستان خود به اشتراک بگذارید و چه در جهان بزرگتر از طریق رسانه های اجتماعی، مطمئناً بازخورد دریافت خواهید کرد که به شما کمک می کند.

هنگام اشتراک گذاری آنلاین، انتقاد را با کمی نمک دریافت کنید، اما از آن به عنوان یک فرصت یادگیری نیز استفاده کنید. علاوه بر اشتراک‌ گذاری از طریق رسانه ‌های اجتماعی یا انجمن ‌ها، می‌ توانید وارد چالش ‌ها و مسابقات خلاقانه شوید. این بدان معناست که کار شما این شانس را دارد که برای اهداف دیگر مورد استفاده قرار گیرد و توسط مخاطبان بیشتری دیده شود.

  1. راه های متعددی برای انجام کارها پیدا کنید

تقریباً همیشه بیش از یک راه برای انجام کاری در فتوشاپ وجود دارد. برای ایجاد نتایج یکسان می توان از ابزار های مختلف به روش های مختلف استفاده کرد. یکی از اشتباهات بزرگی که مبتدیان فتوشاپ مرتکب می شوند این است که تکنیکی را یاد می گیرند که (بیشتر) کار می کند بدون اینکه بفهمند واقعا چه کار می کند و چرا کار می کنند.

خوب، می ‌توانید از فیلتر High Pass برای شارپ کردن استفاده کنید، اما چرا از آن روی یک لایه Smart Sharpen استفاده می‌ کنید؟ آیا نتایج متفاوتی می گیرید؟ پاسخ در هر دو مورد این است که بستگی دارد.

بهبود مهارت های فتوشاپ
بهبود مهارت های فتوشاپ

دفعه بعد که از فتوشاپ استفاده می کنید، به جای ابزاری که معمولا استفاده می کنید، ابزار دیگری را امتحان کنید. اگر عمدتاً از Levels استفاده می کنید، سعی کنید به جای آن از Curves استفاده کنید و بالعکس. گاهی اوقات نمی توانید به نتایجی که می خواهید برسید. اما در بیشتر مواقع، به خوبی پیش خواهد رفت. هر اتفاقی که بیفتد، درک عمیق تری از هر دو ابزار به دست خواهید آورد.

مهارت ویرایش خود در فتوشاپ را ارتقا دهید

شما آن خلاقیت را دارید؛ و همچنین نه راه ساده برای بهبود مهارت فتوشاپ نیز در این مقاله به شما ارائه شد. اگرچه نکات ممکن است ساده باشند، برخی از آنها چیز هایی هستند که زمان می برد. شما یک شبه به همه میانبر های صفحه کلید مسلط نخواهید شد، و یادگیری از کارشناسان مستلزم آموزش مداوم است. نکات دیگری را می توان امروز به کار برد. دفعه بعد که کاری را در فتوشاپ انجام دادید، تکنیک دیگری را امتحان کنید یا از ابزار لایه برای کار غیر مخرب استفاده کنید. کار شما بهتر از همیشه خواهد بود.

امیدواریم با مطالعه ی این مقاله توانسته باشید بهترین راه های بهبود عملکرد خود در فتوشاپ را یافته باشید.

makeuseof

امتیاز این مطلب
محسن دادار
نوشته شده توسط

محسن دادار

کارشناس سئو و تحلیل ارزهای دیجیتال ؛ علاقه مند به تکنولوژی و اخبار روز دنیای فناوری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس