5 درس رایگان عالی برای یادگیری اصول اولیه عکاسی

106
0
اصول اولیه عکاسی

دوربین فقط یک ابزار در دستان شماست. برای گرفتن عکس های خوب، این درس های رایگان را که در ادامه با شما به اشتراک گذاشته ایم امتحان کنید تا اصول اولیه عکاسی را بیاموزید.

ما در حال حمل تلفن هایی هستیم که پنج دوربین در آنها تعبیه شده است. اما داشتن دوربین های بیشتر عکس های شما را بهتر نمی کند. برای گرفتن عکس های خوب، این درس های رایگان را امتحان کنید تا اصول اولیه عکاسی را بیاموزید.

1.اصول اولیه عکاسی: یک دوره کوتاه تعاملی پایه

اصول عکاسی: یک دوره کوتاه تعاملی پایه
اصول عکاسی: یک دوره کوتاه تعاملی پایه

تفاوت بین دوربین های DSLR و دوربین های گوشی های هوشمند چیست؟ چرا حرفه ای ها عکس های بسیار بهتری از شما می گیرند، حتی با یک گوشی؟

2. آنتون گورلین: راهنمای قطعی برای ترکیب بندی عکاسی

آنتون گورلین: راهنمای قطعی برای ترکیب بندی عکاسی
آنتون گورلین: راهنمای قطعی برای ترکیب بندی عکاسی

از هر عکاسی بپرسید که ابتدا چه چیزی را باید یاد بگیرید پاسخی که خواهید گرفت ترکیب بندی است. وقتی می گویند یک عکس هزاران کلمه را بیان می کند، به این معنی است که عکس یک داستان در آن دارد. درست مانند اینکه هنگام نوشتن یک داستان، کلمات مناسب را با دقت انتخاب می کنید و آنها را در ترتیب درست قرار می دهید، باید عناصر بصری یک عکس را با دقت ترکیب کنید.

توضیحات و راهنماهای زیادی برای ترکیب عکاسی در اینترنت پیدا خواهید کرد و راهنمای قطعی Anton Gorlin یکی از بهترین آنهاست. برای یک مبتدی به راحتی قابل دسترسی است و قوانین اصلی ترکیب را بدون نیاز به تکنیکی توضیح می دهد.

برای هر توضیح، گورلین عکس هایی برای نشان دادن نظر خود ارائه می دهد. مواردی مانند Breathing Space و Visual Storytelling اگر از طریق تصاویر همراه نشان داده نشوند به راحتی قابل درک نیستند.

در همین حال، مجموعه برگه های تقلب عکاسی Gorlin را نیز بررسی کنید. این راهنماهای قابل چاپ به طور خلاصه بهترین شیوه های عکاسی را توضیح می دهند.

3. راهنمای متن باز برای عکاسی و اصول اولیه عکاسی

راهنمای متن باز برای عکاسی
راهنمای متن باز برای عکاسی

“Dan Nguyen” می‌گوید که به دوربین پیشرفته، تجهیزات فانتزی یا مهارت‌های فتوشاپ نیازی ندارید. یک عکاس خوب باید بداند که چگونه با نور کار کند، کنجکاوی طبیعی برای رسانه تصویری داشته باشد و مایل به یادگیری و تمرین باشد. اگر به نظر شما می رسد.

ایده کتاب دیجیتال این است که تا حد امکان کمتر به تجهیزات خارجی و پس پردازش وابسته باشد. Nguyen  به شما می آموزد که در هر شرایطی از نور بهترین استفاده را ببرید و در عین حال زبان را تا حد امکان ساده نگه دارید. در این فرآیند، یاد خواهید گرفت که چگونه از تنظیمات دستی دوربین برای پیدا کردن بهترین راه برای نورپردازی هر صحنه استفاده کنید.

طبیعتاً او بر روی نوردهی در محیط های مختلف تمرکز می کند و این اصل داستان است. اما این کتاب به طور متفکرانه برای هر جنبه ای کنار هم قرار گرفته است وNguyen  با عکس های خودش منظورش را توضیح می‌دهد. شما در این کار اصطلاحات و تکنیک‌ها را دریافت نخواهید کرد. درعوض، بهترین شیوه هایی را که خودش استفاده می کند و اینکه این شیوه ها چگونه کمک می کند را به شما می گوید.

4. Photoskop: پخش کننده تعاملی برای یادگیری تنظیمات دوربین

Photoskop: پخش کننده تعاملی برای یادگیری تنظیمات دوربین
Photoskop: پخش کننده تعاملی برای یادگیری تنظیمات دوربین

کارشناسان عکاسی مدام در مورد چگونگی درک و دستکاری تنظیمات دستی دوربین صحبت می کنند. اما حتی اگر نکات فنی را بدانید، دقیقاً چگونه می‌توانید بهترین تنظیمات را بفهمید؟ Photoskop یک راهنمای تعاملی برای یادگیری بهترین عکس است.

یک عکس به شما داده شده است. می توانید دیافراگم، سرعت شاتر، ISO، تعادل رنگ سفید و فاصله کانونی را از طریق menu تغییر دهید. هر تغییر بر ظاهر تصویر تأثیر می گذارد. هر بار که هر تنظیمی را تغییر می‌دهید، عکس حباب‌های گفتاری جدیدی دریافت می‌کند که توضیح می‌دهد چه چیزی در مورد تغییر اشتباه است یا درست، و این کلید درک این تنظیمات است.

Photoskop دارای 15 درس مختلف برای انواع متداول عکس هایی است که روی آنها کلیک می کنید: پرتره، close-ups، عکس های کم نور، مناظر، اکشن، طلوع و غروب خورشید و غیره. راهنمای هر کدام را مرور کنید و به هر حباب توجه کنید. این کار را برای درک نحوه دستکاری تنظیمات دوربین انجام دهید.

5. سخنرانی های مارک لووی: اصول اولیه عکاسی در دوره 11 هفته ای رایگان استنفورد

سخنرانی های مارک لووی: دوره 11 هفته ای رایگان استنفورد
سخنرانی های مارک لووی: دوره 11 هفته ای رایگان استنفورد

Marc Levoy به مدت 6 سال در دانشگاه استنفورد دوره ای در زمینه عکاسی دیجیتال تدریس کرد. سپس آن را به یک مجموعه 18 سخنرانی برای گوگل تبدیل کرد و همه چیز را به صورت رایگان و آنلاین قرار داد. اما گواهینامه آکادمیک دریافت نمی کنید، این شاید بهترین دوره رایگان در سطح دانشگاه در زمینه عکاسی دیجیتال باشد.

Levoy دوره 11 هفته‌ای را به مقدمه، نحوه عملکرد دوربین‌های دیجیتال، عکس‌ها، پیکسل‌ها و بیت‌ها، interregnum، رنگ و نور، و پردازش تصویر تقسیم می‌کند. برنامه را دنبال کنید تا هر هفته یک ویدیو تماشا کنید، اسلایدهای سخنرانی را دانلود کنید، و دروس اختیاری را انجام دهید. دو کتاب درسی توصیه شده برای مطالعه بیشتر وجود دارد که باید آنها را بخرید یا سعی کنید کتاب های درسی رایگان آنلاین دریافت کنید.

Levoy همچنین دارای چند Adobe Flash applets برای نشان دادن مفاهیم و تکنیک های خاص است. اکنون Flash player تقریباً منسوخ شده است و چندین مرورگر دیگر حتی از آن پشتیبانی نمی کنند، اما اگر بتوانید به طور ایمن اپلت ها را بررسی کنید، ارزش تلاش را دارند.

بهترین دوره های آنلاین عکاسی

سخنرانی های Levoy تنها یک مجموعه در میان دوره های متعدد عکاسی موجود در اینترنت است. در عصر آموزش آنلاین، دوره های متنوع دیگری هم وجود دارد که هم پولی و هم رایگان می توانید انتخاب کنید.

امتیاز این مطلب
سهیل دهقانی
نوشته شده توسط

سهیل دهقانی

علاقه مند به فناوری و تکنولوژی های روز دنیا کارشناس سئو و تولید محتوا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس