ارتقای بازی های PS4 به نسخه های PS5 چگونه است؟

124
0
ارتقای بازی های PS4 به نسخه های PS5

اگر تعدادی بازی PS4 دارید، می‌توانید آنها را ارتقا دهید تا از آنها در PS5 استفاده کنید. ارتقای بازی های PS4 به نسخه های PS5  چگونه است؟

PS5 سونی دارای چندین ویژگی است، از جمله سازگاری با نسل گذشته، که به شما امکان می‌دهد بازی های PS4 را روی کنسول جدید خود بازی کنید. آیا می‌دانستید که می‌توانید برخی از بازی های PS4 را به نسخه های PS5 آنها ارتقا دهید تا از سخت‌افزار بهبود یافته PS5 استفاده کنید؟

این بدان معنی است که می‌توانید از بازی های مورد علاقه خود با گرافیک بهتر و تجربه بازی روان تر لذت ببرید. در این مقاله نحوه ارتقای بازی های منتخب به نسخه های PS5 آورده شده است.

چگونه بفهمیم که بازی PS4 شما دارای ارتقای PS5 است یا خیر؟

باید توجه داشته باشید که هر بازی PS4 دارای قابلیت ارتقا به PS5 نیست. لیست بازی های PS4 قابل ارتقا به نسخه های PS5 همچنان در حال افزایش است، تعدادی از محبوب ترین عناوین به این قابلیت مجهز شده اند.

این عناوین شامل Cyberpunk 2077، Ghost of Tsushima Director’s Cut، و Marvel’s Spider-Man: Miles Morales است. می‌توانید این فهرست را در فروشگاه PlayStation بررسی کنید که آیا بازی شما برای ارتقای PS5 واجد شرایط است یا خیر.

از طرف دیگر، اگر بازی را به صورت دیجیتالی از طریق فروشگاه پلی‌استیشن خریداری کرده‌اید، در PS5 وارد حساب PlayStation خود شوید (همان چیزی که برای خرید بازی PS4 استفاده کردید) و به برگه بازی خود بروید.

در آنجا بازی هایی را که در کنسول خود دانلود کرده اید پیدا خواهید کرد. مکان نمای خود را به سمت کاشی بازی که می‌خواهید بررسی کنید حرکت دهید و روی نماد «…» با گزینه Play Game  ضربه بزنید. اگر بازی دارای ارتقای PS5 باشد، گزینه Select Version را داخل گزینه ها خواهید دید.

همچنین اگر نسخه دیسکی را خریداری کرده اید و آن را در PS5 خود قرار دهید، می‌توانید یک بازی واجد شرایط را ارتقا دهید. با این حال، این بدان معنی است که شما باید PS5 استاندارد را با یک دیسک درایو داشته باشید و باید هر بار که می‌خواهید بازی را انجام دهید، دیسک بازی PS4 را در کنسول خود قرار دهید.

در نهایت، متوجه خواهید شد که برخی از بازی ها به‌روزرسانی رایگان ارائه می‌کنند در حالی که برخی دیگر فقط در بسته های چند نسلی، نسخه های ویژه یا به عنوان بخشی از ارتقاء پولی در دسترس هستند. این بدان معناست که برخی از نسخه های بازی PS4 ارزان تر از نسخه های PS5 یا باندل های خود هستند.

قبل از ارتقای هر بازی PS4 باید قیمت ها را بررسی کنید. به عنوان مثال، نسخه PS4 بازی Call of Duty: Black Ops Cold War 59.99 دلار قیمت دارد، در حالی که باندل متقابل آن که شامل هر دو نسخه PS4 و PS5 است، 69.99 دلار است.

چگونه بازی های دیجیتال PS4 را به نسخه PS5 ارتقا دهیم؟

برای ارتقای یک بازی دیجیتال PS4 به نسخه PS5 آن، مراحل زیر را دنبال کنید:

  • به حساب پلی استیشنی که برای خرید بازی استفاده کرده اید، وارد شوید.
  • به فروشگاه پلی استیشن بروید و بازی مورد نظر خود را برای ارتقاء جستجو کنید.
  • اگر قبلاً نسخه PS4 بازی را در PS5 خود دانلود کرده‌اید، روی نماد «…» با دکمه «Play Game» ضربه بزنید و سپس نسخه را انتخاب کنید تا نسخه PS5 را دانلود کنید. اگر نسخه PS4 را نصب نکرده اید، قبل از دانلود حتما نسخه PS5 را انتخاب کنید.
  • برای ارتقاء رایگان روی «Download» ضربه بزنید (یا اگر ارتقاء پولی است خرید کنید).
  • صبر کنید تا دانلود و نصب کامل شود؛ سپس می‌توانید شروع به بازی نسخه PS5 بازی خود کنید.

اگر قبلاً نسخه PS4 بازی خود را دانلود کرده اید، ممکن است هر دو نسخه PS4 و PS5 را روی PS5 خود نصب کرده باشید. این نصب می‌تواند فضای زیادی را اشغال کند، بنابراین ممکن است بخواهید نسخه PS4 را حذف کنید تا فضای ذخیره سازی PS5 خود را الکی اشغال نکنید.

برای انجام این کار، به Settings > Storage > Console Storage > Games and Apps بروید، لیست بازی ها را مرور کنید و نسخه PS4 بازی را که به تازگی ارتقا داده اید، حذف کنید.

چگونه بازی های دیسک PS4 را به نسخه های PS5 ارتقا دهیم؟

همانطور که در بالا ذکر شد، برای ارتقای بازی های دیسکی PS4 به نسخه های PS5 خود به یک PS5 با درایو دیسک نیاز دارید. اگر PS5 استاندارد دارید، مراحل زیر را دنبال کنید:

  • دیسک بازی PS4 را در PS5 خود قرار دهید.
  • به حساب خود وارد شوید، به مرکز بازی بروید و بازی را در حافظه داخلی کنسول خود کپی کنید.
  • پس از اتمام نصب، روی نماد «…» با دکمه «Play» ضربه بزنید و «View Product» را انتخاب کنید.
  • پیشنهاد ارتقا را در سمت راست صفحه خود انتخاب کنید.
  • اگر ارتقاء پولی است، ارتقا را دانلود کنید یا خریداری کنید.
  • منتظر بمانید تا دانلود و نصب کامل شود و سپس می‌توانید نسخه PS5 بازی خود را اجرا کنید. توجه داشته باشید که هر بار که می‌خواهید نسخه PS5 بازی را اجرا کنید، باید دیسک بازی را وارد کنید.

با ارتقای بازی های واجد شرایط PS4 به نسخه های PS5، از کیفیت بهتر لذت ببرید.

اگر بازی های واجد شرایط PS4 دارید، توصیه می‌کنیم آنها را به نسخه های PS5 ارتقا دهید تا از تصاویر و عملکرد بهتری لذت ببرید. برخی از بازی‌ها به‌روزرسانی رایگان ارائه می‌دهند، در حالی که برخی دیگر نیاز به خرید نسخه PS5 یا بسته‌ای از نسل‌های مختلف دارند. اما قبل از انجام هر گونه ارتقاء، قیمت عنوان خود را بررسی کنید تا هزینه های غافلگیر کننده ای وجود نداشته باشد.

امتیاز این مطلب
سهیل دهقانی
نوشته شده توسط

سهیل دهقانی

علاقه مند به فناوری و تکنولوژی های روز دنیا کارشناس سئو و تولید محتوا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس