بلاک مخاطبین یا ایجاد محدودیت برای مخاطبین اینستاگرام : زمانی که باید از هر گزینه حریم خصوصی استفاده کنید

84
0
بلاک مخاطبین یا ایجاد محدودیت برای مخاطبین اینستاگرام

ویژگی محدود کردن گزینه ظریف تری برای بلاک کردن در اینستاگرام است. در اینجا تفاوت بین ویژگی ها است. بلاک مخاطبین یا ایجاد محدودیت برای مخاطبین اینستاگرام کدام بهتر است؟

بلاک کردن شخصی در اینستاگرام راه خوبی برای کنترل تعاملات خود در برنامه رسانه های اجتماعی است، اما بلاک کردن شخصی که در زندگی واقعی می شناسید می تواند کار را بسیار ناخوشایند کند. پس از همه، آنها می دانند که شما آنها را بلاک کرده اید.

خوشبختانه، ویژگی Restrict اینستاگرام به شما کمک می‌کند از این موقعیت‌های ناخوشایند اجتناب کنید. این مقاله به شما کمک می‌کند تا بفهمید که عملکردهای Block و Restrict در اینستاگرام چه می‌کنند و تفاوت آن‌ها چگونه است تا بتوانید تصمیم بگیرید که بهترین گزینه در هنگام اجتناب از شخصی کدام است.

محدود کردن شخصی در اینستاگرام چه کاری انجام می دهد؟

بلاک مخاطبین یا ایجاد محدودیت برای مخاطبین اینستاگرام
بلاک مخاطبین یا ایجاد محدودیت برای مخاطبین اینستاگرام

ما می دانیم که مسدود (بلاک) کردن چه کاری انجام می دهد – مانع از تعامل شخصی با شما در اینستاگرام و مشاهده پست های شما می شود. اما محدودیت شخصی در اینستاگرام به چه معناست و وقتی یک اکانت کاربری را محدود می کنید چه اتفاقی می افتد؟

به بیان ساده، به شما کمک می کند از تعاملات ناخواسته با سایر کاربران بدون هشدار دادن به آنها جلوگیری کنید. محدودیت در اینستاگرام که به عنوان یک ویژگی ضد قلدری معرفی شده است، با محدود کردن تعداد اکانت ‌های محدود شده که می‌توانند در پروفایل شما پست کنند، کنترل بیشتری بر روی نظراتی که هم شما و هم دنبال کنندگانتان در پست‌هایتان می‌بینید، به شما می‌دهد.

این با بی صدا کردن و بلاک کردن شخصی در اینستاگرام متفاوت است. وقتی شخصی را محدود می کنید، نظرات و پیام های او از پروفایل شما پنهان می شود. مانند این است که کاربر محدود شده را پشت یک پنجره حفظ حریم خصوصی نگه دارید، جایی که می تواند شما را ببیند، اما نمی تواند دقیقاً به طور معمول با شما تعامل داشته باشد، و متوجه نمی شود که این مورد است.

این ابزار هنگام برخورد با قلدرهای مکرر که نظرات منفی در پست های اینستاگرام شما می گذارند و ممکن است در پیام های دایرکت شما را مورد آزار و اذیت قرار دهند، مفید است. آن را به عنوان یک بلاک نرم در نظر بگیرید – یک نسخه کم رنگ که قابلیت های مشابه را ارائه می دهد، اما به شیوه ای محدود.

مسدود کردن (Block) در مقابل محدودیت (Restrict) در اینستاگرام: چگونه بر دسترسی به پروفایل شما تأثیر می گذارد

وقتی شخصی را بلاک می کنید، پروفایل اینستاگرام شما از او پنهان می شود. اگر بگردند نمی توانند آن را پیدا کنند. این بدان معناست که آنها به پست‌ها، داستان‌ها و اطلاعات پروفایل شما دسترسی نخواهند داشت مگر اینکه از طریق پروفایل دیگری که مسدود نکرده‌اید به پروفایل شما دسترسی داشته باشند.

اگر نگران این هستید که پست‌های اینستاگرام فردی دستورالعمل‌های انجمن را نقض می‌کند، می‌توانید پروفایل او را قبل از مسدود کردن آن در اینستاگرام گزارش دهید.

وقتی شخصی را محدود می‌کنید، از نظر نمایان بودن پروفایل و پست‌های شما، تغییرات زیادی روی او ایجاد نمی‌شود. آن‌ها همچنان می‌توانند داستان‌ها و فید شما را مشاهده کنند و شما می‌توانید داستان‌های آن‌ها را ببینید. در حالی که راه‌هایی برای تشخیص اینکه در اینستاگرام بلاک شده‌اید وجود دارد، تشخیص اینکه آیا محدود شده‌اید بسیار سخت ‌تر است.

مسدود کردن (Block ) در مقابل محدود کردن (Restrict): تأثیر بر نظرات

مسدود(بلاک) کردن شخصی مانع از آن می شود که آنها نتوانند روی پست های شما نظر دهند. اما وقتی آنها را محدود می کنید، هر دو می توانید روی پست های یکدیگر نظر بدهید. تفاوت در این است که نظراتی که توسط شخصی که محدود کرده اید، فقط برای او قابل مشاهده است و نه هیچ کس دیگری.

به عبارت دیگر، آنها نمی دانند که فعالیت آنها محدود شده است. در اصل، آنها همچنان از توانایی اظهار نظر در مورد پست های شما لذت خواهند برد، بدون اینکه این نظرات بر شما یا سایر دنبال کنندگان تأثیر بگذارد. در مورد نظرات شما در مورد پست های آنها، چیزی تغییر نمی کند. آنها همچنان می توانند آنها را ببینند.

نظرات سمی می تواند باعث آسیب روحی و روانی شود. اگر می خواهید از یک تجربه صلح آمیز آنلاین لذت ببرید، نظرات سمی را در رسانه های اجتماعی فیلتر کنید.

نحوه مشاهده نظرات محدود

نظرات شخص محدود شده همراه با دیگران در زیر پست شما اما در یک پیام محافظت شده ظاهر می شود. هنگامی که آنها در مورد پست شما نظر می دهند، نوتیفیکیشنی دریافت نمی کنید، بنابراین فقط با باز کردن پست و رفتن به بخش نظرات می توانید نظرات آنها را مشاهده کنید.

برای مشاهده نظر، روی مشاهده نظر کلیک کنید. سپس می توانید آن را تأیید یا حذف کنید. اگر آن را تأیید کنید، برای همه قابل مشاهده خواهد بود، مانند بقیه نظرات. اگر آن را حذف کنید، نه شما و نه شخص محدود شده نمی توانید آن را ببینید.

در هر صورت، آنها از اقدامی که انجام داده اید مطلع نخواهند شد.

مسدود کردن در مقابل محدود کردن: چگونه بر پیام‌ها تأثیر می‌گذارد

وقتی شخصی را در اینستاگرام بلاک می کنید، نمی توانید به یکدیگر پیام بدهید. اما زمانی که یک اکانت کاربری را محدود می کنید، متفاوت عمل می کند.

در اینجا پیامدها وجود دارد:

. یک فرد محدود می تواند به شما پیام دهد. با این حال، پیام های آنها در پوشه Requests می رسد.

. وقتی به شما پیام می دهند، نوتیفیکیشن دریافت نخواهید کرد. فقط در صورتی می توانید پیام های آنها را ببینید که درخواست های پیام خود را به صورت دستی مشاهده کنید.

. اگر پیام آنها را مشاهده کنید، از متن “دیده شده” در چت مطلع نخواهند شد. این بدان معنی است که آنها متوجه نمی شوند که شما پیام را خوانده اید.

اگر خود را در یک چت گروهی با شخصی که محدود کرده اید پیدا کردید، اینستاگرام به شما هشدار می دهد که پیام های یک اکانت کاربری محدود را مشاهده خواهید کرد. سپس می توانید انتخاب کنید که گروه را ترک کنید یا بمانید.

برای پاسخ دادن به پیام شخص محدود شده، روی Unrestrict در پایین صفحه کلیک کنید. همچنین می توانید حذف را انتخاب کنید تا از شر پیام خلاص شوید. اگر نمی‌خواهید بیشتر با آن شخص ارتباط برقرار کنید، روی Block کلیک کنید.

تفاوت های دیگر بین مسدود کردن و محدود کردن شخصی در اینستاگرام

بلاک مخاطبین یا ایجاد محدودیت برای مخاطبین اینستاگرام
بلاک مخاطبین یا ایجاد محدودیت برای مخاطبین اینستاگرام

تفاوت های دیگری نیز بین بلاک کردن و محدود کردن اینستاگرام وجود دارد. این برای مشاهده فعالیت استاتوس (وضعیت)، تگ ‌ها، منشن‌ها و نوتیفیکیشن‌ها اعمال می‌شود. درست مانند گزینه block، وقتی شخصی را محدود می کنید، دیگر نمی توانید وضعیت فعال یکدیگر را ببینید، بنابراین نمی دانید آخرین بار چه زمانی آنلاین بوده است و بالعکس.

شخصی را که بلاک کرده اید نمی تواند شما را منشن یا تگ کند. در واقع، بلاک ها انواع تعاملات را حذف می کنند، بنابراین به شما اطلاع داده نمی شود. با این حال، شخصی را که محدود کرده‌اید، می‌تواند شما را تگ کند — اگرچه به شما اطلاع داده نمی‌شود. تنها استثنا این است که محدودیت‌هایی در مورد اینکه چه کسی می‌تواند شما را در تنظیمات اینستاگرام تگ کند – مانند افرادی که دنبال می‌کنید یا اصلاً هیچ‌کس را ندارید، قرار داده باشید.

در این موارد، اکانتی که محدود کرده‌اید، نمی‌تواند شما را تگ کند. متأسفانه، زمانی که شما را منشن کنند به شما اطلاع داده می شود. این بدان معناست که عملکرد محدود اینستاگرام با ذکر نام کار نمی کند.

مسدود کردن در مقابل محدود کردن: آیا فرد تحت تاثیر می داند؟

هیچ راه مستقیمی برای دانستن اینکه آیا کسی شما را بلاک کرده است وجود ندارد. با این حال، راه‌هایی وجود دارد که می‌توانید آن را پیدا کنید، مانند جستجوی پروفایل آنها. اگر نمی توانید آن را در اینستاگرام پیدا کنید، حتی اگر می دانید که پروفایل آنها فعال است، می دانید که آنها شما را بلاک کرده اند.

اگرچه این مورد در مورد ویژگی Restrict صدق نمی کند. یک فرد محدود هرگز نمی داند که آیا محدود شده است یا خیر. همه چیز در نهایت عادی به نظر می رسد زیرا آنها همچنان می توانند روی پست های شما نظر دهند، برای شما پیام ارسال کنند و پروفایل شما را مانند یک کاربر دیگر مشاهده کنند. تفاوت فقط در پایان شماست.

اگر با قلدرها سر و کار دارید، محدود کردن آنها بهترین راه برای مقابله با آنها نیست زیرا هنوز هم می توانند به شما دسترسی پیدا کنند. در عوض، می توانید پروفایل های رسانه های اجتماعی خود را از زورگویان پنهان کنید تا از تماس آنها با شما جلوگیری کنید.

نحوه بلاک کردن شخصی در اینستاگرام

برای مسدود کردن یک کاربر، به پروفایل او بروید، روی نماد سه نقطه در سمت راست بالای صفحه کلیک کنید و Block را انتخاب کنید.

همچنین می توانید به پروفایل خود > تنظیمات > حریم خصوصی > اکانت های مسدود شده > آیکون پلاس (your profile > Settings > Privacy > Blocked accounts > plus icon) بروید. نام اکانت کاربری آنها را در کادر جستجو وارد کنید و روی دکمه Block در کنار آن کلیک کنید.

چگونه شخصی را در اینستاگرام محدود کنیم؟

سه روش برای محدود کردن افراد در اینستاگرام وجود دارد:

. مستقیما از نظرات

. از طریق تنظیمات اکانت کاربری خود

. از پروفایلشون

در زیر هر یک از این روش ها را توضیح می دهیم:

چگونه یک کاربر را از نظرات خود محدود کنیم

در گوشی اندرویدی، مراحل زیر را دنبال کنید:

روی نظر شخصی که می‌خواهید محدود کنید کلیک کنید و نگه دارید.

روی آیکون اطلاعات (یک علامت تعجب در یک حباب) در بالا و سپس دکمه محدود (Restrict) کردن کلیک کنید.

در iOS، این مراحل را دنبال کنید:

روی کامنت به سمت چپ بکشید.

روی آیکون اطلاعات (یک علامت تعجب در یک حباب) و سپس Restrict کلیک کنید.

چگونه یک کاربر را از تنظیمات خود محدود کنید

برای محدود کردن کاربر از تنظیمات اکانت خود، می توانید این مراحل را دنبال کنید:

به پروفایل خود بروید و روی آیکون منوی سه نوار در گوشه سمت راست بالا کلیک کنید.

به تنظیمات > حریم خصوصی > حساب های محدود شده (Settings > Privacy > Restricted accounts) بروید.

اکنون اکانتی را که می‌خواهید محدود کنید جستجو کنید، سپس روی دکمه Restrict در کنار اکانت انتخابی کلیک کنید.

چگونه یک کاربر را از پروفایل خود محدود کنیم

همچنین می توانید یک اکانت کاربری را با استفاده از صفحه پروفایل آنها محدود کنید.

برای انجام این کار؛ این موارد را دنبال کنید:

به پروفایل اینستاگرامی که می خواهید محدود کنید بروید.

روی منوی سه نقطه در گوشه سمت راست بالا کلیک کنید.

Restrict را انتخاب کنید.

از کدام عملکرد برای دوری از افراد استفاده کنید

تصمیم شما برای مسدود کردن یا محدود کردن شخصی در اینستاگرام به دلایل شما و میزان دسترسی شما به پروفایل خود بستگی دارد. اگر نمی خواهید آنها به هیچ وجه با شما تعامل داشته باشند یا اصلاً چیزی را در پروفایل شما ببینند، باید آنها را مسدود کنید.

فقط مطمئن شوید که با آنها مشکلی ندارید زیرا می دانید که آنها مسدود شده اند. اگر می‌خواهید از کسی دوری کنید بدون اینکه او بداند، محدود کردن بهترین گزینه است.

امتیاز این مطلب
سهیل دهقانی
نوشته شده توسط

سهیل دهقانی

علاقه مند به فناوری و تکنولوژی های روز دنیا کارشناس سئو و تولید محتوا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس