بهترین بازی‌های PS4 برای تجربه در 2022

125
0
بهترین بازی‌های PS4 برای تجربه در 2022

علیرغم عرضه‌ی PS5 کنسول نسل هشتم سونی کماکان با قدرت به فروش خود ادامه می‌دهد. PS4 با فروش بالای 100 میلیون نسخه‌ای بخش عمده‌ای از بازار هنرصنعت بازی‌های ویدئویی را در دست گرفته است و در آینده‌ی نزدیک پشتیبانی از آن ادامه خواهد داشت. با توجه به این تفاسیر در این مقاله قرار است به بهترین بازی‌های PS4 برای تجربه در 2022 بپردازیم. با اول نیوز همراه باشید.

 

بهترین بازی‌های PS4 برای تجربه در 2022

Days Gone

بازی زامبی‌محور استودیو بند سونی علیرغم استقبال گسترده‌ی بازی‌بازان مورد بی مهری شدید منتقدان قرار گرفت. از جمله دلایل امتیازات پایین بازی می‌شود به مشکلات فنی هنگام عرضه اشاره کرد. آن مشکلات خیلی وقت است که برطرف شده‌اند و Days Gone در حال حاضر بهترین تجربه‌ی ممکن را ارائه می‌دهد. اگر به دنبال یک بازی زامبی‌محور جهان‌باز با داستان درگیر کننده، گیم پلی جذاب و گرافیک چشم‌نواز می‌گردید، این بازی ارزشمند را از دست ندهید.

 

بهترین بازی‌های PS4 برای تجربه در 2022

Death Stranding Director’s Cut

جدیدترین ساخته‌ی استاد کوجیما به دوران پساآخرالزمانی می‌پردازد. جایی که جوامع از هم پاشیده شده‌اند و شما می‌بایست با رساندن محموله‌هایی این از هم گسیختگی را برطرف سازید. در خلال تجربه‌ی بیش از 40 ساعته‌ی دث استرندینگ با گیم پلی درگیر کننده و داستانی گیرا طرف خواهید شد که کنایه‌های سیاسی و اجتماعی جالبی دارد. استاد هیدئو کوجیما به ارائه‌ی داستان‌های پیچیده و چند لایه شناخته می‌شوند و ساخته‌ی اخیر ایشان نیز از این قاعده مستثنی نیست. پیشنهاد ما این است که به صحبت‌های سطحی دیگران که این بازی ارزشمند را شبیه‌ساز پیاده‌روی یا کولبری خطاب می‌کنند اهمیتی ندهید و خودتان را از یک تجربه‌ی ناب محروم نسازید.

 

بهترین بازی‌های PS4 برای تجربه در 2022

The Last Guardian

آخرین ساخته‌ی استاد فامیتو اوئدا ابتدا قرار بود برای کنسول نسل هفتمی سونی یعنی PS3 عرضه شود. ولی تأخیرهای مکرر مانع این مهم شدند. نهایتاََ با حمایت‌های همه جانبه‌ی مدیران سونی این بازی هنرمندانه برای PS4 عرضه شد تا ما شاهد متفاوت‌ترین بازی نسل هشتم باشیم. تجربه‌ی این بازی فوق‌العاده منحصر به فرد است و در خلال گیم پلی شما می‌بایست یک موجود زنده که به مانند حیوان خانگی رفتار می‌کند را هدایت کنید. این موجود دوست داشتنی برای خود احساس دارد و زنده بودن آن را درک خواهید کرد. اگر به دنبال تجربه‌ای هنری و متفاوت می‌گردید که تا مدت‌ها از خاطرتان نرود، The Last Guardian را به شما پیشنهاد می‌کنیم. عنوانی که مشابهش را در هیچ مدیوم دیگری نخواهید یافت و انحصاری کامل PS4 است.

 

بهترین بازی‌های PS4 برای تجربه در 2022

Gravity Rush 2

یکی دیگر از عناوین متفاوت و شگفت‌انگیز PS4 چیزی نیست جز Gravity Rush 2. نسخه‌ی نخست این بازی سابقاً برای PS Vita عرضه شده بود و در ادامه ریمستر آن راهی PS4 شد. این مجموعه‌ی جذاب داستان دختری به نام کت را دنبال می‌کند که حافظه‌ی خود را از دست داده و به واسطه‌ی گربه‌ای عجیب قدرت‌های کنترل جاذبه را به دست می‌آورد. این قدرت‌ها رفته رفته گسترش می‌یابند و کت نیز حافظه‌ی از دست رفته‌اش را باز می‌یابد. بازی Gravity Rush 2 داستان و گیم پلی جذاب را در کنار هم ارائه می‌دهد و به همراه موسیقی و کیفیت بصری هنری تا مدت‌ها در ذهنتان نقش خواهد بست. تجربه‌ی بکر و متفاوت Gravity Rush 2 را از دست ندهید.

 

Ratchet & Clank

راچت و کلانک فرانچایزی با سابقه روی پلی استیشن به شمار می‌رود. فرانچایزی که از دوران PS2 تا PS5 همواره همراه پلی استیشن بوده است. نسل هشتم نیز از این فرانچایز محبوب بی نصیب نبود. و کاربران PS4 می‌توانند از Ratchet & Clank نهایت لذت را ببرند. این بازی در اصل بازآفرینی مجموعه است و داستان شماره‌ی نخست را بازتعریف می‌کند. شایان ذکر است که انیمشینی به همین نام نیز عرضه شده است که می‌توانید در کنار تجربه‌ی بازی به تماشای آن بپردازید و لذت خود را دو چندان کنید. اگر به بازی‌های سکوبازی علاقه دارید بازی Ratchet & Clank شما را خشنود خواهد کرد.

 

Ghost of Tsushima Director’s Cut

2020 سال طلایی برای PS4 بود و شاهد عرضه‌ی چندین بازی بزرگ برای این کنسول بودیم. یکی از آن عناوین بازی ارزشمند Ghost of Tsushima می‌باشد که داستان جین ساکای را تعریف می‌کند. جین ساکای سامورائی بخت برگشته‌ای است که هنگام حمله‌ی مغول‌ها به جزیره‌ی سوشیمای ژاپن حسابی مجروح می‌شود و به نوعی از مرگ بازمی‌گردد. شبح سوشیما یک اکشن-ماجراجویی نفس‌گیر است که عناصر هک اند اسلش را با مخفی‌کاری ترکیب کرده و گیم پلی منحصر به فردی را ارائه می‌دهد. گیم پلی جذابی که کاوش، مبارزه و چالش را به همراه دارد. بازی Ghost of Tsushima مایه‌ی افتخار کنسول نسل هشتم سونی می‌باشد. کیفیت بصری این بازی هوش از سرتان می‌پراند و محو فضای چشم‌نواز آن خواهید شد. همه‌ی این‌ها را اضافه کنید به موسیقی روح نواز و داستان درگیر کننده که تا پایان شما را مشتاق نگه می‌دارد. داستانی که با پایان‌بندی خود احساساتتان را قلقلک خواهد داد.

 

Marvel’s Spider-Man

طرفداران مرد عنکبوتی بهترین تجربه‌ی ممکن را فقط در پلتفرم‌های پلی استیشن خواهند یافت. بالأخره پس از سال‌ها اینسومنیاک توانست یک تجربه‌ی دلچسب از این شخصیت محبوب را به بازی دوستان ارائه دهد. این بازی به همراه دنباله‌ی فرعی مایلز مورالس طرفداران مرد عنکبوتی را حسابی سرگرم خواهند کرد. تقریباً همه‌ی دشمنان اصلی مرد عنکبوتی در این بازی گرد آمده‌اند تا تجربه‌ای فراموش نشدنی را شکل دهند. شایان ذکر است که این بازی 3 DLC بزرگ نیز دریافت کرده است که داستان را بسط و گسترش می‌دهند. هر چند که تجربه‌ی بازی بدون DLCها نیز فوق‌العاده لذت‌بخش و سرگرم‌کننده است.

 

بهترین بازی‌های PS4 برای تجربه در 2022

Horizon Forbidden West

دنباله‌ی یکی از بهترین عناوین سال 2017 چند وقتی است که عرضه شده است. Horizon Forbidden West داستان «الوی» را در منطقه‌ی جدید دنبال می‌کند. شخصیت اصلی بازی اکنون به منطقه‌ی جدیدی وارد شده است. منطقه‌ای که دشمنان و تهدیدهای خاص خود را دارد. این بازی اکشن-ماجراجویی-نقش‌آفرینی با تقویت نقاط قوت بازی نخست تجربه‌ای کامل را ارائه می‌دهد. کیفیت بصری بازی سخت‌افزار قدرتمند PS4 را به چالش می‌کشد و بهترین تجربه‌ی ممکن را ارائه می‌دهد. اگر بازی نخست را دوست داشته‌اید قطعاََ شیفته‌ی Horizon Forbidden West خواهید شد. بنابراین تجربه‌ی آن را از دست ندهید.

 

بهترین بازی‌های PS4 برای تجربه در 2022

Final Fantasy 7 Remake

بازسازی یکی از بهترین نقش‌آفرینی‌های تاریخ روی پلی استیشن می‌درخشد. فاینال فانتزی 7 به عقیده‌ی خیلی‌ها بهترین نقش‌آفرینی و بازی تاریخ است. گرافیک شگفت‌انگیز بازی شما را دیوانه خواهد کرد و موسیقی گوش نواز آن شما را وارد جهانی دیگر خواهد ساخت. همه‌ی این‌ها بدون گیم پلی چالش برانگیز و سرگرم‌کننده یک چیزی کم داشت. و البته که داستان همچون نسخه‌ی اصلی بی همتاست و شما را ساعت‌ها درگیر خواهد کرد. شایان ذکر است که DLC داستانی هم برای این بازی عرضه شده که تجربه‌ی آن خالی از لطف نخواهد بود.

 

گرن توریسمو 7

Gran Turismo 7

طرفداران گرن توریسمو برای دریافت یک نسخه‌ی درخور می‌بایست یک نسل منتظر می‌ماندند. و خوشبختانه این انتظار اکنون به پایان رسیده است. گرن توریسمو 7 بهترین تجربه‌ی این فرانچایز با سابقه را ارائه می‌دهد. از بخش کمپین مفصل گرفته تا جزئیات شگفت‌انگیز و فوق‌العاده، از بخش آنلاین گرفته تا بخش شخصی‌سازی ماشین‌های سوپر اسپورت که تا ساعت‌ها شما را سرگرم خواهد کرد. گرن توریسمو 7 بهترین بازی ماشین سواری در پلی استیشن است. شایان ذکر است که این بازی مشابه فورزا هورایزون نیست و گیم پلی شبیه‌ساز واقعی رانندگی را ارائه می‌دهد. همچنین برای تجربه‌ی آن نیازمند اتصال دائمی اینترنت می‌باشید.

خب دوستان نظرتان درباره‌ی فهرست بهترین بازی‌های PS4 برای تجربه در 2022 چیست؟ کدام بازی را تجربه کرده‌اید؟ جای کدام بازی در فهرست ما خالی است؟ لطفاً در بخش نظرات با ما در میان بگذارید.

امتیاز این مطلب
رضا خلف چعباوی
نوشته شده توسط

رضا خلف چعباوی

به نام خدا - سلام، رضا هستم؛ بالای 12 ساله که در این حوزه فعالیت می‌کنم. افتخار نویسندگی و سابقه‌ی مدیریت در سایت‌های بزرگ ایران رو دارم. مخلص همگی 🌹❤🌹 ایمیل کاری: [email protected]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس