لنز ماکرو چیست و چه کاربردی دارد؟

46
0
لنز ماکرو چیست

آیا به فکر تهیه یک لنز ماکرو برای عکاسی خود هستید؟ در اینجا همه چیزهایی است که باید در مورد آنها بدانید. لنز ماکرو چیست؟

عکاسی ماکرو یک ژانر هیجان‌انگیز است—دیدن زنبورها، حشرات و پروانه‌ها در نمای نزدیک می‌تواند تجربه‌ای قابل توجه برای دوستداران طبیعت باشد. با یک ابزار منحصر به فرد مانند یک لنز ماکرو، می توانید جزئیات و بافت این موجودات را نشان دهید.

آیا علاقه مند به دانستن بیشتر در مورد لنزهای ماکرو برای گرفتن تصاویر ماکرو باورنکردنی هستید؟ اگر چنین است، به اطراف بچسبید.

لنز ماکرو چیست؟

لنز ماکرو نوع خاصی از لنز است که می تواند تصاویری در اندازه واقعی تولید کند. همچنین دارای فاصله فوکوس نزدیک در مقایسه با لنزهای استاندارد است. این بدان معنی است که می تواند به سوژه نزدیک تر شود و حتی کوچک ترین جزئیات را در مورد سوژه شما دریافت کند.

یک لنز ماکرو 1:1 یک لنز ماکرو واقعی نامیده می شود که می تواند به همان اندازه ای که در چشم ما به نظر می رسد عکس بگیرد. ما به این نسبت بزرگنمایی می گوییم. به عنوان مثال، یک لنز ماکرو 1:2، تصاویری را تولید می کند که به اندازه نیمی از سوژه ها به نظر می رسند. این نوع لنزها لنزهای ماکرو واقعی نیستند.

برخی از لنزهای ماکرو که به آنها لنزهای ماکرو اولترا می گویند، می توانند عکس هایی بزرگتر از اندازه واقعی خود بگیرند. به عنوان مثال، یک لنز ماکرو 2:1 تصاویری دو برابر اندازه سوژه شما تولید می کند.

بسیاری از لنزهای تله فوتو با قابلیت های ماکرو به بازار عرضه می شوند، اما لنزهای ماکرو واقعی نیستند، زیرا اغلب، نسبت بزرگنمایی آنها را پیدا نمی کنید.

لنزهای ماکرو دارای اپتیک برتر و کیفیت ساخت جامد هستند. آنها همچنین به دلیل ساخت و ساز زمین مسطح خود شناخته شده اند. عکس‌های لنزهای میدان تخت در سراسر قاب واضح هستند، در حالی که عکس‌های لنزهای میدان منحنی استاندارد فقط در وسط و نه در امتداد لبه‌ها واضح هستند.

چه کسی از لنز ماکرو استفاده می کند؟

عکاسان طبیعت و حیات وحش عمدتاً از لنز ماکرو برای گرفتن سوژه های کوچک از دنیای طبیعی استفاده می کنند. سوژه های محبوب گل ها و حشرات هستند، اما می توانید از موجودات کوچکی مانند قورباغه ها و خزندگان نیز با لنز ماکرو عکس بگیرید. یک لنز ماکرو می تواند جزئیات جزئی را که با چشم غیرمسلح نامرئی است نشان دهد.

عکاسان محصول همچنین از نتایج اندازه واقعی یک لنز ماکرو لذت می برند. به ویژه برای عکس گرفتن از اشیاء کوچک مانند جواهرات و ساعت مفید است.

آیا به لنز ماکرو نیاز دارید؟

با حالت‌های ماکرو موجود در دوربین‌های گوشی‌های هوشمند و لوازم جانبی مانند حلقه‌های معکوس لنز و لوله‌های توسعه، ممکن است تعجب کنید که آیا سرمایه‌گذاری روی یک لنز ماکرو عاقلانه است یا خیر. اما اگر در مورد عکاسی ماکرو جدی هستید، می تواند ابزار موثری باشد.

هنگام استفاده از اکستنشن تیوب ممکن است نور کافی یا کنترل کامل لنز خود را دریافت نکنید. به همین ترتیب، اگر از حلقه معکوس استفاده کنید، ممکن است به طور تصادفی به عناصر لنز آسیب برسانید. کیفیت عکس های این لوازم جانبی می تواند قابل قبول باشد، اما سرمایه گذاری روی یک لنز ماکرو در طولانی مدت مفید است.

لنزهای ماکرو تصاویر واضح تری تولید می کنند و برای مدت طولانی ساخته شده اند. آنها همچنین برای انواع مختلف عکاسی همه کاره هستند. اگر هنوز در آن فروخته نشده‌اید، در اینجا مواردی وجود دارد که می‌توانید با لنز ماکرو غیر از عکس‌های ماکرو عکاسی کنید.

نکاتی که قبل از خرید لنز ماکرو باید بدانید

لنز ماکرو یک گزینه عالی برای نزدیک شدن و بزرگنمایی سوژه است، اما محدودیتی دارد که باید از آن آگاه باشید. از آنجایی که لنز بسیار نزدیک به سوژه است، عمق میدان در مقایسه با یک لنز استاندارد کمتر است.

این یک معامله شکن نیست—شما می توانید عمق کم را رها کنید و آن را آزادی هنری بنامید. یا، می‌توانید از تکنیک انباشتن فوکوس برای دریافت تصاویری کاملاً تیز استفاده کنید. بنابراین، یک تکنیک اضافی پس از پردازش وجود دارد که باید یاد بگیرید که از لنز ماکرو خود به طور موثر استفاده کنید.

نکته دیگری که باید به آن توجه کرد این است که لنزهای ماکرو به دلیل اپتیک عالی گران هستند. با این حال، بسیاری از لنزهای ماکرو شخص ثالث عالی هستند. شما نیازی به لنزهای ماکرو با نام تجاری گران قیمت ندارید. می توانید لنزهای فوق ماکرو را با قیمتی ارزان از برندهای دیگر تهیه کنید.

برای طبیعت و حیات وحش، به یک لنز ماکرو در محدوده تله فوتو، بین 85 تا 200 میلی متر نیاز دارید. اگر عکاس محصول هستید، می‌توانید از ماکروهای فاصله کانونی استاندارد مانند 40 یا 60 میلی‌متر استفاده کنید.

جهان را از نزدیک با لنز ماکرو ببینید

همه ما دوربین های DSLR و دوربین های بدون آینه خود را به دلیل توانایی آنها در گرفتن لنزهای مختلف و ارائه چشم اندازهای متفاوت دوست داریم. یک لنز ماکرو افزودنی قدرتمند به مجموعه لنزهای شما است. می تواند بازی عکاسی شما را به میزان قابل توجهی ارتقا دهد.

اگر نمی‌خواهید فوراً روی یک لنز ماکرو خرج کنید، آن را اجاره کنید و قبل از تصمیم‌گیری عملکرد آن را ببینید.

امتیاز این مطلب
سهیل دهقانی
نوشته شده توسط

سهیل دهقانی

علاقه مند به فناوری و تکنولوژی های روز دنیا کارشناس سئو و تولید محتوا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس