بازی‌های جنگ ستارگان باید جنگ‌های کلون را مدنظر قرار دهند

139
0
بازی‌های جنگ ستارگان باید جنگ‌های کلون را مدنظر قرار دهند

تعدادی از بازی‌های جنگ ستارگان جنگ‌های کلون را به نمایش گذاشته‌اند یا به آن اشاره کرده‌اند، اما عناوین آینده باید یک بار دیگر به این درگیری بنیادین توجه کنند. بازی‌های جنگ ستارگان باید جنگ‌های کلون را مدنظر قرار دهند. در ادامه با اول نیوز همراه شوید.

فرانچایز جنگ ستارگان یک پدیده فرهنگی است که جهان به ندرت مشابه آن را دیده است. گستره آن فراتر از فیلم‌های اولیه به هر گوشه‌ای از فرهنگ، از جمله کتاب، کمیک، نمایش‌های تلویزیونی، بازی‌های رومیزی و بازی‌های ویدیویی گسترش یافته است. از بازی‌های آرکید اولیه در دهه 1980 میلادی گرفته تا عرضه‌های جدیدتر مانند Star Wars Jedi: Fallen Order، جشنواره‌ای عالی از بازی‌های جنگ ستارگان وجود داشته است که طرفداران برای دهه‌ها از آن لذت برده‌اند و ژانرها و پلتفرم‌های متعددی را شامل می‌شوند. با وجود گستردگی عناوین ارائه شده، برخی از جنبه‌های کانونی وجود داشته است که اکثر بازی‌ها تمایل دارند از آن‌ها دوری کنند.

این که سه گانه پیش درآمد حاوی نمونه‌های ضعیف‌تری از فیلم‌های این فرنچایز است، در میان هواداران جنگ ستارگان به یک شوخی دائمی تبدیل شده است، و تا همین اواخر به طور جهانی مورد تمسخر قرار می‌گرفتند. اکنون، به‌ویژه پس از مجموعه تلویزیونی محبوب Obi-Wan Kenobi، سه‌گانه Prequel شروع به ارزیابی مجدد توسط مخاطبان مدرن کرده است. شهرت ضعیف اولیه پیش درآمدها می‌تواند دلیلی باشد که اکثر بازی‌های ویدیویی جنگ ستارگان تمایل دارند از این دوره زمانی در چارچوب روایی دور بمانند، اما عناوین آینده باید سعی کنند این داستان‌ها و رویدادهای مهمی مانند جنگ‌های کلون را در بر بگیرند.

بازی‌های جنگ ستارگان باید جنگ‌های کلون را مدنظر قرار دهند

جنگ‌های کلون در شاکله جنگ ستارگان

طرفداران احتمالاً بیشتر با جنگ‌های کلون در دومین فیلم پیش درآمد، جنگ ستارگان قسمت 2: حمله کلون‌ها آشنا هستند. همچنین مجموعه تلویزیونی انیمیشن Star Wars: The Clone Wars و سریال بعدی جنگ ستارگان Rebels وجود دارد که هر دو در بین مخاطبان محبوب شدند و میراث پیچیده‌تری نسبت به فیلم ایجاد کردند. آن‌ها همچنین دارای شخصیت‌های مورد علاقه طرفداران مانند Ahsoka بودند که اخیراً در سایر محتوای جنگ ستارگان جایگاهی خارج از سریال پیدا کرده است.

غیرقابل انکار است که جنگ‌های کلون بخش مهمی از داستان سرایی جنگ ستارگان است، به ویژه در چند دهه‌ای که این فیلم ها پوشش داده‌اند. این دوره زمانی که حماسه اسکای واکر را در بر می‌گیرد، همچنان اوج روایت جنگ ستارگان است و به ویژه در داستان کانونی جنگ ستارگان اهمیت دارد. جنگ‌های کلون کهکشان را شکل داد و پایه‌های ظهور امپراتوری، و سقوط جدای را پایه‌گذاری کرد و برخی از شناخته‌شده‌ترین آنتاگونیست‌ها را به دنیای جنگ ستارگان معرفی کرد.

بازی‌های جنگ ستارگان باید جنگ‌های کلون را مدنظر قرار دهند

جنگ‌های کلون پیش از این چگونه در بازی‌های ویدیویی ظاهر شده‌اند

اگرچه در محتوای گسترده‌تر جنگ ستارگان گرایشی برای تمرکز بر داستان‌های پیرامون A New Hope به بعد و اجتناب از سه‌گانه پیش‌درآمد جنگ ستارگان وجود دارد، اما برخی از بازی‌های ویدیویی قبلی جنگ‌های کلون را برجسته کرده‌اند یا روی آن تمرکز کرده‌اند. Star Wars: The Clone Wars، یک بازی ماشین جنگی است که در سال 2002 برای GameCube و PlayStation 2 و بعدها برای Xbox منتشر شد، عنوانی نسبتاً خوب که روی این درگیری نمادین تمرکز داشت. برخی از بازی‌های Game Boy Advance در زمان مشابهی منتشر شدند، Star Wars: Episode 2 – Attack of the Clones و Star Wars: The New Droid Army که با استقبال زیاد طرفداران مواجه نشدند.

اینها بخشی از انبوهی از بازی‌هایی بودند که در زمان ساخت دومین فیلم در سه‌گانه Prequel منتشر شدند و به عنوان پیوندهایی برای فیلم عمل کردند. بازی استراتژی هم‌زمان Star Wars: Galactic Battlegrounds همچنین Clone Campaigns را منتشر کرد، یک بسته الحاقی که همزمان با شروع فیلم بود و چند ماه اول جنگ کلون‌ها را پوشش می‌داد و همچنین دو جناح و کمپین جدید به بازی اضافه کرد. با اینکه در اوایل دهه 2000 انبوهی از محتوای مربوط به جنگ های کلون وجود داشت، پس از آن همه چیز به سرعت رخت بر بست. چرا که هم دنیای جنگ ستارگان و هم طرفداران به پیش رفتند.

دسته دیگری از بازی‌هایی که در جریان درگیری اتفاق می‌افتند، تقریباً در زمان عرضه مجموعه‌های تلویزیونی در سال 2008 منتشر شد، مانند Star Wars: The Clone Wars – Lightsaber Duels، اما دوباره بازی‌های ویدیویی جنگ ستارگان به مراتع سبزتری منتقل شدند، زیرا جنگ‌های کلون از چیزهای زیادی کنار گذاشته شد. محتوای بازی‌های ویدیویی بعدی با این حال، اکنون زمان مناسبی برای بازی‌های Star Wars به ​​نظر می‌رسد تا این درگیری اصلی را مرور کنند و جنگ‌های کلون را به خط مقدم بازگردانند.

star wars

چگونه می‌توان از جنگ های کلون در حرکت رو به جلو استفاده کرد

یکی از انتقاداتی که طرفداران ممکن است به بازی‌های ویدیویی جنگ ستارگان، در کنار بسیاری از محتوای دیگر داشته باشند، این است که بر یک پنجره نسبتاً کوچک از زمان تمرکز می‌کند. دوره‌ای که همان مسیرهای روایی را تنها در چند دهه بازخوانی می‌کند. البته استثناهایی نیز وجود دارد، مانند جنگ ستارگان: شوالیه‌های جمهوری قدیم از BioWare و جنگ ستارگان Eclipse که در حال کاوش در دوران نسبتاً کم استفاده‌شده جمهوری بالاست. محبوبیت عنوان قبلی BioWare و تمرکز بر عناوین جدیدتر در حال توسعه، پتانسیل بازی‌های ویدیویی را برای کاوش در گوشه‌های جدیدتر یا کم‌استفاده‌شده دنیای جنگ ستارگان نشان می‌دهد و این نیز زمینه را برای بازی‌های Clone Wars فراهم می‌کند.

اگرچه تعداد معدودی از بازی‌ها در طول این درگیری فضاسازی شده‌اند، اما این بازی‌ها معمولاً عناوین کوچک‌تر، عناوین اقتباسی مرتبط با فیلم یا بازی‌های جانبی هستند. قطعاً فضایی برای جریان اصلی‌تر بازی‌های Star Wars وجود دارد که یا جنگ‌های کلون را به‌طور برجسته نشان دهند یا به نوعی این درگیری محوری را شامل می‌شود، و به لطف ارزیابی مجدد اخیر از این حوزه از داستان‌سرایی جنگ ستارگان، به نظر می‌رسد که طرفداران نسبت به آن بسیار بازتر و پذیراتر به نظر می‌رسند.

شخصیت Togruta padawan Ahsoka Tano به لطف سریال تلویزیونی به طور ذاتی با جنگ‌های کلون پیوند خورد و یکی از محبوب‌ترین جنبه‌هایی بود که از این دوره بیرون آمد. او ممکن است به زودی نمایش دیزنی پلاس خود را داشته باشد، اما هنوز بازی ویدیویی خود را رهبری نکرده است. بسیاری از طرفداران دوست دارند این شانس را داشته باشند که در نقش آهسوکا بازی کنند و از مهارت‌های شمشیر نوری فوق‌العاده او استفاده کنند، و عنوان جنگ ستارگان که او را در طول جنگ‌های کلون و در طول ماجراجویی‌هایش پس از آن دنبال می‌کند، یا حتی به عنوان پیش درآمدی برای درگیری عمل می‌کند، باعث این مهم خواهد شد. یک بازی قانع کننده با این حال، چه روی Ahsoka متمرکز شود یا نه، بازی‌های آینده جنگ ستارگان باید به ماجرای جنگ کلون‌ها بپردازند.

نظر شما چیست؟ موافقید که بازی‌های جنگ ستارگان باید جنگ‌های کلون را مدنظر قرار دهند؟ لطفاً دیدگاه‌های خود را با ما در بخش نظرات به اشتراک بگذارید.

منبع

امتیاز این مطلب
رضا خلف چعباوی
نوشته شده توسط

رضا خلف چعباوی

به نام خدا - سلام، رضا هستم؛ بالای 12 ساله که در این حوزه فعالیت می‌کنم. افتخار نویسندگی و سابقه‌ی مدیریت در سایت‌های بزرگ ایران رو دارم. مخلص همگی 🌹❤🌹 ایمیل کاری: khc.reza@gmail.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس