بهترین لنزها برای دوربین های DSLR

76
0
بهترین لنزها برای دوربین های DSLR

دوربین های بدون آینه به طور فزاینده ای محبوب می‌شوند، دوربین های DSLR مشتریان قابل توجهی را در بین علاقمندان و حرفه ای ها حفظ می‌کنند.  بهترین لنزها برای دوربین های DSLR را بشناسید.

با این حال، هنگامی که این انتخاب را انجام دادید، باید لنزهای مناسب را انتخاب کنید. انتخاب لنز برای دوربین DSLR به دلیل تنوع بسیار زیاد، می‌تواند پیچیده باشد. حرفه ای ها احتمالا به تعداد زیادی لنز مختلف نیاز خواهند داشت، در حالی که کاربران روزمره می‌توانند با مجموعه سه تایی تثلیث مقدس که همه چیز را پوشش می‌دهد یا یک لنز منفرد که متناسب با نیازهای شخصی آنها باشد، بسنده کنند.

Canon EF 100-400mm f/4.5-5.6L IS II USM

بهترین لنزها برای دوربین های DSLR
بهترین لنزها برای دوربین های DSLR

یک لنز تله فوتو عالی برای پایه های Canon EF

Canon EF 100-400mm f4.5-5.6L IS II USM یک لنز تله فوتو عالی برای دوربین های DSLR است. به لطف فاصله کانونی طولانی و فوکوس خودکار عالی، برای عکاسی از حیات وحش و ورزش عالی است. با تثبیت کننده تصویر باکیفیت، می‌توانید در نور چالش برانگیز نیز تصاویر واضح و شفافی دریافت کنید.

مزایا:

تنظیم عالی

در برابر آب و هوا و ضد گرد و غبار

هود لنز با پنجره جانبی برای تنظیم فیلتر

تثبیت کننده تصویر موثر

سه پایه را می‌توان بدون جدا کردن از دوربین جدا کرد

معایب:

بازترین دیافراگم f/4.5 است

سنگین وزن

قیمت: 2399 دلار در آمازون، 1750 دلار در Walmart، ۲۴۰۰ دلار در Best Buy

شما می‌توانید از این لنز تله فوتو Canon EF 100-400mm در موقعیت های بسیار متنوعی استفاده کنید. با این حال، در درجه اول یک لنز برای عکاسی از حیات وحش و ورزش است زیرا حداکثر فاصله کانونی 400 میلی متری آن می‌تواند شما را به سوژه هایتان نزدیک کند.

ردیابی حیوانات در حال حرکت یا یک مهاجم در یک بازی فوتبال به لطف فوکوس خودکار سریع USM کار آسانی است. می‌توانید بلافاصله عکس بگیرید، و موتور اجازه می‌دهد تا در هر زمان معینی به صورت دستی بازنویسی کنید.

با این حال، از آنجایی که بازترین دیافراگم آن f/4.5 است، ممکن است بخواهید تنظیمات ISO بالاتر را در شرایط کم نور آزمایش کنید. تثبیت کننده تصویر 3 حالته و 4 مرحله ای تضمین می‌کند که عکس های شما ثابت و واضح هستند و توانایی شما را برای گرفتن تصاویر عالی در نور چالش برانگیز افزایش می‌دهد.

همچنین لنز خوبی برای عکاسی پرتره است، مخصوصاً زمانی که در جایی که فاصله کمی بین شما و سوژه وجود داشته باشد، عکس های صمیمی می‌گیرید. 9 تیغه دیافراگمی می‌توانند سوژه ها را با یک بوکه صاف و گرد زیبا ایزوله کنند.

Canon EF 85mm f/1.4L IS USM

بهترین لنزها برای دوربین های DSLR
بهترین لنزها برای دوربین های DSLR

بهترین برای پرتره

یک لنز عالی برای عکاسی پرتره Canon EF 85mm f/1.4L IS USM برای دوربین های DSLR است. این یک لنز تله فوتو متوسط ​​با دیافراگم سریع و تثبیت کننده تصویر است که در این نوع لنزها نادر است. این توانایی شما را برای گرفتن عکس های با کیفیت در مراسم عروسی و رویدادها افزایش می‌دهد‌ آب بندی هوا تضمین می‌کند که می‌توانید این کار را در داخل یا خارج از خانه انجام دهید.

مزایا:

ضد گرد و غبار و آب بندی شده در برابر آب و هوا

سیستم فوکوس خودکار عالی

لرزشگیر تصویر 4 استاپ

دیافراگم سریع f/1.4

معایب:

کمی سنگین

قیمت: 1599 دلار در آمازون، 1130 دلار در Walmart، ۱۱۲۵ دلار در Newegg

این لنز Canon یک لنز تله فوتو متوسط ​​و یکی از بهترین ها برای گرفتن عکس های پرتره است. با دیافراگم سریع f/1.4، عملکرد عالی در نور کم و همراه با دیافراگم 9 تیغه آن، بوکه استثنایی را دریافت خواهید کرد. همچنین این اولین 85 میلی متری از سری L لوکس کانن است که دارای لرزشگیر تصویر است.

این تثبیت کننده آزادی بسیار بیشتری نسبت به عکاس می دهد. سه پایه های مزاحم و فلاش های دست و پا گیر غیر ضروری هستند و می‌توانید عبارات را به صورت طبیعی و غیررسمی تر ثبت کنید. عکاسی دستی، از مراسم در فضای باز گرفته تا پذیرایی در فضای داخلی، مناسب است.

عنصر تثبیت کننده دارای یک پوشش کروی هوا برای اصلاح هرگونه اعوجاج کروی و به حداقل رساندن شعله ور شدن نور پس زمینه و شبح است. همچنین دارای یک عنصر غیرکروی GMO درجه یک برای وضوح دقیق و کنتراست دقیق است. فوکوس خودکار نیز سریع و دقیق است و هر زمان که بخواهید می‌توانید آن را به صورت دستی لغو کنید.

با آب بندی بادوام آن نیازی نیست نگران عکاسی خود در آب و هوای نامساعد باشید. با این حال، کمی در سمت سنگین است، بنابراین شانه ها ممکن است پس از استفاده زیاد شروع به درد کنند.

Sigma 24mm f/1.4 DG HSM Art Lens

بهترین لنزها برای دوربین های DSLR
بهترین لنزها برای دوربین های DSLR

مقرون به صرفه ترین

لنز 24 میلی‌متری با دیافراگم سریع f/1.4 لنز جالبی است که می‌توانید از آن استفاده کنید، چه عکاس نجومی باشید و چه عکاس خیابانی. Sigma 24mm f/1.4 DG HSM یکی دیگر از لنزهای خوب در محدوده هنر این شرکت است، اما با قیمتی که شما را شگفت زده خواهد کرد. این یک لنز حرفه ای است که تصاویر را با وضوح گوشه به گوشه، حتی با دیافراگم باز ارائه می‌دهد.

مزایا:

کیفیت تصویر عالی

ارزش خوب

فوکوس خودکار سریع و دقیق

هود لنز گلبرگ شکل و کیف موجود است

معایب:

بدون آب بندی

قیمت: 849 دلار در آمازون، 764 دلار در Newegg

اگر لنز پرایم با زاویه دید عریض با دیافراگم سریع می‌خواهید، لنز Sigma 24mm f/1.4 DG HSM Art عملکردی استثنایی برای نیازهای عکاسی خلاقانه شما ارائه می‌دهد. این یک لنز ظریف ساخته شده است که با قیمت بسیار مطلوب تری نسبت به تولیدکنندگان پیشرو که نسخه های برند خود را به آن می‌فروشند، موجود است. کیفیت تصویر عالی را برای عکاسی خیابانی، معماری، منظره، آسمان و سایر انواع عکاسی ارائه می‌دهد.

کیفیت ساخت فوق العاده بالاست و طراحی اپتیکال دارای سه عنصر FLD، چهار SLD، و دو عنصر غیرکروی با پوشش های چندلایه فوق العاده برای کاهش موثر تاری است. علاوه بر این، برای یافتن هرگونه انحراف یا اعوجاج رنگی به سختی تحت فشار خواهید بود.

وقتی وضوح لبه به لبه ارائه شده را در نظر بگیرید، کیفیت تصویر بسیار خوشایند است. حتی با دریچه دیافراگم در بازترین حالت، جزئیات بهینه است. این دیافراگم عریض همچنین در نتیجه دیافراگم 9 تیغه ای لنز، باعث ایجاد بوکه های خیره کننده و گرد می‌شود.

فوکوس خودکار سریع، دقیق و بی‌صدا است و دارای قابلیت نادیده گرفتن دستی است که می‌توانید در هر زمان آن را فعال کنید. از آنجایی که این یک لنز پرایم است، فوکوس کاملاً داخلی است، به این معنی که عنصر جلو دقیقاً در همان جایی که هست باقی می‌ماند. این لنز برای پایه های Canon EF است، اما نسخه های Nikon F و Sony E-Mount نیز موجود هستند.

Nikon AF-S NIKKOR 70-200mm f/2.8E FL ED VR

بهترین لنزها برای دوربین های DSLR
بهترین لنزها برای دوربین های DSLR

بهترین برای ثبت رویدادها

برای یک لنز همه کاره در رویدادها، Nikon AF-S NIKKOR 70-200mm f/2.8 FL ED VR یک دارایی ارزشمند است. برای ثبت تصاویر از فاصله دور عالی است، در حالی که می‌توانید با بوکه پرتره های زیبایی از فواصل نزدیکتر بسازید. استفاده از آن آسان است، کنترل کلی خوبی بر روی فوکوس به شما داده و تصاویر واضح و روشن ارائه می‌دهد.

مزایا:

تصاویر شارپ

تثبیت کننده نوری با کیفیت خوب

سه پایه چرخان قابل جدا شدن

شش شیشه ED، یک فلوریت و یک عنصر لنز HRI با پوشش نانو کریستال یا پوشش فلوئور

معایب:

لبه های نرم در f/2.8

مقداری اعوجاج در فواصل کانونی بیشتر

قیمت: ۱۸۸۴ دلار در Walmart، ۱۸۶۰ دلار در Newegg

با لنز 70 تا 200 میلی متری، ثبت لحظات از راه دور در رویدادهایی مانند عروسی، مهمانی یا کنسرت بسیار آسان تر است. می‌توانید عبارات طبیعی را در لحظه ثبت کنید یا پرتره هایی با دقت ترکیب شده با تاری پس زمینه زیبا بگیرید.

Nikon AF-S NIKKOR 70-200mm f/2.8E FL ED VR دارای یک بشکه محکم پلی کربنات است که با تزئینات طلایی برای ظاهری با سلیقه برجسته شده است. دارای چند دکمه و سوئیچ بر روی بشکه برای سهولت استفاده، از جمله چهار دکمه جداگانه برای قفل AF با دسترسی آسان و یک سوئیچ خودکار/دستی. همچنین یک ویژگی محدود کننده فوکوس وجود دارد که به شما کنترل بیشتری بر روی فوکوس خودکار می‌دهد. می‌توانید تنظیم کنید که در کل محدوده یا در یک منطقه خاص عمل کند. این ویژگی محدوده جستجو را محدود کرده و فوکوس خودکار را سرعت می‌بخشد.

با تغییر فاصله کانونی، اندازه فیزیکی لنز به لطف طراحی زوم داخلی آن ثابت می‌ماند. حداقل طول فوکوس 3.6 فوت است که درجه ای از تطبیق پذیری را به لنز اضافه می‌کند. کاملاً توانایی لنز ماکرو را ندارد، اما این برای یکی از این نوع کاملاً چشمگیر است.

کیفیت تصویر واضح است، به خصوص هنگامی که در دیافراگم های کوچکتر متوقف می‌شوید. در f/2.8، تصاویری را دریافت خواهید کرد که در لبه ها کمی نرم هستند. این دیافراگم سریع در تمام محدوده زوم در دسترس است. با این حال، اعوجاج در فواصل کانونی بلندتر کمی آشکارتر می‌شود.

Sigma 105mm F2.8 EX DG OS HSM Macro

بهترین لنزها برای دوربین های DSLR
بهترین لنزها برای دوربین های DSLR

یک لنز ماکرو عالی برای پایه های Canon EF

Sigma 105mm f/2.8 EX DG OS HSM Macro یک انتخاب عالی برای گرفتن سوژه های نزدیک است. خواه یک حشره باشد یا یک معاینه دقیق از چشم انسان، تصاویر کاملا واضح و رنگارنگ خواهند بود. این لنز برای پایه های Canon EF است و با قیمتی در دسترس است که اکثر کاربران DSLR را خوشحال می‌کند.

مزایا:

سازگار با APS-C

مقرون به صرفه

تثبیت کننده نوری 4 استاپ

پوشش چند لایه فوق العاده

تمرکز داخلی شناور

معایب:

ضد پاشش، اما آب بندی نشده است

قیمت: 628 دلار در آمازون، 510 دلار در Walmart، ۴۹۸ دلار در Newegg

اگر به دنبال لنز مناسب برای عکاسی ماکرو هستید، لنز Sigma 105mm F2.8 EX DG OS HSM لنز مناسبی است. این دوربین با پایه های Canon EF سازگار است و با نسبت بزرگنمایی 1:1 عکس می‌گیرد. با این حال، می‌توانید با استفاده از یک مبدل از راه دور APO سازگار، این میزان را افزایش دهید.

این لنز با استفاده از عناصر شیشه ای LD، پراکندگی نور را در داخل محدود می‌کند، که اعوجاج رنگی را متوقف می‌کند. با یک دیافراگم دایره ای 9 تیغه ای گرد، می‌توانید یک بوکه صاف را در پشت سوژه خود نیز دریافت کنید که می‌تواند یک کفشدوزک یا یک شکوفه گل باشد.

به لطف حداقل فاصله عکاسی راحت کمی بیش از پنج و نیم اینچ و یک سیستم فوکوس داخلی آرام و در عین حال سریع، آن سوژه ها را هم مزاحم نخواهید کرد. همراه با فناوری تثبیت عالی، عکس های دستی از فواصل بسیار کوتاه نتایج فوق العاده ای ایجاد می‌کنند.

علاوه بر این، این لنز یک لنز خوب برای عکاسی اکشن است و می‌توانید تصاویر واضح و لحظه ای با جزئیات واضح ایجاد کنید. موتور Hyper-Sonic بی‌صدا و سریع است و به فوکوس خودکار شما کمک می‌کند قطارهای در حال حرکت، حیوانات خانگی در حال پریدن یا حیوانات وحشی را ردیابی کند.

Nikon AF-S NIKKOR 35mm f/1.4G

بهترین لنز 35 میلی متری

Nikon AF-S NIKKOR 35mm f/1.4G یک انتخاب با کیفیت برای عکاسی خیابانی است. دیافراگم سریع امکان عکاسی عالی در نور کم را فراهم می‌کند، بنابراین می‌توانید تمام زندگی شبانه و محیطی را که دوست دارید به راحتی ثبت کنید. بسیار همه کاره است و برای عکاسی منظره و همچنین هنگام عکاسی از پرتره های ترکیبی و کلوزآپ انتخاب خوبی است.

مزایا:

دیافراگم عریض f/1.4

استفاده آسان به صورت دستی در شب

عالی برای عکاسی خیابانی

تصاویر با کیفیت بالا

فوکوس خودکار بی صدا

معایب:

برای یک لنز 35 میلی متری سنگین است

قیمت: 1697 دلار در آمازون، 1570 دلار در Walmart، ۱۳۶۵ دلار در Newegg

اگر می‌خواهید یک 35 میلی متری کلاسیک با دیافراگم بازتر از حد معمول داشته باشید، Nikon AF-S NIKKOR 35mm f/1.4G انتخاب خوبی است. این لنز برای این نوع لنز کمی سنگین است، اما دارای لوله آلومینیومی مقاوم است و دیافراگم آن f/1.4 فوق عریض است.

اگر به مسافرت می‌روید و به لنز Jack-of-all Trades نیاز دارید، این یک انتخاب عالی است. این دوربین مناظر با کیفیت عالی و پرتره های نزدیک را ثبت می‌کند در حالی که در عکاسی خیابانی عالی است. شما می‌توانید در همه شرایط عکس بگیرید، چه در روز یا شب، چه در داخل خانه و چه در خارج از منزل، زیرا این لنز تصاویر بسیار خوبی در نور کم می گیرد. می‌توانید از تمام نورهای نئون و محیط عصر هر شهری که بازدید می‌کنید، از جمله عکس های داخلی رستوران ها یا موزه ها، عکس بگیرید.

هیچ عنصر LD در این لنز وجود ندارد. درعوض، با استفاده از یک عنصر غیرکروی با انحراف رنگی مقابله می‌کند و پوشش نانو کریستال، که نشانه لنز Nikon است، با تار شدن مبارزه می‌کند. علاوه بر این، سیستم فوکوس داخلی خاموش است و دارای فوکوس خودکار موتور موج بی‌صدا با قابلیت بازگردانی دستی تمام وقت است.

Tamron SP 70-200mm f/2.8 Di VC USD G2 For Nikon

همه کاره ترین لنز

برای یک لنز تله فوتو همه کاره 70-200 میلی متری، لنز Tamron SP 70-200mm f/2.8 Di VC G2 را در نظر بگیرید. این یک جایگزین فوق العاده برای انتخاب لنزهای معادل اختصاصی برای پایه های Nikon F است. علیرغم اینکه یک لنز تله فوتو است، سبک وزن و قابل حمل است و آن را به یک لنز همه کاره ایده آل برای انجام سفرهای شما تبدیل می‌کند. دارای تثبیت کننده تصویر موثر و سیستم فوکوس خودکار سریع برای ارائه تصاویر واضح و دقیق در سراسر محدوده ژانر عکاسی است.

مزایا:

کیفیت ساخت عالی

سبک وزن

تثبیت کننده تصویر موثر

تصاویر با کیفیت واضح

معایب:

برخی از گوشه های دیافراگم باز است

قیمت: 1299 دلار در آمازون، 1050 دلار در Walmart

با توجه به اینکه بسیاری از شرکت های تولید دوربین لنزهای خود را دور از دسترس علاقمندان قیمت می‌گذارند، تولیدکنندگان شخص ثالث مانند تامرون جایگزین های فوق العاده ای را با قیمت های پایین‌تر ارائه می‌دهند.

اگر به دنبال خرید مجموعه ای از لنزهای سه گانه هستید، این لنز 70-200 میلی متری Tamron انتخاب عالی برای گنجاندن آن است و با پایه های Nikon FX سازگار است. جبران لرزش 5 مرحله ای (تثبیت کننده تصویر برای اکثر افراد) عالی است و فوکوس خودکار سریع یکی از مواردی است که می‌توانید به آن اعتماد کنید. این لنز تصاویر پرتره، منظره، معماری و اکشن واضح و دقیقی را به شما می‌دهد که می‌توانید به آنها افتخار کنید. با این حال، اگر به زوم بیشتر نیاز دارید، مثلاً هنگام تماشای پرنده، می‌توانید یک مبدل از راه دور سازگار تهیه کنید.

این یک لنز بادوام و خوش ساخت، سبک وزن و قابل حمل نیز هست. بدون شک ثابت خواهد شد که برای تازه کار ها و حرفه ای ها یک گزینه ایده آل است.

Sigma 14-24mm f/2.8 DG HSM

بهترین لنزها برای دوربین های DSLR
بهترین لنزها برای دوربین های DSLR

یک لنز عریض با کیفیت برای رقابت

برای یک لنز با زاویه دید عالی، Sigma 14-24 f/2.8 DG HSM برای عکاسی نجومی، مناظر، پرتره های محیطی و معماری ایده آل است. کیفیت تصویر با لنزهای سازنده آشناتر با جزئیات واضح و عدم انحراف و اعوجاج رقابت می‌کند.

مزایا:

کاملا آب بندی شده

زوم بدون درز

فوکوس خودکار سوئیفت Hyper Sonic Motor

دیافراگم F/2.8 در سراسر محدوده زوم ثابت است

لنز غیرکروی شیشه ای با دقت بسیار بالا

معایب:

ناسازگار با فیلترهای پیچ دار

سنگین وزن

قیمت: 1100 دلار در Walmart، ۱۱۱۵ دلار در Newegg

شهرت سیگما در سال های اخیر افزایش یافته است و آنها دیگر فقط یک تولید کننده لنز شخص ثالث نیستند. لنزهای Art آنها در دنیای عکاسی سر و صدایی ایجاد کرده است و لنز سیگما 14-24 میلی متر f/2.8 DG HSM Art تفاوتی ندارد. این لنز برای دوربین های DSLR فول فریم طراحی شده است، و این لنز با EF های Canon سازگار است، اما برای پایه های Nikon F و Sigma SA نیز موجود است.

برای کسانی که علاقه زیادی به گرفتن عکس از ستارگان دارند، یک لنز با زاویه فوق عریض 14-24 میلی متری برای عکاسی نجومی مناسب است. همچنین یک انتخاب عالی برای مناظر و معماری است. از رشته کوه های چشمگیر و ساختمان های انتزاعی با جزئیات واضح عکس می‌گیرد. در واقع، یافتن هر گونه مشکلی در کیفیت نوری این لنز دشوار است. تصاویر واضح هستند و هیچ مدرکی دال بر انحراف رنگی یا اعوجاج دیگر وجود ندارد. این کیفیت حتی در زوم کامل نیز مشهود است و لبه های تصویر دارای جزئیات کافی برای رقابت با اکثر لنزهای با قیمت بالا هستند.

اگرچه کمی سنگین است، اما همچنان برای در دست گرفتن و استفاده راحت و مقاوم بوده و در برابر آب و هوا مقاوم است. این یک مکمل عالی برای هر مجموعه لنز است و استفاده از آن بسیار سرگرم کننده خواهد بود.

کدام لنز DSLR برای شما بهترین انتخاب است؟

این تا حد زیادی به نوع عکاسی، بودجه شما و البته دوربینی که استفاده می‌کنید بستگی دارد. لنزهای باکیفیت برای دوربین های DSLR معمولاً ارزان نیستند، اما در صورتی که لنزهای شخص ثالثی مانند تامرون یا سیگما را انتخاب کنید، می‌توانید تخفیف های عالی را پیدا کنید که اغلب با عملکرد لنزهای اختصاصی شرکت پیشرو مطابقت دارد.

یکی از بهترین لنزهای با زاویه دید عریض موجود امروزه، لنز هنری سیگما 24 میلی‌متری f/1.4 DG HSM است. طیف لنزهای Art Sigma مدتی است که توجه عکاسان آماتور و حرفه ای را به خود جلب کرده است و این لنز پرایم با زاویه دید عریض دیافراگم سریعی دارد و حتی زمانی که دیافراگم کاملاً باز است تصاویری با جزئیات خوب ارائه می‌دهد.

از آنجایی که عکاسی پرتره در میان محبوب ترین ژانرها قرار دارد، 85 میلی‌متری باکیفیت یکی از مواردی است که به خوبی به شما کمک می‌کند. Canon EF 85mm f/1.4L IS USM با دیافراگم سریع و تثبیت کننده تصویر عالی عملکرد فوق العاده ای در نور کم ارائه می‌دهد. این گزینه عالی برای عکاسی از مردم در رویدادها از عروسی گرفته تا کنسرت های موسیقی است و می‌توانید آن سه پایه را در خانه بگذارید.

اگر دوست دارید عکس خیابانی بگیرید، دوربین 35 میلی‌متری انتخاب محبوب است و Nikon AF-S NIKKOR 35mm f/1.4G داستان های شهری باکیفیتی را برای اشتراک گذاری در اختیار شما قرار می‌دهد.

اگر می‌خواهید یک لنز همه کاره داشته باشید، بهتر است یک لنز تله فوتو با محدوده کانونی وسیع تهیه کنید. این لنزها می‌توانند چندین ژانر را پوشش دهند و برای مسافرت مناسب هستند. تامرون و نیکون دارای لنزهای همه کاره 70 تا 200 میلی متری هستند که نتایج بسیار خوبی را ایجاد می‌کنند. با این حال، انتخاب برتر ما Canon EF 100-400mm f/4.5-5.6L IS II USM است. این یک لنز همه کاره است که می‌توانید در موقعیت های مختلف، از ورزش و اکشن گرفته تا عکاسی از حیات وحش، از آن استفاده کنید. همچنین دارای فوکوس خودکار قدرتمند و لرزشگیر عالی تصویر است.

امتیاز این مطلب
سهیل دهقانی
نوشته شده توسط

سهیل دهقانی

علاقه مند به فناوری و تکنولوژی های روز دنیا کارشناس سئو و تولید محتوا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس