بهترین فایروال های لینوکس در سال 2023

93
0
بهترین فایروال های لینوکس

فایروال های رایگان لینوکس مدیریت امنیت فایروال را در رایانه های لینوکس و شبکه های IT شما ساده و آسان می‌کنند. بهترین فایروال های لینوکس را در ادامه بررسی کرده ایم.

یک فایروال اختصاصی بین اینترنت قرار می‌گیرد و تمام ترافیک را قبل از رسیدن به شبکه داخلی شما پاکسازی می‌کند، بنابراین داشتن یک فایروال در برابر نفوذ غیرمجاز از نظر امنیت سایبری ضروری است.

اگرچه لینوکس دارای یک فایروال است که مستقیماً در خود هسته تعبیه شده است، اما استفاده از آن چندان راحت نیست. چندین ابزار گرافیکی وجود دارد که می‌تواند به شما در مدیریت آن کمک کند، اما حفاظت از آن به نسخه لینوکس شما محدود می‌شود. در مورد سایر دستگاه های موجود در شبکه شما چطور؟

برای راه اندازی، ابتدا نیاز به مهارت کافی دارید، چندین توزیع تخصصی وجود دارد که به شما کمک می‌کند یک فایروال اختصاصی را به راحتی راه اندازی کنید.

ما فایروال های مختلف را ارزیابی کرده‌ایم و جنبه هایی مانند سهولت راه اندازی، گزینه های استقرار، رابط، مستندات، عملکرد، قابلیت استفاده از ویژگی های مختلف و موارد دیگر را بررسی کرده‌ایم.

در این مقاله ما لیستی از بهترین فایروال های رایگان لینوکس را معرفی و به صورت مختصر بررسی می‌کنیم.

1. IPFire

بهترین فایروال رایگان لینوکس که استفاده از آن آسان است

دلایل خرید:

  • راه اندازی ساده است
  • چندین گزینه استقرار موجود است
  • مدیریت بسته پاکفایر

دلایل اجتناب:

  • جامعه کوچک

IPFire یک توزیع فایروال مبتنی بر لینوکس است که بر روی Netfilter ساخته شده است. این به عنوان فورک پروژه IPCop شروع شد، اما از آن زمان بر اساس Linux From Scratch بازنویسی شد. IPFire را میتوان بر روی انواع مختلفی از سخت افزارها، از جمله دستگاه های ARM مانند Raspberry Pi، مستقر کرد.

به دلیل ماهیت مینیمالیستی خود، IPFire در مقایسه با برخی از همتایان در دسترس تر است. فرآیند نصب به شما این امکان را می‌دهد که شبکه خود را در بخش های امنیتی مختلف پیکربندی کنید تا هر بخش دارای کد رنگی باشد. بخش سبز یک منطقه امن است که همه مشتریان عادی متصل به شبکه سیمی محلی را نشان می‌دهد. بخش قرمز نشان دهنده اینترنت است. هیچ ترافیکی نمی‌تواند از قرمز به هر بخش دیگری منتقل شود، مگر اینکه به طور خاص آن را در فایروال پیکربندی کرده باشید.

علاوه بر ویژگی های فایروال، IPFire همچنین دارای قابلیت تشخیص نفوذ و پیشگیری است و همچنین می‌تواند برای ارائه امکانات VPN استفاده شود. همچنین می‌توان این توزیع را با استفاده از مجموعه ای از افزونه های مفید تکمیل کرد تا قابلیت های بیشتری به آن اضافه شود.

2. OPNsense

بهترین فایروال رایگان لینوکس از نظر مقیاس پذیری

دلایل خرید:

  • دارای ویژگی های غنی
  • بر اساس HardenedBSD
  • به‌روزرسانی های امنیتی منظم

دلایل اجتناب:

  • رابط کاربر پسند نیست

OPNSense از تلاش های دو پروژه منبع باز بالغ، یعنی pfSense و m0n0wall مشتق شده است.

به جای استفاده از لینوکس، OPNsense توسط HardenedBSD، که یک فورک امنیتی گرا از FreeBSD است، پشتیبانی می‌شود. توزیع فایروال برای خدمت به عنوان یک فایروال و پلتفرم مسیریابی طراحی شده است و علاوه بر فیلتر کردن ترافیک می‌تواند برای نمایش یک پورتال محصور، شکل دادن به ترافیک، شناسایی و جلوگیری از نفوذ و همچنین راه اندازی یک شبکه خصوصی مجازی (VPN) و موارد دیگر استفاده شود.

در تلاش برای پاسخگویی به موقع به تهدیدات، توزیع فایروال به‌روزرسانی های امنیتی هفتگی را ارائه می‌دهد. یکی از بهترین ویژگی های OPNsense این است که تمام قابلیت های آن را از داخل یک رابط مبتنی بر وب در معرض نمایش می‌گذارد که استفاده از آن لذت بخش است و به چندین زبان در دسترس است.

OPNsense یک فایروال حالت دار را پیاده سازی می‌کند و کاربران را قادر می‌سازد تا قوانین فایروال را بر اساس عوامل مختلف گروه بندی کنند، که طبق وبسایت آن، یک ویژگی مفید برای تنظیمات شبکه سخت تر است.

فایروال از یک سیستم پیشگیری از نفوذ درون خطی استفاده می‌کند. این یک شکل قدرتمند از بازرسی بسته عمیق است که به موجب آن به جای مسدود کردن یک آدرس IP یا پورت، OPNsense می‌تواند بسته های داده یا اتصالات را بازرسی کند و در صورت لزوم آنها را قبل از رسیدن به فرستنده متوقف کند.

3. pfSense

بهترین فایروال رایگان لینوکس که دارای ویژگی های غنی و مبتنی بر FreeBSD است

دلایل خرید:

  • رابط تمیز
  • پر از ویژگی ها
  • به خوبی مستند شده است

دلایل اجتناب:

  • پیکربندی پیچیده

pfSense خود را به عنوان قابل اعتمادترین فایروال منبع باز توصیف می‌کند. توزیع اصلی فایروال مبتنی بر FreeBSD، pfSense شباهت های زیادی با OPNsense دارد. به عنوان مثال، علاوه بر اینکه یک فایروال قدرتمند و قابل انعطاف و پلتفرم مسیریابی است، شامل لیست طولانی از ویژگی های مرتبط است. برای شروع، درست مانند OPNsense، می‌توانید از pfSense برای استقرار یک سیستم جلوگیری از نفوذ و همچنین فعال کردن دسترسی VPN استفاده کنید.

مانند سایر ارائه دهندگان فایروال، می‌توانید pfSense را به طور کامل از طریق یک رابط وب بصری مدیریت کنید. برخلاف بسیاری از همتایان، pfSense به عنوان یک دستگاه سخت افزاری، ابزار مجازی و نسخه انجمن قابل دانلود در دسترس است.

به دلیل تاریخچه غنی خود، pfSense شاید گسترده ترین اسناد و یکی از بزرگترین جوامع کاربرانی را داشته باشد که آموزش ها و ویدیوها را در کانال های پشتیبانی رسمی خود و همچنین سایر نقاط وب ارسال می‌کند. میزبان های تجاری همچنین دوره های آموزشی پولی را ارائه می‌دهند تا به شما کمک کنند از استقرار pfSense خود بهترین استفاده را ببرید.

4. ClearOS

بهترین فایروال رایگان لینوکس برای استقرار آسان

دلایل خرید:

  • آسان از لحاظ مدیریت
  • متناسب با نیاز شما گسترش می‌یابد
  • مستندات فراوان

دلایل اجتناب:

  • نداشتن اسناد به روز

ClearOS یک توزیع مبتنی بر CentOS است که به عنوان یک جایگزین کامل برای توزیع های سرور تجاری مانند Red Hat Enterprise Server یا Windows Small Business Server طراحی شده است.

نسخه های متعددی از ClearOS وجود دارد، از جمله نسخه ای که توسط جامعه پشتیبانی می‌شود که به عنوان دانلود رایگان بدون هزینه ارائه می‌شود. شما می‌توانید از نسخه جامعه ClearOS برای ارائه انواع خدمات شبکه از جمله فایروال، با قابلیت فیلتر محتوا و تشخیص نفوذ استفاده کنید.

بهترین چیز در مورد ClearOS سهولت استقرار آن است. از آنجایی که اکثر توزیع های فایروال برای افراد حرفه ای نوشته شده‌اند، دیدن تغییری تازه در نسخه استاندارد، یک اتفاق معمولی است.

پس از نصب، می‌توانید فایروال مبتنی بر ClearOS خود را از طریق یک رابط مدیریت مبتنی بر وب مدیریت کنید. رابط مدیریت برای استفاده بصری است و نه تنها به پیکربندی و نظارت بر فایروال، بلکه می‌تواند برای تکمیل توزیع چندین سرویس شبکه دیگر با چند کلیک استفاده شود.

ClearOS اسناد زیادی دارد تا کاربرانی را که برای اولین بار از آن استفاده می‌کنند، بتوانند از آنها شروع به یادگیری کنند. در واقع، حتی خود اینترفیس نیز دارای نشانگرهای مفید زیادی است که شما را در مراحل راه اندازی و مدیریت راهنمایی می‌کند.

5. OpenWRT

بهترین فایروال رایگان لینوکس برای روترها

دلایل خرید:

  • بهترین پشتیبانی از Wi-Fi
  • فوق العاده سریع
  • حافظه پنهان بزرگ افزونه ها

دلایل اجتناب:

  • راه اندازی زمان می‌برد

OpenWRT کمی متفاوت از اکثر موارد موجود در این لیست است، زیرا یک فایروال است که به طور خاص برای استفاده در روترها و شبکه ها توسعه یافته است. این به این معنی است که برای کاربران خانگی معمولی که به دنبال نصب یک فایروال جدید بر روی دستگاه خود هستند، چندان مناسب نیست، و بیشتر برای کاربران علاقمند و حرفه ای توسعه داده شده است.

OpenWRT اصلا یک پخش کننده جدید نیست. بیش از 15 سال است که اجرا می‌شود، هنوز هم به طور فعال توسعه یافته و پشتیبانی می‌شود. چیزی که در مورد سابقه این فایروال جالب توجه است، این است که بسیاری از ارائه دهندگان نامدار در این بازه زمانی منحل شدند.

همچنین دارای یک رابط کاربری گرافیکی به طور شگفت آوری مناسب است و تعدادی بسته اختیاری را در مخزن خود ارائه می‌دهد تا به OpenWRT اجازه می‌دهد به روش های مختلف برای انواع کاربردها پیکربندی شود. با وجود انعطاف پذیری، OpenWRT هنوز یکی از کم تقاضاترین توزیع ها است و در اجرا سریع است.

چگونه بهترین فایروال رایگان لینوکس را انتخاب کنیم؟

شما باید فاکتورهای زیادی را در نظر بگیرید تا بهترین فایروال رایگان لینوکس را برای خود انتخاب کنید. برای شروع، سهولت راه اندازی، سادگی رابط، پیکربندی و مستندات موجود را بررسی کنید.

ببینید که به‌روزرسانی های امنیتی چقدر منظم هستند، کدام ویژگی های آن غنی است و آیا ویژگی های پیشرفته ای وجود دارد که برای شما مفید باشد یا خیر. همچنین باید در نظر بگیرید که آیا برای استفاده خانگی یا حرفه ای است.

بهترین فایروال های رایگان لینوکس: چگونه آزمایش شدند؟

برای تعیین بهترین فایروال های رایگان لینوکس، ویژگی ها و عملکرد بسیاری از فایروال ها را ارزیابی کردیم.

ما در نظر گرفتیم که با چه سرعتی می‌توان آنها را راه اندازی کرد، شهودی بودن رابط، پایداری و سرعت را در نظر گرفتیم. ما به اسناد موجود، میزان به‌روزرسانی آن و اینکه آیا یک انجمن آنلاین فعال یا پشتیبانی رسمی برای درخواست ها وجود دارد، نگاه کردیم. ما بررسی کردیم که به‌روزرسانی های امنیتی چقدر منظم هستند و آیا فایروال دارای قابلیت های تشخیص نفوذ و پیشگیری از جمله ویژگی های پیشرفته دیگر است یا خیر.

ما همچنین بررسی کردیم که آیا فایروال ها دارای یک رابط مبتنی بر وب هستند و آیا برای استفاده خانگی یا حرفه ای مناسب هستند.

درباره نحوه آزمایش، رتبه بندی و بررسی محصولات در TechRadar (در برگه جدید باز می شود) بیشتر بخوانید.

آیا شما یک حرفه ای هستید؟ مشترک شدن در خبرنامه ما

برای دریافت اخبار و پیشنهادات سایر برندهای آینده با من تماس بگیرید از طرف شرکای مورد اعتماد یا حامیان مالی ما ایمیل دریافت کنید با ارسال اطلاعات خود، با شرایط و ضوابط (در برگه جدید باز می شود) و خط مشی رازداری (در برگه جدید باز می شود) موافقت می کنید و 16 سال سن دارید. و یا بیش از.

امتیاز این مطلب
سهیل دهقانی
نوشته شده توسط

سهیل دهقانی

علاقه مند به فناوری و تکنولوژی های روز دنیا کارشناس سئو و تولید محتوا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس