استاتوس‌های صوتی واتس‌اپ

74
0
استاتوس‌های صوتی واتس‌اپ

واتس‌اپ مشغول توسعه قابلیت‌های مختلف است و حالا طبق گزارشی جدید، این پیام‌رسان می‌خواهد به‌زودی امکان اشتراک‌گذاری استاتوس‌های صوتی را برای کاربران فراهم کند. در این پست به بررسی ویژگی جدید استاتوس‌های صوتی واتس‌اپ می پردازیم.

استاتوس‌های صوتی واتس‌اپ

به گزارش WABetaInfo، واتس‌اپ روی این قابلیت برای نسخه بتای iOS کار می‌کند. این وب‌سایت چندین هفته پیش تصویری از این قابلیت برای گوشی‌های اندرویدی منتشر کرد و به گفته آن، کاربران می‌توانند استاتوس‌های صوتی 30 ثانیه‌ای را با دیگران به اشتراک بگذارند. حالا این قابلیت برای کاربران iOS در دست توسعه قرار دارد.

همانطور که در اسکرین‌شات زیر مشاهده می‌کنید، یک آیکون میکروفن برای به اشتراک‌گذاری این پیام‌ها وجود دارد. کاربران از طریق تنظیمات حریم خصوصی، می‌توانند این استاتوس‌ها را تنها با افراد خاصی به اشتراک بگذارند و البته این پیام‌ها به‌صورت سرتاسری رمزگذاری می‌شوند.

این قابلیت در مراحل اولیه توسعه برای iOS قرار دارد و WABetaInfo نتوانسته اسکرین‌شاتی از آن به اشتراک بگذارد. با این حال، شباهت زیادی به اسکرین‌شات بالا برای اندروید خواهد داشت. انتظار داریم به‌زودی این قابلیت به‌صورت محدود در اختیار کاربران بتای iOS قرار بگیرد.

استاتوس‌های صوتی واتس‌اپ
استاتوس‌های صوتی واتس‌اپ

با توجه به اینکه واتس‌اپ روی این قابلیت برای نسخه اندروید و iOS کار می‌کند، احتمالاً به‌زودی نسخه نهایی‌اش در اختیار تمام کاربران قرار می‌گیرد. بنابراین کاربران می‌توانند در آینده نزدیک در کنار عکس و ویدیو، پیام‌های صوتی خود را هم به عنوان استاتوس به اشتراک بگذارند.

اگرچه واتس‌اپ روی قابلیت‌های جدیدی برای کاربران کار می‌کند، اما همین چند ساعت پیش مشخص شد هکرها به شماره تلفن حدود 487 میلیون کاربر این پیام‌رسان دسترسی پیدا کرده‌اند و ظاهراً می‌خواهند آن‌ها را بفروشند.

از حدود نیم میلیارد شماره در این دیتابیس، بیش از 44 میلیون شماره مربوط به مصر و 32 میلیون مربوط به ایالات متحده است. بیشتر از 300 هزار شماره هم از کشور ایران در این لیست قرار دارد. هنوز هکرها نحوه دسترسی به این شماره را اعلام نکرده‌اند و البته متا به این موضوع واکنشی نشان نداده است.

منبع : wabetainfo

امتیاز این مطلب
محسن دادار
نوشته شده توسط

محسن دادار

کارشناس سئو و تحلیل ارزهای دیجیتال ؛ علاقه مند به تکنولوژی و اخبار روز دنیای فناوری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس