وقت آن رسیده که کالاف دیوتی زامبی به ریشه‌های خود بازگردد

72
0
وقت آن رسیده که کالاف دیوتی زامبی به ریشه‌های خود بازگردد

کالاف دیوتی زامبی به احتمال زیاد در نسخه‌ی جدید فرانچایز حضور داشته باشد. اگر چنین شود باید سازندگان آن را به ریشه‌ها بازگردانند. وقت آن رسیده که کالاف دیوتی زامبی به ریشه‌های خود بازگردد. با اول نیوز همراه شوید تا بیش‌تر به این مقوله‌ی مهم بپردازیم.

سال 2008 بود که اکتیویژن و استودیوی Treyarch بازی Call of Duty: World at War را عرضه کردند. این بازی در کشور ما به کالاف دیوتی 5 معروف است. این بازی پرطرفدار یک مینی گیم جذاب داشت که پس از تمام کردن بخش کمپین باز می‌شد. بله، درست حدس زدید منظور ما همان بخش Nazi Zombies محبوب است. این بخش خیلی زود پرطرفدار شد. تا جایی که اکتیویژن و Treyarch نقشه‌های جدید را در قالب DLC برای آن عرضه کردند. در ادامه نیز با Call of Duty: Black Ops و Call of Duty: Black Ops 2 تجربه‌ی این بخش را گسترش دادند.

بخش محبوب Nazi Zombies طی سال‌های اخیر به کالاف دیوتی زامبی تغییر نام داده است. این بخش هر زمان که Treyarch در رأس امور بوده است حسابی درخشیده. البته سایر استودیوها نیز تجاربی با این بخش داشته‌اند. تغییرات برخی از آن‌ها محبوب و برخی کم‌تر دلپسند بوده است. به عنوان مثال Exo Zombies از Call of Duty: Advanced Warfare طرفداران را چند دسته کرد. برخی تغییرات صورت گرفته و امکان جابه‌جایی سریع را دوست داشتند و عده‌ای نیز این تغییرات را با ذات این بخش هماهنگ ندانستند.

وقت آن رسیده که کالاف دیوتی زامبی به ریشه‌های خود بازگردد

هر نسخه‌ی جدیدی که عرضه می‌شد بیش‌تر بخش زامبی را متحول می‌کرد. تا جایی که عناصر فانتزی و زامبی‌های ویژه به بازی اضافه می‌شوند. مثلاً شاهد اژدها و موجودات افسانه‌ای بودیم و یا با بیگانگان زامبی مبارزه می‌کردیم. این تغییرات بیش‌تر و بیش‌تر کالاف دیوتی زامبی را از ریشه‌ها دور کرد. بخش زامبی Call of Duty: Black Ops Cold War قابلیت split-screen و co-op را حذف کرد و Call of Duty: Vanguard منفورترین در بین طرفداران است.

بخش زامبی Call of Duty: Vanguard اصلاً مطابق میل طرفداران نیست و مطابق شماره‌های اخیر عناصر احمقانه‌ای به این بخش پرطرفدار اضافه کرده است. از طرفی این بخش خیلی آسان شده است. بخش زامبی ونگارد چالش‌برانگیز نیست و طرفداران رغبت اندکی به تجربه‌ی مجدد آن دارند.

مشخص نیست که Call of Duty: Modern Warfare 2 دارای بخش زامبی باشد یا خیر. استودیوی Infinity Ward در گذشته این بخش را امتحان کرده است. به عنوان مثال در Call of Duty: Infinite Warfare شاهد آن بودیم. ولی این استودیو معمولاً به بخش‌های ابداعی خودش پایبند است. که از جمله‌ی آن‌ها می‌شود به Spec Ops که نخستین بار در MW2 سال 2009 معرفی شد و یا بخش co-op با عناصر فضایی تحت عنوان Extinction که در Call of Duty: Ghosts شاهد آن بودیم. شایعه شده است سازندگان برای بخش اضافی کالاف دیوتی امسال از بازی تحسین شده‌ی Escape from Tarkov الهام گرفته‌اند و مینی گیمی تحت عنوان DMZ را خلق کرده‌اند. البته هنوز با معرفی رسمی آن فاصله داریم.

کالاف زامبی

مهم نیست که سازندگان برای کالاف دیوتی امسال چه بخشی را آماده کرده‌اند. ما فرض را بر این می‌گیریم که بخش زامبی امسال کنار گذاشته شده است. ولی سال آینده که Treyarch قرار است نسخه‌ی خودش را عرضه کند، بدون شک شاهد بازگشت کالاف دیوتی زامبی نیز خواهیم بود. آن‌جاست که سازندگان باید این بخش را به ریشه‌ها بازگردانند.

محبوبیت بخش کلاسیک زامبی بی دلیل نبوده است. مکانیک ساده یادگیری را آسان کرده بود. زامبی‌ها را بکشید، در و پنجره‌ها را محکم کنید و مسیر و سلاح جدید خریداری نمایید. بعضی از نقشه‌ها این مکانیک را تغییر دادند، به عنوان مثال TranZit از بلک آپس 2. ولی این تغییرات چندان موفق ظاهر نشدند. نباید پیچیدگی این بخش افزایش پیدا کند. سازندگان برای تازه نگه داشتن بخش زامبی باید نخست به ریشه‌ها بازگردند و سپس چاره‌ای بيانديشند. این مهم را کالاف دیوتی 2023 باید انجام دهد.

بهترین کار برای Treyarch این است که کالکشن نقشه‌های کلاسیک را برای کالاف دیوتی جدید ریمستر کند. این کار بهتر از آن است که یک تجربه‌ی سراسر جدید را ارائه دهند که طرفداران با آن هیچ‌گونه آشنایی ندارند. آن‌ها باید محبوب‌ترین نقشه‌های کالاف دیوتی زامبی را بازسازی کنند و تغییرات لازم را انجام دهند که برای کنسول‌های نسل 9 فوق‌العاده باشند. نقشه‌هایی از جمله Ascension, Kino der Toten و حتی TranZit. قابیلت split-screen و co-op می‌بایست تعبیه شوند. این کارها به صورت موقت جواب خواهند داد تا زمانی که سازندگان یک فکر اساسی کنند.

اکتیویژن مایکروسافت

در این بین نباید ماجرای خریده شدن اکتیویژن بلیزارد توسط مایکروسافت را نیز نادیده گرفت. برای آن‌هایی که نمی‌دادند باید خاطرنشان کنیم که مایکروسافت در حال خرید اکتیویژن بلیزارد است. این توافق در صورت نهایی شدن بزرگ‌ترین خرید در هنرصنعت بازی‌های ویدیویی خواهد بود. به واسطه‌ی این خرید مایکروسافت مالک تمام فرانچایزهای اکتیویژن بلیزارد از جمله Call of Duty خواهد شد. این مهم باعث می‌شود که بازی‌های کالاف دیوتی به گیم پس اضافه شوند. بدین ترتیب بازی‌بازان به بازی‌های کلاسیک نیز دسترسی خواهند داشت و نیازی نیست برای تجربه‌ی بازی‌های قدیمی 50 دلار پرداخت کنند. کاری که در حال حاضر ناچار به انجام آن هستند. طبیعتاً در صورت تحقق این امر بازی‌بازان به نقشه‌های کلاسیک دسترسی خواهند یافت و با طعم ناب آن‌ها آشنا خواهند شد. در نتیجه Treyarch ناچار به بازگرداندن کالاف دیوتی زامبی به ریشه‌ها خواهد بود.

جا دارد اشاره کنیم که شایعات عجیبی به گوش می‌رسند که حاکی از در دست ساخت بودن یک عنوان مستقل کالاف دیوتی زامبی می‌باشند. ولی این موضوع به تایید رسمی نرسیده است و اندکی بعید به نظر می‌رسد. در حال حاضر طرفداران باید چشم به راه Modern Warfare 2 باشند و نیم نگاهی هم به کالاف دیوتی 2023 داشته باشند. باید دید Treyarch چه برای ما تدارک دیده است.

نظر شما در این خصوص چیست دوستان؟ به نظر شما آیا وقت آن رسیده که کالاف دیوتی زامبی به ریشه‌های خود بازگردد؟ و یا این‌که شما رویکرد فعلی را ترجیح می‌دهید؟ لطفاً نظرات خود را با ما در بخش نظرات به اشتراک بگذارید.

امتیاز این مطلب
رضا خلف چعباوی
نوشته شده توسط

رضا خلف چعباوی

به نام خدا - سلام، رضا هستم؛ بالای 12 ساله که در این حوزه فعالیت می‌کنم. افتخار نویسندگی و سابقه‌ی مدیریت در سایت‌های بزرگ ایران رو دارم. مخلص همگی 🌹❤🌹 ایمیل کاری: khc.reza@gmail.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس