معرفی7 روند امنیت سایبری که باید در سال 2022 درباره آنها بدانید

102
0
امنیت سایبری

بزرگترین تهدیدات امنیتی که امسال با آن مواجه هستید چیست؟ روند های امنیت سایبری که به شما در مبارزه با حملات کمک می کند چیست؟ در این مقاله تمام آن چیزی که لازم است شما بدانید، برایتان آورده شده است.

روند های امنیت سایبری در چند سال گذشته به طور قابل توجهی تغییر کرده است. از آنجایی که هکر ها در شکستن فایروال های پیشرفته ماهر تر شده اند، شرکت ها مجبور شدند سیستم های خود را به روز کنند. میلیون ‌ها نفر در سراسر جهان تحت تأثیر نقض داده‌ ها قرار می ‌گیرند، در حالی که جرایم سایبری همچنان بیداد می‌ کنند. امنیت سایبری یک نگرانی اصلی برای مشاغل، افراد و سازمان‌ ها است.

به همین دلیل مهم است که به آخرین روند های امنیت سایبری توجه کنید. در اینجا برترین روند های امنیت سایبری در سال 2022 آورده شده است.

1. افزایش تهدیدات باج افزار

امنیت سایبری
امنیت سایبری

یکی از بزرگترین روند های امنیت سایبری در سال 2022 افزایش حملات باج افزار است. باج‌ افزار اساساً فایل ‌های شما را تا زمانی که مبلغ مشخصی را، معمولاً به صورت ارز دیجیتال، پرداخت نکنید، گروگان نگه می ‌دارد.

بدیهی است که هیچ تضمینی وجود ندارد که فایل های شما حتی پس از پرداخت باز شوند. در بیشتر موارد، این یک سراشیبی لغزنده است و باند های باج ‌افزاری افراد کم ‌تر فن ‌آوری را شکار می ‌کنند و مبالغ فزاینده ‌ای پول می ‌خواهند. تنها چیزی که لازم است دانلود یک فایل مخرب است تا عفونت را در یک هارد دیسک پخش کند.

این یک مشکل جدی برای شرکت ها است، به خصوص اگر یک کارمند نا آگاه باج افزار را روی رایانه خود دانلود کند. خطر گروگان گرفتن کل شبکه وجود دارد، که می تواند به طور موثر تجارت را متوقف کند. اما بدیهی است که این یک مشکل برای افراد نیز است – هیچ کس از باج افزار در امان نیست.

در نیمه اول سال 2021، کل پرداخت های باج افزاری گزارش شده توسط بانک ها 590 میلیون دلار بود. انتظار می رود این رقم تا پایان سال 2022 افزایش یابد.

2. رشد شهابی امنیت به عنوان یک سرویس

بسیاری از کسب ‌و کار های Security-as-a-Service با نگاهی شرکت ‌ها به فناوری ‌های پیشرفته و مدولار که به آن‌ ها امکان کاهش تهدیدات بدافزار یا باج ‌افزار را می ‌دهد، مورد توجه قرار گرفته ‌اند.

تعداد فزاینده ای از شرکت ها به جای ساخت راه حل های فایروال پایه، اکنون گزینه های Security-as-a-Service را انتخاب می کنند. اینها راه حل های امنیتی هستند که توسط یک ارائه دهنده خدمات امنیتی مدیریت شده ارائه می شوند و به طور کلی بر اساس نیاز های سازمان تنظیم می شوند.

این همچنین تضمین می‌کند که شرکت می ‌تواند با کار با تیمی از متخصصان فن ‌آوری که درک بهتری از امنیت سایبری دارند، در مقایسه با استخدام یک متخصص فناوری اطلاعات داخلی برای تمرکز بر عیب ‌یابی واکنشی و رفع ‌های موقتی، سود ببرد.

3. حملات فیشینگ با هدف جغرافیایی

امنیت سایبری
امنیت سایبری

حملات فیشینگ همچنان در تعداد و شدت افزایش می یابد. در واقع، فیشینگ به عنوان یک سرویس نیز وجود دارد، بنابراین محافظت از خود به صورت آنلاین برای مردم اهمیت بیشتری دارد.

در حال حاضر، کلاهبرداری های فیشینگ بزرگترین تهدیدی است که صنعت فناوری اطلاعات با آن مواجه است. میلیون ‌ها نفر گرفتار این کلاهبرداری‌ های پیچیده می ‌شوند، جایی که مجرمان سایبری از روش‌ های مختلفی برای اجرای انواع کلاهبرداری ‌ها استفاده می ‌کنند، از طرح‌ های پیچیده به خطر انداختن ایمیل ‌های تجاری گرفته تا تزریق URLهای مخرب در ایمیل ‌ها.

در گذشته، مجرمان سایبری اغلب شبکه گسترده تری ایجاد می کردند و منتظر می ماندند تا مردم طعمه کلاهبرداری های آنها شوند. در حال حاضر، فیشینگ می ‌تواند شخصی ‌تر و هدفمند تر باشد.

کلاهبرداران اکنون از موقعیت جغرافیایی شما برای ایجاد وب سایت های فیشینگ سفارشی یا زنجیره های ایمیل برای هدف قرار دادن قربانیان استفاده می کنند. این امر تشخیص بین کلاهبرداری های فیشینگ و معامله واقعی را برای افراد دشوار می کند، که یکی از دلایلی است که آنها در نهایت طعمه این کلاهبرداری ها می شوند.

4 .احراز هویت چند عاملی به یک استاندارد تبدیل شود

برای مدت طولانی، بخش جهانی فناوری اطلاعات در پذیرش تأیید هویت چند عاملی (MFA) به عنوان یک استاندارد دچار تردید شده است. این، خوشبختانه، اکنون در حال تغییر است. بسیاری از سازمان ها، به ویژه در بخش فناوری مالی، MFA را معرفی کرده و آن را برای همه کاربران اجباری کرده اند.

احراز هویت چند عاملی اساساً لایه دیگری از امنیت را اضافه می کند و از دسترسی غیر مجاز به حساب های آنلاین جلوگیری می کند. تقریباً همه شرکت ‌های بزرگ اکنون از افراد می ‌خواهند از احراز هویت چند عاملی، از پلتفرم‌ های رسانه‌ های اجتماعی گرفته تا خدمات ایمیل استفاده کنند.

MFA تضمین می کند که سازمان ها می توانند بهتر از داده های کارکنان خود محافظت کنند و دسترسی را کنترل کنند. هنگامی که شخصی وارد سیستم می شود، باید یک کد تأیید را نیز وارد کند که از طریق یک برنامه احراز هویت یا به شماره تلفن ثبت شده او ارسال می شود.

5. آسیب پذیری های اینترنت اشیا

امنیت سایبری
امنیت سایبری

اینترنت اشیا (IoT) نحوه تعامل ما با دستگاه ها را کاملاً تغییر داده است. دستگاه‌ های اینترنت اشیا در حال تسلط بر بازار های مصرف هستند و علیرغم برخی مشکلات امنیتی رایج در دستگاه‌ های اینترنت اشیا، اکثر مردم به طور کلی به آنها اعتماد دارند.

با این حال، در حالی که آنها راحتی بیشتری را ارائه می دهند، اینترنت اشیا خطرات بیشتری را برای داده های کاربر ایجاد می کند. در صورتی که دستگاهی هک یا ربوده شود، اساساً می تواند اطلاعات را از شبکه گوش داده و به سرقت ببرد

هکر ها دروازه جدیدی برای دسترسی به اطلاعات پیدا کرده اند و از آن نهایت استفاده را می کنند. به عنوان مثال، هکر ها اغلب سعی می کنند شبکه های دوربین یا دستگاه های متصل را برای دسترسی به سیستم های امنیتی هک کنند.

با این حال، با رشد 24 درصدی هزینه‌ های اینترنت اشیاء جهانی در سال 2021، اعتماد همچنان بالاست. بیشتر سرمایه‌ گذاری ‌ها توسط کسب ‌و کار ها در نرم ‌افزار اینترنت اشیا و فضای امنیتی انجام می ‌شود.

آسیب‌ پذیری ‌های اینترنت اشیا چالشی منحصر به ‌فرد ایجاد می‌ کنند، زیرا برای اهداف خاصی استفاده می ‌شوند. پروتکل‌ های ارتباطی مورد استفاده برای اتصال با دستگاه‌ های مختلف نیز شبکه را در معرض اشکالات یا آسیب ‌پذیری ‌های نرم ‌افزاری قرار می ‌دهند و در صورت عدم انجام اقدامات امنیتی مناسب، احتمال حملات مضر را افزایش می ‌دهند.

6 .مقررات امنیت سایبری احتمالا سخت تر می شود

همانطور که جهان به سمت مدل های کار از راه دور حرکت می کند، شرکت ها و دولت ها به طور یکسان امنیت سایبری را دو چندان می کنند. ما می ‌توانیم انتظار داشته باشیم که مقررات امنیت سایبری با گذشت زمان سخت ‌تر شود، به‌ویژه که تمرکز زدایی دسترسی به یک امر عادی تبدیل می ‌شود.

با این حال، حفاظت از شبکه یک شرکت مهم است و برای انجام این کار، بسیاری از نهاد های نظارتی، سازمان ‌ها را اجباری کرده ‌اند که آموزش ‌های آگاهی از کاربران و امنیت سایبری را به متخصصان خود ارائه دهند.

هدف این است که اطمینان حاصل شود که کارمندان از تکنیک‌ ها و کلاهبرداری ‌های مختلفی که ممکن است در معرض آن‌ ها قرار گیرند آگاه باشند و اقدامات امنیتی مناسبی را که باید انجام دهند، بدانند. مهمتر از آن، ممکن است از شرکت‌ ها انتظار می ‌رود که تحت ممیزی فناوری اطلاعات قرار گیرند تا اطمینان حاصل شود که اقدامات مناسبی را برای محافظت از شبکه ‌های خود در برابر حملات سایبری انجام داده‌ اند.

آینده امنیت سایبری روشن به نظر می رسد

رهبران صنعت و سازمان ها دائماً به دنبال راه هایی برای بهبود امنیت سایبری به طور کلی و کاهش تهدیدات هستند.

با افزایش آگاهی و آموزش کاربران و تمرکز بر بهبود زیر ساخت های امنیتی به طور کلی، ممکن است فکر کنید که حملات سایبری به مرور زمان کاهش می یابد – اما آنها نیز تکامل خواهند یافت. با این وجود، گام‌ های ساده، مانند محافظت از شبکه شما در برابر تهدیدات داخلی، می ‌تواند تا حد زیادی در تضمین تداوم کسب ‌و کار کمک کند.

امیدواریم با مطالعه ی این مقاله بتوانید بهترین تصمیم را برای انتخاب راه های محافظت از اطلاعات خود در برابر حمله های سایبری را بگیرید.

امتیاز این مطلب
سهیل دهقانی
نوشته شده توسط

سهیل دهقانی

علاقه مند به فناوری و تکنولوژی های روز دنیا کارشناس سئو و تولید محتوا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس