بررسی ویژگی های مخفی آیفون | پیگیری اطلاعات مهم پرواز از طریق iMessage

178
0
ویژگی های مخفی آیفون

مستقیماً از طریق iMessage می توانید تأخیرهای پرواز، تحویل بار، شماره گیت و سایر اطلاعات مهم پرواز خود را چک کنید. صف ‌های طولانی، هزینه‌ های عجیب و غریب باربری و لغو یا تاخیر ناگهانی پروازها. همه اینها بخشی از تجربه سفرهای هوایی در تعطیلات است که می توانند با هم اتفاق بیفتند و بسیار پیچیده شوند، به خصوص در شرایطی که نوع omicron و آخرین محدودیت های سفر برای مسافران بین المللی پیش آمده است. در این مقاله به بررسی ویژگی های مخفی آیفون می پردازیم.

بررسی ویژگی های مخفی آیفون

اگر در این تعطیلات می خواهید راهی فرودگاه ‌شوید – چه سفرتان شخصی باشد چه خانوادگی – باید آماده شوید، و این آماده شدن شامل داشتن اطلاعات پروازتان است تا بتوانید مراقب تاخیرهای احتمالی یا تغییرات گیت باشید. و اگر گوشی آیفون دارید، تمامی این اطلاعات در iMessage شما پوشش داده می شوند.

به جای اینکه با یک برنامه هواپیمایی در گوشی تلفن خود سرو کله بزنید یا به دنبال سیستم نمایش اطلاعات پرواز در فرودگاه باشید، می توانید یک کار ساده تری انجام دهید. تمامی اطلاعات پروازی که بیشتر به آن نیاز دارید – ترمینال پروازهای ورودی، شماره قسمت تحویل بار و تأخیرهای احتمالی – همگی را می توانید در پیام های خود پیدا کنید. ما به شما نشان خواهیم داد که کجا دنبال آن باشید.

پیگیری اطلاعات مهم پرواز از طریق iMessage

چگونه یک پرواز را از طریق iMessage در آیفون خود پیگیری کنیم

قبل از شروع، چند پیش نیاز وجود دارد که باید رعایت کنید:

  • مطمئن شوید که iMessage شما فعال است (این ویژگی آیفون با SMS/MMS کار نمی کند).
  • شما به جزئیات پرواز خود در یک جایی در پیام های متنی خود نیاز خواهید داشت، چه این اطلاعات را برای شخصی (حتی برای خودتان) ارسال کرده باشید چه برای شما ارسال شده باشد.
  • اطلاعات پرواز شما در این فرمت ارسال شده است: [ایرلاین] [شماره پرواز]، به عنوان مثال، American Airlines 9707.
ویژگی های مخفی آیفون
ویژگی های مخفی آیفون

برنامه نیتیو پیامک Messages را در آیفون خود راه اندازی کنید و رشته پیام متنی حاوی اطلاعات پروازتان را باز کنید. هنگامی که متن حاوی اطلاعات پرواز به صورت آندرلاین شده ظاهر می شود، متوجه خواهید شد که ویژگی ردیاب پرواز شما فعال است، یعنی این ویژگی قابل اجرا است و می توانید روی آن ضربه بزنید.

با این حال، اگر به پرواز شما هنوز چندین ماه باقی مانده یا از پروازتان گذشته است، ممکن است پیامی با این مضمون مشاهده کنید که «اطلاعات پرواز در دسترس نیست». همچنین ممکن است پرواز دیگری را ببینید که متعلق به شما نیست زیرا ایرلاین ها، شماره پروازها را بازیابی می ‌کنند.

شما می توانید به روش های مختلفی به ویژگی ردیاب پرواز مخفی، دسترسی داشته باشید

اگرچه فرمت “نام ایرلاین/ شماره پرواز” که در بالا به آن اشاره شد بهترین راه است، ولی گزینه ‌های ارسال پیامک دیگری نیز وجود دارند که در نهایت همان نتیجه را به شما می دهند. حال بیایید فرض کنیم که از American Airlines 9707 استفاده می کنیم، گزینه های دیگری که ردیاب پرواز را به شما نشان می دهند عبارتند از:

  • AmericanAirlines9707 (بدون فاصله)
  • AmericanAirlines 9707 (فقط یک فاصله)
  • AA9707 (نام ایرلاین به اختصار و بدون فاصله)
  • AA 9707 (نام ایرلاین به اختصار و یک فاصله)

پیشنهاد می ‌کنم نام ایرلاین را به طور کامل بنویسید و بین دو قسمت اطلاعات، یک فاصله بگذارید – مانند بخش قبل – زیرا ممکن است این گزینه ‌های جایگزینی که گفته شد برای برخی از ایرلاین ها عمل نکند. 

پرواز را در هر لحظه ردیابی کنید: وضعیت پرواز، زمان رسیدن، تحویل بار و موارد دیگر را مشاهده کنید

پس از تنظیم همه چیز، روی اطلاعات پرواز در پیام های خود ضربه بزنید. اگر این ویژگی به درستی کار کند، باید دو گزینه زیر را در یک منو مشاهده کنید:

  • پیش نمایش پرواز: جزئیات پرواز را مشاهده کنید. اگر می ‌خواهید اطلاعات بیشتری درباره پرواز مشاهده کنید، روی این گزینه ضربه بزنید.
  • کپی کد پرواز: کد پرواز را در کلیپ بورد خود کپی کنید (در صورتی که می خواهید جزئیات پرواز خود را از طریق پیامک یا ایمیل برای شخص دیگری ارسال کنید، روی این گزینه ضربه بزنید).

اگر پیش نمایش پرواز را انتخاب کنید، در بالای پنجره، بهترین بخشِ این ویژگی را مشاهده خواهید کرد: نقشه ردیاب پرواز در هر لحظه. یک خط دو مقصد را به هم متصل می‌ کند و یک هواپیمای کوچک بین آنها حرکت می ‌کند که نشان می ‌دهد پرواز دقیقاً در آن لحظه کجاست.

در زیر نقشه، اطلاعات مهم پرواز را مشاهده خواهید کرد:

  • نام ایرلاین و شماره پرواز
  • وضعیت پرواز (به موقع رسیدن، تاخیر، لغو و غیره)
  • شماره ترمینال و گیت (برای پروازهای ورودی و خروجی)
  • زمان پروازهای ورودی و خروجی
  • مدت زمان پرواز
  • تحویل بار (شماره قسمت تحویل بار مربوط به پرواز شما)

اگر نیمه پایینی ردیاب پرواز را به چپ بکشید، می ‌توانید بین پروازها جا به ‌جا شوید، البته این فقط در صورتی ممکن است که پرواز برگشتی وجود داشته باشد.

آیفون شما دارای ویژگی ‌های پنهان بسیاری است، اما نگران نباشید، ما همه را به شما آموزش خواهیم داد. ویژگی ‌ها و ترفندهای پنهان iOS 15 ، برنامه پنهانی که در آیفون شما وجود دارد و اطلاعات پنهان در تصاویر آیفون خود که ممکن است موقعیت مکانی شما را نشان دهد، را می توانید بررسی کنید.

منبع: cnet

امتیاز این مطلب
محسن دادار
نوشته شده توسط

محسن دادار

کارشناس سئو و تحلیل ارزهای دیجیتال ؛ علاقه مند به تکنولوژی و اخبار روز دنیای فناوری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس