6 بازی جهان‌باز برتر با بیشترین ارزش تکرار

135
0
6 بازی جهان‌باز برتر با بیشترین ارزش تکرار

6 بازی جهان‌باز برتر با بیشترین ارزش تکرار؛ بازیکنان مطمئناً با خرید این بازی‌های جهان‌باز به ارزش پول خود خواهند رسید، و این بازی‌ها را بارها و بارها تجربه خواهند کرد. در ادامه با اول نیوز همراه باشید.

بازی‌های جهان باز امروزه بخش بزرگی از هنرصنعت را تشکیل می‌دهند و نمودارهای فروش پر از بازی‌های ماجراجویی و بازی‌های نقش‌آفرینی هستند که در دنیاهای جهان‌باز عظیمی اتفاق می‌افتند. محیط‌هایی که بازیکنان می‌توانند آزادانه آن‌ها را کشف کنند. بازی‌های جهان‌باز به دلیل محتوایی که در بر دارند، میزان آزادی که به بازیکن می‌دهند و البته قابلیت تجربه‌ی مجدد آن‌ها، محبوب هستند.

قابلیت تجربه‌ی مجدد برای بسیاری از افراد هنگام خرید یک بازی تک نفره عامل مهمی به شمار می‌رود، چرا که هجوم بازی‌های رایگان و ارائه خدمات اشتراکی مانند Game Pass باعث شده است که بسیاری از افراد قبل از پرداخت قیمت کامل برای بازی‌های AAA دو بار فکر کنند. با این حال، گیمرها نیازی به نگرانی در مورد به دست آوردن ارزش پول خود با بازی‌های موجود در این لیست نخواهند داشت، زیرا همگی آن‌ها ارزش تکرار زیادی را ارائه می‌دهند تا اطمینان حاصل شود که بازیکنان می‌توانند بارها و بارها وارد بازی شوند.

توجه: این فهرست فقط به بازی‌های غیرسرویس محور و غیر MMO  می‌پردازد. چرا که ما بازی‌های نامبرده بی انتها می‌دانیم و نه تکرار پذیر.

6 بازی جهان‌باز برتر با بیشترین ارزش تکرار

6. Metal Gear Solid 5: The Phantom Pain

وقتی مشخص شد که Metal Gear Solid 5: The Phantom Pain قرار است یک بازی جهان‌باز باشد، بسیاری از مردم در ابتدا به موفقیت بازی شک داشتند. ژانرهای مخفی کاری و جهان‌باز تفاوت‌های ذاتی دارند و در گذشته برای سازگاری با یکدیگر تلاش‌های نافرجام زیادی کرده‌اند. با این حال، کوجیما پروداکشن کار خارق‌العاده‌ای در ترکیب دو ژانر متضاد با هم انجام داد و یکی از بهترین بازی‌های مخفی کاری تمام دوران را در این فرآیند خلق کرد.

قابلیت تکرار مجدد Metal Gear Solid 5 از ویژگی‌های مختلفی به دست می‌آید، اگرچه منبع اصلی آن نحوه انجام ماموریت‌ها توسط بازیکنان است. راه‌ها و روش‌های زیادی وجود دارد که بازیکنان می‌توانند بدون نیاز به کشتن یا شاید حتی بدون دیده شدن، هدف خود را تکمیل کنند. از طرف دیگر، بازی دارای زرادخانه عظیمی از سلاح‌ها است که بازیکنان می‌توانند از آن‌ها استفاده کنند، و وسوسه استفاده از همه‌ی آن‌ها را برای بسیاری از افراد سخت می‌کند. مطمئناً ارزش دارد که حداقل دو بار Metal Gear Solid 5 بازی کنید، یک بار در حالت مخفی کاری کامل و یک بار به صورت تمام اکشن.

6 بازی جهان‌باز برتر با بیشترین ارزش تکرار

5. The Witcher 3: Wild Hunt

درست به مانند بازی متال گیر سالید 5، بازی ویچر 3 از سی دی پراجکت رد در اوایل نسل هشتم کنسول‌های خانگی منتشر شد. اما با ارائه دنیای باز با کیفیت بصری خیره‌کننده‌ای که بازیکنان را با وسعت و جزئیات خود تحت تأثیر قرار داد، از این فناوری استفاده کامل کرد. اگرچه این تصاویر بدون شک تماشایی بوده‌اند، اما این شخصیت‌های درون بازی داستان‌هایی که در اطراف آن‌ها شکل می‌گرفتند بودند که بازی را بسیار خاص می‌کنند.

ماموریت‌های متعدد The Witcher 3 عمدتاً داستان محور هستند و بازیکنان می‌توانند انتخاب‌های متعددی را در سرتاسر آن انجام دهند. مانند هر بازی که مجموعه‌ای از انتخاب‌ها با پیامدهای گسترده را به بازیکنان ارائه می‌دهد، The Witcher 3 بازی‌ای است که بسیاری از مردم می‌خواهند آن را دوباره تجربه کنند تا ببینند انتخاب‌ها و مسیرهای دیگر به کجا منتهی می‌شوند.

4. Fallout: New Vegas

بازی Fallout: New Vegas در ابتدا توسط اکثر طرفداران هنرصنعت بازی‌های ویدیویی طرد شد، چرا که آن‌ها با دیدن جلوه‌های بصری ضعیف بازی فکر می‌کردند که Bethesda فقط در تلاش است تا از موفقیت Fallout 3 سواستفاده کند. با این حال، این بازی خیلی زود ثابت کرد که این تردیدها اشتباه است.  خب مسلماً بازی ظاهر خوبی نداشت، اما اکنون به عنوان یکی از بهترین بازی‌های نقش‌آفرینی در تمام دوران شناخته می‌شود.

بازی Obsidian Entertainment به دلیل اینکه حس آزادی ژانر نقش‌آفرینی را تجلی می‌بخشد، مورد علاقه طرفداران این سبک است. چرا که بازیکنان از اینکه می‌دیدند نتیجه‌ی تصمیماتشان بر دنیای اطراف تأثیر می‌گذارد شگفت زده می‌شدند.

3. The Legend of Zelda: Breath of the Wild

بازی The Legend of Zelda: Breath of the Wild نمایانگر بازگشت این سری نمادین به ریشه‌های خود بود. به مانند بازی اصلیLegend of Zelda ، Breath of the Wild آزادی بی‌نظیری را در اختیار بازیکنان قرار می‌دهد. اینکه به کجا می‌خواهند بروند و به چه ترتیبی می‌خواهند کارها را انجام دهند، آزادی عملی که در ژانر ماجراجویی بسیار نادر است.

حس ماجراجویی و اکتشاف Breath of the Wild آن را به یکی از جذاب‌ترین بازی‌های تمام دوران تبدیل کرده است. بسیاری از بازیکنان بازی را کامل می‌کنند و احساس می‌کنند هر چیزی را که برای دیدن وجود دارد دیده‌اند. اما وقتی بازی را برای بار دوم تجربه می‌کنند متوجه می‌شوند که بسیاری از محتواهای شگفت‌انگیز بازی را در تجربه‌ی نخست از دست داده‌اند.

الدن رینگ

2. الدن رینگ

سری Soulsborne از FromSoftware به سرعت به یکی از معتبرترین فرنچایزهای تاریخ بازی تبدیل شده است. بازی‌هایی همچون Dark Souls ،Bloodborne و Sekiro: Shadows Die Twice همگی به موفقیت‌های بزرگی دست یافته‌اند، به لطف باس‌فایت‌های به یاد ماندنی، مکانیک‌های مبارزاتی جذاب و داستان‌های عمیق.

یکی دیگر از دلایل موفقیت آن‌ها این بود که دنیاهای بازی هوشمندانه طراحی شده‌اند. این بازی‌ها اغلب دارای نقشه‌های به هم پیوسته‌ای هستند که به زیبایی به هم متصل می‌شوند، به ویژه در Dark Souls اصلی. به این ترتیب، بسیاری از مردم وقتی اعلام شد که آخرین بازی از سری غیر رسمی سولزبورن، Elden Ring، جهان‌باز خواهد بود، نسبت به موفقیت بازی شک داشتند. با این حال، FromSoftware ناامید نشد، و یک دنیای بازی باورنکردنی را ارائه کرد که با وجود اینکه بسیار بزرگ است، مملو از سیاه‌چال‌ها، باس‌ها و ماموریت‌های جانبی به یاد ماندنی نیز هست.

همراه با انبوهی از محتویات غیرقابل از دست دادن، Elden Ring یک بازی بسیار جذاب با قابلیت تکرار پذیری بالاست. عنوانی که به دلیل تنوع ساختاری بازیکنان را مشتاق می‌کند تا سلاح‌ها و زره‌های جدید را در تجربه‌های بعدی امتحان کنند.

اسکایریم

1. The Elder Scroll 5: Skyrim

بازی Skyrim یک انتخاب واضح برای این لیست است. با توجه به اینکه این بازی بیش از یک دهه پیش منتشر شده است. و بسیاری از افراد هنوز به طور مکرر فایل‌های ذخیره جدید را برای تجربه آن ایجاد می‌کنند. این بازی همانند بازی دیگر Bethesda در این لیست، Fallout: New Vegas، سنگ محکی برای بازی‌های نقش‌آفرینی مدرن است.

بازی Skyrim صرف نظر از اینکه بازیکنان کاملاً منفعل باشند، روی کارهای جانبی، خرید و فروش و ماموریت‌های NPC غیرخشونت‌آمیز تمرکز کنند یا اینکه یک ماجراجویی تهاجمی را در اردوگاه‌های راهزنان و سیاه چال‌ها پیگیری کنند و آن‌جا را پاکسازی کنند، کاملاً لذت‌بخش است. در هر صورت، بازی چیزهای زیادی برای ارائه دارد. بنابراین از دست ندهید.

نظر شما در این خصوص چیست دوستان؟ فهرست  6 بازی جهان‌باز برتر با بیشترین ارزش تکرار را چطور ارزیابی می‌کنید؟ جای کدام بازی در این فهرست خالی است؟ لطفاً دیدگاه‌های خود را با ما در بخش نظرات به اشتراک بگذارید.

منبع

امتیاز این مطلب
رضا خلف چعباوی
نوشته شده توسط

رضا خلف چعباوی

به نام خدا - سلام، رضا هستم؛ بالای 12 ساله که در این حوزه فعالیت می‌کنم. افتخار نویسندگی و سابقه‌ی مدیریت در سایت‌های بزرگ ایران رو دارم. مخلص همگی 🌹❤🌹 ایمیل کاری: [email protected]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس