بهترین لپ تاپ های ۱۵ اینچی | معرفی بهترین لپ تاپ های ۱۵ اینچی برای بازی و کار

151
0
لپ تاپ های ۱۵ اینچی

 13 اینچ خیلی کوچک و 17 اینچ خیلی بزرگ است، یک لپتاپ 14 یا 15 اینچی از شرکت هایی مانند Dell، Lenovo، Apple یا Acer ممکن است مناسب ترین انتخاب برای شما باشد. در چند سال گذشته، شرکت هایی مانند Apple،acer ، lenovo، hp، asus، Dell و razer و تقریباً همه شرکت هایی که لپتاپ تولید می‌کنند، به طور قابل توجهی گزینه های موجود لپتاپ ‌های 14 اینچی خود را گسترش دادند و تمرکز بازاریابی خود را از 15 اینچی دور کرده‌اند. لپ تاپ های ۱۵ اینچی مناسب برای انواع کاربری ها را در این مطلب بشناسید.

گزینه هایی که در این مقاله بررسی شده شامل لپتاپ های ۱۳، ۱۴ و ۱۵ اینچی است. به نظر می رسد آنها بهترین تعادل قیمت، عملکرد و اندازه را دارند. بیشتر انتخاب های CNET، بهترین لپ تاپ های 15 اینچی، 14 اینچی هستند. 

بهترین لپ تاپ های ۱۵ اینچی

لپتاپ هایی که برای بررسی در این مقاله انتخاب شده از بودجه گرفته تا پریمیوم بهترین‌ ها هستند. شاخصه هایی که لپتاپ ها بر اساس آنها انتخاب شده است: کارایی و عمر باتری، مشخصات پیکربندی شامل مقدار حافظه SSD و حافظه داخلی، پردازنده اصلی (CPU) و پردازنده گرافیکی (GPU) و سیستم عامل (Mac OS یا Windows) است. 

اندازه صفحه نمایش لپتاپ، نوع (صفحه لمسی یا غیر)، وضوح (4K، QHD یا FHD)، پورت ها (مانند پورت HDMI، پورت اترنت، نوع و تعداد اتصالات USB). وب کم و اثر انگشت خوان.
طراحی: زیبایی و در عین حال کاربردی بودن، از جمله چیدمان صفحه کلید (بسیاری از مردم صفحه کیبورد با نور پس زمینه و صفحه کلید عددی روی لپتاپ خود می خواهند)، کیفیت ساخت، قابلیت ارتقا، تعمیر و غیره. قیمت و در دسترس بودن به خصوص این روز ها به دلیل کمبود تراشه و مشکلات حمل و نقل اغلب در نوسان هستند.

بنابراین، ما انتخاب‌ های خود را به مدل‌ های قدرتمند لپتاپ محدود کرده‌ایم که هنوز به‌ روز هستند. آنها را آزمایش کرده‌ایم (یا مدل‌ های مشابه قدیمی ‌تر را با پیکربندی‌ های تازه ‌سازی شده مقایسه کرده‌ایم).

مقرون به صرفه ترین لپ تاپ های ۱۵ اینچی

Acer Aspire 5

لپ تاپ های ۱۵ اینچی
لپ تاپ های ۱۵ اینچی

جدیدترین نسخه انتخاب همیشگی ما برای بهترین لپتاپ مقرون به صرفه، گزینه خوبی برای شما است. پیدا کردن یک مدل ارزان قیمت که در عین حال نازک و سبک باشد، بسیار سخت است، چه بسا مدلی که عملکرد و عمر باتری مناسبی داشته باشد. قیمت رده Aspire 5 از 450 دلار شروع می شود، اما این مدل تنها 4 گیگابایت رم دارد که برای اجرای راحت ویندوز بسیار کم است.

مدل‌ های کمی گران تر، با مجموعه ‌ای از پورت ‌ها (از جمله USB-C، HDMI و اترنت و همچنین USB-A) و حافظه هارد دیسک که به راحتی قابل ارتقا هستند، به تمام اهداف لازم و بیشتر می‌رسند. این لپتاپ امکانات نسبتا کمی دارد، اما نمیتوان با این پول کم انتظارات یک لپتاپ گران قیمت را داشت.

۶۰۰ دلار در وبسایت Acer.

بهترین لپ تاپ های ۱۵ اینچی اپل

Apple MacBook pro 14

لپ تاپ های ۱۵ اینچی
لپ تاپ های ۱۵ اینچی

اگر به دلیل قانع‌ کننده ای نیاز داشتید که لپتاپ ‌های 15 اینچی (و 17 اینچی) نسلی رو به افول هستند، این لپتاپ اپل دقیقا همان دلیلی است که میخواستید. اگر نگرانی ‌های اصلی شما وزن و قیمت است و به باتری زیادی نیاز ندارید، MacBook  میتواند گزینه خوبی برای شما باشد.

 اما من با Dan Ackerman موافق نیستم که تمام MacBook ها برای اکثر مردم بهترین انتخاب است. MacBook pro 14  گران قیمت تر است، اما از هر نظر به طور قابل توجهی بهتر است و من فکر می کنم نیاز های بیشتر مردم را برای مدت طولانی تری برآورده می کند. (با این حال، MacBook Pro 13 M1 هزینه و وزن کمتری را بر دوش شما می‌گذارد.) لپتاپ 14 اینچی دیگر MacBook Pro 16 است که گران قیمت تر و سنگین تر است. البته صفحه نمایش بزرگتر و GPU با عملکرد بالاتری هم دارد.

۱۹۹۹ دلار در وبسایت اپل.

مناسب ترین لپ تاپ های ۱۵ اینچی برای کار و بازی

Razer Blade 14

لپ تاپ های ۱۵ اینچی
لپ تاپ های ۱۵ اینچی

این لپتاپ 14 اینچی بازگشتی به سری لپتاپ های Razer’s Blade یک لپتاپ دو منظوره است که قبلا در سایز ۱۵ اینچ تولید میشد. می توان آن را طوری پیکربندی کرد که تقریباً به اندازه 15 اینچی قدرتمند باشد، اما تقریبا ۳۰۰ گرم وزن کمتری دارد و با نسخه ۱۵ اینچی تفاوت چندانی ندارد.

اگر بیشتر به بازی تمایل دارید تا کار یا عاشق صفحه نمایش با کنتراست بالا هستید، صفحه نمایش 15 اینچی fps بالاتر با کیفیت OLED 4K را ارائه می دهد. ما مدل RTX 3080 را آزمایش کردیم، اما نسخه 2200 دلاری RTX 3070 مقرون به صرفه تر است و احتمالاً انتخاب خوبی است.

۲۸۰۰ دلار در وبسایت Razer.

بهترین لپ تاپ های ۱۵ اینچی سامسونگ برای طراحی

Samsung Galaxy book pro 360

لپ تاپ های ۱۵ اینچی
لپ تاپ های ۱۵ اینچی

از ویژگی های برجسته این لپتاپ دو منظوره 15 اینچی نازک و سبک، عمر باتری عالی، صفحه نمایش OLED با کنتراست بالا و تعداد زیادی از ویژگی های متقابل دستگاهی است که برای دارندگان گوشی های گلکسی و لوازم جانبی سامسونگ ارائه می کند. این لپتاپ بطور خاص برای افرادی طراحی شده است که می‌خواهند تجربه لپتاپ مشابه با گوشی ‌های خود را داشته باشند.

۶۶۰ تا ۱۵۰۰ دلار.

بهترین لپ تاپ های ۱۵ اینچی دو کاره

Lenovo Yoga 9i

لپ تاپ های ۱۵ اینچی
لپ تاپ های ۱۵ اینچی

این Yoga C940 که در هر دو نسخه 14 و 15 اینچی موجود است، یکی از دو منظوره های محبوب بازار است. اکنون پردازنده CPU اینتل Core i7-1185G7 و GPU Nvidia GTX 1650 Ti Max-Q را در خود جای داده است. به‌ علاوه، انعطاف‌ پذیری طراحی تبدیل ‌پذیر دارد. حالت کیوسک (که به آن «حالت ایستاده» نیز می‌گویند) و حالت چادر مانند، که بهترین راه ‌ها برای استفاده از لپتاپ با صفحه نمایش لمسی است.

۹۵۰ دلار در وبسایت Lenovo.

مقرون به صرفه ترین لپتاپ گیمینگ ۱۵ اینچی

Dell G5 15

لپ تاپ های ۱۵ اینچی
لپ تاپ های ۱۵ اینچی

سری G لپتاپ های Dell شامل برخی از بهترین لپتاپ‌ های گیمینگ رایج است که می‌توانید پیدا کنید، با عملکرد قوی، گزینه ‌های متنوع، طراحی مناسب و کاربر پسندتر از بقیه. به علاوه، عمر باتری آن بسیار بهتر از لپتاپ‌ های گیمینگ معمولی است.

۱۴۴۰ دلار در وبسایت Dell.

بهترین Chromebook ۱۵ اینچی

Asus Chromebook Flip CM5

لپ تاپ های ۱۵ اینچی
لپ تاپ های ۱۵ اینچی

کروم‌بوک ‌ها معمولا برای بازی طراحی نشده است. با این حال، با سرویس ‌های بازی cloud مانند Stadia، GeForce Now و Xbox Game Pass که می‌توانند در Chromebook در کنار بازی ‌های Android و Linux اجرا شوند، در دسترس شما هستند. Asus Chromebook Flip CM5 آماده خدمت رسانی است و آن را به یکی از بهترین گزینه های Chromebook برای بازی تبدیل می کند.

نسخه ای که مورد بررسی قرار گرفته از Costco با قیمت 600 دلار بود. نسخه 500 دلاری Asus Chromebook Flip CM5 از طریق آمازون در دسترس است، اما به پردازنده Ryzen 3 کند تر، 4 گیگابایت رم و 64 گیگابایت حافظه برای ذخیره سازی کاهش پیدا میکند. این نسخه برای استفاده عمومی مناسب است، اما با صرف 100 دلار بیشتر (در صورت امکان) Chromebook بسیار بهتری در دسترس خواهید داشت.

۵۲۰ دلار  در وبسایت Walmart.

بهترین Chromebook ۱۴ اینچی و زیر ۵۰۰ دلار

HP Chromebook X360 14c

لپ تاپ های ۱۵ اینچی
لپ تاپ های ۱۵ اینچی

طراحی دو منظوره به این معنی است که می توانید از HP Chromebook x360 به عنوان یک تبلت هم استفاده کنید (اگرچه استفاده از آن به عنوان یک دستگاه دستی کمی سنگین است). استفاده از مدل ۱۴ اینچی آن نسبت به یک مدل 15 اینچی بسیار ناخوشایند تر است. همچنین می توانید صفحه کلید و ماوس خارجی را به آن متصل کنید و از آن به عنوان یک کامپیوتر همه کاره کوچک استفاده کنید.

 پردازنده Core i3 و حافظه 8 گیگابایتی این HP Chromebook حتی با ده تب باز و پخش ویدیو در پس‌زمینه، به خوبی کار می‌کند. این لپتاپ کروم‌بوک دارای عمر باتری طولانی است و در تست های CNET ۱۰ ساعت و 40 دقیقه دوام آورد.

۳۲۹ دلار در وبسایت Walmart .

بهترین لپتاپ dual-screen

Asus Zenbook Duo

لپ تاپ های ۱۵ اینچی
لپ تاپ های ۱۵ اینچی

صفحه منحنی Duo می‌تواند به‌ عنوان یک نمایشگر کمکی، توسعه دهنده نمایشگر اصلی (برای مشاهده صفحات وب طولانی) یا یک مرکز کنترل مجزا عمل کند. با استفاده از آن می‌توانید برنامه ‌های کاربردی سفارشی ایسوس را اجرا کنید. به‌ علاوه، ایسوس در به کارگیری هر ذره از لپتاپ ‌های گران ‌قیمت خود عالی است و این لپتاپ 14 اینچی عمر باتری عالی را نیز ارائه می‌کند.

 این لپتاپ در سایز دیگری هم عرضه میشود، Pro Duo 15 OLED، که اکنون تا پردازنده Intel Core i9-10980HK، کارت گرافیک Nvidia GeForce RTX 3070 و رم حداکثر 32 گیگابایت  دارد. لپتاپ Duo ۱۴ اینچی جدید 2021 دارای پردازنده های کم مصرف Core i5 یا i7 نسل یازدهم، گرافیک انویدیا MX450 و حداکثر 32 گیگابایت حافظه است، که بسیار قدرتمندتر از 15 اینچی، اما سبک تر و ارزان تر هم هست.

۱۲۴۹ دلار در آمازون.

 به صفحه چند اینچی نیاز داریم؟ آیا صفحه نمایش 4K به کارمان می‌آید؟

یکی از دلایلی که نمایشگر های 14 اینچی از 15 اینچی محبوبیت بیشتری دارند، این است که تعادل بسیار بهتری را بین قیمت، اندازه و عملکرد برقرار می‌کنند در حالی که تنها 0.6 اینچ (15.2 میلی‌متر) به صورت افقی و 0.8 اینچ (20 میلی‌متر) عمودی از صفحه نمایش واقعی را کم می‌کنند. (اگر مقایسه بین صفحه نمایش با نسبت ابعاد 16:9 و یا 3:2 باشد، بیشتر از 2 اینچ (50 میلی متر) به صورت افقی از دست می دهید).

 رزولوشن چیست؟ تعداد پیکسل ‌های عمودی در افقی که تصویر را تشکیل می‌دهند رزولوشن است، هنگام انتخاب صفحه نمایش، از اندازه صفحه قابل تفکیک نیست. چیزی که تحت عنوان رزولوشن و کیفیت بالاتر دنبال آن هستید، تراکم پیکسل است.

تعداد پیکسل ‌هایی که در هر اینچ صفحه می‌تواند نمایش دهد، باعث واضح تر شدن تصویر میشود. تعداد آنها تعیین می‌کنند که صفحه نمایش چقدر واقعی به نظر برسد (اگرچه عوامل دیگری نیز وجود دارد).

 می‌توانید به راحتی تراکم پیکسلی هر صفحه ‌نمایش را در ماشین حساب DPI محاسبه کنید. اما قانون کلی برای صفحه نمایش لپتاپ در کلاس اندازه 14 و 15 اینچی این است: FHD خوب است، QHD بهتر است و 4K معمولاً زیاد است.

آیا می توان به جای لپتاپ ویندوزی کروم‌بوک تهیه کرد؟

 این روزها می توان کارهای زیادی را به طور کامل در وب انجام داد، اگرچه می توانید در برخی موارد از Chromebook به صورت آفلاین استفاده کنید. تمام کارهایی را که روزانه انجام می‌دهید بررسی کنید، و ممکن است دریابید که نتوانید کار های ساده خود را با آن انجام بدهید.

 گفتنی است، یک لپتاپ ویندوزی یا مکبوک می‌تواند مرورگر کروم و همچنین سایر نرم‌افزار های پشتیبانی شده توسط آن سیستم‌ عامل ‌ها را اجرا کند. به علاوه، اگر در حال خرید Chromebook برای یادگیری از راه دور با Google Classroom هستید، رایانه Mac یا Windows نیز همین کار می‌کند.

کروم‌بوک ‌ها به ‌طور بومی با نرم‌ افزار Windows یا Mac سازگار نیستند، البته مدل‌ های فعلی می‌توانند برنامه ‌های Android را اجرا کنند و همچنین برنامه‌ های وب وجود دارند که از طریق فروشگاه وب Chrome Google در دسترس هستند.

نمی‌توانید نرم ‌افزار آفیس را روی Chromebook نصب کنید، اما مایکروسافت نسخه ‌های مبتنی بر وب و Android را به ترتیب در فروشگاه‌ های Chrome و Google Play در دسترس قرار می‌دهد. به طور کلی، اگر به یک برنامه ویندوز یا مک خاص نیاز دارید یا می خواهید استفاده کنید، هیچ جایگزین مناسبی برای وب یا برنامه اندرویدی وجود ندارد. پس سراغ کروم‌بوک نروید.

اگر به قابلیت های پیشرفته ویرایش عکس و ویدیو نیاز دارید، لپتاپ ویندوز، مک یا لینوکس چیزی است که شما می خواهید. ویرایش اولیه عکس و ویدیو به خوبی توسط کروم‌بوک انجام میشود، اما کروم‌بوک ‌ها معمولاً عملکرد گرافیکی مورد نیاز برای کارهای سخت یا دوباره گزینه نصب نرم‌افزار ها و بازی ‌های Windows یا Mac را ارائه نمی‌دهند.

5/5 - (2 امتیاز)
محسن دادار
نوشته شده توسط

محسن دادار

کارشناس سئو و تحلیل ارزهای دیجیتال ؛ علاقه مند به تکنولوژی و اخبار روز دنیای فناوری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس