نحوه انتخاب بهترین لنز برای عکاسی پرتره

99
0
بهترین لنز برای عکاسی پرتره

لنزهای مختلف برای انواع مختلف عکاسی مناسب تر هستند. در اینجا نحوه انتخاب بهترین لنز برای عکاسی پرتره آورده شده است.

عکاسی پرتره یکی از لذت بخش ترین ژانرهای عکاسی است. می‌توانید عکس های سرگرم کننده زیادی با دوستانتان داشته باشید. همچنین این یک مسیر شغلی مفید است. برای ثبت بهترین پرتره ها، باید بیشتر در مورد لنزی که انتخاب می‌کنید فکر کنید.

این مقاله بهترین لنزها را برای عکاسی پرتره مقایسه نمی‌کند، اما یاد خواهید گرفت که چگونه لنز مناسب را انتخاب کنید. بدون مقدمه، بیایید به داخل موضوع بپریم.

چه چیزی یک لنز را برای عکس های پرتره خوب می‌کند؟

بهترین لنز برای عکاسی پرتره
بهترین لنز برای عکاسی پرتره

بهترین لنزها برای عکاسی پرتره همگی ویژگی های مشابهی دارند. بیایید سه مورد از رایج ترین آنها را مورد بحث قرار دهیم.

دیافراگم بازتر

برای ثبت پرتره های خوب از افراد، باید آنها را متمایز کنید. یکی از بهترین راه ها برای متمایز کردن سوژه، استفاده از دیافراگم بازتر است که بین فردی که از آن عکس می‌گیرید و پس زمینه او فاصله ایجاد می‌کند.

لنز پرتره ای که انتخاب می‌کنید باید حداقل تا f/5.6 کاهش یابد. اما برای برخی از انواع عکاسی پرتره، ممکن است به چیزی گسترده تر نیاز داشته باشید.

فاصله کانونی بیشتر

هنگام انتخاب لنز برای عکاسی پرتره، باید فاصله کانونی را نیز در نظر بگیرید. از آنجایی که قصد دارید سوژه عکس را جدا کنید، احتمالاً چیزی را می‌خواهید که کمی طولانی تر باشد. انجام این کار همچنین فاصله کافی بین شما و فرد ایجاد می‌کند و به او اجازه می‌دهد تا به طور طبیعی عمل کند.

هیچ قانون سخت و خاصی برای انتخاب فاصله کانونی مناسب وجود ندارد. با این حال، در بیشتر موارد باید 35 میلی متر را به عنوان حداقل مطلق در نظر بگیرید.

وضوح تصویر

البته، شما می‌خواهید که عکس های پرتره شما خوب به نظر برسند. بنابراین، نادیده گرفتن وضوح تصویر هنگام انتخاب لنز ایده خوبی نیست.

لنزهای مختلف سطح وضوح متفاوتی دارند و لنزهای با کیفیت بالاتر و گران تر معمولاً نتیجه بهتری به شما می‌دهند. اگر از یک لنز ایجاد شده توسط شخص ثالث استفاده می‌کنید، ممکن است لازم باشد برخی از این موارد را قربانی کنید. این به شما بستگی دارد که تصمیم بگیرید آیا این مبادله ارزش آن را دارد یا خیر.

نحوه انتخاب بهترین لنز برای عکاسی پرتره

بهترین لنز برای عکاسی پرتره
بهترین لنز برای عکاسی پرتره

هیچ لنز پرتره از همه لحاظ عالی وجود ندارد و انتخاب اینکه کدام یک را تهیه کنید به نیازها و ترجیحات شما بستگی دارد. قبل از خرید باید موارد زیر را در نظر بگیرید.

انتخاب خود را بر اساس سبک عکاسی پرتره خود قرار دهید

بهترین لنز برای پرتره هر کدام با سبک عکاسی شما مطابقت دارد. حتی در ژانر عکاسی پرتره، زیر ژانرهای متعددی مانند عکس های هد شات و عکس های سبک خیابانی را خواهید دید.

اگر عکس های هدشات می‌گیرید، چیزی با دیافراگم بازتر ممکن است برای شما مفید باشد. به طور مشابه، برای دستیابی به سبک عکاسی بوکه به چیزی با فاصله کانونی بسیار گسترده تر نیاز دارید. از طرف دیگر، پرتره های تمام بدن به لنزهای زاویه باز بیشتری نیاز دارند.

بودجه خود را در ذهن داشته باشید

احتمالاً نیازی ندارید که به شما بگوییم که لنزهای دوربین خوب گران هستند. هنگام انتخاب لنز، باید مطمئن شوید که توانایی خرید آن را دارید. شما می‌توانید پول خود را از راه های مختلفی پس انداز کنید. خرید لنزهای دست دوم یک راه عالی برای انجام این کار است.

اگر هنوز پول لنز عکاسی پرتره مورد نظر خود را ندارید، پس انداز کنید. می‌توانید تجهیزات بدون استفاده را برای سرعت بخشیدن به فرآیند بفروشید.

به لجستیک فکر کنید

همچنین باید جنبه های عملی سبک عکاسی پرتره خود را در نظر بگیرید. برای مثال، اگر زیاد سفر می‌کنید، احتمالاً چیزی کمی فشرده تر می‌خواهید.

از طرف دیگر، اگر بخواهید در یک مکان برای عکسبرداری بمانید یا به راه های دور سفر نکنید، احتمالاً برایتان مهم نیست که از لنزهای بزرگ‌تر استفاده کنید.

انتخاب لنز مناسب برای عکاسی پرتره ضروری است

زمانی که لنز مناسبی داشته باشید، عکاسی پرتره بسیار آسانتر است. داشتن یکی که متناسب با نیازهای شما باشد شما را در هنگام کار کردن چابک تر می‌کند. علاوه بر این، با اعتماد به نفسی که تجهیزات خوب به شما می‌دهد، استرس نخواهید داشت و با تمرکز کامل کار خواهید کرد.

پس بهترین لنز پرتره برای عکاسی چیست؟ هر لنزی که نیاز های شما را برآورده کند، بهترین لنز آن است. تحقیقات لازم را از قبل انجام دهید، و بهترین گزینه را انتخاب کنید.

5/5 - (1 امتیاز)
سهیل دهقانی
نوشته شده توسط

سهیل دهقانی

علاقه مند به فناوری و تکنولوژی های روز دنیا کارشناس سئو و تولید محتوا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس