مقایسه iMessage با واتس آپ: کدام بهتر است؟

76
0
مقایسه iMessage با واتس آپ

اگر آیفون دارید، آیا باید از iMessage پیش فرض استفاده کنید یا WhatsApp را امتحان کنید؟ ما آنها را با هم مقایسه می کنیم تا به شما در تصمیم گیری کمک کنیم.

انتخاب برنامه پیام‌رسانی مناسب برای شما می‌تواند بسیار دشوار باشد، به خصوص زمانی که باید امنیت و حریم خصوصی، استفاده از داده‌ها و سایر ویژگی‌های عمومی را در نظر بگیرید. اگر آیفون دارید، احتمالاً مجبور شده اید بین iMessage و WhatsApp یکی را انتخاب کنید.

پس کدام سرویس بهتر است؟ هنگام تجزیه و تحلیل استفاده از iMessage یا WhatsApp باید عوامل مختلفی را در نظر بگیرید.

مقایسه iMessage با واتس آپ: پشتیبانی دستگاه و پایگاه کاربر

اپل موضع معمول خود را در قبال iMessage اتخاذ می کند – فقط کاربران iPhone، iPad، iPod touch و Mac می توانند به افرادی که از این سرویس استفاده می کنند پیام ارسال کنند. اگر بخواهید با اپلیکیشن Messages به یک کاربر اندروید پیام ارسال کنید، حباب ها سبز می شوند، یعنی به جای iMessage پیامک ارسال کرده اید.

واتس‌اپ نیز مانند iMessage از داده‌های سلولی یا Wi-Fi برای ارسال و دریافت پیام‌ها استفاده می‌کند، اما تفاوت این است که هر کسی می‌تواند برنامه را دانلود کرده و از آن استفاده کند. iMessage روی همه دستگاه‌های جدید اپل از قبل بارگذاری شده است، اما واتس‌اپ از شما می‌خواهد آن را (به صورت رایگان) دانلود کنید. در حال حاضر، می‌توانید از WhatsApp در دستگاه‌هایی که این نسخه‌های سیستم‌عامل را دارند استفاده کنید:

. اندروید 4.1 یا جدیدتر

. iOS/iPadOS 12 یا جدیدتر

. ویندوز 8.1 یا جدیدتر

. macOS 10.11 یا جدیدتر

. سایر سیستم عامل های دسکتاپ از طریق وب

واتس اپ با جهانی بودن خود از برتری جهانی برخوردار است، اما iMessage به طور قابل توجهی در ایالات متحده محبوب تر است. نگاه ما به اینکه چرا واتس اپ تا این حد محبوب است، اگر علاقه مند هستید، پس زمینه بیشتری دارد.

مقایسه امنیت و حریم خصوصی WhatsApp و iMessage

مقایسه iMessage با واتس آپ
مقایسه iMessage با واتس آپ

هر دو iMessage و WhatsApp ادعا می کنند که برای استفاده کاملا ایمن و ایمن هستند. هر چند مزایا و معایبی برای هر دو سرویس وجود دارد.

ابتدا، iMessage تنها در صورتی فعال می‌شود که از برنامه Messages استفاده می‌کنید، زمانی که هر کسی که در حال پیام‌رسانی هستید از دستگاه اپل نیز استفاده می‌کند. اگر پیام‌های شما حباب‌های آبی دارند، به این معنی است که با رمزگذاری سرتاسر محافظت می‌شوند. ارسال پیام به دستگاه اندرویدی با برنامه پیام‌ها از پیامک استفاده می‌کند که اصلاً رمزگذاری نشده است. این بدان معناست که هر کسی می تواند به صورت فرضی به آن پیام ها دسترسی داشته باشد. برای مبارزه با این موضوع، بسیاری از افراد بدون آیفون از برنامه هایی مانند WhatsApp یا سایر گزینه های شخص ثالث استفاده می کنند.

بنابراین WhatsApp از نظر حریم خصوصی و امنیت چگونه است؟ این سرویس همچنین دارای رمزگذاری سرتاسری است، اما مشکلات متعددی پیرامون این موضوع وجود داشته است. به عنوان مثال، ظاهراً واتس اپ در سال 2022 دچار یک نقض امنیتی بزرگ شد. همچنین چند راه برای هک کردن پیام های واتس اپ شما وجود دارد.

از نظر ایمن نگه داشتن اطلاعات شما، هر دو سرویس برابر به نظر می رسند. WhatsApp ممکن است کمی بهتر از iMessage باشد زیرا هر کسی می تواند آن را برای پیام های رمزگذاری شده دانلود کند.

مقایسه iMessage با واتس آپ: محدودیت های فایل در پیام ها

ارسال عکس، فیلم، لینک و فایل های متفرقه همگی فضا را اشغال می کنند و iMessage و WhatsApp دارای قابلیت های سرور متفاوتی هستند.

با iMessage، معمولاً می‌توانید فایل‌هایی تا 100 مگابایت ارسال کنید. کاربران iOS ممکن است iMessage را برای ارسال تصاویر و ویدیوها ترجیح دهند زیرا کیفیت خود را هنگام ارسال حفظ می کنند. علیرغم چیزی که به نظر می رسد یک سقف 100 مگابایتی است، برخی از کاربران ادعا می کنند که همچنان می توانند ویدیوهایی با اندازه فایل نزدیک به 2 گیگابایت ارسال کنند.

طبق اعلام WhatsApp از جولای 2022، کاربران واتس اپ اکنون می توانند به طور رسمی فایل های 2 گیگابایتی محافظت شده توسط رمزگذاری سرتاسر را ارسال کنند. این افزایش قابل توجهی نسبت به محدودیت 100 مگابایت قبلی است. این شرکت از این تغییر به عنوان یک مزیت برای مشاغل کوچک و گروه های مدرسه برای همکاری و فعالیت های مرتبط با کار یاد می کند.

به طور رسمی، WhatsApp دارای قابلیت ارسال فایل و ظرفیت سرور بسیار بهتری است. به طور غیر رسمی، هر دو سرویس کم و بیش محدودیت های یکسانی دارند. چیزی که واتس اپ را در اینجا بهتر می کند این است که مجبور نیستید مانند iMessage به این فکر کنید که آیا فایل های شما از طریق یک پروتکل ناامن ارسال می شوند یا خیر.

مقایسه iMessage با واتس آپ: چت های گروهی

واتس اپ و iMessage هر دو خدمات پیام رسانی گروهی خود را به طور قابل توجهی برای رقابت با سایر برنامه ها گسترش داده اند.

با iMessage، می توانید یک چت گروهی با حداکثر 32 عضو Apple ID (حباب های چت آبی) ایجاد کنید. برای چت های گروهی MMS در برنامه پیام ها (بدون iMessage)، محدودیت 10 نفر است.

واتس اپ از گروه های تا 1024 نفر پشتیبانی می کند. این قابلیت به دلیل خدمات رسانی بهتر به مشاغل کوچک و گروه های آموزشی است و راهی برای رقابت با برنامه های گردش کار مانند Slack است. انجمن‌های واتس‌اپ یک عملکرد مجزا هستند و تفاوت‌های کمی با چت‌های گروهی معمولی دارند—اگر کنجکاو هستید، انجمن‌های WhatsApp را با گروه‌های WhatsApp مقایسه کرده‌ایم.

همانطور که می بینیم، اگر به چت گروهی علاقه مند هستید، واتس اپ انتخاب بهتری برای شماست.

WhatsApp Pay در مقابل Apple Pay

مقایسه iMessage با واتس آپ
مقایسه iMessage با واتس آپ

در حالی که احتمالاً با Apple Pay آشنایی دارید، واتس اپ نیز سیستم پرداخت اختصاصی خود را دارد. در حال حاضر، WhatsApp Pay فقط به کاربران هندی و برزیلی محدود می شود، در حالی که Apple Pay در بسیاری از کشورها فعالیت می کند و همچنان در حال گسترش است. در حال حاضر مشخص نیست که WhatsApp Pay قصد دارد به بازارهای دیگر گسترش یابد یا خیر.

اگر در هند یا برزیل زندگی می کنید، می توانید اکانت بانکی خود را به واتس اپ لینک دهید، سپس پول دریافت کنید و برای مخاطبین ارسال کنید. این سرویس بیشتر یک تسهیل کننده انتقال بانک به بانک است تا یک پلتفرم پرداخت جامع مانند Apple Pay. به عنوان مثال، اگر می‌خواهید بخشی از صورت‌حساب خود را برای دوستتان ارسال کنید، می‌توانید آن را به سرعت از طریق WhatsApp Pay انجام دهید.

Apple Pay بسیار دقیق تر و جامع تر است. از آنجایی که اپل کاربران را تشویق می کند تا در اکوسیستم دیجیتالی شرکت بمانند، می توانید از طریق Apple Wallet در iMessage پول ارسال و دریافت کنید. سپس می‌توانید آن پول را در دستگاه اپل خود ذخیره کنید و از آن به‌صورت دلخواه استفاده کنید، مثلاً برای پرداخت‌های بدون تماس. این تنها یکی از دلایل زیادی برای شروع استفاده از Apple Pay است.

اگرچه پرداخت به مخاطبین یکی از ویژگی‌های اصلی سرویس پیام‌رسانی نیست، اما اگر اغلب این کار را انجام می‌دهید، نمی‌توانید از iMessage و Apple Pay استفاده کنید.

ویژگی های پیام رسانی اضافی

عکس

iMessage تمرکز زیادی روی ویژگی‌های کیفیت زندگی مانند جلوه‌های پیام، پیام‌های دست ‌نویس و بازی‌ها دارد. هنگامی که یک چت iMessage را باز می کنید، یک نوار ناوبری پر از برنامه های جالب iMessage با تعداد زیادی نماد خواهید دید که می توانید فایل های GIF، موسیقی و محتوا را از سرویس های شخص ثالث مرتبط ارسال کنید.

واتس‌اپ دارای ویژگی‌های زیبایی‌شناختی یا سرگرم‌کننده نیست و رویکرد ساده‌تر و کاربردی‌تری را انتخاب می‌کند. شما نمی توانید بازی کنید یا اتاق های چت خود را با افکت ها سرگرم کننده کنید، بنابراین برخی ممکن است WhatsApp را گزینه “خسته کننده” تر ببینند.

برای ویژگی‌های اضافی، iMessage قطعاً انتخاب بهتری است، زیرا برنامه‌های شخص ثالث بیشتری را ادغام می‌کند.

iMessage در مقابل WhatsApp: کدام را باید انتخاب کنید؟

اگر نمی‌خواهید iMessage یا WhatsApp را انتخاب کنید، در درجه اول به این بستگی دارد که برای چه چیزی از سرویس پیام‌رسانی استفاده خواهید کرد. اگر برنامه های کاربردی را دوست دارید، می توانید واتس اپ را با محدودیت اندازه گروه 1024 و سقف انتقال فایل 2 گیگابایتی ترجیح دهید.

برای داشتن تجربه‌ای زیباتر، پویا و سرگرم‌کننده، iMessage از اکوسیستم اپل نهایت استفاده را می‌برد و به شما امکان می‌دهد خدمات و ویژگی‌های مختلف را لینک دهید. این برای ارتباط بین کاربران iMessage عالی است، اما توصیه می کنیم هنگام ارسال پیامک به تلفن های اندرویدی احتیاط کنید، زیرا هیچ رمزگذاری سرتاسری برای پیام ها یا فایل های شما وجود ندارد.

در برخی موارد، انتخاب شما برای برنامه پیام‌رسانی ممکن است به سرویسی که بیشتر دوستانتان استفاده می‌کنند بستگی دارد، زیرا سخت است که افراد را مجبور کنید تا در یک برنامه فقط برای ارسال پیام به شما ثبت نام کنند.

امتیاز این مطلب
سهیل دهقانی
نوشته شده توسط

سهیل دهقانی

علاقه مند به فناوری و تکنولوژی های روز دنیا کارشناس سئو و تولید محتوا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس