بازی Marvel’s Spider-Man 2 نباید میزبان Carnage به عنوان یک شرور اصلی باشد

120
0
بازی Marvel's Spider-Man 2 نباید میزبان Carnage به عنوان یک شرور اصلی باشد

علیرغم ارتباط نزدیک کارنیج با Venom، استودیو Insomniac Games به جای اضافه کردن او به Marvel’s Spider-Man 2، باید Carnage را برای یک بازی دیگر استفاده کند. بازی Marvel’s Spider-Man 2 نباید میزبان Carnage به عنوان یک شرور اصلی باشد. در ادامه با اول نیوز همراه شوید تا به چرایی ان بپردازیم.

تریلر رونمایی از Marvel’s Spider-Man 2 در نمایشگاه پلی استیشن سپتامبر گذشته تایید کرد که پیتر پارکر و مایلز مورالس در دنباله آن مقابل ونوم قرار خواهند گرفت. در حالی که گمانه‌زنی‌های زیادی در مورد صدای بی‌جسم در تریلر وجود دارد، چیزی که طرفداران به طور قطع می‌دانند این است که Venom وعده می‌دهد که تهدیدی برابر یا بزرگ‌تر از چیزی که به آن فکر می‌کنند باشد. ناگفته نماند که سیمبیوت سیاه یک دشمن چالش برانگیز برای دو مرد عنکبوتی خواهد بود.

معرفی Venom به دنیای مرد عنکبوتی استودیوی Insomniac Games دارای وزن زیادی است. برای اولین بار، این گمانه زنی‌های طرفداران را تأیید می‌کند که نورمن آزبورن از همزیست بیگانه برای درمان پسر بیمارش هری در اولین بازی Marvel’s Spider-Man استفاده کرده است. این امر با تبدیل شدن هری آزبورن به میزبانی برای ونوم به جای ادی بروک، تغییری اساسی در داستان کمیک ایجاد می‌کند. اضافه کردن Venom همچنین نشان می‌دهد که سیمبیوت‌ها نقش بزرگ‌تری در داستان کلی بازی ایفا خواهند کرد، که می‌تواند شامل حضور شخصیت‌هایی مانند Scream ،Toxin و Carnage در آینده باشد.

بازی Marvel's Spider-Man 2 نباید میزبان Carnage به عنوان یک شرور اصلی باشد

یک خانواده بزرگ از سیمبیوت‌ها

بدون کارنیج نمی‌توان به ونوم اشاره کرد. کارنیج که از فرزندان ونوم است، به دشمن اصلی پدرش تبدیل شده است، و همچنین تبدیل به یک نیروی بازدارنده برای مرد عنکبوتی شده است. کارنیج به قدری قدرتمند است که توانست هم مرد عنکبوتی و هم ونوم را وادار کند تا اختلافات خود را کنار بگذارند تا دشمن قوی‌تری را شکست دهند. برخلاف ونوم، که دارای قطب‌نمای اخلاقی است، کارنیج چیزی جز کشتن برای سرگرمی را دوست ندارد. موضوعی او را به دشمن خطرناکی تبدیل می‌کند که نمی‌توان با آن استدلال کرد. داستان و پتانسیل داستان‌سرایی زیادی در اطراف Carnage وجود دارد، به طوری که نمی‌توان همه آن را در یک بازی که Venom و دیگر شخصیت‌های شرور ناشناس را معرفی می‌کند، جا داد.

به همین دلیل است که کارنیج نباید با شروران مرد عنکبوتی ۲ در کانون توجه قرار گیرد. اضافه کردن یک شرور دیگر به یک بازی با چندین آنتاگونیست، طرح را غیرمتمرکز می‌کند و زمان کمتری برای درخشش به شروران می‌دهد. با توجه به اینکه طرفداران این شخصیت‌ها می‌خواهند به آن‌ها حق و فرصت خودنمایی داده شود، این به نفع Insomniac Games خواهد بود که چنین شرور مهمی را برای بازی یا DLC دیگری ذخیره کند.

بازی Marvel's Spider-Man 2 نباید میزبان Carnage به عنوان یک شرور اصلی باشد

اشباع بیش از حد شخصیت‌های خود بزرگ پندار

اینطور نیست که اشباع بیش از حد افراد شرور قبلاً اتفاق نیفتاده باشد، زیرا بازی پیشین مرد عنکبوتی تعداد زیادی از آن‌ها میزبانی می‌کرد. جدای از آقای نگاتیو و دکتر اختاپوس (که هر دوی آن‌ها در تمام طول بازی مورد بررسی قرار گرفتند) شخصیت‌های شرور در Marvel’s Spider-Man عمدتاً موانع کم عمقی برای مرد عنکبوتی بودند. دشمنانی مانند Kingpin ،Electro ،Rhino ،Scorpion ،Vulture، Shocker ،Taskmaster ،Screwball و Tombstone با توجه به کمبود زمان نمایش و نحوه نگارش آن‌ها تا حد زیادی قابل فراموشی بودند. یعنی طرفداران خیلی زود آن‌ها را فراموش می‌کنند. این مایه شرمساری است. با توجه به اینکه شخصیت‌های شرور در کمیک ها به همان اندازه داستان پس‌زمینه‌ برای خود دارند که سایر دشمنان سرسخت‌تر در Marvel’s Spider-Man.

اینسامنیاک گیمز به جای تکرار کاری که بازی اول انجام داد، باید بر کاهش تعداد افراد شرور در Marvel’s Spider-Man 2 تمرکز کند. انجام این کار به توسعه دهندگان زمان بیشتری می‌دهد تا به هر شرور جوری بپردازند که مخاطبان احساس کنند شخصیتی عمیق و دارای انگیزه هستند. از آنجایی که هر شخصیت شرور بازتابی از جنبه تاریک مرد عنکبوتی است (این امر به ویژه در مورد ونوم صادق است)، مرد عنکبوتی 2 مارول باید بر نکات ظریف قهرمان بودن تمرکز کند و اینکه هیچ‌کس به اندازه‌ای که می‌بینید و به نظر می‌رسد قلبش پاک نیست.

بازی Marvel's Spider-Man 2 نباید میزبان Carnage به عنوان یک شرور اصلی باشد

خشونت بیشتر در آینده مرد عنکبوتی

اگرچه افزودن Carnage به بازی‌ای که حول موضوعاتی از این دست می‌چرخد ایده بدی نیست، اما Insomniac باید این شخصیت را در سرتاسر Marvel’s Spider-Man 2 پرداخت کند. این کار را می‌توان مشابه نحوه ساخت هری آزبورن در بازی مرد عنکبوتی از طریق نکات درون بازی، دیالوگ‌ها و صحنه‌های پس از تیتراژ پایانی انجام داد. خود Venom می‌تواند به عنوان یک رسانه داستان سرایی استفاده شود. با نشان دادن وحشی‌گری و ظرفیت ونوم برای شرارت، اینسومنیاک گیمز می‌تواند بذر ترس را قبل از اینکه فاش کند که کارنیج حتی بدتر از همزیست والدش است، بکارد. انجام این کار باعث می‌شود که Carnage بیشتر شبیه یک تهدید به نظر برسد و انتقال او به مرکز توجه DLC یا دنباله اثرگذاری آن را به شدت افزایش دهد.

شخصیت Carnage پتانسیل فوق‌العاده‌ای به عنوان یک ضدقهرمان در مرد عنکبوتی دارد، اما اگر آن‌ها او را در بازی‌ای اضافه کنند که یک آنتاگونیست سیمبیوت دارد، این پتانسیل هدر می‌رود. بهترین کار این است که قبل از اضافه کردن هر یک از خویشاوندان او به این ترکیب، ونوم را به عنوان یک شخصیت به طور محکم تثبیت و پرداخت کنند. انجام این کار از اشباع بیش از حد سیمبیوت‌ها در دنیای مرد عنکبوتی جلوگیری می‌کند و فضای کافی برای سایر شرورها باقی می‌گذارد تا شانس خود را برای شکست دادن مرد عنکبوتی به دست آورند.

بازی Marvel’s Spider-Man 2 قرار است در سال 2023 به صورت انحصاری برای پلی‌ استیشن 5 عرضه شود. نظر شما در خصوص این بازی چیست؟ موافقید که بازی Marvel’s Spider-Man 2 نباید شامل Carnage به عنوان یک شرور اصلی باشد؟ لطفاً دیدگاه‌های خود را با ما در بخش نظرات به اشتراک بگذارید.

منبع

امتیاز این مطلب
رضا خلف چعباوی
نوشته شده توسط

رضا خلف چعباوی

به نام خدا - سلام، رضا هستم؛ بالای 12 ساله که در این حوزه فعالیت می‌کنم. افتخار نویسندگی و سابقه‌ی مدیریت در سایت‌های بزرگ ایران رو دارم. مخلص همگی 🌹❤🌹 ایمیل کاری: [email protected]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس