کامل ترین مقایسه آیفون و اندروید | سامسونگ بهتر است یا آیفون ؟

75
0
مقایسه آیفون و اندروید

آیا می خواهید بین iOS و Android یکی را انتخاب کنید؟ در این مقاله مواردی که لازم است است در زمینه ی دستگاه ها، نرم افزار، امنیت و موارد دیگر بدانید، آورده شده است. اندروید در مقابل آیفون، موضوعی است که همیشه در مکالمات مورد بحث قرار می گیرد. به احتمال زیاد، اگر صاحب یک گوشی هوشمند هستید، از قبل نظر شخصی خود را در مورد پلتفرم مورد نظر خود دارید. اگر می‌خواهید بین این گوشی های یکی را انتخاب کنید، ما اینجا هستیم تا به شما کمک کنیم. در این مقاله به مقایسه آیفون و اندروید می پردازیم.

مقایسه آیفون و اندروید

در این مقاله کلیه ی مواردی که شما باید در بحث بزرگ  انتخاب بین iOS و Android بدانید، توضیح داده شده است

قیمت و محدوده دستگاه های موجود

اگرچه تعداد آیفون‌های بسیار کمتری نسبت به گوشی‌های اندرویدی موجود است، اما تعداد زیادی از آیفون‌ها برای انتخاب شما وجود دارد. ارزان‌ترین آنها آیفون SE است که یک گوشی هوشمند عالی است که طراحی قدیمی اپل را با دکمه هوم و تاچ آیدی حفظ می‌کند.

آیفون SE هنوز یک دوربین تک لنز دارد، بنابراین به خاطر داشته باشید که با این گوشی کیفیت عکس مشابهی با یک گوشی جدیدتر مانند آیفون 12 نخواهید داشت. این گوشی برای افرادی که سیستم عامل قدیمی تر را دوست دارند عالی است. ، طراحی کوچکتر این آیفون نیز می خواهد ارتقا یابد.

مقایسه آیفون و اندروید
مقایسه آیفون و اندروید

آیفون 12 دارای صفحه نمایش OLED است که رنگ های واضح تر و تیره تر را ایجاد می کند و دارای فناوری 5G است که در نهایت به شما امکان می دهد سرعت داده های بیشتری داشته باشید. با این حال، از آنجایی که هنوز تعداد زیادی دکل 5G در ایالات متحده وجود ندارد، ممکن است تا چند سال متوجه مزایای این ویژگی نشوید. این گوشی از نظر فناوری گوشی مدل SE یک پله بالاتر است و برای اکثر افراد گزینه پیش فرض خواهد بود.

آیفون 12 پرو و ​​پرو مکس دو آیفون رده بالا هستند. دومی دارای یک صفحه نمایش بزرگ 6.7 اینچی است که آن را نسبت به بسیاری از تلفن های هوشمند به iPad Mini نزدیک تر می کند.

در حالی که اپل تنها چند گزینه عالی دارد، اندروید گزینه های زیادی برای ارائه دارد. بزرگترین برندهای اندرویدی در ایالات متحده شامل سامسونگ، گوگل پیکسل، ال جی، موتورولا، نوکیا، وان پلاس و سونی هستند.

از آنجایی که انواع مختلفی از تلفن های اندرویدی وجود دارد، دامنه قیمتی بسیار زیادی نیز پیش روی شما است. Samsung S20 FE 5G با طراحی کاربرپسند، دوربین مناسب و صفحه نمایش OLED واضح، جایگزین خوبی برای آیفون SE است.

Samsung S20 Ultra 5G یک جایگزین عالی برای iPhone 12 Pro اپل است. عمر باتری این گوشی طولانی، دوربین زوم پریسکوپ 4 برابر و رم 16 گیگابایتی دارد.

مقایسه آیفون و اندروید
مقایسه آیفون و اندروید

عمر متوسط ​​یک گوشی اندرویدی بین دو تا سه سال است. بسیاری از تلفن‌های اندرویدی به‌روزرسانی‌های لازم را برای حداکثر امنیت و کارایی برنامه دریافت نمی‌کنند، این چیزی است که هنگام تصمیم‌گیری در زمان ارتقاء باید در نظر گرفته شود.

اپل از مدل‌های آیفون از طریق به‌روزرسانی‌های نرم‌افزاری به مدت پنج سال یا بیشتر پشتیبانی می‌کند. برنامه تعویض باتری مقرون به صرفه آنها به این معنی است که شما به طور بالقوه می توانید مدت زیادی را بدون نیاز به ارتقا سپری کنید.

امنیت سیستم عامل iOS در مقابل سیستم عامل اندروید

به گفته غول امنیت نرم‌افزار نورتون، مطالعات نشان داده است که درصد بیشتری از بدافزارها بیشتر به سراغ گوشی‌های اندرویدی می‌روند تا به سراغ سیستم عامل iOS.

از آنجایی که اپل فقط به کاربران آیفون اجازه می‌دهد برنامه‌های iOS را از اپ استور خود دانلود کنند، همه برنامه‌هایی که برای آیفون خود دانلود می‌کنید تضمین می‌شوند که ایمن باشند. اگر محتوای مخربی در برنامه ارسال شده وجود داشته باشد، فروشگاه App اجازه توزیع آن را نمی دهد.

iOS از روشی به نام “sandboxing” استفاده می کند که از دریافت اطلاعات از سایر برنامه ها توسط هر برنامه ای که نصب می کنید جلوگیری می کند و به امنیت و حفظ حریم خصوصی شما کمک می کند.

سیستم اندروید متعلق به گوگل است و گوگل به طور مداوم برای بهبود امنیت سیستم عامل اندروید خود، کار می کند. اگر کاربر سیستم عامل اندروید هستید، می توانید به راحتی تنظیمات حریم خصوصی خود را سفارشی کنید تا گوشی هوشمند خود را ایمن تر کنید.

مقایسه آیفون و اندروید
مقایسه آیفون و اندروید

با این حال، به‌روزرسانی‌های نرم‌افزاری بخش بزرگی از امنیت گوشی‌های هوشمند هستند و همه گوشی‌های اندرویدی آن‌ها را دریافت نمی‌کنند، به خصوص در انتهای جدول قیمت بازار که گوی های ارزان‌تر را در بر گرفته است. اگر گوشی شما قدیمی تر است، مطمئن شوید که آخرین به روز رسانی نرم افزار اندروید را دارید و اگر اجازه ی استفاده از آخرین ورژن را ندارید، لازم است بدانید زمان خرید یک گوشی جدید فرا رسیده است.

در دسترس بودن برنامه ها

iOS تقریباً 1.96 میلیون برنامه کاربردی برای استفاده شما در فروشگاه App خود قرار داده است. از آنجایی که iOS سیستم سودآورتری برای توسعه دهندگان است تا آخرین محصولات خود را منتشر کنند، معمولاً برنامه های جدیدتر ابتدا برای آیفون ها منتشر می شوند.

Google Play، معادل اپ استور اندروید، تقریباً 2.87 میلیون برنامه برای دانلود در دسترس شما دارد. با این حال، لزوماً برنامه های ارائه شده، بهتر نیستند زیرا اپل استانداردهای بسیار بالاتری برای کارهایی که انجام می دهد و همچنین سختگیری زیادی برای اجازه ی ورود به فروشگاه برای ارائه ی برنامه های این سیستم عامل در نظر گرفته است.

مقایسه آیفون و اندروید
مقایسه آیفون و اندروید

در حالی که اندروید گزینه‌های بیشتری برای دانلود و نصب دارد، اپل با ویژگی‌های امنیتی برنامه‌هایی که در بالا به آنها اشاره کردیم از شما و اطلاعاتتان محافظت می‌کند. این نکته ی مهمی است که کمیت همیشه به معنای کیفیت نیست، مخصوصاً وقتی صحبت از فناوری می شود.

سفارشی سازی و شخصی سازی

یکی از بهترین ویژگی های iOS 14، معرفی ویجت ها و گزینه های بیشتر برای طراحی صفحه اصلی شما بوده است. هنگامی که این به روز رسانی برای سیستم عامل iOS  منتشر شد، کاربران آیفون از سفارشی سازی گوشی های خود بسیار لذت بردند و از نتیجه ی سفارشی سازی در گوشی های خود در شبکه های اجتماعی اسکرین شات به اشتراک گذاشتند.

مقایسه آیفون و اندروید
مقایسه آیفون و اندروید

شما می‌توانید از برنامه WidgetSmith برای دسترسی به ویجت‌های بیشتری در آیفون خود استفاده کنید.

حتی می توانید ظاهر نمادهای خود را در صفحه اصلی گوشی خود تغییر دهید. برای مثال، اگر پس‌زمینه صفحه اصلی شما دارای تم ابرقهرمانی است، می‌توانید با استفاده از عکس‌هایی که از سافاری دانلود می‌کنید، ظاهر نمادهای خود را مطابق با آن تم تغییر دهید.

البته این فرآیند می‌تواند زمان‌بر باشد، بنابراین بسته‌های آیکون برنامه‌ای برای سفارشی کردن آیکون‌های شما ارائه شده است که به راحتی می توانید از آن ها استفاده کنید.

تلفن‌های اندرویدی از روز اول دارای ویجت‌هایی برای صفحه اصلی شما هستند.  در حالی که اپل اکنون ویژگی‌های بیشتری را برای سفارشی‌سازی اضافه می‌کند، گوشی‌های اندرویدی مدتی است که این منطقه را تحت پوشش خود قرار داده‌اند و در این زمینه بسیار پیشتاز بوده اند.

می‌توانید گوشی خود را به گونه‌ای تنظیم کنید که با بهترین لانچرهایی که ظاهر گوشی را تغییر می‌دهند، تلفن را متعلق به خودتان کنید و نهایت شخصی سازی را در آن پیاده سازی کنید، و حتی می‌توانید فونت‌های سیستم عامل اندروید خود را نیز تغییر دهید.

اتصال با دستگاه های دیگر

این مورد شایان ذکر است که دستگاه های اپل به خوبی به یکدیگر متصل می شوند. به عنوان مثال، هنگامی که از برنامه Notes  در آیفون خود استفاده می کنید، به طور خودکار با مک بوک شما نیز همگام می شود.

همچنین، اگر آیفون و مک‌بوک جدیدتری دارید، تماس‌های تلفنی و پیام‌های متنی شما به رایانه شما وارد می‌شود و می‌توانید هنگام کار به تماس‌ها پاسخ دهید و با مک‌بوک خود نیز صحبت کنید.

البته اندروید به روشی مشابه با استفاده از برنامه Your Phone با ویندوز 10 ادغام می شود.

یکی از نقاط ضعف گوشی های آیفون و اندروید از نظر اتصال این است که بسیاری از مدل های جدیدتر جک هدفون ندارند. هر دو از طریق اتصالات بلوتوث، وای فای و USB به دستگاه های دیگر متصل می شوند.

هر دو پلتفرم سازگار با فضای ابر هستند. سیستم iOS به خوبی با iCloud کار می کند و در هر دو سیستم عامل می توانید از حساب Google خود برای دسترسی به ایمیل ها و Google Docs استفاده کنید.

بروز رسانی نرم افزار

آیفون جدیدترین به‌روزرسانی نرم‌افزاری خود را برای مدل‌هایی که تا هفت سال قبل از آن منتشر شده‌اند، با اجازه دسترسی سخت‌افزار در دسترس قرار می‌دهد. بنابراین حتی اگر آیفون قدیمی‌تری دارید، همچنان می‌توانید از سفارشی‌سازی و استفاده آسان iOS 14 لذت ببرید.

برای حداکثر امنیت، سیستم عامل iOS مرتباً به روز می شود. این سیستم عامل اطمینان حاصل می کند که آیفون شما و تمام اطلاعات حساس آن محافظت می شود و تلفن شما به اجرای کارآمد برنامه ها ادامه می دهد.

مقایسه آیفون و اندروید
مقایسه آیفون و اندروید

اندروید در زمینه به روز رسانی نرم افزار تفاوت زیادی با آیفون دارد. تنها تعداد انگشت شماری از مدل های تلفن اندرویدی وجود دارند که تضمین شده است که اندروید 11 را دریافت می کنند. اکثر دستگاه ها فقط یک یا دو به روز رسانی کامل دریافت می کنند و بسیاری از آنها اصلاً هیچ یک را دریافت نمی کنند. البته در این سیستم عامل به روز رسانی های امنیتی رایج تر هستند.

البته تعداد آپدیت هایی که در گوشی اندرویدی دریافت می کنید بسته به مدل گوشی که می خرید متفاوت خواهد بود. اما انتظار حمایت و پشتیبانی بیشتر از دو یا سه سال را از این سیستم عامل نداشته باشید.

کدام سیستم عامل بهتر است، آیفون یا اندروید؟

البته این مورد شایان ذکر است که شکاف بین آیفون و اندروید به اندازه گذشته نیست. هر دو پلتفرم دارای سخت افزار باورنکردنی هستند و به نظر می رسد تفاوت بین نرم افزار در این سیستم عامل ها، با هر به روز رسانی کمتر می شود.

سیستم عامل اندروید البته گوگل محور است که ممکن است برخی افراد آن را دوست نداشته باشند. اپل، در مقایسه با گوشی ها با سیستم عامل اندروید، گران است، بنابراین اگر بودجه کمی دارید، ممکن است ترجیح دهید ببینید اندروید چه چیزی در حیطه ی بودجه ی شما، برای ارائه دارد. این فاکتور ممکن است یکی از عواملی باشد که توضیح می دهد که چرا اندروید محبوب ترین پلتفرم در سراسر جهان است.

منبع : makeuseof

 

5/5 - (2 امتیاز)
محسن دادار
نوشته شده توسط

محسن دادار

کارشناس سئو و تحلیل ارزهای دیجیتال ؛ علاقه مند به تکنولوژی و اخبار روز دنیای فناوری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس