فیس بوک در داخل ماکروسافت تیمز

113
0
فیس بوک در داخل ماکروسافت تیمز

مایکروسافت در حال راه اندازی یک برنامه ی مشابه با فیس بوک در داخل پلتفرم Teams است، از طریق پلترفم Teams که توسط مایکروسافت ایجاد شده است حتی می توانید استوری هایی شبیه اینستاگرام دریافت کنید. فیس بوک در داخل ماکروسافت تیمز ایجاد خواهد شد! مایکروسافت قصد دارد محیطیشبیه فیسبوک در ماکروسافت تیمز ایجاد کند.

دقیقاً 10 سال پیش در چنین روزی، مایکروسافت خرید 1.2 میلیارد دلاری Yammer، یک پلت فرم شبکه اجتماعی متمرکز بر سازمان را تکمیل کرد. علیرغم بازسازی بزرگ Yammer در سال 2019، مایکروسافت به طور فزاینده ای بر روی Teams و پلتفرم جدید Viva خود به عنوان قطب های ارتباطی در محل کار متمرکز شده است.

مایکروسافت اکنون در حال راه اندازی Viva Engage می باشد، درواقع یک برنامه جدید شبیه فیسبوک در داخل Teams که هدف آن تشویق شبکه‌ های اجتماعی در محل کار می باشد.

فیس بوک در داخل ماکروسافت تیمز
فیس بوک در داخل ماکروسافت تیمز

Viva Engage بر روی برخی از نقاط قوت Yammer استوار است و جوامع دیجیتالی، مکالمات و بیان خود را در محل کار ترویج می کند. در حالی که Yammer اغلب شبیه یک افزونه مانند آفیس به نظر می رسد، Viva Engage شبیه یک کپی از پلتفرم فیس بوک است. این پلتفرم شامل یک بخش استوری است که به طور موثر فید خبری فیس بوک شما است که شامل پست های مکالمه، فیلم ها، تصاویر و موارد دیگر است. ظاهر و حسی که از آن می گیرید دقیقاً مانند فیس بوک است، و به وضوح مانند آن طراحی شده است تا احساس مشابهی داشته باشد تا کارمندان از آن برای به اشتراک گذاشتن اخبار یا حتی علایق شخصی خود نیز استفاده کنند.

مایکروسافت به مدت یک دهه در تلاش بوده تا چیزی مشابه با فیس بوک بسازد، که درواقع با سرمایه گذاری اولیه Yammer خود در شبکه های اجتماعی متمرکز بر سازمان راه را برای جوامع درون سازمان هایی که به آفیس متکی هستند هموار می کند. درواقع ادغام Yammer در شیرپوینت، آفیس 365، داینامیک و اسکایپ بیشتر از چیزی که کسب ‌و کارها به طور منظم خواهان آن بودند با این کار احساس شده است.

به این ترتیب، تیم های مایکروسافت به طور فزاینده ای به عنوان مرکز کار و ارتباطات در مایکروسافت قرار گرفته است، و این همه گیر مطمئناً انتقال مشاغل به کار ترکیبی و نیاز به برنامه هایی مانند Microsoft Teams، Zoom و Slack را سرعت بخشیده است. Teams اکنون نقطه طبیعی است که در آن کارمندان برای بسیاری از مشاغل با هم ارتباط برقرار می‌کنند و موارد مد نظر خود را به اشتراک می‌گذارند و به طور فزاینده‌ای به شکل شبکه اجتماعی خود برای بسیاری از کارمندانی که کانال ‌های Teams را اداره می‌کنند، تبدیل شده است.

فیس بوک در داخل ماکروسافت تیمز
فیس بوک در داخل ماکروسافت تیمز

Viva Engage همچنین شامل استوری ها نیز می شود، بله، همان استوری هایی که در اسنپ چت و اینستاگرام پیدا می کنید و همچنین ویژگی که LinkedIn متعلق به مایکروسافت سال گذشته از آن صرف نظر کرد. استوری ‌های موجود در Microsoft Teams و Viva Engage به کارمندان اجازه می‌دهد دقیقاً همانطور که در اینستاگرام فعالیت می کنند، عکس‌ های تعطیلات خود را با همکاران به اشتراک بگذارند، بنابراین دیگر مجبور نیستید یکدیگر را در اینستاگرام دنبال کنید یا صندوق پستی Outlook یکدیگر را اشغال کنید.

در نهایت، Viva Engage راه دیگری برای ایجاد یک جامعه در یک سازمان ارائه می‌کند و ادغام تیم ‌های مایکروسافت و تمرکز بر شبکه ‌های اجتماعی مشابه مصرف‌کننده می‌تواند آن را به یک پلتفرم موفق ‌تر از آنچه در گذشته انجام داده است، تبدیل کند. تصور اینکه Viva Engage با در نظر گرفتن فیس‌بوک Workplace که از متا ساخته شده است، آنطور که اکنون نام تجاری آن است، سخت است. مایکروسافت به طور فزاینده ای نسبت به فشار متا به شرکت محتاط بوده است و این زوج به طور فزاینده ای در مسیر رقابت برای رقابت رفتن به متاورس قرار دارند.

امتیاز این مطلب
سهیل دهقانی
نوشته شده توسط

سهیل دهقانی

علاقه مند به فناوری و تکنولوژی های روز دنیا کارشناس سئو و تولید محتوا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس