آیا نینتندو سوییچ همچنان در سال 2022 ارزش خرید دارد؟

94
0
آیا نینتندو سوییچ همچنان در سال 2022 ارزش خرید دارد؟

نینتندو سوییچ همچنان محبوب است، اگرچه گیمرهایی که قصد خرید آن را دارند باید به چند مزایا و معایب موجود در کنسول هیبریدی توجه کنند. آیا نینتندو سوییچ همچنان در سال 2022 ارزش خرید دارد؟ اول نیوز پاسخ می‌دهد.

آخرین کنسول نینتندو مطمئناً یک کنسول عجیب و غریب است، اما تا کنون چیزی جز یک موفقیت خروشان نبوده است. با وجود انتشار در سال 2017، نینتندو سوییچ همچنان از فروش بالایی برخوردار است و بازی‌های انحصاری آن به طور مداوم در صدر جدول قرار دارند. فروش سخت‌افزار آن نیز همچنان همه را تحت تأثیر قرار می‌دهد، با فروش بیش از 112 میلیون دستگاه کنسول در سرتاسر جهان، که آن را در مسیر رسیدن به فروش مادام‌العمر بالاتر از کنسول‌هایی مانند PS4 و Xbox One قرار می‌دهد.

اگرچه میلیون‌ها کنسول نینتندو سوییچ در بازار وجود دارد، اما هنوز هم تعداد زیادی از گیمرها به این فکر می‌کنند که آیا باید این کنسول را خریداری کنند یا خیر. دلایل زیادی برای مردد بودن وجود دارد، زیرا کنسول چند سالی است که در دسترس است و شایعات همیشگی درباره وجود جانشین آن در گوشه و کنار وجود دارد. علاوه بر این، به نظر می‌رسد که در مقایسه با سایر کنسول‌های بازی موجود در بازار، قدرت بسیار کمی دارد. با این حال، عرضه مداوم بازی‌های انحصاری عالی برای این کنسول ترکیبی تضمین می‌کند که حتی در سال 2022، Nintendo Switch یک انتخاب هوشمندانه است.

آیا نینتندو سوییچ همچنان در سال 2022 ارزش خرید دارد؟

چرا ممکن است خرید یک نینتندو سوییچ ارزش بازنگری را داشته باشد؟

بزرگترین نقطه ضعف نینتندو سوییچ این است که در مقایسه با رقبای خود به شدت ضعیف است. زمانی که کنسول در سال 2017 عرضه شد، سخت‌افزار پایین‌تر آن به راحتی قابل چشم پوشی بود، زیرا قابلیت حمل را ارائه می‌داد، چیزی که PS4 و Xbox One قادر به انجام آن نیستند. با این حال، نادیده گرفتن شکاف سخت افزاری با به دست آوردن سهم بیشتری از بازار PS5 و Xbox Series X/S سخت‌تر می‌شود. با این کنسول‌ها که قادر به خروجی گرافیک 4K با سرعت 60 فریم بر ثانیه هستند، بازگشت به سوییچ نینتندو می‌تواند باعث شود که بازی‌ها حتی اگر اخیراً منتشر شده‌اند قدیمی به نظر آیند.

مشکل سخت‌افزار پایین‌تر نینتندو سوییچ وقتی صحبت از بازی‌های چند پلتفرمی به میان می‌آید، خود را به‌ویژه آشکار می‌کند. عناوینی که روی کنسول‌های دیگر به راحتی اجرا می‌شوند، گاهی اوقات روی نینتندو سوییچ با مشکل مواجه می‌شوند و بازیکنان را با تجربه‌ای ضعیف مواجه می‌کنند، همانطور که در مورد The Outer Worlds رخ داد. البته سخت‌افزار ضعیف‌تر نینتندو سوییچ برای همه مشکل و معضل نیست. برای گیمرهایی که هنگام بازی در حالت قابل حمل از بازی‌های 720p به گرافیک اهمیتی نمی‌دهند یا بیشتر به بازی‌های انحصاری پایبند هستند، نینتندو سوییچ هنوز هم عملکرد خوبی دارد. بهتر از همه، مدل OLED نینتندو سوییچ به لطف صفحه نمایش OLED زیبای خود، رنگ ها را روشن‌تر جلوه می‌کند و سیاهی‌ها را هنگام بازی در حالت دستی تیره‌تر، و همین نکته سوییچ را به گزینه‌ای عالی برای تازه واردان تبدیل می‌کند.

در حالی که توانایی نینتندو سوییچ برای جابجایی بین حالت خانگی و دستی قابل توجه است، اما همچنان فاقد بسیاری از تطبیق‌پذیری‌هایی است که سایر دستگاه‌های بازی دارند. برای گیمرهایی که به دنبال دستگاهی هستند که فراتر از بازی باشد و همچنین به عنوان یک مرکز رسانه‌ای یا هاب مدیا عمل کند، باید در جای دیگری بگردند، چرا که حتی در سال 2022، نینتندو سوییچ هنوز در این بخش کمبود شدید دارد. در ضمن نینتندو سوییچ باید با مشکل جدیدی دست و پنجه نرم کند: Steam Deck. مانند نینتندو سوییچ، Steam Deck را می توان به صورت قابل حمل بازی کرد یا به صفحه نمایش متصل کرد.

با این حال، Steam Deck همچنین به گیمرها امکان دسترسی به بیشتر بازی‌های Steam را می‌دهد که شامل تعداد زیادی بازی کنسولی پورت شده است. این آن را به یک جایگزین ارزشمند برای گیمرهایی تبدیل می‌کند که به دنبال گزینه بازی قابل حمل هستند، به جز آن‌هایی که به بازی‌های جذاب انحصاری نینتندو پیوست دارند.

nintendo switch

چرا نینتندو سوییچ هنوز ارزش خرید دارد؟

یکی از عواملی که بسیاری را از خرید نینتندو سوییچ باز داشته است، شایعات مداوم در مورد نسخه یا جانشینی است که جایگزین کنسول فعلی خواهد شد، خواه به شکل Nintendo Switch Pro باشد یا Nintendo Switch 2. در این شایعات معمولاً این ادعا مطرح است که کنسول جدید قادر به اجرای بازی‌ها به صورت 4K خواهد بود. با توجه به اینکه این شایعات بیش از یک سال است که در حال گردش هستند و Nintendo Switch OLED در اواخر سال 2021 منتشر شد، بعید به نظر می‌رسد که نینتندو به زودی جانشین سوییچ را تولید کند و گیمرهایی که در شک و تردید هستند احتمالاً این کار را انجام خواهند داد و در واقع بهتر است به جای اینکه منتظر سوئیچ 2 باشند، از یک سوئیچ OLED استفاده کنید.

در سال 2022، گیمرها گزینه‌های مختلفی برای نینتندو سوییچ دارند که به بازیکنان اجازه می‌دهد مدل مناسب را متناسب با بودجه و نیاز خود بیابند. مدل کلاسیک Nintendo Switch وجود دارد که بازی هیبریدی و Joy-Cons قابل جدا شدن را ارائه می‌دهد. برای گیمرهایی که به دنبال گزینه ارزان‌تری هستند و قصد دارند منحصراً در حالت دستی بازی کنند، Nintendo Switch Lite وجود دارد که یک دستگاه کاملاً دستی است. فقدان Joy-Cons قابل جدا شدن و ناتوانی در اتصال آن به صفحه نمایش به این معنی است که سوییچ دستی با چند عنوان خاص سازگار نیست، اما همچنان یک دستگاه بازی عالی برای گیمرهای جوانتر یا گیمرهای معمولی است که به دنبال بازی در حال حرکت هستند.

در نهایت، نینتندو سوییچ OLED وجود دارد که آخرین مدل است. شبیه نینتندو سوییچ کلاسیک است، با این تفاوت که صفحه نمایش OLED فانتزی و کمی بزرگتر دارد. این تفاوت قابل توجه است و بهترین انتخاب برای بازیکنان جدیدی است که به دلیل تفاوت قیمت جزئی مایل به هزینه بیش‌تر هستند.

بزرگترین دلیلی که نینتندو سوییچ همچنان یک خرید هوشمندانه است، خط تولید اول این کنسول است. هر گیمری که به اکوسیستم نینتندو می‌آید، اکنون به پنج سال انحصاری‌های خارق‌العاده نینتندو سوییچ، از جمله عناوین ارزشمندی مانند The Legend of Zelda: Breath of the Wild ،Luigi’s Mansion 3 و Animal Crossing: New Horizons دسترسی دارد.

انتشار مداوم بازی‌های باکیفیت کند نشده است و در سال 2022، گیمرها می‌توانند منتظر عناوین درخشان‌تری از جمله Splatoon 3 و Pokemon Scarlet and Violet باشند. به همه‌ی این‌ها بازی ارزشمند و خارق العاده Bayonetta 3 را نیز اضافه کنید. این کنسول هنوز از خشکسالی قابل توجهی در بازی رنج نبرده است و همچنان به شدت توسط عناوین انحصاری پشتیبانی می‌شود. نینتندو سوییچ مدتی است که وجود داشته است و اگرچه نقاط ضعف خود را دارد، به خصوص در مقایسه با سایر گزینه‌های موجود در بازار، اما همچنان دستگاهی قابل توجه است که به ندرت ضعیف ظاهر می‌شود. این بازی به لطف فهرست ارزشمند از بازی‌های برجسته‌ای که نباید آن‌ها را از دست داد، حسابی می‌درخشد، و به نظر نمی‌رسد که انتشار یکنواخت و مداوم عناوین جدید به این زودی کند می‌شود. در نتیجه حتی در سال 2022، نینتندو سوییچ یک خرید ارزشمند باقی می‌ماند.

نظر شما در این خصوص چیست؟ آیا نینتندو سوییچ همچنان در سال 2022 ارزش خرید دارد؟ لطفاً دیدگاه‌های خود را با ما در بخش نظرات به اشتراک بگذارید.

منبع

4.6/5 - (26 امتیاز)
رضا خلف چعباوی
نوشته شده توسط

رضا خلف چعباوی

به نام خدا - سلام، رضا هستم؛ بالای 12 ساله که در این حوزه فعالیت می‌کنم. افتخار نویسندگی و سابقه‌ی مدیریت در سایت‌های بزرگ ایران رو دارم. مخلص همگی 🌹❤🌹 ایمیل کاری: khc.reza@gmail.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس