بررسی ویژگی جدید گوگل به نام Google Street View

87
0
Google Street View

Google Street View یک ابزار کاربردی برای مشاهده نقشه از دید اول شخص است. شما می‌توانید با استفاده از این ویژگی یک آدرس را پیدا کنید، نگاهی به خیابان‌ها داشته یا اینکه حتی سفری به گذشته داشته باشید. در ادامه با ما همراه باشید.

معرفی Google Street View

گوگل هرچند وقت یکبار داده‌های استریت ویو را برای بسیاری از مناطق بروزرسانی می‌کند و شما می‌توانید با استفاده از نسخه دسکتاپ گوگل مپس، نگاهی به آن‌ها داشته باشید. برای انجام اینکار با مرورگر کامپیوترتان به وب‎‌سایت maps.google.com بروید. باید به این موضوع توجه کنید که قادر به انجام چنین کاری با گوشی همراهتان نخواهید بود.

حالا روی آیکون استریت ویو (در تصویر زیر مشخص شده)، کلیک کرده و آن را بکشید. این آیکون را روی خیابان یا جاده مورد نظر خود باید رها کنید. شما همچنین می‌توانید روی موقعیت مورد نظر کلیک کرده و سپس روی تامبنیل استریت ویو که در زیر نمایشگر ظاهر می‌شود کلیک کنید.

Google Street View
Google Street View

برای مشاهده تصاویر قدیمی استریت ویو، به گوشه بالای سمت راست گوگل مپس نگاه کنید. اگر تصاویر قدیمی‌تر استریت ویو برای این منطقه وجود داشته باشد، در کنار عبارت استریت ویو آیکون ساعت به همراه یک فلش رو به پایان را می‌بینید.

Google Street View
Google Street View

روی این فلش کلیک کنید تا تصاویری که در گذشته گرفته شده را مشاهده کنید. برای اینکه با گوگل استریت ویو در زمان سفر کنید، روی اسلایدر زیر عکس کلیک کرده و آن را به سمت جلو و عقب حرکت دهید. شما می‌توانید در این تصاویر پرسپکتیو را هم تغییر دهید و در منطقه به خوبی گردش کنید. برای مشاهده تصویر در حالت فول اسکرین، روی آن کلیک کنید.

Google Street View
Google Street View

برای اینکه به جدیدترین تصویر دسترسی پیدا کنید، تنها کافیست اسلایدر را به سمت راست بکشید و دوباره روی تصویر کلیک کنید.

خدمات دهی در برخی مناطق بهتر است

گوگل مپس را می‌توان بهترین سرویس نقشه جهانی دانست که هر سال با قابلیت‌های جدیدی برورسانی می‌شود. با این حال داده‌های تاریخی آن برای تمام مناطق یکسان نیست و برای برخی مناطق با تصاویر قدیمی بیشتری روبه‌رو هستیم ، این بستگی به مناطق مختلف دارد.

 خیابان‌های اطراف شهر مانتین ویو در کالیفرنیا، یعنی جایی که گوگل در آن مستقر است، داده‌های استریت ویو به سال ۲۰۰۷ یعنی زمانی که این سرویس شروع به کار کرد برمی‌گردد. بسیاری از شهرها و مسیرها در سال‌های بعد اضافه شدند، اگرچه بسیاری از تصاویر مربوط به اواخر دهه 2000 در مقایسه با تصاویر جدیدتر وضوح و کیفیت پایینی دارند.

اگر در کنار عبارت استریت ویو آیکون ساعت به همراه یک فلش را مشاهده نکردید، یعنی تصویر قدیمی‌تری از این منطقه از سوی تیم گوگل گرفته نشده است و تنها همین یک عکس را می‌توانید مشاهده کنید.

Google Street View
Google Street View

گوگل مپس یک ابزار بی‌نظیر است که می‌توانید کارهای مختلفی با آن انجام داده و مناطق و مقصدهای مختلف را پیدا کنید.چه در حال برنامه ریزی برای یک سفر باشید و چه در زمان استراحت می‌توانید از آن برای ایجاد نقشه‌های سفارشی خود یا برنامه‌ریزی یک سفر جاده ای استفاده کنید، و در عین حال می‌توانید به همه آن‌ها در تلفن هوشمند خود دسترسی داشته باشید.

 

امتیاز این مطلب
محسن دادار
نوشته شده توسط

محسن دادار

کارشناس سئو و تحلیل ارزهای دیجیتال ؛ علاقه مند به تکنولوژی و اخبار روز دنیای فناوری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس