تصمیم جدید ایلان ماسک : بازگشت حساب های مسدود شده توییتر

54
0
بازگشت حساب های مسدود شده توییتر

ایلان ماسک، مدیر عامل توییتر، تصمیم گرفته تا از هفته آینده به حساب‌های تعلیق شده این شبکه اجتماعی، «عفو عمومی» ارائه کند، در واقع او قصد دارد به برخی از بدنام‌ترین افراد جهان، اجازه حضور در این شبکه اجتماعی را بدهد. ماسک که اخیرا حساب دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق ایالات متحده را پس از یک نظرسنجی دوباره فعال کرده بود، روز گذشته درباره عفو عمومی از کاربران نظرسنجی کرده بود. در این خبر به بررسی بازگشت حساب های مسدود شده توییتر می پردازیم.

بازگشت حساب های مسدود شده توییتر

نظرسنجی ایلان ماسک برای عفو عمومی کاربران مسدود شده، شب گذشته به پایان رسید که در مجموع آن، بیش از 3 میلیون رأی ثبت شد و 72.4 درصد کاربران با این موضوع موافق بوده‌اند. پس از اعلام نتیجه نهایی، ماسک در یک توییت جدید نوشت:

«مردم نظر خود را اعلام کردند. عفو از هفته آینده آغاز می‌شود.»

ایلان ماسک چه کاربرانی را عفو می‌کند؟

هنوز مشخص نیست که با این تصمیم، کدام حساب‌ها یک بار دیگر اجازه حضور در توییتر را خواهند داشت. ماسک در این رابطه توضیح داده حساب‌هایی که «قوانین را زیر پا گذاشته‌اند یا درگیر اسپم برجسته‌ای» هستند، شامل «عفو» نخواهند شد. همچنین باید توجه داشت که بازگرداندن کامل اکثر حساب‌های تعلیق شده، احتمالاً عواقب ناخواسته فراوان و گسترده‌ای خواهد داشت.

تمام این تصمیم‌ها در حالی گرفته شده که ماسک در روزهای ابتدایی خرید توییتر، گفته بود که یک «شورای تعدیل محتوا» تشکیل خواهد شد که در رابطه با تصمیمات مهمی از جمله بازگرداندن حساب‌های مسدود شده تصمیم ‌گیری خواهند کرد. با این حال، از آن زمان تاکنون، او حساب ترامپ را براساس یک نظرسنجی برگرداند و این تصمیم توسط هیچ شورایی گرفته نشده است. او اخیرا ادعا کرده بود که عهدشکنی گروه‌های کنشگرا و تلاش آنها برای تشویق تبلیغ‌دهندگان به تحریم توییتر باعث شده است که دست به چنین اقدامی بزند. ادعایی که هیچکس آن را تأیید نکرده و تبلیغ کنندگان نیز آن را تکذیب کرده‌اند.

منبع : twitter

امتیاز این مطلب
محسن دادار
نوشته شده توسط

محسن دادار

کارشناس سئو و تحلیل ارزهای دیجیتال ؛ علاقه مند به تکنولوژی و اخبار روز دنیای فناوری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس