فهمیدن افرادی که پست های اینستاگرام ما را دیده اند!

78
0
افرادی که پست های اینستاگرام ما را دیده اند

اینستاگرام از زمان راه اندازی آن در سال 2010 پلتفرم محبوب برای اشتراک گذاری عکس در شبکه های اجتماعی بوده است. روزانه بیش از 95 میلیون عکس در اینستاگرام آپلود می شود. شاید کنجکاو باشید که آیا می توان فهمید چه کسی پست ها و استوری های اینستاگرام شما را مشاهده کرده است؟ افرادی که پست های اینستاگرام ما را دیده اند را پیدا کنید!

آیا می توانید فهمید چه کسی اینستاگرام شما را مشاهده می کند؟

اینستاگرام به جزئیاتی در مورد اینکه چه کسی پروفایل و محتوای شما را مشاهده می‌کند، کمتر توجه کرده است. به این ترتیب تعجب آور نیست که سوالاتی مانند “آیا می توان فهمید چه کسی پست اینستاگرام شما را مشاهده کرده است؟” بسیار محبوب هستند.

تا حدودی می‌توان فهمید چه کسی عکس‌ها و ویدیوهای اینستاگرام شما را مشاهده کرده است اما این فقط در مورد استوری‌ها صدق می‌کند. متأسفانه این قابلیت برای پست‌های معمولی عکس و ویدیو وجود ندارد. بنابراین نمی‌توانید ببینید چه کسی عکس‌ها یا ویدیوهای پست‌شده اینستاگرام شما مشاهده کرده است، مگر اینکه آن‌ها آن را لایک کند یا نظری بگذارد. اما می توانید ببینید که یک پست ویدیویی چند بازدید داشته است.

اگر یک حساب تجاری در اینستاگرام دارید، می توانید تعداد بازدیدکنندگانی که در چند هفته گذشته داشته اید یا تعداد کاربرانی که محتوای شما را در فید خود دیده اند را نیز مشاهده کنید. اما نمی توانید لیست نام های کاربری را مشاهده کنید. پست‌های معمولی محدود به اطلاعات مربوط به افرادی است که عکس شما را لایک کرده و روی پست نظر داده‌اند.

چگونه میتوان فهمید چه کسی استوری اینستاگرام شما را مشاهده کرده است؟

اما چگونه می توان فهمید چه کسی استوری اینستاگرام شما را میبیند؟ برای اینکار فقط باید این مراحل را دنبال کنید:

استوری خود را باز کنید.

انگشت خود را روی صفحه به سمت بالا بکشید. در این قسمت تعداد افراد و نام کاربری افرادی که عکس یا ویدیو را در استوری شما مشاهده کرده‌اند را خواهید دید. فقط شما قادر به دیدن این اطلاعات هستید.

اگر استوری شما منقضی شده است (بیش از 24 ساعت از ارسال آن می گذرد)، می توانید تا 48 ساعت بررسی کنید که چه کسی استوری شما را دیده است.

برای این کار به پروفایل خود بروید و مراحل زیر را دنبال کنید:

روی آیکون با سه خط افقی در بالا سمت راست بزنید.

روی Archive ضربه بزنید.

اگر استوری ها در صفحه آرشیو نیستید، روی عنوان در بالای صفحه بزنید تا منوی کشویی باز شود.

Stories Archive را انتخاب کنید.

روی استوری موردنظر بزنید و صفحه را به سمت بالا بکشید یا روی نماد پایین سمت چپ ضربه بزنید.

در این بخش میتوانید بازدیدکنندگان استوری خود را ببینید. اگر یک حساب بیش از یک بار استوری شما را مشاهده کرده باشد، ممکن است تعداد بازدیدهای بیشتری از آن حساب را مشاهده کنید.

چگونه میتوان فهمید ویدیوی اینستاگرام شما چند بازدید داشته است؟

شما می توانید ببینید که ویدیوهای اینستاگرام شما چند بازدید دارند. این ویژگی از پست های عکس معمولی که فقط تعداد لایک را نشان می دهند متفاوت است. همچنین در صورت تمایل می توانید تعداد لایک های پست های اینستاگرام خود را مخفی کنید.

برای بررسی اینکه چند نفر ویدیوی اینستاگرام شما را دیده اند، این مراحل را دنبال کنید:

به پروفایل اینستاگرام خود بروید و ویدیوی مورد نظر را انتخاب کنید.

در زیر ویدیو خواهید دید تعداد بازدیدهای ویدیو را میبینید. برای مشاهده کل بازدیدها و لایک ها روی گزینه [X] views ضربه بزنید.

اولین عدد در صفحه تعداد بازدیدهای ویدیوی شما است. عدد دوم تعداد لایک های ویدیو است.

شما نمی‌توانید نام‌های کاربری بازدیدکنندگان را به‌صورت جداگانه ببینید، اما می‌توانید در لیست پیمایش کنید تا نام‌ کاربری کسانی که ویدیو را لایک کرده اند ببینید. اگر به دنبال شخص خاصی هستید، می توانید از نوار جستجو در بالا استفاده کنید.

کل بازدیدها فقط برای ویدیوها در دسترس است. برای عکس‌ها فقط لیست کاربرانی را نشان می‌دهد که پست را لایک کرده اند.

همچنین اگر یک حساب حرفه ای در اینستاگرام دارید، گزینه View Insights را در زیر پست های خود خواهید دید. برای ویدیوها به جای انتخاب [X] views، View Insights را انتخاب کنید تا اطلاعات دقیق‌تری درباره ویدیوی خود مشاهده کنید.

در این بخش علاوه بر تعداد کل لایک‌ها، بازدیدها و نظرات، تعداد اشتراک‌گذاری‌ها و ذخیره‌ها را نیز مشاهده خواهید کرد. اینستاگرام همچنین تعداد اکانت‌هایی را که پست را دریافت کرده و تاثیری که روی پروفایل شما از نظر بازدید و فالوهای جدید داشته را نشان می‌دهد.

آیا با برنامه های دیگری میتوان فهمید چه کسی پروفایل اینستاگرام شما را مشاهده کرده است؟

فریب هیچ اپلیکیشنی را که این ادعا را میکند نخورید. در مقاله‌ای در Reader’s Digest، Alex Heid از SecurityScorecard گفته شده است که هر برنامه ای که میگوید میتواند نشان دهد چه کسی پروفایل شما را مشاهده کرده است، یک سرویس غیر قانونی است و باید از آن اجتناب کرد، در واقع این برنامه داده های افراد را جمع آوری میکند.

اینستاگرام در سال 2016 توسط فیس بوک خریداری شد، بنابراین منطقی است که این دو برنامه ویژگی های مشابهی داشته باشند. این دو برنامه تنظیمات حریم خصوصی مشابهی دارند و شما نمی توانید ببینید چه کسی پروفایل فیس بوک شما را مشاهده کرده است.

اینستاگرام به شما امکان می دهد جزئیاتی در مورد اینکه چه کسی محتوای شما را مشاهده کرده است را ببینید.

شاید اینستاگرام در آینده ویژگی اضافه کند تا کاربران بتوانند ببینند چه کسی عکس های آنها را مشاهده کرده است. اما در حال حاضر فقط میتوانید بازدیدکنندگان استوری تا 48 ساعت و لایک های پست ها ببینید.

امتیاز این مطلب
سهیل دهقانی
نوشته شده توسط

سهیل دهقانی

علاقه مند به فناوری و تکنولوژی های روز دنیا کارشناس سئو و تولید محتوا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس