بررسی Samsung Galaxy Watch 5 Pro: جنون باتری!

73
0
بررسی Samsung Galaxy Watch 5 Pro

سامسونگ یکی از مهم ترین تغییرات را در سری ساعت های هوشمند خود در سال گذشته انجام داد. گلکسی واچ 4 سیستم عامل تایزن سامسونگ را کنار گذاشت و به جای سیستم عامل Wear مجهز به اندروید. این بدان معناست که کاربران در نهایت می توانند برنامه های اندروید را دریافت کنند و در نهایت حتی از دستیار گوگل در ساعت های هوشمند خود استفاده کنند. بررسی Samsung Galaxy Watch 5 Pro را در ادامه بخوانید.

این شرکت معمولاً دو مدل جدید از ساعت هوشمند خود را عرضه می کند. این یک رویکرد متفاوت برای رویکرد مردمی مختلف برای ترکیب دارد. هیچ کجا به اندازه گلکسی واچ 5 پرو مشهود نیست. اگرچه مشخصات فنی آن مشابه گلکسی واچ 5 است، اما Pro برای افرادی است که سبک زندگی پرماجرا و فعالی دارند.

آیا این همه چیزی است که سامسونگ از آن می سازد؟ آیا می تواند همراه کاملی در ماجراجویی های پیاده روی، دوچرخه سواری و علاقه شما به کشف باشد؟ این سوالی است که در بررسی Galaxy Watch 5 Pro به آن پاسخ خواهیم داد.

گلکسی واچ 5 پرو یک ساعت هوشمند است که حضور خود را بر روی مچ دست شما اعلام می کند. این ساعت که فقط در اندازه 45 میلی متری موجود است، از ساعت هوشمند محتاطانه ای که زیر کاف (cuff) می لغزد فاصله زیادی دارد. بدنه تیتانیومی نه تنها بسیار بادوام است، بلکه ظاهری پیچیده به شما می دهد. اعتبارنامه دوام بیشتر با درجه مقاومت IP68 دستگاه در برابر آب و گرد و غبار و همچنین گواهی MIL-STD-810G آن پشتیبانی می شود. گلکسی واچ 5 پرو به دور از ظریف بودن است.

با ظاهر کلی زیبا و زیبا احساس می شود

بند ورزشی جدید D-Buckle در اینجا شایسته ذکر افتخار است. در هنگام استفاده طولانی مدت از ساعت، راحتی را بهبود می بخشد. این فقط نمونه دیگری از نحوه الهام گرفتن سامسونگ از راه حل های قدیمی است که برای ساعت های معمولی وجود داشته است تا تجربه ساعت هوشمند را ارتقا دهد.

متأسفانه، یکی از آن راه حل هایی که این شرکت قبلاً پذیرفته بود، اکنون درب را نشان داده است. همانطور که طرفداران گلکسی واچ نگران بودند، قاب چرخان فیزیکی در گلکسی واچ 5 پرو وجود ندارد. همچنین یک قاب منحنی داخلی ضخیم‌تر با عملکرد چرخشی دیجیتالی دریافت می‌کنید که هرگز با کلیک‌های رضایت‌ بخش و کنترل کاملی که قاب فیزیکی ارائه می‌دهد، عمل نمی‌کند.

بررسی Samsung Galaxy Watch 5 Pro
بررسی Samsung Galaxy Watch 5 Pro

این جست و جو مبتنی بر لمس به اندازه کافی خوب است اما می تواند بسیار بهتر باشد. در مواقعی، هنگام چرخش با سرعت و سرعت معین، کمی تأخیر وجود دارد. اگر بعد از ورزش عرق زیادی جمع شود، به همین سادگی نخواهد بود. این تنها یکی از ویژگی‌های حاشیه دیجیتال است، چیزی که کاربران Galaxy Watch Active با آن آشنا هستند.

علیرغم چشم انداز ناهموار، سامسونگ گزینه هایی برای شخصی سازی ظاهر گلکسی واچ 5 پرو شما با استفاده از باندها(bands) و صفحه های ساعت ارائه می دهد. این شرکت چندین صفحه ساعت جدید را با پیچیدگی های پیشرفته برای سهولت استفاده معرفی کرده است.

Galaxy Watch 5 Pro اساساً دارای مشخصات داخلی مشابه Galaxy Watch 4 است. این چیپست Exynos W920 با 1.5 گیگابایت رم با 16 گیگابایت حافظه داخلی همراه شده است. با توجه به نام “Pro” آن، می‌توان تصور کرد که حداقل رم و فضای ذخیره‌سازی بیشتری نسبت به گلکسی واچ 5 معمولی خواهد داشت، اما متأسفانه اینطور نیست.

با این وجود، دیدن هماهنگی کامل نرم افزار و سخت افزار بسیار خوب است. هنگام پیمایش در صفحه‌های متفاوت یا راه‌اندازی برنامه‌ها، به سختی تاخیری وجود دارد. ویژگی‌های ردیابی تناسب اندام به سرعت فعال می‌شوند و بلافاصله شروع به انجام کاری می‌کنند که قرار است انجام دهند. به جرات می توان گفت که این ساعت هوشمند را در بخش عملکرد کم نخواهید یافت.

اتحاد راحت بین One UI و Wear OS به خوبی کار می کند

One UI این دستگاه را به طور مشخص سامسونگ می کند در حالی که Wear OS سازگاری بی بدیلی با برنامه ها و Google Assistant را به ارمغان می آورد که اکثر کاربران قطعاً Bixby را با آن عوض می کنند. مراقب پشتیبانی ناوبری صوتی Google Maps باشید که قرار است اواخر امسال ارائه شود.

One UI Watch 4.5 ویژگی های دسترسی جدید و سفارشی سازی بیشتر را برای سایر عناصر بصری به ارمغان می آورد. حتی اگر گلکسی واچ 5 پرو را می توان با هر دستگاه اندرویدی دارای نسخه 8.0 یا بالاتر جفت کرد، باید از ساعت هوشمند با دستگاه گلکسی برای بهترین تجربه کاربری استفاده کنید. هیچ پشتیبانی از iOS وجود ندارد.

صفحه نمایش 1.4 اینچی Super AMOLED 450 x 450 گلکسی واچ 5 پرو کاملاً عالی است. همیشه وقتی صحبت از نمایشگرهای ساعت هوشمند سامسونگ به میان می‌آید، ایراد زیادی وجود ندارد و امسال نیز تفاوتی ندارد. همچنین برای دوام بیشتر توسط کریستال یاقوت کبود محافظت می شود. سامسونگ می گوید 60 درصد در مقایسه با گوریلا (Gorilla) گلس موجود در مدل های قبلی است. این گامی در مسیر درست است زیرا کاربران مجبور نخواهند بود نگران آسیب دیدن تصادفی نمایشگر باشند.

یکی از موارد مورد علاقه ما در مورد ساعت هوشمند این است که صفحه نمایش 1.4 اینچی OLED چگونه وضوح و پاسخ لمسی را ارائه می دهد.

بازخورد لمسی عالی نیز شایسته ذکر ویژه است

این به تنهایی باعث شد که به خاطر آن در اطراف ساعت حرکت کنیم و همچنین باعث می‌شود هنگام دریافت نوتیفیکیشن ها از Galaxy Fold 4 به عنوان یک افزونه برای آن، احساس آزاردهنده کمتری داشته باشیم زیرا اغلب اوقات تلفن ما در حالت بی‌صدا است و یا فقط در حین کار می‌لرزد.

رابط One UI Watch 4.5 یک تجربه نرم افزاری مستقل و استثنایی را ارائه می دهد. دسترسی به نوتیفیکیشن ها سریع و آسان با بازخورد لمسی عالی است. پیمایش و کشیدن انگشت روی رابط کاربری روان و سریع است. شبکه برنامه در پایین به راحتی قابل دسترسی و تنظیم مجدد است. برای دسترسی به تنظیمات سریع برای کارهای مهم مانند تنظیم روشنایی، اتصال به شبکه و فعال کردن حالت مزاحم نشوید، انگشت خود را از بالا بکشید.

ورودی‌های صفحه‌کلید جدیدی وجود دارد که هدف آن آسان‌تر کردن تجربه تایپ است. اگرچه کمک می کند، اما تایپ بر روی دستگاهی با صفحه نمایش 1.4 اینچی هرگز تجربه سرگرم کننده ای نخواهد بود. اگر می خواهید با استفاده از دستگاه متون سریع بگیرید، دیکته و دست خط مفیدتر خواهد بود.

امتیاز این مطلب
سهیل دهقانی
نوشته شده توسط

سهیل دهقانی

علاقه مند به فناوری و تکنولوژی های روز دنیا کارشناس سئو و تولید محتوا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس