بازی Assassin’s Creed Revelations یکی از بهترین بازی‌های مجموعه است

76
0
بازی Assassin's Creed Revelations یکی از بهترین بازی‌های مجموعه است

علیرغم اینکه این فرنچایز دارای تعداد زیادی بازی نمادین است، اما تعداد زیادی از آن‌ها از نظر ماهیت تعیین کننده بودن به Assassin’s Creed Revelations نزدیک نیستند. بازی Assassin’s Creed Revelations یکی از بهترین بازی‌های مجموعه است. در ادامه با اول نیوز همراه شوید.

به عنوان یک فرنچایز، Assassin’s Creed بدون شک زمانی که یک داستان ثابت را با یک قهرمان ثابت دنبال می‌کرد، در بهترین حالت خود قرار داشت. این بازی‌های خاص مربوط به Master Assassin Ezio Auditore هستند که با انتشار بسیار خوب Assassin’s Creed Revelations به اوج خود رسیدند.

با این‌که تغییر بین دوره‌ها و مکان‌های جغرافیایی همیشه یکی از جنبه‌های جذاب Assassin’s Creed بوده است، طرفداران توانستند در طول داستان اتزیو در ایتالیا دوران رنسانس غرق شوند. وقتی به کلیت قسمت‌های این فرنچایز نگاه می‌کنیم، نمی‌توان اهمیت Assassin’s Creed Revelations را دست کم گرفت.

بازی Assassin's Creed Revelations یکی از بهترین بازی‌های مجموعه است

داستان بسیار مهم Assassin’s Creed Revelations

جدا از فضاسازی فیزیکی و زمانی و همچنین مکانیک‌های بازی، درک داستان هر عنوان Assassin’s Creed برای نحوه دریافت آن توسط طرفداران ضروری است و Revelations مطمئنا ناامید کننده نیست. همانطور که قبلاً گفته شد، حماسه Ezio Auditore در Assassin’s Creed پایدارترین و جامع‌ترین حماسه در تاریخ این فرنچایز است، با عمق و مقیاس داستان Revelations که در خور پایان دادن به چنین شخصیت محبوبی است.

در حالی که سال‌های پایانی زندگی اتزیو در فیلم کوتاه Assassin’s Creed Embers به ​​تصویر کشیده می‌شود، Revelations پایان حضور او در بازی ویدیویی را رقم زد و برخی از مهم‌ترین اعمالی را که اتزیو در تمام زندگی عمیقاً تأثیرگذار خود انجام داد، را مستند کرد. با توجه به اینکه اتزیو بسیار عاقل‌تر و مسن‌تر قهرمان اصلی این بازی است، داستان Revelations مربوط به مسابقه‌ای با زمان در برابر نظم شوم تمپلار است، که در آن اتزیو باید پنج کلید مخفی را بازیابی کند تا قفل کتابخانه‌ای را باز کند که توسط دیگر قهرمان مجموعه Altair Ibn-LaʼAhad  ساخته شده است.

در نتیجه، بیشتر بازی در خاورمیانه اتفاق می‌افتد و اتزیو حتی در حال بازدید مجدد از شهر Masyaf، محیط اصلی Assassin’s Creed است. علاوه بر این، بازی چندین بخش قابل تجربه را ارائه می‌دهد که در آن بازیکن کنترل Altair را در دست می‌گیرد، Revelations از لحاظ گیم پلی نسبت به دو شماره‌ی قبلی فوق‌العاده ظاهر شد و به اوج تکامل رسیده بود.

در این بازی اتزیو با همسر آینده‌اش سوفیا ملاقات می‌کند و از طریق بازدید مجدد از زمین‌های اجدادی اساسین، با انجمن برادری هماهنگ‌تر می‌شود. در نهایت اتزیو با باز کردن قفل کتابخانه Altair و مخفی کردن شی قدرتمند Apple of Eden، مستقیماً قهرمان امروزی دزموند مایلز را تصدیق می‌کند و در نهایت از گروه برادری بازنشسته می‌شود. با این پیش‌زمینه دزموند از وجود یک شراره خورشیدی فاجعه‌آمیز قریب‌الوقوع که می‌تواند به طور بالقوه زمین را محو کند مطلع می‌شود، Revelations کاملاً به کل طرح تاریخی فرنچایز تا آن زمان می‌افزاید و به پایان می‌رساند و در عین حال آینده مجموعه را تنظیم می‌کند.

بازی Assassin's Creed Revelations یکی از بهترین بازی‌های مجموعه است

بخش چندنفره Assassin’s Creed Revelations

بازی Assassin’s Creed Revelations در حالی که تحت الشعاع رویدادهای جذاب داستان تک نفره قرار گرفته است، علاوه بر این توسط یک حالت چند نفره فوق العاده تقویت شده است. بخش چندنفره‌ی Revelations که در ابتدا Assassin’s Creed Brotherhood نسخه معمولی آن را معرفی کرده بود، به طور چشمگیری بر اساس چارچوبی که توسط نسخه قبلی بنا نهاده شده بود، فراتر رفت. تجربه چندنفره این بازی به طور کلی پخته‌تر است.

این شکل از بازی چند نفره Assassin’s Creed باعث می‌شد که بازیکنان در نقشه‌های کوچک اما چند لایه به طور تصادفی به بازیکنان دیگری به عنوان اهداف اختصاص داده شوند که باید آن‌ها را شکار و ترور می‌کردند. با توجه به اینکه کاراکترهای بازیکن با بسیاری از لول اشباع NPCهایی که یک مرحله را پر می‌کنند یکسان به نظر می‌رسند، گیمرها مجبور بودند از حس قوی و کارآگاهی برای شناسایی موفقیت‌آمیز هدف خود استفاده می‌کردند و در عین حال از شکارچی خود فرار کنند.

بازی Revelations این کار را انجام داد و تعداد زیادی نقشه و شخصیت‌های جدید و همچنین حالت‌های بازی با استقبال خوبی مانند فتح پرچم را اضافه کرد. شاید مهم‌تر از همه، Revelations بر اساس عدم هویت پیشروی بخش چند نفره Brotherhood، با داستانی ماندگار به دنبال بازیکن در حالی که آن‌ها از طریق سیستم تراز بازی بالا می‌رفتند، ساخته شد. در این داستان، بازیکن به عنوان عاملی از طایفه شیطانی Templar Order بود که در رتبه‌های Abstergo قرار می‌گرفت. با انجام خوب تمرینات آموزشی Animus، همانطور که بازیکن از طریق سلسله مراتب تمپلار صعود می‌کرد، مزایا، امتیازات و نکات مهم‌تری از افسانه شرکت در دسترس آن‌ها قرار می‌گرفت. این چرخش در هنجار فرنچایز تمپلارها که در نقشی متضاد بازی می‌کردند، نخستین تجربه در فرنچایز بود و باعث شد که بازی چند نفره لذت‌بخش‌تر و جذاب‌تر شود. این بخش یکی از دلایلی است که بازی Assassin’s Creed Revelations یکی از بهترین بازی‌های مجموعه است.

اساسین

گیم پلی بازی Assassin’s Creed Revelations

بازی Revelations علاوه بر تکامل داستان سرایی و مکانیک‌های چند نفره فرنچایز، به طور قابل توجهی بر اساس گیم پلی اصلی سری به عنوان یک کل ساخته شده است. البته، این عنوان بسیاری از مکانیک‌های گیم‌پلی موجود در Brotherhood را حفظ می‌کند، مانند سیستم پارکور جریان آزاد بازی، مکانیک‌های مبارزه جدید و سیستم جذب اساسین.

پارکور بازی با معرفی تیغه قلاب ساخته و پرداخته شده است که به اتزیو اجازه می‌دهد علیرغم پیر بودن و ضعف بدنی خود، بالاتر و بیشتر بپرد. هوکبلید راه بزرگی از گزینه‌های جدید پیمایش مانند استفاده از زیپ لاین و همچنین استفاده از آن در نبرد برای هل دادن و کشیدن دشمنان خاص در طول کمبوهای شدید باز می‌کند.

بازی Revelations علاوه بر همه این‌ها دارای نوعی مینی گیم دفاع از قلعه است که در آن بازیکن با استفاده از اساسین‌ها کار خود را شروع می‌کند و آن‌ها برای دفاع از مناطق آزاد شده دنیای بازی در برابر تهاجم مجدد نیروهای تمپلار آموزش دیده‌اند. تنوع اضافه موجود در گیم پلی Revelations نیز با قابلیت ساخت بمب به عنوان عنصر اصلی مبارزه به نمایش گذاشته می‌شود. از آنجایی که بازیکن قادر به ترکیب انواع مواد بمب برای ایجاد گزینه‌های کشنده و غیر کشنده بود، راه‌های جدید مبارزه مخفی کاری یا با تماماً اکشن در دسترس قرار می‌گرفتند، که کاملاً قابل لمس بود. با در نظر گرفتن پیشرفت‌ها و مزایای کلی ارائه‌شده توسط داستان، چند نفره و گیم‌پلی اصلی بازی، جای تعجب نیست که Assassin’s Creed Revelations به عنوان یکی از بهترین بازی‌های این فرنچایز نمادین در نظر گرفته می‌شود.

بازی Assassin’s Creed: Revelations هم اکنون برای پلتفرم‌های پلی استیشن 3، پلی استیشن 4، کامپیوتر، ایکس باکس 360، ایکس باکس وان و نینتندو سوییچ در دسترس است. نظر شما در این خصوص چیست؟ موافقید که بازی Assassin’s Creed Revelations یکی از بهترین بازی‌های مجموعه است؟ لطفاً دیدگاه‌های خود را با ما در بخش نظرات به اشتراک بگذارید.

منبع

امتیاز این مطلب
رضا خلف چعباوی
نوشته شده توسط

رضا خلف چعباوی

به نام خدا - سلام، رضا هستم؛ بالای 12 ساله که در این حوزه فعالیت می‌کنم. افتخار نویسندگی و سابقه‌ی مدیریت در سایت‌های بزرگ ایران رو دارم. مخلص همگی 🌹❤🌹 ایمیل کاری: khc.reza@gmail.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس