بهترین جایگزین های فتوشاپ در سال 2022

93
0
بهترین جایگزین های فتوشاپ

در این مقاله قصد داریم ، بهترین جایگزین های فتوشاپ برای ویرایش تصاویر را بررسی کنیم.

استفاده از جایگزین های Adobe Photoshop ، ویرایش عکس ها و ایجاد آثار هنری حرفه ای را متناسب با هر بودجه ای امکان پذیر می کند.

امروزه دیگر نمی توان میزان نفوذ و سلطه ی این نرم افزار را انکار کرد. به لطف ویژگی‌های قدرتمند، و گردش کار مبتنی بر هوش مصنوعی، ادوبی فتوشاپ به عنوان بهترین ویرایشگر عکس موجود در بازار به ابزاری برای طراحان و خلاقان تبدیل شده است.

این محبوبیت گسترده می‌تواند یافتن و انتخاب بهترین جایگزین‌ها را برای Adobe Photoshop بسیار دشوار کند. اما مانند هر چیز دیگر ، این نرم افزار هم بدون عیب نیست، برخی از کاربران با طرح های اشتراکی و رابط کاربری آن مشکل دارند، که می تواند کاربران مبتدی را بسیار بیشتر از سایر کاربران تحت تأثیر قرار دهد.

خوشبختانه، چه یک هنرمند حرفه‌ای، یک ویرایشگر با تجربه، یا یک طراح مبتدی باشید که هنوز به دنبال یادگیری هستید، چندین نرم‌افزار ویرایش عکس وجود دارد که می‌تواند همان نتایج ادوبی فتوشاپ را بدون نیاز به اشتراک‌های Creative Cloud ارائه کنند، در برخی مواقع حتی کار شما نیز راحت تر می شود.

ما بهترین جایگزین‌های Adobe Photoshop را بررسی و امتحان کرده‌ایم تا به شما کمک کنیم یک ویرایشگر عکس پیدا کنید که متناسب با بودجه، سبک کاری و خلاقیت شما باشد.

Adobe Photoshop انتخاب ما به عنوان بهترین ویرایشگر عکس است. در بررسی های خود، ما از آن به عنوان “پادشاه ویرایشگرهای عکس” با مجموعه ای قوی از ابزارهای جدید و ویژگی های هوش مصنوعی یاد می کنیم، اگر چه باید به این نکته توجه داشت که قدرت این نرم افزار ممکن است برای برخی بیش از حد باشد. این نرم افزار به یک استاندارد صنعتی که هنرمندان و سازندگان محتوا به آن تکیه می‌کنند تبدیل شده است. معیاری که سایر ابزارهای ویرایش تصویر با آن سنجیده می شوند.

بهترین جایگزین برای Adobe Photoshop

GIMP

بهترین جایگزین Adobe Photoshop به طور کلی

مشخصات فنی:

  • پلتفرم: ویندوز، مک، لینوکس

چرا استفاده کنیم؟

  • در دسترس بودن تعداد زیادی ویژگی، قابل توسعه
  • سازگار با Raw و PSD
  • رایگان و اپن سورس

چرا استفاده نکنیم؟

  • دارای رابط پیچیده و یادگیری زمان بر
  • No CMYK color mode

GIMP یک ویرایشگر عکس حرفه‌ای و اپن سورس است که روی Linux، Windows و macOS کار می‌کند. بنابراین، بهترین جایگزین عالی و رایگان برای Adobe Photoshop به حساب می آید.

ما در بررسی های خود، Gimp را « بهترین ویرایشگر عکس رایگان، و شامل مجموعه عظیمی از ویژگی های با کیفیت حرفه‌ای برای تنظیم دقیق عکس‌ها و ایجاد آثار هنری» یافتیم.

GIMP دارای تعداد زیادی ویژگی و عملکرد است که به وسیله ی آنها می تواند رقیب فتوشاپ به حساب بیاید. همچنین یک جامعه بزرگ از توسعه دهندگان و هنرمندان وجود دارد که مجموعه گسترده ای از افزونه ها را ایجاد کرده اند و این برنامه را به یک برنامه بسیار سازگار مبدل کرده اند. اگر ویژگی خاصی را مد نظر دارید، احتمالاً یک افزونه برای آن پیدا خواهید کرد.

رابط کاربری این نرم افزار بسیار ساده و قابل تنظیم است، بنابراین می توانید تغییرات را در هر مرحله به مرحله قبل برگردانید یا در صورت نیاز از چندین پنجره و نوار ابزار استفاده کنید. به همین دلیل، GIMP منحنی یادگیری مشابه فتوشاپ دارد، اما زمانی که قلق آن را پیدا کردید، کارتان بسیار راحت است.

Adobe Photoshop اولین انتخاب ما به عنوان بهترین ویرایشگر عکس است. در بررسی خود، ما از آن به عنوان “پادشاه ویرایشگرهای عکس” با مجموعه ای گسترده از ابزارهای جدید و ویژگی های هوش مصنوعی یاد کردیم اگرچه به این نکته هم توجه داشتیم که قدرت آن ممکن است برای برخی افراد به خصوص افراد مبتدی کمی بیش از حد باشد. این نرم افزار یه یک استاندارد صنعتی برای هنرمندان، سازندگان محتوا و خلاقان تبدیل شده است. معیاری که سایر ابزارهای ویرایش تصویر با آن سنجیده می شوند.

Pixlr X

بهترین جایگزین رایگان آنلاین برای فتوشاپ

مشخصات فنی:

  • پلتفرم: وب

چرا استفاده کنیم؟

  • پشتیبانی از لایه ها
  • برنامه وب، در دسترس از طریق هر نوع مرورگری
  • طراحی ساده و جذاب
  • تجربه گردش کاری لذت بخش

چرا استفاده نکنیم؟

  • برخی از ویژگی های خود را از دست داده است (مانند برس های سفارشی)
  • سازگاری با فایل های محدود (بدون PSD)
  • قابل استفاده تنها در حالت آنلاین

Pixlr یکی از بهترین جایگزین های رایگان Photoshop آنلاین است و به عنوان یک برنامه وب در دسترس است. در طول بررسی های ما از نرم‌افزار ویرایش عکس HTML 5، گفتیم که این نرم‌افزار دارای ویژگی های بسیاری است.

در Pixlr کار ساده تر است: می توانید یک عکس را از رایانه خود انتخاب کنید یا یک URL اضافه کنید و سپس به تنظیم تصاویر با فیلترها و ویژگی های مختلف بپردازید.

با توجه به اینکه این نرم افزار در وب است، Pixlr به طرز شگفت آوری از لایه ها پشتیبانی می کند، این خود دلیلی است که باعث می شود یکی از بهترین جایگزین های فتوشاپ در نظر گرفته شود. اما هنوز نیاز به بروزرسانی هایی دارد به عنوان مثال، براش های سفارشی هنوز در دسترس نیستند ولی در آینده نزدیک اوضاع تغییر خواهد کرد.

به طور کلی، Pixlr یک رابط کاربری فوق العاده تمیز برای ویرایش عکس با پیچیدگی های ابتدایی تا متوسط ​​در اختیار شما قرار می دهد.

بهترین جایگزین های فتوشاپ: Luminar AI

بهترین جایگزین ادوبی فتوشاپ از نظر قیمت

مشخصات فنی:

  • پلتفرم: ویندوز، مک

چرا استفاده کنیم؟

  • از هوش مصنوعی برای بررسی ویژگی های چشمگیر استفاده می کند
  • به عنوان پلاگین مستقل یا Adobe/Apple موجود است

چرا استفاده نکنیم؟

  • برنامه سنگینی است پس می تواند تاحدودی سیستم شما را کند کند
  • بدون نسخه موبایل یا برنامه وب

یکی از بهترین جایگزین های Adobe Photoshop بدون نیاز به اشتراک، قطعا Luminar است. این مورد ارزان‌ترین گزینه موجود نیست، اما یک نرم‌افزار ویرایش عکس قدرتمند است که از هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی برای کمک به هنرمندان استفاده می‌کند تا تنها با چند کلیک عکس‌های شگفت‌انگیزی ایجاد کنند.

در بررسی Luminar ما گفتیم که این ابزار “یک گزینه جدید فوق العاده برای عکاسانی است که می دانند تصاویرشان نیازمند برخی ویرایش ها خواهد بود، اما زمان یا دانش لازم برای انجام این تغییرات را ندارند.”

Luminar به عنوان یک ویرایشگر مستقل یا یک پلاگین برای محصولات Adobe در دسترس است، بنابراین این جایگزینی است که می توانید در کنار Photoshop از آن استفاده کنید.

از ویژگی‌های چشمگیر آن می‌توان به تغییر آسمان با استفاده از هوش مصنوعی، بهبود دهنده پوست و پرتره ، پرتوهای خورشیدی، ساختار پیشرفته هوش مصنوعی و فیلترهای نور، ابزار کنتراست هوشمند برای حفظ رنگ و بافت، و براش‌های حذف اشیا، اشاره کرد.

طراحی آن تمیز و ساده است و اکثر عملکردها در نوار کناری موجود است. با کلیک بر روی یک گزینه، گزینه هایی برای سفارشی کردن جلوه ها با تنظیمات پیشرفته در دسترس شما قرار می گیرند.

بهترین جایگزین های فتوشاپ: Photos Pos Pro

بهترین جایگزین برای Adobe Photoshop مناسب برای مبتدیان

مشخصات فنی:

  • پلتفرم: ویندوز

چرا استفاده کنیم؟

  • رابط کاربری قابل تنظیم
  • پشتیبانی از اسکریپت ها
  • سازگار باRaw و PSD

چرا استفاده نکنیم؟

  • مجموعه محدودی از فیلترها
  • میانبرهای صفحه کلید محدود

Photo Pos Pro به‌عنوان یکی از بهترین جایگزین‌های Adobe Photoshop رتبه‌بندی می‌شود، زیرا از ویژگی‌های زیادی برخوردار است، دارای ابزارهایی برای ویرایش تصاویر، طراحی وب، و ایجاد سند است.

در واقع، ما معتقدیم که این نرم افزار یک ابزار قدرتمند است، اما کمی عجیب و غریب نیز هست و کمی طول می کشد تا به آن عادت کنید، و آنهم به این دلیل که رابط های دوگانه ای را ارائه می کند: یکی برای مبتدیان، یکی برای متخصصان.

این رابط قابل تنظیم به شما امکان می دهد طرح های Novice یا Pro را انتخاب کنید. هر دو مزایا و معایب خود را دارند، اما اساساً، چیدمان مبتدی، قدرت را فدای قابلیت استفاده می کند، در حالی که طرح حرفه ای دارای ویژگی های بسیاری است، البته با منحنی یادگیری شیب دار. حتی اگر چندان در استفاده از آن حرفه ای نباشید، این انعطاف پذیری باز هم قابل ستایش است.

در حالی که فاقد ویژگی های سفارشی‌سازی است که عکاسان حرفه‌ای به آن تکیه می‌کنند، هنوز یکی از بهترین جایگزین‌های Adobe Photoshop برای انجام تغییرات در عکس‌ها برای ارائه، کمپین‌های بازاریابی یا استفاده شخصی است.

Photos Pos Pro با لایه‌ها، براش‌ها و اسکریپت‌ها جایگزین قابل قبولی برای فتوشاپ است.

بهترین جایگزین های فتوشاپ: Krita

بهترین جایگزین Adobe Photoshop در زمینه طراحی

مشخصات فنی:

  • پلتفرم: ویندوز، مک، لینوکس

چرا استفاده کنیم؟

  • پشتیبانی عالی از تبلت
  • مجموعه ای از براش های قابل تنظیم
  • قابلیت های برداری و شطرنجی
  • جامعه ای از کاربران بزرگ

چرا استفاده نکنیم؟

  • برخی از ویژگی های ویرایش عکس را ندارد

Krita جایگزین اپن سورس و رایگان برای Adobe Photoshop است که توسط جامعه عظیمی از توسعه دهندگان و هنرمندان با استعدادی که آثار هنری و روش های جدید را به اشتراک می گذارند پشتیبانی می شود. اگر به دنبال یک منبع با گروهی از کاربران فعال هستید که روی بحث و تبادل در رابطه با هنر وقت میگذارند، Krita یک جایگزین عالی برای فتوشاپ است.

فراتر از گروه کاربران، Krita یک نرم‌افزار ویرایش عکس فوق‌العاده قدرتمند است، با صدها براش و موتور سفارشی‌سازی قلم مو، قابلیت‌های برداری و متن برای کمیک ها،حالت پیچیده‌ای برای تکرار بی‌وقفه تصاویر و الگوها، و….

ما رابط کاربری آن را جذاب و کاربردی توصیف می کنیم، همچنین با استفاده از برخی عملکردهای جزئی مانند امکان اسکرول اسلایدرها با ترک پد و همچنین ویژگی های مفیدی که به ما اطلاع می دهد ابزار مناسب را پیدا کنیم.

Krita یکی از بهترین جایگزین های Adobe Photoshop برای ابزارهای ویرایش عکس نیست. در واقع، این بیشتر یک ابزار طراحی است تا یک ویرایشگر عکس. به همین دلیل، ویژگی‌های خاصی ندارد: فیلترهای عکس کمتر، نداشتن ابزار بهبود خودکار، و غیره. با این حال، از باز کردن و ذخیره فایل‌های PSD پشتیبانی می‌کند.

همچنین، Krita از تبلت پشتیبانی فوق العاده دارد، بنابراین برای هنرمندانی که به دنبال ترکیب نقاشی و عکس هستند، بسیار مناسب است.

چگونه بهترین جایگزین های Adobe Photoshop را آزمایش کنیم؟

ما برای آزمایش بهترین گزینه‌های جایگزین فتوشاپ، ابتدا یک حساب کاربری در پلتفرم نرم‌افزار مربوطه،ایجاد کردیم. سپس این سرویس را با استفاده از تعدادی عکس آزمایش کردیم تا ببینیم چگونه می توان از این نرم افزار برای ویرایش و توسعه هر تصویر استفاده کرد. هدف این بود که هر پلتفرم نرم‌افزاری را مورد بررسی قرار دهیم تا ببینیم که آیا می‌تواند به سادگی و آسانی نه تنها طیف وسیعی از انواع محتوا را ویرایش کند، بلکه بتواند این کار را به طور پیوسته بدون بروز مشکل انجام دهد.

چگونه بهترین جایگزین ادوبی فتوشاپ را برای خود انتخاب کنیم؟

هنگامی که تصمیم می گیرید کدام جایگزین برای فتوشاپ برای شما مناسب است، ابتدا در نظر بگیرید که چه میزان از تصویر مربوطه را باید ویرایش کرده و تغییر دهید. اگر فقط سعی می‌کنید تغییرات ساده‌ای را روی یک فایل تصویری انجام دهید، ممکن است یک برنامه نرم‌افزار رایگان برای شما مناسب باشد. با این حال، اگر قصد دارید یک سری ویرایش های پیچیده را با استفاده از ابزارها و فیلترهای پیشرفته ویرایش عکس انجام دهید، ممکن است بهتر باشد یکی از برنامه های معرفی شده در لیست ما را هدف قرار دهید.

امتیاز این مطلب
سهیل دهقانی
نوشته شده توسط

سهیل دهقانی

علاقه مند به فناوری و تکنولوژی های روز دنیا کارشناس سئو و تولید محتوا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس