بررسی 7 دلیل خرید مک بوک ایر جدید M2

61
0
خرید مک بوک ایر جدید M2

مک بوک ایر M2 اپل یک افزودنی قابل توجه به سری مک است. مطمئن شوید که آن را نادیده نمی گیرید. در این مقاله به بررسی دلایل خرید مک بوک ایر جدید M2 می پردازیم.

خرید M2 MacBook Air

مک بوک ایر جدید M2 اکنون در دسترس است و با طراحی به روز، تراشه M2، MagSafe و موارد دیگر عرضه می شود. مک بوک ایر سال ها محبوب ترین لپ تاپ اپل بوده است و بسیاری از منتقدان مک بوک ایر M1 را که در سال 2020 به عنوان نوت بوک عالی عرضه شد تحسین کردند.

سیلیکون اپل پتانسیل مک‌ بوک را باز کرد و اکنون می‌بینیم که با M2 MacBook Air به سطح جدیدی رسیده است. بنابراین در اینجا همه دلایلی وجود دارد که فکر می کنیم M2 MacBook Air ارزش خرید دارد.

 

  1. طراحی مدرن

خرید مک بوک ایر جدید M2
خرید مک بوک ایر جدید M2

اپل بسیاری از محصولات خود را با طراحی لبه مربعی به روز رسانی کرده است. این کار با آیپد پرو، آیفون 12، آی مک و سپس مک بوک پرو آغاز شد. اکنون مک بوک ایر M2 شبیه طراحی مک بوک پرو فعلی است. این طراحی با طراوت است، زیرا آخرین باری که ما یک تغییر طراحی برای مک بوک ایر دریافت کردیم در سال 2018 در رویداد اکتبر اپل بود.

 

نسخه M2 طراحی ایر را در مسیر جدیدی قرار می دهد، زیرا این اولین مک بوک ایر بدون طراحی گوه ای شکل ( wedge-shaped) است. ظاهر مربعی جدید با مک بوک ایر مطابقت دارد و به آن اجازه می دهد همچنان نازک و سبک باشد. Air جدید همچنین دارای حاشیه‌های باریک ‌تر، همراه با بریدگی (notch ، شکاف) برای صفحه نمایش بیشتر است.

  1. قیمت

اگرچه مک‌ بوک ایر جدید، قیمت افسانه‌ای 999 دلاری خود را از دست داد، این لپ‌تاپ همچنان برای لپ‌تاپ‌های رده بالا با قیمت 1199 دلار رقابتی است. در وسط خط تولید مک بوک اپل قرار دارد،و مک ‌بوک‌های M1 هنوز 999 دلار، M2 مک‌ بوک پرو با قیمت 1299 دلار و مک‌ بوک پروهای 14 و 16 اینچی با قیمت 2000 دلار یا بیشتر هستند. همچنین یک مدل مک بوک ایر 1499 دلاری وجود دارد که پردازنده بهتر و فضای ذخیره سازی SSD بیشتری را ارائه می دهد.

این مدل هنوز هم با قیمت خوبی در خط تولید مک بوک قرار می گیرد. فقط مراقب باشید در خرید یک لپ ‌تاپ گران‌تر از آنچه نیاز دارید توسط نردبان قیمت‌گذاری استراتژیک اپل دستکاری نشوید.

  1. عملکرد 

خرید مک بوک ایر جدید M2
خرید مک بوک ایر جدید M2

بر کسی پوشیده نیست که تراشه های سری M اپل عملکرد فوق العاده ای را ارائه می دهند. یک تراشه پایه M2 می تواند وظایف کاربر معمولی نوت بوک – مرور وب، مایکروسافت آفیس و ایمیل – و خیلی بیشتر را انجام دهد. همچنین می‌توانید از برنامه‌های خلاقانه مانند Final Cut Pro برای گردش‌های کاری اولیه استفاده کنید و عملکرد چشم‌گیری داشته باشید.

اگر با تراشه های اپل آشنایی ندارید، به پرایمر ما نگاهی بیندازید که نمای کلی از سیلیکون اپل را ارائه می دهد. آن‌ها حتی از مک‌های قدیمی‌تر با پردازنده‌های پیشرفته اینتل نیز بهتر عمل کرده‌اند.

در حالی که M2 یک جهش بزرگ نسبت به M1 نیست، اما CPU 18٪ سریعتر، GPU 35٪ سریعتر و سایر پیشرفت ها را ارائه می دهد. عملکرد مک بوک ایر M2 به ویژه برای لپ تاپ های بدون فن بسیار چشمگیر است.

  1. طول عمر

یکی از معاوضه‌ای که هنگام خرید یک دستگاه قدیمی با هزینه کمتر انجام می‌دهید این است که تا زمانی که یک دستگاه جدید به‌روزرسانی دریافت نمی‌کند. اپل گفته است که سال ها از مک های اینتل پشتیبانی می کند، اما طول عمر آنها برای به روز رسانی نرم افزار در مقایسه با مک های سیلیکونی اپل محدودتر است. اپل قبلاً پشتیبانی از چندین مک اینتل را با macOS Ventura قطع کرده است.

مک‌های سیلیکونی اپل نه تنها عملکردی باورنکردنی ارائه می‌دهند، بلکه به‌روزرسانی‌های نرم‌افزاری را برای سال‌های آینده دریافت خواهند کرد.

  1. The Ports پورت ها

خرید مک بوک ایر جدید M2
خرید مک بوک ایر جدید M2

در حالی که مک بوک ایر M2 مانند مک بوک پرو پورت HDMI یا اسلات کارت SD دریافت نمی کرد، MagSafe را دریافت کرد. اضافه شدن MagSafe یک راه حل شارژ بهتر ارائه می دهد و اکنون یک پورت USB-C دیگر را در لپ تاپ آزاد می کند. داشتن MagSafe به شما این امکان را می دهد که وسایل جانبی بیشتری را به رایانه متصل کنید، زیرا نیازی به استفاده از پورت USB-C برای شارژ ندارید. علاوه بر MagSafe، مک بوک ایر جدید یک جک هدفون نیز دارد که از هدفون های امپدانس(impedance) بالا پشتیبانی می کند.

مک‌ بوک‌های نسل قبلی فقط دارای پورت‌های USB-C و جک هدفون معمولی بودند، که می‌تواند محدود کننده باشد، به خصوص اگر نیاز به شارژ مک بوک خود داشته باشید و از پورت‌ها برای عملکردهای دیگر استفاده کنید.

  1. عمر باتری

لپ‌ تاپ‌های اپل در هنگام استفاده از پردازنده‌های اینتل عمر باتری بالایی داشتند، اما سیلیکون اپل بازی را تغییر داده است. طبق گفته اپل، M2 MacBook Air حدود 15 ساعت وبگردی و 18 ساعت پخش فیلم دارد. لپ‌تاپ می‌تواند با یک بار شارژ در طول روز به خوبی دوام بیاورد، در حالی که کارهای معمولی مانند مرور وب، ارسال ایمیل یا پردازش کلمه را انجام می‌دهد.

علاوه بر این، M2 MacBook Air یک شارژر سریع 67 واتی نیز ارائه می دهد که می تواند مک بوک را در حدود 30 دقیقه تا 50 درصد شارژ کند، البته اگر آن را در حین پرداخت با 20 دلار اضافی انتخاب کنید. سیلیکون اپل عمر باتری قابل توجهی را برای مک بوک ایر فراهم می کند در حالی که هنوز نازک و سبک است.

  1. دوربین FaceTime

داشتن یک دوربین فیلمبرداری و میکروفون با کیفیت بالا در این مواقع کار از راه دور یا یادگیری از راه دور خوب است. مک بوک ایر جدید دارای یک دوربین FaceTime 1080p بسیار بهبود یافته است، در حالی که M1 MacBook Air و M2 MacBook Pro هنوز دارای دوربین 720p هستند.

این تفاوت به خصوص در شرایط کم نور بسیار محسوس است. مک بوک ها در گذشته کیفیت وب کم ضعیفی داشتند، اما M2 MacBook Air دوربینی استثنایی ارائه می دهد.

مقایسه مک بوک ها

خرید مک بوک ایر جدید M2
خرید مک بوک ایر جدید M2

سری مک ‌بوک‌های اپل از زمان معرفی مک‌ بوک‌های M2 شلوغ شده‌اند. اپل تولید مک ‌بوک ایر M1 را متوقف نکرد، بنابراین قیمت آن دقیقاً زیر M2 Air در 999 دلار باقی می‌ماند. M2 Air لپ تاپ بسیاری از مردم است و بهترین ترکیب از ویژگی های جدید مک بوک پرو را در سال گذشته ارائه می دهد و در عین حال قیمت را نیز نسبتاً پایین نگه می دارد.

در حالی که دلایل متعددی برای عدم دریافت مدل پایه مک بوک ایر وجود دارد، مدل 1499 دلاری آن نقطه دلپذیری برای Air است زیرا دارای تراشه M2 با هسته های گرافیکی بیشتر و 512 گیگابایت SSD است.

وقتی سخت افزار را ارتقا می دهید، بحث مک بوک ایر پیچیده تر می شود. فرض کنید مدل 1499 دلاری را انتخاب کرده و 16 گیگابایت رم اضافه کرده اید. قیمت کامپیوتر 1699 دلار است. این 300 دلار کمتر از مک بوک پرو 14 اینچی است. در حالی که تراشه M2 از تراشه پایه M1 قدرتمندتر است، اما با تراشه های دیگر خانواده M1، مانند آنچه در مک بوک پرو وجود دارد، قابل مقایسه نیست. مک بوک پرو همچنین دارای صفحه نمایش ProMotion عالی و فن برای کارهای سخت است.

بهترین ارزش مک بوک ایر تنظیمات موجودی است که اپل دارد. اگر نگران طراحی بدون فن هستید یا به دنبال قدرت بیشتر هستید، مک بوک پرو لپ تاپ هایی هستند که باید در نظر بگیرید.

خط مک بوک ایر از آنجایی که نسبتاً مقرون به صرفه، نازک و سبک است، لپ تاپ مناسبی برای کاربران عادی بوده و هنوز هم هست. Air همچنین عملکرد عالی را ارائه می دهد که می تواند استفاده روزمره را انجام دهد و عمر باتری عالی که می تواند یک روز کامل را دوام بیاورد.

یک نوت بوک گرد

M2 MacBook Air یک کامپیوتر خوب است. دارای طراحی عالی، عملکرد چشمگیر نسبت به قیمت، عمر باتری عالی و موارد دیگر است. این لپ‌تاپ یک مک سطح ابتدایی عالی و انتخابی عالی برای اکثر کاربران مک است.

منبع : makeuseof

5/5 - (2 امتیاز)
محسن دادار
نوشته شده توسط

محسن دادار

کارشناس سئو و تحلیل ارزهای دیجیتال ؛ علاقه مند به تکنولوژی و اخبار روز دنیای فناوری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس