بازی BioShock 4 در حال حاضر چه تفاوتی با بازی‌های گذشته دارد

41
0
بازی BioShock 4 در حال حاضر چه تفاوتی با بازی‌های گذشته دارد

اطلاعات زیادی در مورد BioShock 4 فاش نشده است، اما آنچه تاکنون شناخته شده به چیزی اشاره دارد که ممکن است بسیار متفاوت از عناوین گذشته باشد. بازی BioShock 4 در حال حاضر چه تفاوتی با بازی‌های گذشته دارد؟ اول نیوز پاسخ می‌دهد.

بازی BioShock اخیراً پانزدهمین سالگرد خود را جشن گرفت، اما تقریباً یک دهه از آن زمان هیچ نسخه جدیدی در این مجموعه را میزبانی نمی‌کند. خوشبختانه، این ممکن است به زودی تغییر کند، با در دست ساخت بودن BioShock 4 که هنوز نامی از آن مشخص نشده است، ولی می‌دانیم که حداقل از سال 2019 در دست توسعه قرار دارد. روند توسعه بسیار آرام بوده است، اما در حال حاضر جزئیات جالبی وجود دارد که نشان می‌دهد این عنوان مدت‌ها مورد انتظار است، تفاوت‌هایی با نسخه‌های قبلی خود دارد.

برخی از توییت‌های اسرارآمیز اخیر از 2K و میزبان گیمزکام Opening Night Live، جف کیلی (Geoff Keighley) ممکن است حاکی از آن باشد که اطلاعات بیشتری در طول آن رویداد به دست می‌آید، اما در حال حاضر، هنوز چند پیشنهاد جذاب وجود دارد که ارزش کاوش را دارند. و ما در مراسم افتتاحیه اطلاعات جدیدی در خصوص بازی دریافت نکردیم. شاید در ادامه‌ی مراسم خبری شود.

اما اینکه بگوییم بازی کار بزرگی برای راضی کردن طرفداران در پیش خواهد داشت، دست کم گرفتن ماجرا است. بازی‌های این مجموعه خود را در فهرست‌های بی‌شماری «بهترین‌های تمام دوران» می‌بینند و نمونه‌های کلیدی هنر بودن بازی‌های ویدیویی محسوب می‌شوند. با توجه به این موضوع، BioShock 4 با کار دشواری روبروست که به میراث بازی‌های اصلی پایبند باشد و در عین حال مفاهیم تازه‌ای را ارائه دهد تا بتواند بر شایستگی‌های خود بایستد. تغییر همه چیز ممکن است تنها چیزی باشد که برای بازگشت موفقیت آمیز سری در یک دوره جدید لازم است، و چند جزئیات بزرگ از قبل نشان می‌دهد که BioShock 4 تغییرات زیادی نسبت به نسخه اصلی دارد.

بازی BioShock 4 در حال حاضر چه تفاوتی با بازی‌های گذشته دارد

تغییرات پشت صحنه BioShock 4

بازی BioShock 4 قرار است اولین عنوان از سری (و اولین عنوان) باشد که توسط Cloud Chamber ساخته شده است، یک استودیوی ایجاد شده توسط 2K در سال 2019. طبق لیست‌های شغلی، این توسعه از طریق Unreal Engine 5 انجام می‌شود، بنابراین بازی مطمئناََ می‌تواند که کاملاً یک شاهکار بصری باشد. استودیوی جدید توسط کلی گیلمور، که سابقاً در Firaxis حضور داشت، اداره می‌شود. Firaxis بیشتر به خاطر توسعه بازی‌های استراتژی XCOM و Civilization شناخته می‌شود، بنابراین حدس زدن اینکه گیلمور چه موضوعاتی را از نقش‌های گذشته برای BioShock می‌آورد دشوار است. چیزی که گیلمور پیشنهاد کرده این است که BioShock 4 مرزهای آنچه را که گیمرها در بازی‌های داستان محور امکان‌پذیر می‌دانند، جابه‌جا می‌کند.

سازنده اصلی این سری، کن لوین، مدت ها پیش تایید کرد که دستی در بازی نخواهد داشت. لوین تنها تاکنون در BioShock 2 غایب بوده است، که بدترین ارائه (البته در مقایسه با دو بازی با تحسین جهانی) این سری بوده است. برای برخی، این ممکن است دلیلی برای نگرانی در مورد مسیر BioShock 4 باشد، اما جزئیات دیگر ممکن است این نگرانی‌ها را کاهش دهد. بسیاری از تیم اصلی، از جمله کارگردان هنری اصلی اسکات سینکلر، مدیر طراحی Jonathon Pelling و مدیر خلاقیت Hogarth de la Plante در بازی جدید شرکت دارند.

بایوشاک

بازی BioShock 4 دارای فضاسازی جدیدی خواهد بود

عناوین گذشته BioShock به خاطر فضاسازی نمادین خود از اعماق ناراحت کننده Rapture تا ارتفاعات خارق العاده کلمبیا، شناخته شده‌اند. با این حال، تمام عناوین این مجموعه بازی تا کنون خطی بوده‌اند. BioShock 4 ممکن است این موضوع را تا حد زیادی متزلزل کند: یک محیط جهان باز در یک شهر جدید از طریق لیست‌های شغلی و افشای اطلاعات تایید شده است. جای تعجب نیست که این منجر به سوالات جالبی می‌شود. BioShock اصلی بسیاری از وحشت فضاسازی خود را از تونل‌های کلاستروفوبیک و تاریکی Rapture در اعماق کف اقیانوس گرفته است. هنگامی که BioShock Infinite طرح‌های اولیه خود را باز کرد، بیشتر به سمت منطقه تیراندازی اکشن اول شخص رفت. یک عنوان جهان باز ممکن است این روند را ادامه دهد و حتی از عناصر وحشت و بقا و immersive sim که BioShock با آن‌ها شناخته می‌شود دورتر شود.

اطلاعات فاش شده از بازی BioShock 4 نشان می‌دهند که حتی ممکن است دو شهر در بازی وجود داشته باشند. هر کدام ظاهراً می‌توانند شخصیت شرور متکبر خود را با ایدئولوژی‌های مخالف در هر شهر نشان دهند. داستان چندجهانی راه‌اندازی شده توسط BioShock Infinite مفاهیم جالبی در اینجا دارد، زیرا برخی حدس می‌زنند که می‌تواند دو نسخه از یک شهر در زمان‌بندی‌های متفاوت باشد. این یک کار بلندپروازانه است، اما می‌تواند همان چیزی باشد که گیلمور از جلو بردن مرزها می‌گوید. شایعات دیگر شامل وقوع این بازی در فضا یا قطب شمال در طول دهه 1960 میلادی است که مورد دوم برجسته‌ترین شایعه است. این باعث می‌شود که آن را به اولین بازی که در آن قسمت زمین روی می‌دهد تبدیل کند، چیزی که نمی‌توان در مورد بسیاری از فرنچایزها گفت.

بازی BioShock 4 در حال حاضر در حال توسعه است. نظر شما در این خصوص چیست؟ مقاله بازی BioShock 4 در حال حاضر چه تفاوتی با بازی‌های گذشته دارد را چطور ارزیابی می‌کنید؟ برای تجربه بایوشاک 4 مشتاق هستید؟ لطفاً دیدگاه‌های خود را با ما در بخش نظرات به اشتراک بگذارید.

منبع

امتیاز این مطلب
رضا خلف چعباوی
نوشته شده توسط

رضا خلف چعباوی

به نام خدا - سلام، رضا هستم؛ بالای 12 ساله که در این حوزه فعالیت می‌کنم. افتخار نویسندگی و سابقه‌ی مدیریت در سایت‌های بزرگ ایران رو دارم. مخلص همگی 🌹❤🌹 ایمیل کاری: khc.reza@gmail.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس