بررسی بازی Somerville – Home Planet

37
0
بررسی بازی Somerville – Home Planet

Somerville یک تغییر منحصر به فرد از Inside است. اگرچه به اندازه بازی هایی که از آن الهام گرفته اند تأثیرگذار نیست، اما همچنان یک بازی جذاب و خوش ساخت است. بررسی بازی Somerville – Home Planet را در ادامه بخوانید.

همچنین ممکن است معرفی 10 تا از بهترین سایت های بازی آنلاین پازل های jigsaw برای شما جالب باشد.

Somerville از زمان عرضه به شدت محبوب شده است. این بازی توسط استودیوی Jumpship توسعه یافته است. این بازی رویکردی را در داستان سرایی و گیم پلی اتخاذ می‌کند که برای طرفداران Playdead بسیار آشنا است. البته، ایده های جدید خودش را نیز دارد (کارگردان آن هیچ ربطی به Inside یا Limbo ندارد).

Somerville بازی‌ای است که با موفقیت، نقاط قوت ژانر خود را به تصویر می‌کشد. هرگز به اوجی مانند Inside نمی‌رسد، با این وجود تأثیری قوی بر جای می‌گذارد.

Somerville داستان خود را کاملاً بدون استفاده از کلمات تعریف می‌کند. شما به عنوان پدر یک خانواده چهار نفره بازی می‌کنید که دارای یک سگ و یک کودک نوپا بوده و در یک خانه کشاورزی در مکانی نسبتاً دورافتاده زندگی می‌کنید.

در دقایق ابتدایی بازی، یک فاجعه ناگهانی زندگی آنها را زیر و رو می‌کند. بیگانگان به این سیاره حمله می‌کنند و با قدرت های وحشتناکشان شروع به ویرانی آن می‌کنند. در میانه هرج و مرج، پدر خانواده متوجه می‌شود که قدرت های خاصی دارد. این وظیفه شماست که نه تنها زنده بمانید، بلکه اطمینان حاصل کنید که خانواده شما نیز سالم می‌مانند.

این یک شروع باورنکردنی است. در مقیاس ماکرو کوچک نمایی شده، درگیری گسترده، تهاجم دشمنان و هدف واقعی بیگانگان، بخش جذابی از داستان است. Somerville تضمین می‌کند که هر چه در بازی جلوتر می‌روید با اتفاقاتی که رخ می‌دهد بازی جذاب باقی خواهد ماند.

در همین حال، در سطحی بسیار صمیمی تر، داستان خانواده و چگونگی تلاش آن برای زنده ماندن به عنوان قلب و روح Somerville را نشان می‌دهد. همچنین شما یک سگ دارید که نیازمند مراقبت و توجه است.

اگر بخواهیم بیشتر در مورد داستان توضیح دهیم، مجبوریم قسمت های جذاب را اسپویل کنیم که از لذت شما حین بازی کم خواهد کرد. اما همین کافی است که بگوییم که بازی این دو عنصر را به خوبی ترکیب می‌کند. یکی از ارکان جذابیت آن این است که می‌تواند داستانی کاملاً بدون کلمات را روایت کند، که چیزهای زیادی را برای تفسیر باز می‌گذارد.

البته، سوال بزرگی که اکثریت قریب به اتفاق گیمر ها می‌پرسند – که شاید برای Somerville کمی غیرمنصفانه باشد – این است که آیا داستانی که بازی تعریف می‌کند به اندازه Inside به یادماندنی خواهد بود؟ توصیه من این است قبل از اینکه وارد Somerville شوید، این سؤالات را حتما از ذهن خود دور کنید. گرچه Inside به نوبه خود یک شاهکار است، اما بازی هایی در آینده خواهند آمد که آن را از این نظر شکست دهند. اما من Somerville را از این نظر با Inside مقایسه نمی‌کنم.

بررسی بازی Somerville – Home Planet
بررسی بازی Somerville – Home Planet

Somerville به طور همزمان با قضایای زیادی دست و پنجه نرم می‌کند. برخی از عناصر اصلی آن نسبت به بازی هایی که با آنها مقایسه می‌شود، شلوغ تر به نظر می‌رسند. اگرچه سبک داستان گویی مشابهی دارد، اما سعی می‌کند کارهای کاملاً متفاوتی انجام دهد. بسته به سلایق شخصی شما، ممکن است این مورد جذاب تر از بازی های مشابهی باشند که قبلاً ارائه شده اند. هیچکس نمی‌تواند انکار کند که چیزهای زیادی برای علاقمند شدن در این بازی وجود دا د.

وضعیت در بخش گیم‌پلی تقریباً مشابه است. یک بار دیگر، Somerville چارچوبی آشنا را انتخاب می‌کند و ایده های خود را برای گسترش آن اضافه می‌کند. هیچ آموزشی وجود ندارد، هیچ رابط کاربری وجود ندارد. تمرکز کاملاً روی یک تجربه سینمایی است که در آن ورودی ها و مکانیک های ساده بخش عمده ای از گیم پلی را تشکیل می‌دهند. شما معماهای ساده را حل می‌کنید، و با عجله راه خود را در میان سکانس های گاه و بیگاه طی می‌کنید.

بررسی بازی Somerville – Home Planet
بررسی بازی Somerville – Home Planet

علاوه بر ایده های گیم پلی ساده و سرراست که از Limbo و Inside وام گرفته است، Somerville ایده های جدیدی را نیز اضافه می‌کند. به عنوان مثال، بسیاری از پازل های ناوبری به شما متکی هستند و شما از قدرت خارق‌العاده خود برای مبارزه با بیگانگان استفاده می‌کنید.

در ابتدا، قدرت شما محدود به یک نور آبی است که از دست شما بیرون می‌آید که موجودات بیگانه را به ماده ای شبح آلود و مایع تبدیل می‌کند. بعداً، یک توانایی تازه به دست می‌آورید. یک درخشش قرمز از دست شما بیرون می‌آید که برعکس عمل می‌کند. پازل ها همچنین شامل یافتن و دستکاری منابع نور و استفاده از آنها برای هدایت مقادیر بیشتری از قدرت برای حذف موانع و یافتن راه های جدید برای ادامه مسیر است.

“مواقعی وجود دارد که Somerville به طور غیرضروری و به طرز ناامیدکننده ای متراکم عمل می‌کند. طبق تجربه من، این لحظات تا حدودی سرعت بازی را مختل می‌کنند. هنوز تا حد زیادی تحت تاثیر پازل های Somerville هستم.”

در بیشتر موارد، چالش ها و معماهای ارائه شده در Somerville، بازی های فکری خوبی هستند. فهمیدن اینکه چگونه به راه حل های ساده برای مشکلات پیش روی شما دست یابید، می‌تواند به طور شگفت آوری لذت بخش باشد.

یکی دیگر از راه هایی که Somerville پایه های ژانر خود را گسترش می‌دهد این است که حرکت را آزادتر می‌کند. برخلاف «Inside» و «Limbo»، که هر دوی آنها اسکرولرهای جانبی بودند، «Somerville» یک بازی است که امکان حرکت کامل سه بعدی را فراهم می‌کند.

بررسی بازی Somerville – Home Planet
بررسی بازی Somerville – Home Planet

دوربین نیمه ثابت است و بر اساس جهتی که در آن حرکت می کنید حرکت می‌کند. اما حرکت شما محدود به رفتن به چپ یا راست نیست. روی کاغذ، این نوع حرکت جالب به نظر می‌رسد، اما مطمئن نیستم که طرفداران زیادی داشته باشد.

این واقعیت که دوربین اغلب در مسیر آن قرار می گیرد، هیچ ویژگی خاصی اضافه نمی‌کند. اینکه بتوانید آزادانه تر محیط های کوچکی را که در آن قرار دارید کاوش کنید، باعث تشدید لحظات ناامیدی که قبلاً به آن اشاره کردم، می‌شود. زمانی که نمی‌توانید بفهمید چه کاری باید انجام دهید یا کجا بروید، فضای بیشتری برای کاوش دارید.

از نظر بصری، Somerville تا حد زیادی موفقیت آمیز است. حرکات دوربین فیلمنامه ای که قبلاً به آنها اشاره کردم، نقش مهمی در این تجربه دارند. فیلم به نمایش درآمده بر اساس یک پایه ثابت تأثیرگذار است و یک حالت هنری ایجاد می‌کند.

از نظر فنی، قضیه پیچیده تر می‌شود، چه تصاویر بصری که گاهی اوقات فاقد جزئیات هستند یا چند مشکل فنی جزئی در نقاط مختلف آن. به طور کلی، لحظات خیره کننده زیادی در Somerville وجود دارد، هرچند از نظر بصری بی نظیر نیست.

حتی با وجود مشکلاتی که دارد، Somerville یک عنوان شایسته احترام است. بسته به اینکه چقدر سریع داستانش را پشت سر می‌گذارید، بین سه تا شش ساعت برای شما متفاوت خواهد آورد. در طول این مدت کوتاه، چیزهای جذابی را به شما نشان می‌دهد، چه حل یک معما باشد، لحظات غم انگیز، تحولات در طول داستان، یا مناظر بصری زیبا. Somerville ممکن است بهترین بازی نباشد، اما اگر در گذشته از بازی های مشابهی را بازی کرده‌اید، احتمالاً از آن نیز لذت خواهید برد.

خوب

  • داستان گیرا؛ داستان سرایی مؤثر و بی کلام؛ گیم پلی ساده و ساده تا حد زیادی جذاب است. چند صحنه و مناظر زیبا.

بد

  • گیم پلی ممکن است گاهی اوقات به طرز خسته کننده ای مبهم باشد. حرکت احساس نادرست و نادرست می کند. برخی مسائل فنی
امتیاز این مطلب
سهیل دهقانی
نوشته شده توسط

سهیل دهقانی

علاقه مند به فناوری و تکنولوژی های روز دنیا کارشناس سئو و تولید محتوا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس