چگونه بفهمیم واتس اپ در مورد ما چه اطلاعاتی دارد

39
0
واتس اپ در مورد ما چه اطلاعاتی دارد

واتس اپ حجم قابل توجهی از داده های مربوط به شما را جمع آوری می کند. واتس اپ در مورد ما چه اطلاعاتی دارد؟ در اینجا نحوه فهمیدن آنچه این برنامه در مورد شما می داند، آورده شده است.

واتس اپ طبق خط مشی حفظ حریم خصوصی خود، اطلاعات را با «دیگر شرکت های متا» دریافت و به اشتراک می گذارد. این می تواند برای هر کسی که به اندازه کافی در اطراف بوده و داستان هایی درباره نحوه استفاده (یا سوء استفاده) شرکت های متا از داده ها در طول سال ها شنیده است ناراحت کننده باشد.

اما آیا واقعاً دلیلی برای نگرانی وجود دارد؟ واتس اپ در مورد شما چه می داند که به طور بالقوه می تواند با شرکت های شریک خود به اشتراک بگذارد؟

واتس اپ در مورد ما چه اطلاعاتی دارد؟ واتس اپ در مورد شما چه می داند؟

اگر هنوز واتس ‌اپ روی دستگاه شما کار می‌کند، به این معنی است که سیاست حفظ حریم خصوصی آن را پذیرفته اید. بنابراین، سیاست حفظ حریم خصوصی WhatsApp می گوید که چه داده هایی را جمع آوری می کند؟

در اینجا لیستی از دسته های مختلف اطلاعاتی که شرکت جمع آوری می کند برای شما آورده شده است:

اطلاعات حساب شما: هنگامی که یک حساب واتساپ ایجاد می کنید، باید برخی از اطلاعات شخصی را ارائه دهید. این شامل نام و شماره تلفن شما می شود. واتس اپ همچنین ممکن است عکس نمایه شما را بخواهد که می توانید انتخاب کنید که ارائه دهید یا نه.

پیام‌های شما: WhatsApp رمزگذاری سرتاسر پیش ‌فرض ارائه می ‌کند و معمولاً پیام‌ های کاربران را در سرور های خود ذخیره نمی ‌کند. با این حال، پیام ‌های تحویل ‌نگرفته را تا 30 روز ذخیره می‌ کند، تا زمانی که گیرنده آنلاین شود. واتس ‌اپ همچنین رسانه ‌های فوروارد شده را به صورت رمزگذاری شده ذخیره می ‌کند تا به ارسال کار آمدتر فوروارد های اضافی کمک کند.

اطلاعات تماس شما: آپلود مخاطبین خود در WhatsApp اختیاری است. اگر مخاطبین خود را از تلفن خود آپلود کنید، واتس اپ به اطلاعات تماس افراد موجود در دفترچه آدرس شما – از جمله مخاطبینی که در واتس اپ نیستند، دسترسی خواهد داشت.

اطلاعات وضعیت: WhatsApp اطلاعات وضعیت شما را جمع آوری می کند. اما به چه شکلی نمی گوید.

مکان: هنگامی که از هر یک از ویژگی های مبتنی بر مکان واتس اپ استفاده می کنید، اطلاعات موقعیت مکانی شما را جمع آوری می کند. به عنوان مثال، اگر موقعیت مکانی زنده خود را با یک مخاطب به اشتراک بگذارید، آنها می توانند آن را در یک نقشه در زمان واقعی ببینند.

آدرس IP و اطلاعات دستگاه: هنگامی که از WhatsApp استفاده می کنید، به طور خودکار آدرس IP و اطلاعات دستگاه شما را جمع آوری می کند. این شامل اطلاعاتی مانند مدل دستگاه، سیستم عامل و سایر شناسه های منحصر به فرد شما می شود.

کوکی‌ها: واتس‌اپ از کوکی ‌ها برای درک تنظیمات برگزیده کاربر و بهبود خدمات مبتنی بر وب خود استفاده می ‌کند، مشابه نحوه استفاده سایر برنامه‌ ها و وب‌ سایت‌ ها از کوکی‌ ها.

داده های تراکنش و پرداخت: اگر از واتس اپ برای انجام تراکنش یا ارسال پول استفاده می کنید، برنامه اطلاعات مربوط به تراکنش را جمع آوری می کند. این شامل جزئیاتی مانند روش پرداخت، جزئیات حمل و نقل و مبلغ پرداخت می شود.

اطلاعات استفاده و گزارش: WhatsApp به طور خودکار اطلاعاتی را در مورد نحوه استفاده شما از برنامه جمع آوری می کند. این شامل تعاملات شما با مخاطبین، مهرهای زمانی و ویژگی هایی است که استفاده می کنید.

چه زمانی متا اطلاعات شما را به اشتراک می گذارد؟

واتس اپ برخی از اطلاعات جمع آوری شده خود را با سایر شرکت های متا به اشتراک می گذارد. اگر از ارائه ‌دهنده خدمات پشتیبان‌ گیری داده‌ ها مانند iCloud یا Google Drive استفاده می ‌کنید، واتس ‌اپ نیز اطلاعاتی را با آن شرکت ‌ها به اشتراک می ‌گذارد.

در اینجا نگاهی به نحوه اشتراک ‌گذاری داده‌ های این برنامه با سایر شرکت ‌ها داریم:

با سایر شرکت‌های متا: واتس‌ اپ اطلاعاتی را با سایر شرکت‌ های متا دریافت می ‌کند و به اشتراک می ‌گذارد «برای کمک به عملکرد، ارائه، بهبود، درک، سفارشی ‌سازی، پشتیبانی و بازاریابی خدمات و پیشنهادات آنها، از جمله محصولات شرکت متا». اگر تا به حال وضعیت واتس اپ را پست کرده باشید و اعلان اشتراک گذاری در استوری فیس بوک را دیده باشید، همگام سازی داده های متا را در عمل مشاهده کرده اید.

ارائه دهندگان خدمات پشتیبان گیری از داده ها: واتس اپ همچنین از ارائه دهندگان خدمات پشتیبان گیری از داده ها مانند iCloud و Google Drive برای ذخیره نسخه های پشتیبان WhatsApp شما استفاده می کند. اگر پشتیبان‌ گیری iCloud یا Google Drive را در واتس‌ اپ فعال کرده باشید، برنامه اطلاعات را با آن شرکت ‌ها به اشتراک می ‌گذارد. این شامل اطلاعات حساب، پیام ها و اطلاعات تماس شما می شود.

چگونه از داده های واتس اپ خود کپی بگیریم

اکنون که می‌دانید واتس‌اپ چه نوع داده‌ هایی را جمع ‌آوری می‌ کند، احتمالاً از خود می ‌پرسید که چگونه می‌ توانید یک کپی از این اطلاعات را برای خود دریافت کنید.

خبر خوب این است که واتس اپ دسترسی و دانلود یک کپی از داده های خود را برای کاربران نسبتاً آسان می کند. خبر بد این است که با توجه به حجم داده‌ هایی که جمع ‌آوری می ‌کند، گزارش آن‌ طور که می ‌خواهید دقیق نیست.

برای به دست آوردن یک کپی از داده های WhatsApp خود، این مراحل را دنبال کنید:

  • WhatsApp را باز کنید و به تنظیمات بروید.
  • روی Account ضربه بزنید.
  • درخواست اطلاعات حساب را انتخاب کنید.

تقریباً سه روز طول می کشد تا واتس اپ گزارش شما را جمع آوری کند و آن را برای دانلود در دسترس قرار دهد. وقتی برنامه آماده شد، اعلانی در داخل آن دریافت خواهید کرد.

هنگامی که گزارش خود را صادر می کنید، یک فایل ZIP دریافت خواهید کرد که حاوی چند فایل HTML است. این فایل ‌ها شامل اطلاعات حساب، مخاطبین، گروه‌ ها و موارد دیگر است.

یک کپی از داده های WhatsApp خود دریافت کنید

اگر واتس اپ داده های شما را ذخیره می کند و به طور بالقوه می تواند با شرکت های خواهر خود به اشتراک بگذارد، منطقی است که بخواهید بدانید برنامه دقیقاً چه چیزی در مورد شما می داند.

برای درخواست کپی از داده های واتس اپ خود، مراحلی را که در بالا توضیح دادیم دنبال کنید. هنگامی که گزارش را دریافت کردید، کمی وقت بگذارید و آن را مرور کنید و ببینید چه اطلاعاتی را با واتس اپ به اشتراک گذاشته اید، و در نتیجه، با شرکت های متا چه اطلاعاتی را به اشتراک گذاشته اید.

امیدواریم با مطالعه ی این مقاله توانسته باشید اطلاعات لازم در زمینه ی داده های ذخیره شده در پلتفرم واتس آپ را به دست آورده باشید. واتس اپ در مورد ما چه اطلاعاتی دارد؟

امتیاز این مطلب
سهیل دهقانی
نوشته شده توسط

سهیل دهقانی

علاقه مند به فناوری و تکنولوژی های روز دنیا کارشناس سئو و تولید محتوا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس