اعلام عدم پذیرش بیت کوین توسط تسلا و دلایل آن

امکان خرید خوردرو‌های تسلا با استفاده از بیتکوین لغو شده است. عدم پذیرش بیت کوین توسط تسلا با دلایل کاملی مطرح شده است.

16
0
عدم پذیرش بیت کوین توسط تسلا

دیروز ایلان ماسک و اعلام کرد که امکان خرید خوردرو‌های تسلا با استفاده از بیت کوین را لغو کرده است. عدم پذیرش بیت کوین توسط تسلا با دلایل کاملی توسط این شرکت مطرح شده است.

از پذیرش تا عدم پذیرش بیت کوین توسط تسلا

چندین ماه پیش، شرکت تسلا اعلام کرد که به میزان ۱/۵ میلیارد دلار بیت کوین برای پشتوانه شرکت خریداری کرده است و حتی امکان خرید ماشین‌های تسلا با بیت کوین برای مشتریان فراهم شده است، چراکه مدیران این شرکت به آینده رمز ارزها خوشبین هستند. همین خبر منجربه جهش ۱۵ درصدی قیمت بیت کوین در آن زمان شد.

این روزها نگرانی‌های زیادی درباره مکانیزم استخراخ بیت کوین و مشکلات زیست محیطی که به وجود آورده است، مطرح می‌شود. مصرف برق استخراج بیت کوین که برای تایید تراکنش‌ها یا یافتن بیت کوین‌های جدید استفاده می‌شود، بیش از حد انتظار است.

عدم پذیرش بیت کوین توسط تسلا چیست

ایلان ماسک مدیر تسلا، همیشه نگرانی‌های زیست محیطی را در اولویت کار خود قرار می‌داد و بر این باور بود که مصرف بیش از حد انرژی منجر به گرمایش زمین شده است. به همین دلیل استفاده از خودروهای برقی و تولید سلولهای خورشیدی پر بازده در اولویت کار او قرار داشته است.

توییتر روز چهارشنبه ایلان ماسک حاوی چه پیامی بود؟

بخش خلاصه شده توییتر ایلان مساک در روز چهار شنبه به این صورت بود:

ما به شدت نگران افزایش مصرف سوخت‌های فسیلی برای ماینینگ و تراکنش‌های بیت کوین هستیم، به خصوص ذغال سنگ که از هر سوخت فسیلی دیگری در زمان انتشار، مخرب‌تر است.

همانطور که می‌دانید بیت کوین بر اساس مکانیزم اثبات کار عمل می‌کند که برای حل معادلات پیچیده ریاضی نیاز به مصرف زیاد انرژی می‌باشد.

ایلان ماسک در ادامه توییتر خود چنین گفت:

ما به دنبال ارز رمزهایی هستیم که کمتر از ۱٪ بیت کوین انرژی مصرف کند. البته ما به آینده ارز رمزها خوشبین هستیم.

قیمت عدم پذیرش بیت کوین توسط تسلا

شاید جالب باشد بدانید که نسل سوم بلاک چین که بر مبنای اثبات اعتبار کار می‌کند، مصرف انرژی پایینی خواهد داشت. بعد از اظهارات ایلان ماسک، قیمت بیت کوین ۴ درصد ریزش داشت.

قسمت عجیب ماجرا اینجا است که ایلان ماسک در از داج کوین به شدت حمایت کرده بود، در حالی که این رمز ارز هم مانند بیت کوین بر اساس الگوی بیت کوین کار می‌کند.

اعلام عدم پذیرش بیت کوین توسط تسلا و دلایل آن می‌تواند توجهات بیشتری را به ارزهای نسل سوم جلب کند. پیشنهاد می‌شود دیگر مقالات اول نیوز را هم در خصوص ایده‌های ایلان ماسک مطالعه فرمایید.

امتیاز این مطلب
محسن دادار
نوشته شده توسط

محسن دادار

کارشناس سئو و تحلیل ارزهای دیجیتال ؛ علاقه مند به تکنولوژی و اخبار روز دنیای فناوری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس