معرفی 3 مورد از بهترین افزونه مرورگر کیف پول های ارز دیجیتال

63
0
افزونه مرورگر کیف پول های ارز دیجیتال

گاهی اوقات، بهترین کیف پول رمزنگاری درست در مرورگر شما وجود دارد. در این مقاله به معرفی افزونه مرورگر کیف پول های ارز دیجیتال می پردازیم.

کیف پول های کریپتو انواع مختلفی دارند، از جمله گرم و سرد. در میان کیف پول های داغ، کیف پول های افزونه مرورگر به طور فزاینده ای محبوب هستند زیرا استفاده از آنها بدون نصب نرم افزار آسان است.

این مقاله به بررسی سه کیف پول افزونه برتر مرورگر می‌ پردازد که می ‌توانید از آنها برای مدیریت سبد رمزنگاری خود استفاده کنید.

کیف پول های افزونه مرورگر چیست؟

کیف پول های رمزنگاری شده به عنوان نرم افزار یا سخت افزار شناخته می شوند. کیف پول های افزونه مرورگر معمولاً به عنوان کیف پول نرم افزاری در نظر گرفته نمی شوند، اگرچه بخشی از نرم افزار مرورگر هستند. آنها افزونه های مرورگری هستند که می توانید با استفاده از یک مرورگر پشتیبانی شده به آنها دسترسی داشته باشید. با این حال، آنها چیزی هستند که به عنوان کیف پول داغ شناخته می شوند، که یک کیف پول ارز دیجیتال با اتصال اینترنتی فعال است.

این نرم افزار بر روی مرورگر به عنوان یک کیف پول غیر حضانت اجرا می شود و تمام اطلاعات در آن ذخیره می شود. کیف پول‌ های مرورگر عمدتاً برای بلاک چین ‌های خاصی ساخته شده ‌اند و ممکن است از توکن ‌های بلاک چین ‌های دیگر پشتیبانی نکنند.

کیف پول ‌های مرورگر برای تعامل با برنامه‌ های غیر متمرکز (DApps)، صرافی ‌های غیر متمرکز (DEX) و NFT‌های مخصوص بلاک چین ‌های مربوطه بسیار عالی هستند. می ‌توانید یک کیف پول مرورگر را به یک صرافی غیرمتمرکز متصل کنید و از آن برای خرید یا فروش توکن ‌ها و NFT یا استفاده از یک DApp یا دیگری استفاده کنید.

این کیف پول ها همچنین می توانند برای سرمایه گذاری ارز های دیجیتال و کمک به استخر های نقدینگی مورد استفاده قرار گیرند و کاربران می توانند از چنین فعالیت هایی پاداش کسب کنند.

اگر قصد استفاده از آن را دارید، در اینجا سه ​​کیف پول رمزنگاری افزونه برتر مرورگر آورده شده است.

1.افزونه مرورگر کیف پول های ارز دیجیتال: Metamask

Metamask یکی از محبوب ترین کیف پول های رمزنگاری مبتنی بر مرورگر است. با بیش از 30 میلیون کاربر فعال ماهانه، کیف پول یکی از پر استفاده ترین نرم افزارها در فضای رمزنگاری است.

Metamask در درجه اول کاربران را قادر می سازد تا با بلاک چین اتریوم تعامل داشته باشند. شما به راحتی می توانید از طریق افزونه مرورگر به کیف پول های اتریوم دسترسی داشته باشید و با DApps تعامل داشته باشید.

جالب اینجاست که Metamask یک اپلیکیشن موبایلی نیز دارد که می ‌توانید از آن برای دسترسی به همان ویژگی‌ های افزونه مرورگر استفاده کنید.

دارای یک ویژگی همگام ‌سازی است که به شما امکان می ‌دهد افزونه مرورگر و برنامه تلفن همراه را برای اجرای تنها یک کیف پول در مرورگر یا دستگاه تلفن همراه خود همگام ‌سازی کنید.

این کیف پول عمدتاً برای توکن های ERC-20 ایجاد شده است، بنابراین از آلت کوین های مبتنی بر اتریوم پشتیبانی می کند اما از بیت کوین پشتیبانی نمی کند. همچنین از ارز های دیجیتال BEP20 ساخته شده بر روی زنجیره هوشمند بایننس پشتیبانی می کند و به کاربران امکان دسترسی به توکن های بیشتر، کارمزد بهتر و سرعت تراکنش سریع تر را می دهد.

زنجیره هوشمند بایننس و اتریوم در حال حاضر دو بلاک چین پشتیبانی شده هستند و بسته به اینکه بخواهید از آنها استفاده کنید، می توانید بین آنها جابجا شوید. همچنین می توانید محلول های لایه 2 مانند Polygon را به Metamask اضافه کنید.

قابل ذکر است که این کیف پول از کیف پول های سخت افزاری Trezor، Ledger، Lattice، Keystone و AirGap Vault پشتیبانی می کند، بنابراین می توانید از آن برای دسترسی به توکن هایی که در هر یک از کیف پول های سرد ذخیره می کنید استفاده کنید. اگر تازه وارد Metamask هستید، یاد بگیرید که چگونه Metamask را تنظیم کنید و از Metamask برای خرید توکن ها استفاده کنید.

2.افزونه مرورگر کیف پول های ارز دیجیتال: Phantom

Phantom یک کیف پول افزونه مرورگر است که با مرورگر های اصلی از جمله Chrome، Firefox، Brave و Edge کار می کند. مانند Metamask، این کیف پولی است که به عنوان افزونه مرورگر قابل دسترسی است و برای تعامل با DApps استفاده می شود.

برخلاف Metamask، این کیف پول مبتنی بر Solana است. با این حال، برای اهداف مشابه متامسک، از جمله خرید، فروش، ارسال، دریافت، ذخیره ‌سازی و تعویض توکن ‌ها استفاده می ‌شود. همچنین می توانید از Phantom برای جمع آوری NFT در بلاک چین Solana استفاده کنید.

با توجه به اینکه سولانا یک قاتل اتریوم است، این کیف پول را می توان رقیب متامسک دانست. همچنین دارای یک برنامه تلفن همراه است که می تواند با افزونه مرورگر همگام شود و با استفاده از هر یک از پلتفرم ها به کیف پول دسترسی کامل داشته باشید.

Ledger، کیف پول سخت افزاری پیشرو، در فانتوم پشتیبانی می شود و به شما امکان می دهد هر زمان که بخواهید به توکن های مبتنی بر Solana خود دسترسی داشته باشید. محبوبیت فزاینده فانتوم را می توان به محبوبیت فزاینده سولانا در برابر اتریوم به دلیل هزینه های هنگفت گاز در دومی نسبت داد.

از نظر امنیتی، Phantom درست مانند Metamask است، زیرا از یک رمز عبور برای ایمن کردن کیف پول و یک عبارت کلیدی بازیابی 12 کلمه ای برای پشتیبان گیری از کیف پول استفاده می کند.

3.افزونه مرورگر کیف پول های ارز دیجیتال: Nami

Nami یکی دیگر از کیف پول های افزونه برتر مرورگر است. کیف پول غیر حافظ مبتنی بر بلاک چین کاردانو است و برای تعامل با DApps و سایر برنامه های کاربردی در بلاک چین استفاده می شود.

همچنین یک کیف پول چند دارایی است که از چندین ارز دیجیتال ساخته شده بر روی Cardano پشتیبانی می کند.

با استفاده از آن، می‌ توانید هیئت ‌های نمایندگی را برای استخر ها و ضراب زدن مدیریت کنید، و به زودی برای تعامل با قرارداد های هوشمند پس از هارد فورک آلونزو استفاده می ‌شود. همچنین از Trezor و Ledger، دو تا از بهترین کیف پول ‌های سخت ‌افزاری رمزنگاری برای ایمن کردن دارایی ‌های شما، پشتیبانی می ‌کند.

اگرچه نامی هنوز به اندازه متاماسک یا حتی فانتوم شناخته نشده است، کاردانو برنامه هایی برای گسترش و رقابتی شدن در برابر بلاک چین های برتر دارد. این باعث می شود که یک کیف پول مرورگر بالقوه بزرگ باشد زیرا هر کاری که می توانید در Cardano انجام دهید می تواند از طریق کیف پول انجام شود.

برخلاف متامسک و فانتوم، نامی در حال حاضر اپلیکیشن موبایل ندارد، بنابراین فقط از مرورگر های پشتیبانی شده، که شامل کروم، بریو و اج می ‌شوند، قابل دسترسی است. با این حال، این احتمالاً در آینده تغییر خواهد کرد، زیرا Cardano به شدت در حال توسعه هر منطقه از اکوسیستم خود است.

Nami یک رابط کاربری ساده دارد که هر کسی می تواند از آن استفاده کند، صرف نظر از سطح دانش رمزنگاری یا فناوری. شما به راحتی می توانید آن را در عرض چند دقیقه تنظیم کنید و از آن برای تعامل با بلاک چین کاردانو استفاده کنید.

همچنین دارای همان ویژگی های امنیتی Metamask و Phantom است که شامل رمز عبور و عبارت بازیابی است.

یک چیز جالب این است که به شما امکان می دهد برای هر کیف پول خاصی که ایجاد می کنید یک نام کاربری تعیین کنید. این یک ویژگی جالب است که می ‌تواند کیف پول شما را بدون به خطر انداختن اطلاعات شخصی شما شخصی ‌تر کند.

کیف پول رمزنگاری مرورگر مورد علاقه شما کدام است؟

اگر چه همه اینها کیف پول های مرورگرهایی هستند که به طور مشابه کار می کنند، بسته به بلاک چین از آنها متفاوت استفاده خواهید کرد.

Metamask قدیمی ترین و محبوب ترین است، عمدتاً به دلیل شهرت اتریوم به عنوان شبکه پیشرو برای همه چیز های DApps و قرارداد های هوشمند.

با این حال، بلاک ‌چین ‌هایی مانند Solana و Cardano در حال پیشرفت هستند و می ‌توانند به رقابت بزرگی برای اتریوم تبدیل شوند، بنابراین فانتوم و نامی به زودی می ‌توانند به رقبای قدرتمندی تبدیل شوند.

امیدواریم با مطالعه ی این مقاله بتوانید بهترین تصمیم را برای انتخاب یک افزونه ی کیف پول رمزنگاری بگیرید.

امتیاز این مطلب
سهیل دهقانی
نوشته شده توسط

سهیل دهقانی

علاقه مند به فناوری و تکنولوژی های روز دنیا کارشناس سئو و تولید محتوا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس