بررسی فیلم اعجوبه | The Wonder

130
0
بررسی فیلم اعجوبه

پوگ اقتباس غم انگیز سباستین للیو از داستان تملک الهی اما دونوگهو را به جلو می برد. بررسی فیلم اعجوبه را در ادامه بخوانید.

همچنین مطلب فیلم های اکران شده در ماه مارس را بخوانید.

فیلم جدید اباستین للیو، داستانی عجیب و غریب و ادبی متمایز از بیگناهی، وحشت و گناه امپراتوری است که برگرفته از رمان Emma Donoghue: ضد معجزه تصرف مرموز یک دختر جوان توسط فیض الهی است. شما می توانید این را در یک لایحه دوگانه با The Exorcist قرار دهید.

فلورانس پوگ، در نقش لیب، یک پرستار انگلیسی است که در سال 1862 به روستایی در روستای ایرلند می‌آید، به‌عنوان یک کمیته مردانه متشکل از کشیش‌ها و شایسته‌ها مأمور شده بود تا به عنوان شاهدی متخصص در بررسی آنچه که به نظر می‌رسد، شدیداً خصمانه و صریح باشد. معجزه ای زیر چشمانشان آشکار می شود.

دختر جوانی به نام آنا چهار ماه است که هیچ غذایی نخورده است و با این حال کاملا سالم به نظر می رسد. پدر و مادر مصیبت زده واندوهگین او روزلین (الین کسیدی) و مالاچی (کوالان برن) در کلبه خود رفت و آمدی مستمر از مؤمنان واقعی را دریافت می کنند که به آنها اجازه داده می شود در طبقه بالا به اتاق خواب او بروند تا با کودک شیرین و پارسا صحبت کنند.

نقش فوق‌العاده آنا را دختر الین کسیدی، کیلا لرد کسیدی، تازه وارد، بازی می‌کند. والدین اکنون توافق کرده‌اند که لیب مراقب آنا باشد تا مطمئن شود که او مخفیانه غذا نمی خورد، و هر هشت ساعت یک بار با یک راهبه با همان وظیفه جایگزین شود تا مأموریت آنها هم تحت پوشش پزشکی و هم ایمان باشد.

لیب در ابتدا به شدت مشکوک است، همانطور که ویلیام برن (تام برک) روزنامه نگار بسیار جذاب کسی که در میخانه محلی آویزان می شود تا داستان را برای مطبوعات انگلیسی پوشش دهد (در واقع روزنامه دیلی تلگراف، اگرچه به نظر می رسد او برای روزنامه Illustrated London News نیز کار می کند).

چگونه کودکی با چهره فرشته این حقه را انجام می دهد؟ و با این حال، کم کم، لیب تحت طلسم آرام آنا قرار می گیرد. للیو نشان می دهد که او نیز مانند هر کس دیگری باید به معجزه ایمان داشته باشد. یک ضربه پنهان باعث شده است که او به لودانوم معتاد شود و او تمایل به خودآزاری آیینی دارد.

در مورد آنا جوان، او به طور غریزی عذاب همه را درک کرده و حرفه خود را به عنوان یک قربانی انسانی پذیرفته است. لیب زن انگلیسی بیشتر از همه این را در کشوری احساس می‌کند که هنوز در دام قحطی بزرگ و گرسنگی ایجاد شده توسط استعمار است، و تهدید ناامیدانه‌اش برای غذا دادن به اجبار به آنا، پیش‌گویی ناامیدکننده از رویارویی‌های امپراتوری در آینده است.

احساسات، اشتیاق و همدردی انسانی پوگ، نیروی محرکه فیلمی است که در غیر این صورت ممکن است زیر بار تدبیرهایش فرو برود. للیو و دونوگهو و آلیس برچ، فیلمنامه نویسان مشترکشان، در واقع، به نظر می رسد که این موضوع را با یک قاب بندی نمایشی پذیرفته اند و ما را از ملودرام دور می کند.

نیروی خالص پوگ همه چیز را حمل می کند و پارادوکس اصلی را منتقل می کند: برای باز کردن این راز، لیب باید تسلیم آن شود، به آن ایمان بیاورد تا اعتماد آنا را به دست آورد و راز وحشتناک خود کودک را بیاموزد. این شگفتی با درد گرسنگی و ترس طنین انداز می شود.

امتیاز این مطلب
سهیل دهقانی
نوشته شده توسط

سهیل دهقانی

علاقه مند به فناوری و تکنولوژی های روز دنیا کارشناس سئو و تولید محتوا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس