بهترین بازی‌های ایکس‌ باکس برای تجربه در سال 2022

70
0
بهترین بازی‌های ایکس‌ باکس برای تجربه در سال 2022

در مقاله‌ی قبلی به بهترین بازی‌های PS4 برای تجربه در سال 2022 پرداختیم و در این مقاله تصمیم گرفتیم به بهترین بازی‌های ایکس‌ باکس بپردازیم. بازی‌هایی که در ادامه معرفی خواهیم کرد قابل تجربه روی ایکس باکس سری ایکس، ایکس باکس سری اس، ایکس باکس وان و PC می‌باشند. در ادامه برای با خبر شدن از بهترین بازی‌های ایکس‌ باکس برای تجربه در سال 2022 با اول نیوز همراه شوید.

 

بهترین بازی‌های ایکس‌ باکس برای تجربه در سال 2022

Gears 5

بازی گیرز 5 پنجمین نسخه از فرانچایز پرطرفدار Gears of War است. پس از یک سه‌گانه‌ی قدرتمند توسط اپیک گیمز ما شاهد 2 دنباله‌ی نسبتاََ متوسط بودیم. و حال با شماره‌ی پنجم اوضاع بهبود پیدا کرده و سازندگان اثر به مراتب بهتری را آماده کرده‌اند. بازی Gears 5 وقایع نسخه‌ی پیشین را دنبال می‌کند و سرگذشت کیت دیاز و دوستان را تعریف می‌کند. کیفیت بهتر، داستان جذاب‌تر و گیم پلی حرفه‌ای‌تر انتظارتان را می‌کشند. بنابراین اگر طرفدار عناوین شوتر سوم شخص هستید، گیرز 5 را از دست ندهید.

 

بهترین بازی‌های ایکس‌ باکس برای تجربه در سال 2022

Halo: The Master Chief Collection

ایکس‌ باکس به نوعی با نام هیلو گره خورده است. این فرانچایز بزرگ کنسول ایکس باکس اورجینال را از شکستی بزرگ نجات داد. برای این‌که ماجرای مستر چیف را به صورت یکجا و کامل تجربه کنید، Halo: The Master Chief Collection بهترین و کامل‌ترین انتخاب ممکن است. این کالکشن ارزشمند مشتمل بر 5 شماره‌ی اصلی و چند شماره‌ی فرعی می‌باشد که هر کدام تا ساعت‌ها شما را سرگرم خواهند کرد. هیلو به عقیده‌ی خیلی‌ها بهترین و لذت‌بخش‌ترین گان‌پلی ممکن را ارائه می‌دهد. طرفداران شوتر اول شخص به هیچ‌وجه نباید این کالکشن ارزشمند را از دست بدهند.

 

بهترین بازی‌های ایکس‌ باکس برای تجربه در سال 2022

Halo Infinite

هیلو بی‌کران جدیدترین نسخه از فرانچایز پرافتخار هیلو می‌باشد. عنوانی که قرار بود هم‌زمان با کنسول‌های نسل نهم مایکروسافت عرضه شود ولی تأخیر خورد تا عملکرد بهتری برای ارائه داشته باشد. نسخه‌ی نهایی بازی هم‌اکنون در دسترس است و علیرغم کاستی‌ها تجربه‌ای قابل قبول را ارائه می‌دهد. ماجراجویی جدید مستر چیف بزرگ‌ترین کمپین داستانی را در تاریخ مجموعه ارائه می‌دهد و زمزمه‌های بسته‌ی گسترش دهنده‌ی داستانی نیز به گوش می‌خورد. شایان ذکر است که Halo Infinite مثل همیشه دارای بخش آنلاین و چندنفره نیز می‌باشد که بازی‌بازان به طور رایگان می‌توانند به تجربه‌ی آن مشغول شوند. فصل جدید بخش آنلاین هیلو بی‌کران اخیراََ آغاز شده بنابراین دست بجنبانید.

 

Forza Horizon 5

فورزا هورایزون بدون شک بهترین تجربه‌ی ماشین سواری آرکید را در هنرصنعت ارائه می‌دهد. جدیدترین نسخه از این مجموعه نیز فورزا هورایزون 5 است که در مکزیک جریان دارد. سازندگان مثل همیشه با دقتی مثال‌زدنی محیط بازی را طراحی کرده‌اند و با تعبیه‌ی چالش‌های لذت‌بخش بهترین تجربه‌ی ممکن را ارائه می‌دهند. بازی فورزا هورایزون 5 برای کنسول‌های ایکس باکس و PC در دسترس است. همچنین کاربران گیم پس مطابق سایر انحصاری‌های مایکروسافت به رايگان از تجربه‌ی بازی لذت خواهند برد. بنابراین تجربه‌ی بهترین ماشین سواری آرکید را از دست ندهید.

 

Ori

مجموعه‌ی Ori یک شاهکار هنری به تمام معناست. Ori and the Will of the Wisps و Ori and the Blind Forest علاوه بر این‌که چشمان شما را جادو می‌کنند، با ارائه‌ی یک گیم پلی لذت‌بخش شما را میخکوب خواهند کرد. البته که نباید از داستان احساسی بازی نیز غافل شد. سازندگان با استعداد در Moon Studios با ساخت این شاهکارهای دوست داشتنی انتظار را برای طرفداران سخت کرده‌اند. بازی بعدی این استودیوی کاربلد برخلافِ این عناوین 3 بعدی خواهد بود.

 

Psychonauts 2

دنباله‌ی بازی منحصر به فرد PS2 پس از سال‌ها انتظار عرضه شد. و به قدری فوق‌العاده ظاهر شد که در بین بهترین بازی‌های سال قرار گرفت. این اکشن-ماجراجویی جذاب به مسائل سلامت روان می‌پردازد و با گرافیک کارتونی خود مفاهیم عمیقی را ارائه می‌دهد. شایان ذکر است که این سکوبازی جذاب برخلافِ سایر عناوینی که در این فهرست قرار گرفته‌اند برای کنسول‌های پلی‌ استیشن نیز در دسترس است. از این حیث افراد بیش‌تری می‌توانند به تجربه‌ی شاهکار جدید استاد تیم شیفر بپردازند.

 

Sunset Overdrive

شاید برای شما جالب باشد که استودیوی داخلی پلی استیشن سابقاً یک انحصاری برای ایکس‌ باکس ساخته است. بله Sunset Overdrive دستپخت تیم با استعداد اینسومنیاک گیمز است. این استودیوی با استعداد همه‌ی هنر خود را برای طراحی این بازی زامبی‌محور گذاشت و عنوانی سراسر لذت و هیجان خلق کرد. بازی Sunset Overdrive با رنگ‌بندی شاد و گیم پلی مفرح شما را تا ساعت‌ها پای تلویزیون میخکوب می‌کند. عنوانی که صرفاً برای لذت بردن ساخته شده و در زمینه‌ی داستانی حرفی برای گفتن ندارد. هر چه نباشد هدف اول بازی‌های ویدئویی سرگرمی است نه مضامين عمیق فلسفی!

 

بهترین بازی‌های ایکس‌ باکس برای تجربه در سال 2022

Quantum Break

ایده‌ی جاه‌طلبانه‌‌ی رمدی و شخص سم لیک برای ادغام سریال‌های تلویزیونی با بازی‌های ویدئویی جواب نداد. بازی منحصر به فرد Quantum Break داستان علمی‌-تخیلی جالبی داشت که در قالب سریال‌های کوتاه تعریف می‌شدند. این موضوع منجر به درهم ریختگی و مشکلات روایی شد و وضعیت اسفناک فنی بازی بر وخامت اوضاع افزود. با تمام این‌ها بازی Quantum Break عنوان ارزشمند و منحصر به فردی است که نباید آن را از دست داد. تلاش سازندگان قابل ستایش است، هر چند که به شکست بزرگی منتج شد. شایان ذکر است که تلاش سازندگان در ادامه و با ساخت بازی Control تکمیل شد. استودیوی رمدی از اشتباهات کوانتوم بریک درس گرفت و کنترل را به عنوانی جذاب و سرگرم کننده بدل کرد. بد نیست پس از تجربه‌ی Quantum Break به سراغ Control بروید. چرا که جهان آن‌ها بی ارتباط نیست.

 

Killer Instinct

بازی Killer Instinct عنوانی با سابقه در سبک مبارزه‌ای است. منتهی به دلیل غیبت طولانی مدت اندکی به دست فراموشی سپرده شده بود که خوشبختانه مایکروسافت اوایل نسل هشتم آن را احیا کرد. بازی Killer Instinct تجربه‌ای تازه و بدیع در سبک مبارزه‌ای ارائه می‌دهد. درست است که سیاست‌های پول پرستانه‌ی مایکروسافت در ابتدا به موفقیت بازی ضربه زد ولی اکنون می‌توانید تنها با خرید اشتراک گیم پس به نسخه‌ی کامل این بازی ارزشمند دسترسی پیدا کنید. اگر طرفدار بازی‌های مبارزه‌ای خشن همچون مورتال کامبت هستید، Killer Instinct مناسب شما خواهد بود و از تجربه‌ی آن لذت خواهید برد. جا دارد اشاره کنیم وجود حالت‌های مختلف بازی بر ارزش تجربه‌ی این اثر افزوده است. و به این زودی از تجربه‌ی آن خسته نخواهید شد.

 

بهترین بازی‌های ایکس‌ باکس برای تجربه در سال 2022

Yakuza: Like a Dragon

قرار نیست که فقط به بازی‌های انحصاری و داخلی مایکروسافت بپردازیم، برای حسن ختام سراغ فرانچایز محبوب یاکوزا رفتیم. یاکوزا 7 معروف به Yakuza: Like a Dragon در بازار غرب، یک تغییر سبک اساسی به خود دیده است. دیگر خبری از گیم پلی beat me up همیشگی نیست و با یک JRPG تمام عیار طرف هستیم. اما اصلاََ وحشت نکنید، این موضوع از جذابیت‌های مجموعه نکاسته و کماکان با عنوانی سرگرم کننده طرف هستیم که خون یاکوزا در رگ‌هایش جریان دارد.

با توجه به پایان یافتن داستان کازوما در نسخه‌ی ششم، شخصیت‌ اصلی بازی در یاکوزا 7 تغییر کرده است. موضوعی که در ابتدا توی ذوق می‌زند ولی رفته رفته قابل تحمل می‌شود و کیفیت کلی اثر رضایت بخش است. یاکوزا 7 طبق رسم فرانچایز داستان درگیر کننده و چند لایه را در کنار شوخی‌های جالب سری ارائه می‌دهد. گیم پلی JRPG بازی نیز لذت‌بخش کار شده است و همه می‌توانند با آن ارتباط برقرار کنند. در زمینه‌ی گرافیک و موسیقی نیز کار سازندگان قابل تحسین است. هر چند که فوق‌العاده نیست.

خب دوستان نظرتان چیست؟ کدامیک از عناوین فهرست بهترین بازی‌های ایکس‌ باکس برای تجربه در سال 2022 را انجام داده‌اید؟ جای کدام بازی در فهرست خالی است؟ لطفاً با ما در بخش نظرات به اشتراک بگذارید.

امتیاز این مطلب
رضا خلف چعباوی
نوشته شده توسط

رضا خلف چعباوی

به نام خدا - سلام، رضا هستم؛ بالای 12 ساله که در این حوزه فعالیت می‌کنم. افتخار نویسندگی و سابقه‌ی مدیریت در سایت‌های بزرگ ایران رو دارم. مخلص همگی 🌹❤🌹 ایمیل کاری: [email protected]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس