نگه داری مک در هوای گرم | حل مشکل داغ کردن مک

31
0

اگر نمی توانید گرما را تحمل کنید، چه چیزی باعث می شود فکر کنید مک شما می تواند این هوا را تحمل کند؟ از نکات آورده شده در این مقاله برای خنک نگه داشتن مک در هوای گرم استفاده کنید.

شرایط نگه داری مک در هوای گرم 

چه از مک یا مک بوک استفاده کنید، رایانه شما بیش از حد توانایی امکان کار در هر آب و هوایی را دارد، اما محدودیت های خود را نیز دارد.

اگر از مک خود در تابستان یا زمانی که هوا خیلی گرم است استفاده می کنید، ممکن است بخواهید اقدامات احتیاطی لازم را برای جلوگیری از آسیب رساندن به آن انجام دهید. از این نکات برای کمک به خنک نگه داشتن مک خود در هوای گرم استفاده کنید.

از مک خود فقط در دمای مناسب استفاده کنید

مک شما می تواند دمای نسبتاً بالا را تحمل کند، اما اگر خیلی گرم است، باید سعی کنید از استفاده از آن خودداری کنید.

اپل پیشنهاد می کند که از مک خود فقط در دمای بین 50 تا 95 درجه فارنهایت (10 تا 35 درجه سانتی گراد) استفاده کنید. اگر دما بالاتر از آن باشد، نباید از مک خود استفاده کنید تا از آسیب دائمی به سخت افزار آن جلوگیری کنید.

اگر کاملاً نیاز دارید که از مک خود برای محل کار یا مدرسه استفاده کنید، پیشنهاد می کنیم این کار را در نزدیکی یک پنکه یا در اتاقی با تهویه مطبوع انجام دهید تا مک شما بتواند در حین استفاده از آن خنک بماند.

از مک بوک خود روی بالش یا روی تخت خود استفاده نکنید

مک در هوای گرم
مک در هوای گرم

یکی از بهترین مزایای داشتن مک بوک این است که می توانید تقریباً در هر جایی از آن استفاده کنید. اما فقط به این دلیل که شما می توانید به این معنی نیست که باید این کار را انجام دهید. احتمالاً متوجه شده اید که مک بوک شما دارای منافذ تهویه در پایین است که به خنک ماندن آن کمک می کند حتی اگر کار خیلی سخت باشد.

اگر مک بوک خود را روی بالش، زیر رختخواب یا روی تخت خود قرار دهید، ممکن است منافذ تهویه آن را بپوشانید و از تهویه ی مک بوک خود جلوگیری کنید.

و اگر مک بوک شما خیلی داغ شود، ممکن است شروع به خراب شدن کند، و حتی بدتر از آن، ممکن است حتی به اجزای آن آسیب برسانید.

حتی اگر راحت است، سعی کنید از استفاده از مک بوک خود در هر مکانی که ممکن است منافذ تهویه آن را بپوشاند خودداری کنید. در عوض، از مک بوک خود روی یک سطح صاف مانند میز استفاده کنید.

مک بوک خود را داخل ماشین خود رها نکنید

اگر از مک بوک خود برای کار استفاده می کنید، احتمالاً آن را همه جا می برید. اما این بدان معنا نیست که شما نیز باید آن را در همه جا رها کنید.

اگر یک روز واقعاً گرم است، از گذاشتن مک بوک خود در داخل ماشین خود داری کنید، به خصوص اگر نور خورشید مستقیماً به آن برخورد کند. گرما ممکن است به مک بوک شما آسیب برساند، حتی اگر از آن استفاده نکنید.

در عوض سعی کنید آن را با خود حمل کنید. اگر حتماً باید آن را در داخل بگذارید، سعی کنید در مکانی پارک کنید که خورشید مستقیماً به ماشین شما و مک بوک شما برخورد نکند.

از مک خود در اتاق مناسب استفاده کنید

مک در هوای گرم
مک در هوای گرم

استفاده از مک خود در اتاق مناسب می تواند از بسیاری از مشکلات به خصوص در هوای گرم جلوگیری کند. به عنوان یک قانون کلی، باید سعی کنید از مک خود در جایی که تهویه کافی وجود دارد استفاده کنید.

به همین ترتیب، شما باید مک خود را در مکانی قرار دهید که خورشید در هر زمانی به طور مستقیم به آن برخورد نکند.

البته، همه افراد یک اتاق اختصاصی برای کامپیوتر ندارند، بنابراین اگر از مک خود در اتاقی با تهویه ناکافی استفاده می کنید، باید از مک خود در کنار پنجره یا پنکه استفاده کنید. هدف این است که به مک خودتان کمک کنید خنک و تهویه شود.

استراحت کنید تا مک شما نیز خنک شود

اگر رایانه قدیمی ‌تری دارید یا کاربر قدرتمندی هستید، ممکن است مک شما خیلی سریع داغ شود. حتی اگر هوا سرد باشد، هرگز خوب نیست که با مک خود بیش از حد کار کنید.

برای کمک به مک و حتی خودتان، باید هر از چند گاهی در طول روز استراحت های کوچکی را برنامه ریزی کنید. این نه تنها به خنک شدن مک شما کمک می کند، بلکه یک استراحت موثر و ترمیم کننده ممکن است به افزایش بهره وری شما نیز کمک کند.

قبل از اینکه احساس کنید مک شما کمی داغ می ‌شود یا می ‌شنوید که فن های مک‌بوک ‌تان دو برابر قبل شروع به کار می ‌کنند، باید کمی استراحت کنید و مک خود را رها کنید تا برای چند لحظه خنک شود.

هنگام شارژ مک بوک خود از آداپتور برق مناسب استفاده کنید

مک در هوای گرم
مک در هوای گرم

استفاده از آداپتور برق مناسب ساده ترین راه برای مراقبت از مک بوک شما است. همیشه باید از آداپتور برق همراه مک بوک خود استفاده کنید تا مشکلی با باتری یا گرما نداشته باشید.

بسیاری از مردم نمی توانند تشخیص دهند که آیا شارژر های مک بوک شخص ثالث ایمن هستند یا خیر، اما حقیقت این است که اگر از یک شرکت معتبر خرید کنید، تا زمانی که شارژر بتواند به مک بوک شما قدرت کافی بدهد، مشکلی ندارید.

اگر اطلاعات زیادی در مورد اینکه کدام شرکت ‌ها قابل اعتماد هستند را نمی ‌دانید و نمی ‌خواهید برای فهمیدن آن همه زحمت بکشید، باید به خرید آداپتور برق مستقیماً از اپل فکر کنید.

استفاده از آداپتور برق نامناسب ممکن است باعث شود مک بوک شما از جایی شروع به گرم شدن کند و حتی باعث آسیب داخلی شود. علاوه بر این، باتری شما نیز ممکن است آسیب ببیند. اگر می خواهید عمر باتری مک بوک خود را بهبود ببخشید، استفاده از شارژر مناسب برای شما ضروری است.

اگر مک شما خیلی داغ شد چه کاری باید انجام دهید

اگر مک شما در هنگام استفاده از آن خیلی داغ شد. نگران نباشید؛ این آخر دنیا برای شما و مک بوکتان نیست.

می ‌توانید با خروج از همه برنامه ‌هایی که در حال حاضر باز هستند، کمک به Mac خود را آغاز کنید. هرچه کار کمتر باشد، مک شما سریعتر شروع به خنک شدن می کند.

اگر پس از بستن همه برنامه‌ها، مک شما همچنان داغ است، باید آن را خاموش کنید. بعد از اینکه آن را خاموش کردید، کابل های اضافی را که دارد جدا کنید. اگر از مک بوک استفاده می کنید، شارژر را نیز از برق بکشید. سپس مدتی به آن فرصت دهید تا بهبود یابد و پس از خنک شدن کامل دوباره آن را روشن کنید.

پس از آن، باید مراقب باشید که چه چیزی مک شما را بیش از حد داغ کرده است. آیا برنامه ای بود که از آن استفاده می کردید؟ آیا منافذ تهویه را پوشانده اید؟ یا بیرون خیلی هوا گرم است؟ می‌ توانید از مانیتور فعالیت Mac خود استفاده کنید تا فعالیت CPU خود را ببینید و تعیین کنید کدام برنامه ‌ها برای Mac شما کمی سخت ‌تر هستند و باعث می شوند سیستم شما گرم شود.

مک خود را خنک نگه دارید

نکات آورده شده در این مقاله به شما کمک می کند مک خود را حتی در گرم ترین زمان سال خنک نگه دارید. به عنوان یک قاعده کلی، اگر می خواهید مک شما تا زمانی که ممکن است دوام بیاورد، به یاد داشته باشید که همیشه به مک خود تهویه کافی بدهید و از استفاده از آن در زیر نور خورشید خود داری کنید. به هر حال، اگر آب و هوای گرم بیش از حد برای شما قابل تحمل نیست، احتمالاً این گرما برای مک شما نیز بیش از حد است.

منبع : makeuseof

امتیاز این مطلب
محسن دادار
نوشته شده توسط

محسن دادار

کارشناس سئو و تحلیل ارزهای دیجیتال ؛ علاقه مند به تکنولوژی و اخبار روز دنیای فناوری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس