تست نفوذ جعبه سفید چیست؟

70
0
تست نفوذ جعبه سفید

آیا به دنبال رفع مشکلات امنیتی در ابتدای کار سیستم خود هستید؟ تست نفوذ جعبه سفید می تواند کلید اصلی برای شما باشد. در این مقاله مفهوم تست نفوذ را بررسی کرده و انواع آن را به شما معرفی می کنیم. همچنین می توانید با مطالعه ی این مقاله مزایا و معایب این تست ها را متوجه شوید. امیدواریم در پایان کار بتوانید بهترین تصمیم را برای بررسی دقیق و عیب یابی سیستم خود اتخاذ کنید.

همچنین مطلب ابزار تست نفوذ و تست نفوذ خودکار را هم بخوانید.

تست نفوذ یک تمرین یا عملیات امنیتی تهاجمی مهم است. هنگامی که به درستی انجام شود، امنیت سازمان شما را به شدت افزایش می دهد. سه نوع تست نفوذ وجود دارد که بر اساس میزان اطلاعات موجود در اختیار تستر نفوذ یا هکر اخلاقی طبقه بندی می شوند که یکی از آنها این تست است.

تست نفوذ جعبه سفید چیست و چگونه کار می کند؟ آیا باید این تست را برای کسب و کار خود انتخاب کنید؟

تست نفوذ چیست؟

تست نفوذ یک حمله سایبری شبیه ‌سازی شده است که توسط آزمایش ‌کنندگان یا هکر های اخلاقی برای یافتن آسیب‌ پذیری ‌ها در یک سیستم، وب‌ سایت، برنامه تلفن همراه یا شبکه انجام می ‌شود. اساساً، تست نفوذ روشی برای هک کردن یک سیستم قبل از ورود مجرمان سایبری به آن و سوء استفاده از آن است.

به این ترتیب پنتستر از قبل نقاط ضعفی را در سیستم پیدا می کند و گزارش می دهد و آن را برای تیم برنامه نویس ارسال می کند تا رفع و وصل شود. این یک عملیات امنیتی پیشگیرانه و تهاجمی است. سه نوع تست نفوذ به طور کلی وجود دارد: تست های جعبه سفید، جعبه خاکستری و تست نفوذ جعبه سیاه.

تست نفوذ جعبه سفید چیست؟

تست نفوذ جعبه سفید نوعی آزمون است که به موجب آن هکر های اخلاقی از امتیازات و دانش کامل در مورد سیستم یا برنامه ای که حمله شبیه سازی شده را بر روی آن انجام می دهند، دارند. در این تست، pentester اطلاعات کاملی در مورد هدف، سیستم، معماری شبکه، کد های منبع و اعتبار ورود به سیستم دارد. آنها دارای امتیازات ریشه ای یا اداری سیستم هستند. آنها این کار را با استفاده از ابزار های تست نفوذ و استراتژی های مختلف امنیت سایبری انجام می دهند.

تست ‌های نفوذ جعبه سفید نیز به عنوان تست‌ های نفوذ کریستال یا شفاف شناخته می ‌شوند، و بهتر است در مراحل ابتدایی یک محصول، همانطور که توسعه ‌دهندگان و مهندسان می‌ سازند، انجام شوند. به این ترتیب، تستر نفوذ، آسیب ‌پذیری ‌ها و باگ ‌ها را قبل از عمومی شدن محصول پیدا می‌ کند و توسعه‌ دهندگان می ‌توانند در زمان واقعی روی آن کار کنند. در این مرحله، این تست برای کشف شیوه ‌ها و مسائل کدگذاری ضعیف در زنجیره تامین استفاده می ‌شود.

تست های نفوذ جعبه سفید را می توان در طول ادغام محصول انجام داد. شما می توانید پس از انتشار عمومی محصول و حتی در هنگام حمله سایبری یا تهدید، تست نفوذ جعبه سفید را انجام دهید.

مزایای تست نفوذ جعبه سفید چیست؟

تست نفوذ جعبه سفید در مقایسه با تست نفوذ جعبه خاکستری و جعبه سیاه مزایای بی شماری دارد. کارآمد تر است، رویکردی جامع ارائه می ‌کند و امکان تشخیص زود هنگام آسیب ‌پذیری ‌ها را فراهم می‌ کند.

تست های نفوذ جعبه سفید جامع هستند

در این تست، تستر نفوذ به تمام اطلاعات مربوط به سیستم و معماری آن دسترسی آزاد دارد. این ویژگی به پنتستر اجازه می دهد تا از طریق تمام زمینه ها و روش های ممکن برای یافتن آسیب پذیری ها و نقاط ضعف اقدام کند.

این رویکرد برای سیستم های پیچیده و حیاتی که به سطح بالایی از امنیت نیاز دارند ضروری است. به عنوان مثال، سازمان های مالی و دولت. با این نوع سازمان ها، هر قسمت از سیستم باید برای اطمینان از امنیت درجه یک آزمایش شود.

تشخیص زودهنگام آسیب پذیری ها

همانطور که قبلا ذکر شد، تست‌ های نفوذ جعبه سفید به بهترین وجه هنگام ایجاد یک برنامه کاربردی انجام می ‌شود و این امکان تشخیص زود هنگام باگ ‌ها و آسیب ‌پذیری ‌ها را فراهم می ‌کند. این نه تنها یک رویکرد تهاجمی است، بلکه پیشگیرانه است زیرا قبل از اینکه هکر بتواند به برنامه دسترسی پیدا کند، تمام نقاط ضعف را از بین می برد.

معایب تست نفوذ جعبه سفید چیست؟

اگرچه تست های نفوذ جعبه سفید دارای مزایای زیادی هستند، اما معایبی نیز دارند. در اینجا برخی از معایب تست نفوذ جعبه سفید برای شما آورده شده است.

داده های بیش از حد

مقدار اطلاعات ارائه شده در هنگام نفوذ جعبه سفید می تواند باعث اضافه بار در قسمت تستر نفوذ شود. این می تواند بر دقت آزمایش کننده ها تأثیر بگذارد و منجر به از دست دادن یا نادیده گرفتن برخی از باگ ها شود. فراوانی اطلاعات نیز باعث می ‌شود که آزمون بسیار زمان ‌بر و به نوبه خود بسیار پر هزینه باشد.

تست های نفوذ جعبه سفید ایده آل نیستند

تست نفوذ جعبه سفید همیشه واقع بینانه نیست. دسترسی به تمام اطلاعات به این معنی است که لزوماً مانند یک هکر به آزمون نفوذ نزدیک نخواهید شد. این بدان معنی است که شما ممکن است نقاط ضعفی را که فقط تست نفوذ جعبه سیاه قادر به تشخیص آن است از دست بدهید.

آیا باید تست نفوذ جعبه سفید را برای پیشبرد هدفتان انتخاب کنید؟

این به هدف آزمون شما و البته منابع در دسترس شما بستگی دارد. اگر می خواهید ضعف های امنیتی را در مرحله توسعه برنامه خود آزمایش کنید، قطعا باید یک تست نفوذ جعبه سفید را انتخاب کنید.

با این حال، اگر محصول شما در حال حاضر موجود است و می ‌خواهید یک اسکن عمیق و دقیق از آسیب ‌پذیری ‌های سیستم خود داشته باشید، باید تست نفوذ جعبه خاکستری یا جعبه سیاه را در نظر بگیرید.

امیدواریم با مطالعه ی این مقاله بتوانید بهترین تصمیم را برای انجام یکی از تست های نفوذ معرفی شده، بگیرید.

امتیاز این مطلب
سهیل دهقانی
نوشته شده توسط

سهیل دهقانی

علاقه مند به فناوری و تکنولوژی های روز دنیا کارشناس سئو و تولید محتوا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس