برنامه پیش ‌فرض ایمیل ویندوز در حال تغییر است: اکنون چه کاری باید انجام دهید 

24
0
برنامه پیش ‌فرض ایمیل ویندوز

از زمان ویندوز 8، مایکروسافت یک برنامه ایمیل بدون مشکل اما کاربردی را به جای Windows Live Mail قدیمی تر ارسال کرده است. خیلی زود تغییر خواهد کرد. 

برنامه پست قدیمی در حال از بین رفتن است 

برنامه Mail هرگز نیروگاه ایمیلی نبود که کسانی که روز خود را در ایمیل دفن می کنند به آن نیاز دارند، اما روشی نسبتاً محکم برای اتصال چند اکانت ایمیل به یکدیگر در کامپیوتر شخصی ویندوزی بود. مشکلات خود را داشت، و شما قالب یا فیلترهای ایمیل قدرتمندی دریافت نکردید، اما اینها ویژگی هایی نیستند که کاربر ایمیل معمولی شما معمولاً به آن نیاز دارد. 

یک برنامه تقویم ساده اما محدود تر نیز در ویندوز موجود بود. بین این دو، شما از ابتدایی ‌ترین قابلیت‌ های ایمیل و تقویمی که نیاز بود بدون نصب برنامه‌های اضافی، داشتید. 

در حالی که در ابتدا قصد داشت آنها را در سال 2023 غروب کند، مایکروسافت به هر دو برنامه Mail و Calendar اجازه اجرای موقت داد. با این حال، این مدت کوتاه بود، زیرا شرکت اعلام کرد که هر دو برنامه برای همیشه در سال 2024 از بین خواهند رفت. 

به Outlook جدید سلام کنید 

خبر خوب این است که مایکروسافت به سادگی برنامه ها را بدون جایگزین کردن آنها حذف نمی کند. خبر بد این است که این راه‌حل جدید مزاحمت ‌هایی داخلی دارد که اپلیکیشن Mail قدیمی آن را نداشت. 

به جای برنامه های قدیمی Mail و Calendar، مایکروسافت اکنون مشتری جدید Outlook خود را ارسال می کند. این در اصل یک نسخه دسکتاپ از برنامه ایمیل Outlook با پشتیبانی از اکانت های بیشتر است. این مشکلی نیست. 

چیزی که حداقل در مقایسه با برنامه ایمیل قدیمی مشکل دارد، تبلیغاتی هست که در Outlook جدید تعبیه شده است. غیر از ثبت نام در مجموعه آفیس مایکروسافت 365 که دقیقاً ارزان نیست، اینها غیرفعال کردنی نمی باشند. 

برنامه های ایمیل جایگزین 

اگر نمی ‌خواهید از Outlook جدید استفاده نمایید، گزینه‌هایی در قالب کلاینت‌ های ایمیل شخص ثالث دارید، اما باید خودتان آن‌ها را نصب کنید. 

شما انتخاب های زیادی دارید. Thunderbird یک سرویس گیرنده ایمیل رایگان و منبع باز محبوب است، اما در حالی که قدرت زیادی ارائه می دهد، آنقدر که می تواند نرم نیست. Mailbird یک انتخاب زیباتر است، اما رایگان نمی باشد. برنامه eM Client به همان اندازه به Outlook رایگان نزدیک است، اما برخی از ویژگی ها نیاز به پرداخت دارند. 

این روزها، بسیاری از مردم حتی از یک برنامه اختصاصی برای ایمیل استفاده نمی کنند، در عوض به ایمیل وب سرویس هایی مانند جی میل متکی هستند. اگر کاربر ایمیل وب هستید یا عمدتاً از ایمیل در تلفن خود استفاده می کنید، احتمالاً تغییر مایکروسافت حتی برای شما ثبت نمی شود. 

گفتنی است، اگر به اپلیکیشن Mail داخلی متکی بوده‌اید، ممکن است از جایگزینی مایکروسافت راضی نباشید. اگر می خواهید مدتی را صرف امتحان گزینه های جایگزین کنید، گزینه های بالا را پیشنهاد می کنیم.  

امتیاز این مطلب
سهیل دهقانی
نوشته شده توسط

سهیل دهقانی

علاقه مند به فناوری و تکنولوژی های روز دنیا کارشناس سئو و تولید محتوا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس