فرسودگی شغلی در عکاسی چه چیز هایی هستند؟ معرفی 5 راه برای غلبه بر آن

70
0
فرسودگی شغلی در عکاسی

جالب است بدانید فرسودگی عکاسی می تواند پایانی بر اشتیاق و خلاقیت شما باشد، اما لزومی ندارد نگران آن باشید. موارد آورده شده در این مقاله را امتحان کنید تا بتوانید بر آن ها غلبه کنید. امیدواریم بتوانید پس از بررسی راه های زیر یک روند مناسب جهت بهبود شرایط خود، ایجاد کنید. فرسودگی شغلی در عکاسی را بیشتر بشناسید.

فرسودگی عکاسی غیر معمول نیست، اما در صورت عدم توجه می تواند برای حرفه عکاسی شما مضر باشد. اگر فکر می کنید که از فرسودگی عکاسی رنج می برید، در جای مناسبی هستید. در اینجا، ما درباره چیستی فرسودگی عکاسی بحث خواهیم کرد و رویکردی فعال برای غلبه بر آن به شما ارائه خواهیم کرد.

آیا فرسودگی عکاسی یک چیز واقعی است؟

بله، فرسودگی شغلی واقعی است، همانطور که به طور کلی فرسودگی شغلی وجود دارد. توجه به این نکته مهم است که فرسودگی شغلی، همانطور که به طور کلی شناخته می شود، به خودی خود یک وضعیت پزشکی نیست. طبق گفته کلینیک مایو، کارشناسان معتقدند که فرسودگی شغلی نشانه سایر شرایط بالینی مانند افسردگی است.

به همین دلیل، ما در مورد فرسودگی عکاسی به عنوان یک وضعیت ذهنی بسیار کلی و یک وضعیت غیرپزشکی صحبت خواهیم کرد که می‌توان با تغییر روال ‌ها و امتحان چیز های جدید آن را برطرف کرد. اگر در مورد جنبه‌ های زندگی خود احساس ضعف می ‌کنید و عکاسی فقط یکی دیگر از موارد موجود در لیست است، بهتر است برای پاسخ با پزشک خود مشورت کنید.

ما از دو زاویه متفاوت به موضوع نگاه خواهیم کرد. از دیدگاه یک عکاس فعال و از نظر یک فعالیت سرگرم کننده. شما احتمالاً در یکی از این دو بخش قرار خواهید گرفت، و در بیشتر موارد، ما به طور مساوی و با هم در حوزه فرسودگی عکاسی به آنها خواهیم پرداخت. برای کمک به مدیریت فرسودگی، دیگر مقالات ما در این موضوع را بررسی کنید.

فرسودگی شغلی عکاسی دقیقاً چیست؟

فرسودگی عکاسی یک حالت پریشانی ذهنی و عاطفی است که در اثر یک یا چند شرایط کاری نامطلوب طولانی مدت ایجاد می شود. مشابه علائم مربوط به فرسودگی شغلی، ممکن است برخی از موارد زیر را احساس کنید:

  • از تولید همان اثر خسته شده اید، یا احساس می کنید هیچ چیزی که خلق می کنید دیگر به اندازه کافی خوب نیست.
  • در شروع کار احساس تنبلی می کنید و انجام کار های روتین زمان بیشتری می برد.
  • لذت عکاسی در شما به کلی از بین رفته است. شما به این فکر می کنید که آن را به طور کامل ترک کنید.
  • به تعویق انداختن کار ممکن است وارد زندگی شما شده باشد، به خصوص اگر یک عکاس شاغل باشید.
  • خواب شما با افکار منفی مداوم در مورد عکاسی شما مختل می شود.
  • به عنوان مکانیسم های مقابله ای، عادات ناسالم ممکن است در مورد سوء مصرف غذا، الکل یا مواد مخدر ایجاد شده باشد.
  • به نظر می رسد که این پایان کل دنیای خلاق شماست.

مایلیم به این نکته اشاره کنیم که فرسودگی عکاسی کاملاً با یک فرسودگی خلاقانه متفاوت است، که اغلب به این دلیل است که عکاس راحت عکاسی می ‌کند یا همان نوع کار را در دوره ‌های طولانی تولید می ‌کند. ما در مورد شیار های عکاسی و نحوه رهایی از آنها در ادامه صحبت می کنیم.

بیایید به چند روش برای مقابله با فرسودگی عکاسی نگاه کنیم.

1. استراحت نکنید، ژانرها را تغییر دهید

این یک پیشنهاد رایج است که به سادگی از چیزی که بیشتر دوست دارید استراحت کنید. و این می تواند ارزش امتحان را داشته باشد. اما اگر می خواهید به جای اینکه منتظر راه حلی برای تحقق فرسودگی عکاسی خود باشید، فعال تر باشید، سعی کنید ژانر عکاسی را که در حال حاضر در آن کار می کنید تغییر دهید.

اگر عکاس منظره هستید، لنز خود را در حالت پرتره امتحان کنید. اگر از مد عکاسی می کنید، عکاسی خیابانی را امتحان کنید. نکته این است که دنیای عکاسی خود را تکان دهید.

ممکن است به ژانر دیگری از عکاسی علاقه خاصی نداشته باشید، اما ممکن است خودتان را شگفت زده کنید. حداقل، ممکن است بینشی در مورد اینکه چگونه فرسودگی عکاسی خود را از بین ببرید، به دست آورید، و حتی ممکن است بتوانید شور و اشتیاق خود را نسبت به ژانر قدیمی خود دوباره شعله ور کنید. شما می توانید ژانرهای عکاسی ساده و مبتدی را بررسی کنید.

2. با New Gear آزمایش کنید

ممکن است برای ژانر جدید خود به تجهیزات متفاوتی نیاز داشته باشید. حرفه ‌ای‌ ها و علاقه ‌مندان جدی تمام دوربین ‌ها، لنز ها و لوازم جانبی را که برای نیاز های عکاسی آنها مختص ژانر است، در اختیار خواهند داشت.

ما خرید تجهیزات جدید را در این مورد توصیه نمی کنیم، بلکه به سادگی آن را از یک عکاس همکار قرض بگیرید یا شاید آن را اجاره کنید. گاهی اوقات یک دوربین یا لنز جدید امکانات جدیدی را برای کار های شخصی یا حرفه ای به همراه می آورد.

اگر خرید تجهیزات جدید برای ژانر مورد علاقه شما گزینه مناسبی است، ما در دیگر مقالات خود در مورد این صحبت می کنیم که چرا هرگز نباید یک دوربین DSLR جدید بخرید و به جای آن یک دوربین دست دوم بخرید.

3. یک کارگاه عکاسی را امتحان کنید یا به یک باشگاه بپیوندید

کارگاه ها و کلوپ های عکاسی یک راه عالی برای ارتباط با جامعه عکاسی در منطقه شما هستند. اگر ژانر عکاسی جدیدی را برای کشف شروع می کنید، تخصص و رفاقت عکاسانی که در این ژانر تخصص دارند می تواند برای شما ارزشمند باشد.

همچنین ممکن است متوجه شوید که دوستانی که در این راه پیدا می ‌کنید ممکن است با همان مشکلات فرسودگی عکاسی که شما با آن مواجه هستید آشنا باشند. صحبت در مورد این مشکلات و مشاوره گرفتن از این افراد هرگز چیز بدی نیست

برای کارگاه ها و کلوپ های عکاسی در منطقه خود، جستجوی گوگل را امتحان کنید تا ببینید چه چیزی به دست می آید. همچنین ممکن است بتوانید عکاسانی را در منطقه خود بیابید که می توانند در مهارت های شما به شما کمک کنند. این مورد ما را به پیشنهاد بعدی ما هدایت می کند.

4. با یک متخصص عکاسی ژانر دیگر به پیاده روی عکاسی بروید

به احتمال زیاد یک یا چند عکاس را در منطقه خود از طریق جستجوی گوگل یا از برنامه های رسانه های اجتماعی مانند اینستاگرام پیدا خواهید کرد. تماس بگیرید و با آنها ارتباط بگیرید. بسیاری از آنها در جوامع خود فعال هستند و به طور منظم عکاسی پیاده روی می کنند.

ما دلایلی را بیان می کنیم که چرا هنوز برای عکاسان ارزش استفاده از اینستاگرام را دارد. یکی از این دلایل این است که هنوز یک جامعه عکاسی بسیار بزرگ و جهانی وجود دارد که از این برنامه استفاده می کند. و این یک منبع عالی برای کمک به الهام گرفتن از کار سایر عکاسان است.

با شخصی که در ژانر جدید شما تجربه دارد یک پیاده روی عکاسی ترتیب دهید. ممکن است به شما یک دیدگاه تازه و تقویت انگیزه بدهد.

5. به خود یک سال فرصت دهید

فرسودگی عکاسی به دلایل بسیار شخصی و خاص می باشد و علت این عارضه توسط هر عکاسی به یک شکل تجربه نمی شود. به همین دلیل است که تلقی فرسودگی عکاسی به عنوان یک مانع کوتاه مدت ممکن است برای برخی از عکاسان واقع بینانه نباشد.

اگر با این ذهنیت وارد شوید که درمان فرسودگی عکاسی شما به زمان و صبر نیاز دارد، به احتمال زیاد قادر خواهید بود به مشکلات پشت این وضعیت رسیدگی کنید. به همین دلیل است که آماده شدن برای یک سال تجربه با ژانر دیگر ممکن است مفید باشد.

یکی از بهترین راه‌ ها برای ردیابی پیشرفت‌ تان، نگه‌ داشتن یک دفتر خاطرات مداوم از مبارزات و پیروزی ‌هایتان در طول مسیر است. ما در دیگر مقالات خود برنامه های ژورنال را برای ردیابی وضعیت سلامت روان شما توصیه می کنیم.

فرسودگی شغلی در عکاسی قابل تغییر است

اگر از فرسودگی عکاسی رنج می برید، ژانر عکاسی دیگری را امتحان کنید تا به شروعی جدید در مسیر شما کمک کند. بیش از یک راه برای انجام آن وجود دارد، اما اگر می ‌خواهید رویکردی فعال داشته باشید و به عنوان یک عکاس هم از نظر دانش و هم تجربه رشد کنید، یک ژانر جدید ممکن است تنها پاسخی برای پایان دادن به فرسودگی عکاسی شما باشد.

امیدواریم با مطالعه ی این مقاله بتوانید بهترین تصمیم را برای انتخاب مسیر درست در راه حرفه و علاقه ی خود بگیرید.

امتیاز این مطلب
سهیل دهقانی
نوشته شده توسط

سهیل دهقانی

علاقه مند به فناوری و تکنولوژی های روز دنیا کارشناس سئو و تولید محتوا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس