10 ترفند برای گرفتن عکس غذا

54
0
ترفند برای گرفتن عکس غذا

عکاسی از غذا آنقدر ژانر سرگرم کننده ای است که تقریباً همه ممکن است یک بار آن را امتحان کرده باشند. با وجود اینکه شروع کردن با این ژانر آسان است، اما گرفتن عکس های غذایی که برجسته باشد بسیار چالش برانگیز و سخت است. اگر بارها و بارها از همان عکس های نزدیک از غذا می‌گیرید، ممکن است کمی خسته کننده خواهد شد. ترفند برای گرفتن عکس غذا را در ادامه توضیح داده ایم.

آیا شما یک عکاس مواد غذایی مشتاق هستید که به دنبال شگفت انگیز کردن عکس های خود هستید؟

1. با قانون یک سوم شروع کنید

ممکن است قبلاً این نکته ساده را بدانید که می‌تواند فوراً زیبایی عکس های شما را افزایش دهد. با تقسیم کادر خود به سه قسمت عمودی و افقی شروع کنید. سپس، می‌توانید سوژه اصلی خود را در امتداد نقاط متقاطع قرار دهید تا عکسی با ظاهر عالی بگیرید.

قانون یک سوم با نمای بالا به پایین بسیار خوب عمل می‌کند. شما به راحتی می‌توانید این قانون را در هر جایی اجرا کنید. شبکه قانون یک سوم در اکثر گوشی ها نیز موجود است.

2. از قانون شانس پیروی کنید

نکته ای از نظر بصری در مورد قرار دادن چیزها در گروه های سه تایی و اعداد فرد دیگر وجود دارد. این قانون مفیدی است که باید هنگام عکس گرفتن از دسرها به خاطر بسپارید.

بنابراین، دفعه بعد که کیک یزدی، کشمشی یا شیرینی بهشتی درست می‌کنید، قبل از گرفتن عکس، آنها را به اعداد فرد بچینید. همانطور که در تصویر بالا نشان داده شده است، قانون شانس برای اقلام خوش طعم نیز کار می‌کند.

البته، می‌توانید هنگام عکس برداری از بشقاب های بزرگتر، دو مورد را فشار دهید. در این صورت، می‌توانید یک ظرف را با فوکوس کامل و دومی نیمه متمرکز داشته باشید. اساساً، شما همچنان از قانون شانس پیروی می‌کنید که فقط یک صفحه در فوکوس قرار دارد.

3. لایه ها را به ترکیب خود اضافه کنید

لایه ها چیزی است که عکاسان منظره به شدت به آن توجه می‌کنند. اما لایه ها می‌توانند عمق و جذابیت بصری را به هر نوع عکاسی اضافه کنند. به عنوان یک عکاس مواد غذایی، می‌توانید لایه هایی را به تصاویر خود اضافه کنید تا عکس ها به جای اینکه صرفاً مانند تصاویر صاف به نظر برسند، ظاهر شوند.

شما می‌توانید لایه ها را به چند روش مختلف اضافه کنید. اگر با زاویه 45 درجه عکاسی می‌کنید، می‌توانید چند عنصر را در جلو و پشت آیتم اصلی خود قرار دهید. هنگامی که سوژه خود را در فوکوس نگه می‌دارید، این لوازم جانبی محو می‌شوند و عمق ایجاد می‌کنند. همچنین می‌توانید غذای آبکاری شده خود را در یک بشقاب یا کاسه بزرگتر قرار دهید تا در حین عکاسی با زاویه از بالا به پایین، لایه ها را اضافه کنید.

4. مثلث طلایی را امتحان کنید

در این قانون، شهرت خود را به چهار مثلث تقسیم می‌کنید و سوژه خود را در امتداد نقاط متقاطع قرار می‌دهید. این قانون مشابه قانون یک سوم است، اما از آن برای جداسازی کادر از خطوط مورب استفاده می‌کنیم.

ابتدا یک خط به صورت مورب روی قاب خود بکشید. سپس از دو گوشه دیگر دو خط بکشید تا خط اصلی را 90 درجه قطع کنید. قرار دادن لوازم جانبی مانند قاشق، چنگال یا چوب غذاخوری در امتداد خط مورب می‌تواند ترکیب جالبی ایجاد کند.

5. نسبت طلایی را هدف بگیرید

نسبت طلایی چشمان شما را در یک خط منحنی شبیه صدف دریایی هدایت می‌کند. این ساده ترین قوانین ترکیب بندی نیست، اما با تمرین، می‌توانید برای ایجاد عکس های خیره کننده بر آن مسلط شوید.

برای شروع، از منحنی کلی بشقاب ها و کاسه ها استفاده کنید تا از نسبت طلایی پیروی کنید. هنگامی که احساس راحتی کردید، می‌توانید نسبت طلایی را با سایر عناصر ترکیب خود اعمال کنید.

6. سوژه خود را در امتداد Phi Grid قرار دهید

Phi Grid مربوط به نسبت طلایی است اما شبیه قانون یک سوم است. خطوط عمودی در وسط نسبتاً نزدیک به هم هستند. اگر به طور گسترده از قانون یک سوم استفاده کرده باشید، این قانون را با طراوت انجام خواهید داد. عکس های تشکیل شده با این قانون بسیار جذاب تر هستند.

از آنجایی که خطوط در مرکز متمرکز هستند، این قانون برای نمایش اقلام غذایی فردی عالی است.

7. بازی با رنگ

به عنوان یک عکاس مبتدی، می‌توانید غذای خود را وارد بشقاب کنید و کلیک کنید. اما وقت گذاشتن برای ساختن عکس های غذا می‌تواند آن را به سطح بالاتری برساند. اول، ضروری است که دانش خود را از مبانی تئوری رنگ تجدید کنید. درک آن به شما امکان می‌دهد با رنگ ها سرگرم شوید.

آزمایش با رنگ های مختلف کلیدی است. برای مثال، پس زمینه را تغییر دهید یا دستمال های مختلفی را امتحان کنید تا تصویر را زنده کنید. همچنین به دنبال الگوها و بافت های جسورانه باشید.

8. از سایه ها به صورت خلاقانه استفاده کنید

اگر همیشه از نور پراکنده برای عکس گرفتن از غذا استفاده می‌کنید، وقت آن است که آن را تغییر دهید و چیزی خلاقانه امتحان کنید. نور شدید می‌تواند به عکس های شما جلوه ای متفاوت بدهد و بر حس آفتابی و بیرونی تأکید کند. می‌توانید موقعیت نور را تنظیم کنید تا سایه ها در اندازه های مختلف و در زوایای مختلف به دست آید.

برای آزمایش اثرات به یک منبع نور مصنوعی نیاز دارید. با نور طبیعی، ممکن است آن انعطاف پذیری را نداشته باشید. شما باید در ساعات مختلف روز به صورت استراتژیک عکس‌برداری کنید تا به نتیجه دلخواه برسید.

9. با تقارن پویا عکس بگیرید

تقارن پویا پیچیده ترین قانون ترکیب بندی است که می‌توانید در عکس های خود پیاده سازی کنید. اما می‌توانید از روکش در روزهای ابتدایی برای به دست آوردن آن استفاده کنید. این قانون با چیدمان مسطح چندین آیتم بسیار خوب عمل می‌کند. از نقاط متقاطع برای قرار دادن وسایل مورد علاقه خود استفاده کنید.

هنرمندان عمدتاً از آن برای آهنگسازی آثار هنری خود استفاده می‌کنند. به عنوان یک عکاس غذا، شما وقت برای تنظیم عکس های خود را دارید. این قانون را ترکیبی از استفاده از قانون یک سوم با خطوط مورب در نظر بگیرید. در واقع، قانون ساده تر یک سوم از تقارن دینامیکی گرفته شده است.

10. فضای نگاتیو را فراموش نکنید

استفاده از فضای نگاتیو ویژگی بارز عکس های مینیمالیستی است و شما می‌توانید از این تکنیک قدرتمند برای ایجاد تصاویر غذای خیره کننده استفاده کنید. ایده خوبی است که حداقل نیمی از تصویر خود را به عنوان فضای منفی باقی بگذارید. با گذاشتن فضای منفی کافی فضای تنفسی برای چشم بیننده ایجاد می‌کند.

همچنین بسیار مهم است که تصاویر شما در منو یا سایر مواد تبلیغاتی قرار گیرند. عکس های شما باید جایی برای کلمات، لوگوها و غیره داشته باشند.

به این قوانین ترکیبی مسلط شوید تا یک عکاس غذای مطمئن شوید

ترکیب بندی مهم ترین اصل در عکاسی غذا است. حتی اگر یک آشپز عالی هستید و غذایتان را دارد، باید مهارت های هنری خود را تقویت کنید تا در عکس ها خوشمزه به نظر برسد. اگر برای شروع به کمک نیاز دارید به این راهنما مراجعه کنید.

امتیاز این مطلب
سهیل دهقانی
نوشته شده توسط

سهیل دهقانی

علاقه مند به فناوری و تکنولوژی های روز دنیا کارشناس سئو و تولید محتوا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس